Viruswaanzin

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brainless

Berichten: 29787
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 13:47

Janinevv schreef:
Nieuwe wereld orde ik denk eerst dat de hele wereld in “chaos” moet voordat ze daar mee verder kunnen. Daarom elke keer die angst erin houden, ohja en dan zijn we straks gered door een vaccin wat opeens heel snel klaar kan zijn.

Goh.. dat verhaal bestaat al heel wat eeuwen hoor.
Lees de Openbaringen maar eens (bron: de Bijbel), daar wordt dat ook al benoemd.
En elke generatie heeft wel die chaos gezien aan oorlogen/wereldziektes enz.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 13:48

secricible schreef:
Janinevv schreef:

Is het inmiddels niet duidelijk hoe we er over denken?


Maar ik snap dus niet waarom jullie niet om bepaalde dingen in de wereld twijfels hebben. En dan heb ik het even niet over de filmpjes of wat dan ook


Omdat ik geen enkel aantoonbaar bewijs zie om twijfels te moeten hebben.[/quote]

Dus jullie vinden wereldwijd hoe alles gaat doodnormaal ?

Earth

Berichten: 7990
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 13:48

Janinevv schreef:
nynke55 schreef:
Is het inmiddels niet duidelijk hoe we er over denken?


Maar ik snap dus niet waarom jullie niet om bepaalde dingen in de wereld twijfels hebben. En dan heb ik het even niet over de filmpjes of wat dan ook


Ik heb zeker wel twijfels, maar ik heb geen twijfels over het bestaan van een grotere wereldorde, omdat niemand me dat met wetenschappelijke onderbouwing kan vertellen. Dat is hetzelfde als het geloof. Mensen mogen prima geloven, prediken en ik houd daar rekening mee, maar zo lang het God en Jezus niet daadwerkelijk aantoonbaar zijn, geloof ik niet dat zij bestaan.

Het is juist ook andersom, ik laat me niet bang maken door dit soort complottheorieën.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 13:48

Natuurlijk hebben we twijfels, die heeft iedereen. Maar het is maar net hoe je er mee omgaat. Bijvoorbeeld de mondkapjes, ik weet niet of het werkt, maar ik kan ze beter wel dragen in de hoop dat het werkt dan ze niet dragen omdat het niet bewezen is.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 13:48

Brainless openbaringen ken ik wel, over welk deel van openbaringen heb je het dan precies ?

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 13:49

Maar eigenlijk ben ik niet bang juist voor hele Corona (COVID) zelf dus. Nu roepen jullie vast krijg het zelf maar, mijn vriendin heeft het gehad en was inderdaad behoorlijk pittig.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 13:50

nynke55 schreef:
Natuurlijk hebben we twijfels, die heeft iedereen. Maar het is maar net hoe je er mee omgaat. Bijvoorbeeld de mondkapjes, ik weet niet of het werkt, maar ik kan ze beter wel dragen in de hoop dat het werkt dan ze niet dragen omdat het niet bewezen is.


Maar dan is het toch wel een beetje raar dat we dat dan maar doen? In China is het uitgebroken en daar liepen ze altijd al met mondkapjes op.

Als het word verplicht word het inderdaad een moeten en zal ik dat ook doen.

Blue_Eyes

Berichten: 20357
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 13:51

Oh kom op, Janine. Je gaat alleen maar in op de dingen die je zelf leuk vindt, blijft oneliners droppen en linkjes, maar als je echte vragen gesteld worden, dan geef je niet thuis.
Héél Openbaringen gaat over een NWO, waarbij de satan (het beest) wordt verslagen en Jezus de Koning op de troon wordt.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33895
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 13:51

Janinevv schreef:
secricible schreef:

Omdat ik geen enkel aantoonbaar bewijs zie om twijfels te moeten hebben.


Dus jullie vinden wereldwijd hoe alles gaat doodnormaal ?

Nee? Trump is gek, Putin ook... China en Noord-korea zijn landen waar vreselijke dingen gebeuren. Armenië is ook tragisch wat er gebeurt.

Maar wat voor doel heeft het voor een land als Nederland, om mondkapjes en corona te gebruiken om de bevolking klein te houden? Welk groter doel ligt daarachter? Dan kunnen ze beter gaan hacken / digitaal de burger besmetten. De overheid heeft meer aan een virus/chip op mijn computer dan eentje in mijn lijf hoor. Ik weet niet hoe goed je de grondwet kent? Of je weet hoe moeilijk het is om hier de macht te grijpen?
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 08-10-20 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 13:51

Je hoeft ook niet perse bang te zijn voor corona, om je aan de maatregelen te houden, alleen je gezond verstand gebruiken.

Blue_Eyes

Berichten: 20357
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 13:52

Janinevv schreef:
Maar eigenlijk ben ik niet bang juist voor hele Corona (COVID) zelf dus. Nu roepen jullie vast krijg het zelf maar, mijn vriendin heeft het gehad en was inderdaad behoorlijk pittig.

Ik ben er ook niet bang voor! Maar ik hoef het ook niet te krijgen, en daarom houd ik me aan de maatregelen. Ik heb juist altijd het gevoel dat de complotdenkers veel banger zijn, voor de overheid, voor de nieuwe wereldorde, voor Bill Gates, voor 5G, voor.... nou ja.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 13:53

Ben zelf christelijk of het echt nwo is zelf weet ik niet zo goed. Misschien denk ik daarom ook anders over bepaalde dingen.

Ik geloof wel in een eind tijd ja. Maar dat is ook geloof en nee dat maakt me niet angstig

Earth

Berichten: 7990
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 13:54

We blijven nu een beetje in cirkeltjes lopen. Blijkbaar zoek jij een reden om geen mondkapje te hoeven dragen, omdat je met bepaalde angsten kampt die je liever uit de weg gaat. Dus ga je je ophouden met onwaarheden die jouw gevoel versterken en je een reden geven om geen mondkapje te hoeven dragen.
Als we meer uitleg vragen, negeer je deze, want ergens weet je dat je geen onderbouwing hebt, je wil gewoon niet toegeven aan die angst van mondkapjes. Prima, maar dan houd voor mij de discussie een keer op.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33895
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 13:54

Als 1 ding gebaseerd en gebouwd is op angst en doem dan is het wel het Christendom. :n

Blue_Eyes

Berichten: 20357
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 13:55

Janinevv schreef:
Ben zelf christelijk of het echt nwo is zelf weet ik niet zo goed. Misschien denk ik daarom ook anders over bepaalde dingen.

Ik geloof wel in een eind tijd ja. Maar dat is ook geloof en nee dat maakt me niet angstig

Nee, Janine, dat is niet de reden dat je er anders over denkt. Ik ben ook christen, maar ik geloof niet in al die onzin van de linkjes die je hier verspreidt. Ik kan wel factchecken en logisch nadenken.

En nu ga ik even wat anders doen, want dit wordt slecht voor mijn bloeddruk :=

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 13:56

Blue_Eyes schreef:
Janinevv schreef:
Ben zelf christelijk of het echt nwo is zelf weet ik niet zo goed. Misschien denk ik daarom ook anders over bepaalde dingen.

Ik geloof wel in een eind tijd ja. Maar dat is ook geloof en nee dat maakt me niet angstig

Nee, Janine, dat is niet de reden dat je er anders over denkt. Ik ben ook christen, maar ik geloof niet in al die onzin van de linkjes die je hier verspreidt. Ik kan wel factchecken en logisch nadenken.

En nu ga ik even wat anders doen, want dit wordt slecht voor mijn bloeddruk :=


Hoezo onzin? Je gelooft dus niet in een eind tijd ? Of heel openbaring niet ?

secricible

Berichten: 25729
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 13:59

Janinevv schreef:
waarom doen ze dan nu zo als die kostenpost zo hoog word?


Omdat anders een groot deel van de mensheid sterft en een nog groter deel in het ziekenhuis komt, wat niet meer kan omdat die overlopen worden en de mensen dan geen zorg mogen krijgen?
Je kan jaren bezuinigen op defensie, als je de oorlog wordt verklaard, moet je er dan toch geld aan uitgeven.


Janinevv schreef:
Dus jullie vinden wereldwijd hoe alles gaat doodnormaal ?

Ik vind een pandemie niet heel normaal, maar wel iets wat verklaarbaar is. Gelukkig is het uitzonderlijk, maar dat betekend niet dat het niet natuurlijk is.
Maar de manier waarop de regering probeert de pandemie te bezweren vind ik wel doodnormaal ja (voor zover iets dat zo zeldzaam is als een pandemie bezweren doodnormaal kan zijn)


Janinevv schreef:
Maar dan is het toch wel een beetje raar dat we dat dan maar doen? In China is het uitgebroken en daar liepen ze altijd al met mondkapjes op.

Als het word verplicht word het inderdaad een moeten en zal ik dat ook doen.

Als het logisch is, is het toch niet raar?
Ik china lopen ze normaal ook met 30 mensen per m2.
Alleen mondkapjes gaat geen zoden aan de dijk zetten. Vooraf afstand houden en hygienemaatregelen zijn de belangrijkste (spoiler: in beide zijn chinezen niet zo heel goed). Mondkapjes is een kleine extra maatregel die iets kan opleveren, maar geen wonderen verricht.

Kinke

Berichten: 20593
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 14:00

ik ben wel benieuwd, wat/wanner is die eind tijd dan?

Blue_Eyes

Berichten: 20357
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 14:00

Janinevv schreef:
Hoezo onzin? Je gelooft dus niet in een eind tijd ? Of heel openbaring niet ?



Jawel, wel in een eindtijd en Openbaringen. Maar niet in die kolder van Viruswaarheid, die zgn. RIVM-folder (die niet van het RIVM is), de totale controle die jij verwacht, etc etc etc...

BigOne
Berichten: 38556
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 14:23

Janine, je hebt nu heel veel opmerkingen gedropt en helaas gedraag jij je net als de meeste viruswaanzinaanhangers of je bent aan het trollen.
Mensen nemen de moeite om een goed antwoord op je vragen te geven en jij kijkt er niet naar om maar komt met het volgende verhaaltje.
Doe normaal, geef antwoord en stop met smijten met allerlei beweringen.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 14:24

Ben momenteel toch terug aan het reageren ?
En hoezo ben ik nu weer zo’n aanhanger ? Omdat ik ook twijfels heb?

Blue_Eyes

Berichten: 20357
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 14:25

Janinevv schreef:
En hoezo ben ik nu weer zo’n aanhanger ? Omdat ik ook twijfels heb?

Misschien omdat je links dropt en duidelijk maakt dat je dat logischer vindt dan de uitingen van wetenschappers?

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 14:26

Ik vraag dan toch ook wat jullie er van vinden en ben niet zo kinderachtig dat ik zeg dat ik lekker gelijk heb ofzo.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33895
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 14:27

Janinevv schreef:
Ik vraag dan toch ook wat jullie er van vinden en ben niet zo kinderachtig dat ik zeg dat ik lekker gelijk heb ofzo.

Ga nu eens alsjeblieft inhoudelijk reageren.

rien10
Berichten: 14841
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 14:54

Janinevv schreef:
Ik vraag dan toch ook wat jullie er van vinden en ben niet zo kinderachtig dat ik zeg dat ik lekker gelijk heb ofzo.

Wat ik er van vind?
Ik vind de hele kwestie een duivels dilemma lijken. Horeca kapot of mensen dood om het maar even duidelijk te stellen. Gelukkig is het niet zo zwart/wit. Als je je aan een aantal door het RIVM geadviseerde en door de regering aanbevolen maatregelen houd, kom je een eind in deze twee uitersten.
Dus wat vind ik: Houd je aan de regels die zijn opgesteld, of je dat nou leuk vind of niet. "Ze"(wie zijn dat eigenlijk) zijn er niet op uit om mij kapot/onderdanig/schaapmak te maken. Ik zorg voor mijzelf en voor mijn medemens en dat vind ik een goede zaak.
Verder vind ik dat iedereen eens moet ophouden om zo vreselijk te zeiken, zeuren, jeremiëren en ouwehoeren en al die energie steken in iets of iemand die dit nu hard nodig heeft. Ga boodschappen doen voor eenzame ouderen, ga rolstoelen door het park duwen, ga boterhammen smeren bij het Leger des Heils, ga afwassen in de Paulus kerk, ga hondjes uitlaten in het dierenasiel, ga knetterhard werken aan een anti-viraal middel (als je daar intelligent genoeg voor bent). Maar stop, stop, STOP met zeiken.