Viruswaanzin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cer

Berichten: 30200
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 09:12

Wat grappig dat Secrible en ik precies hetzelfde vragen :')

Nou, stel er gebeurt iets, en jij was daar, en ze checken dat. Waarom zou dat erg zijn? Behalve als je ergens aan het inbreken was bijvoorbeeld? Je mag toch nog overal komen in Nederland? Dus dat is dan niet zo erg..

Maar, de app weet niet wie je bent.Althans, zo is ie in eerste instantie opgezet. Dus de app weet alleen dat je in de buurt geweest bent van iemand met Corona, maar niet wie dat was en waar dat was...

Wat ík bijvoorbeeld heel handig zou vinden, is dat de app gaat fungeren als een soort enkelband. Dat iemand met corona verplicht de app heeft, en dat gecontroleerd kan worden dat deze persoon daadwerkelijk thuis blijft totdat ie beter is. En zodra ie een voet buiten de deur zet, dat er een agent op visite komt. Dat zou nuttig zijn :j
maar ja, dát mag hier niet... -O- (en dat is maar goed ook hoor.. maar ik bedoel maar)
Laatst bijgewerkt door Cer op 08-10-20 09:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Spenk
Berichten: 21800
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 09:13

Heb jij een smartphone?

Je beseft je dat ze je daarmee ook al heb je bluetooth en GPS uit staan altijd meteen kunnnen tracken je telefoon waar die is?

secricible

Berichten: 25701
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 09:14

ik denk dat ik je een beetje aan het verliezen ben, want ik kan je verhaal niet echt volgen, sorry.

Eigenlijk hoor ik je zeggen dat je denkt dat deze app er voor gaat zorgen dat kleine dorpjes en kleine bedrijven weggewerkt kunnen worden zodat alleen grote multinationals kunnen blijven bestaan, omdat die beter "controleerbaar" (opnieuw: wat bedoel je met controleerbaar?) zijn?
En via een app waarbij je kan checken waar mensen zijn geweest (waarbij ik me afvraag of dat uit te lezen is, volgens mij traceert hij puur op niveau van de app), hoe kun je daarmee een klein bedrijf bekijken dan? Behalve dat je kan zien dat er mensen op de locatie vn dat bedrijf zijn geweest? Hoe verschilt dat van een grote stad of een klein dorp?

Ik heb ook even gemist dat we de boeren het land uit willen hebben denk ik, maar als je totale controle wilt, dan wil je ze toch juist IN het land houden? Want buiten het land kun je ze niet meer controleren?

Via de app wordt geregistreerd dat jij daar was ja. Maar dat wordt ook al via google gedaan. Dus als ze willen checken of jij (nouja, je telefoon) daar was kan dat al via google. Is het dan het feit dat het een overheidsapp is dat het je ineens zoveel angst aanjaagt?
Is een angstscenario van jou dan bijvoorbeeld dat je ergens boodschappen aan het doen bent en er dan ineens op diezelfde locatie een moord gepleegd wordt, of rellen uitbreken, of een groep iemand mishandelt en dat ze uitlezen dat jij daar ook was en ze daarom denken dat jij betrokken was bij die mishandeling/rellen/moord?

Jammer dat je niet meer reageert over de folder van het RIVM die je zelf als argument aandroeg.

Cer

Berichten: 30200
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 09:14

Yvank_ : wie zijn 'ze'?

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 09:24

Janinevv schreef:
Je weet niet wat er achter zo’n app zit en of je het uit kunt zetten. Er zijn nog zat mensen die geen Facebook Twitter of wat dan ook hebben of gebruiken.

Ik denk eerder dat ze met zo’n app al automatisch goedkeuring hebben om je gegevens op te slaan en zo alles wel in kaart te kunnen brengen.


Dat weet je wel. Een app moet toestemming vragen om bepaalde dingen te mogen gebruiken. Die kan niet zomaar bijv. de camera aanzetten zonder dat jij daar toestemming voor hebt gegeven. Die toestemming kun je overigens op elk moment ook intrekken dmv je instellingen.

De app is veilig en doet niks wat die niet moet doen. Zoals Cer zegt weet die ook niet wíé Corona heeft (of wie jij specifiek bent, for that matter) vanwege de manier waarop hij dingen opslaat. Jij staat als bijv. #J$H@F345 erin, niet als 'Janneke Achternaam'. Source: mijn vriend is app developer en kent de mensen die eraan gewerkt hebben.

Bovendien als een app om toestemmingen vraagt die deze logischerwijs niet nodig heeft, dan grijpt Apple of Android in. Zeker Apple heeft privacy en veiligheid hoog in het vaandel staan.

Als je specifieke vragen hebt, kan ik ze wel voor je navragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 09:26

Janinevv schreef:
Ook even benieuwd hoe jullie over de Corona app denken ?

Dit is toch totale controle wat ze willen hebben over de mensen? Kan echt niet begrijpen dat mensen dit willen hebben op hun telefoon. En ja ik heb Facebook, Instagram etc.


Ja, kwee nie hoor... Ik ken wat mensen ie bij de ontwikkeling betrokken zijn persoonlijk. Die zijn nou niet bepaald bezig met 'controle krijgen over de mensen'. Die hebben heel hard gewerkt om iets te maken dat functioneert en tegelijk je privacy respecteert.

Je zou ze eigenlijk eens moeten ontmoeten.

BigOne
Berichten: 38358
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 09:32

Janinevv, je hebt Facebook en insta ? En je maakt je zorgen over de coronamelder?
De app werkt via Bluetooth en via codes en niet via je nummer. Wanneer jij 10 minuten te dicht bij iemand ben geweest die een dag later Corona heeft dan is het te hopen dat jullie beide de app hebben. Diegene die positief is geeft het door aan de ggd en de ggd zal via de app een boodschap sturen naar alle telefoons die langer dan 10 minuten via Bluetooth in contact is geweest met de telefoon van de besmette persoon .
Nu is het nog zo dat je het advies krijgt om in quarantaine te gaan maar met de komst van de sneltest zal dit ook snel verbeteren .
In al deze stappen is onbekend wie jij of die andere personen zijn. Dus maak je je zorgen om je privacy dan kun je beter fb en insta verwijderen.

CharleyT
Berichten: 4004
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 09:39

Janinevv schreef:
Bron RIVM folder van de griep prik.
[ [url=m/BO2Ye6.png]Afbeelding[/url] ]

Nou maar met zo’n app kunnen ze genoeg dorpjes en het platteland ook controleerbaar maken.


Doe echt mijn best om je te begrijpen, maar wat heeft de screenshot van het RIVM te maken met de
opmerking over ''dorpen controleerbaar maken''?
En wat is controleerbaar maken eigenlijk?

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 09:41

secricible schreef:
Janinevv schreef:
Bron RIVM folder van de griep prik.
[ [url=m/BO2Ye6.png]Afbeelding[/url] ]

Nou maar met zo’n app kunnen ze genoeg dorpjes en het platteland ook controleerbaar maken.




allereerst kan ik niet zelf controleren of deze bron wel klopt. Of dit dus daadwerkelijk uit de folder van het RIVM komt over de griepprik. Dat maakt het m.i. al een waardeloos plaatje. Ik kan iig geen folder vinden van het RIVM waar dit in staat.
Heb jij deze folder thuis liggen Janine?

Wat me namelijk triggert, dit is de folder van 2017. Qua opmaak komt die op geen enkele manier overeen met deze foto.
https://www.rivm.nl/documenten/folder-g ... nederlands
Ik betwijfel dus of deze foto echt uit de folder van de griepprik komt.


Wat er in staat wbt de vals-positieve testuitslagen klopt volgens mij wel:
https://www.trouw.nl/zorg/positief-gete ... t~b53769fe

Je hebt ook vals-negatieven. Die zijn erger. Met een vals-positieve uitslag blijf je voor niks thuis, maar is er niks aan de hand. Nou, zo heel veel heb je daar niet mee verloren. Als jij je veilig waant met een vals-negatieve uitslag, en je gaat de hort op (ondanks dat je met klachten natuurlijk wel gewoon thuis moet blijven en er sowieso wordt aangeraden niet zomaar ergens heen te gaan als het niet hoeft).

Maar ook daarbij: wél testen incl valse uitslagen is nog altijd beter dan het testen maar helemaal stoppen.

secricible

Berichten: 25701
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 09:42

CharleyT schreef:
Janinevv schreef:
Bron RIVM folder van de griep prik.
[ [url=m/BO2Ye6.png]Afbeelding[/url] ]

Nou maar met zo’n app kunnen ze genoeg dorpjes en het platteland ook controleerbaar maken.


Doe echt mijn best om je te begrijpen, maar wat heeft de screenshot van het RIVM te maken met de
opmerking over ''dorpen controleerbaar maken''?
En wat is controleerbaar maken eigenlijk?


Volgens mij is die folder weer een apart "argument". Omdat er in deze folder (waarvan ik me afvraag of het wel een folder is, want geen enkele folder van het RIVM heeft deze layout) staat dat er veel vals-positieve besmettingen zijn en dat het allemaal wel mee valt met corona.

Imandra: ik zeg volgens mij niks over de inhoud. Wel over het feit dat er geclaimd wordt dat dit een folder van het RIVM is, terwijl ik daar vraagtekens bij heb. Ik kan ook een A4tje vol typen en dan zeggen dat het van het RIVM is natuurlijk.
Net als dat telefoongesprek van laatst, wat ook niet via de infolijn corona bleek te zijn gevoerd.

Daarnaast zeg ik niet dat ik niet geloof in vals-positieve testen, maar ik heb mijn twijfels of het RIVM dit op deze manier en op deze plek in een folder zo zou noteren. Gewoon omdat het niet handig is. "veel vals-positieve" is geen handige schrijfwijze voor iets wat in 0,5% van de gevallen voorkomt.
Laatst bijgewerkt door secricible op 08-10-20 09:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 09:44

Ik kwam dat toevallig tegen, die folder en ik heb nu meerdere dingen benoemt die ik niet in één zelfde verhaal bedoelde.

Excuus voor de verwarring.

Nee de app is er niet om kleinere bedrijven weg te werken.

mysa

Berichten: 10511
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 09:45

Waar heb je die folder precies gevonden dan?

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 09:45

Janinevv schreef:
Ik kwam dat toevallig tegen, die folder en ik heb nu meerdere dingen benoemt die ik niet in één zelfde verhaal bedoelde.

Excuus voor de verwarring.

Nee de app is er niet om kleinere bedrijven weg te werken.


Heb je de folder zelf? Of is dit een foto van facebook?

MoniqueT

Berichten: 8848
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 09:55

Weet je, ik volg hier mee en heb ook Janinevv in het Algemeen coronatopic gezien. Laat je je niet gek maken door allerlei sites of Facebookgroepen? Jouw vragen zijn zo duidelijk beïnvloed door de complotgroepen. Je doet me een beetje denken aan Famke Louis, die door een rustige en duidelijke uitleg van Diederik Gommers eindelijk eens door begint te krijgen wat er nu werkelijk aan de hand is.

Ik zou jou een soort Diederik gunnen waar je eens rustig mee om tafel kan gaan zitten met al je vragen, want wat je hier verteld wordt, dringt blijkbaar niet echt door.

Spenk
Berichten: 21800
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 11:01

Cer schreef:
Yvank_ : wie zijn 'ze'?

Iedereen die maar bevoegd mag zijn om iets op te sporen. Bijvoorbeeld de politie die mag opdracht geven tot telefoon traceren. Dus ik snap niet waar ze bang voor is. Zulke dingen kunnen toch wel al.

Cer

Berichten: 30200
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 11:07

Website
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... omgegevens

"Opvragen telecomgegevens alleen in bepaalde gevallen toegestaan
Bescherming van persoonsgegevens geldt ook voor de gegevens die opsporingsdiensten via het informatiesysteem van het CIOT opvragen. Maar soms mogen opsporingsdiensten de privacy schenden om gegevens te kunnen gebruiken. Dan moet er wel een rechtmatige reden voor zijn. Bijvoorbeeld bij een georganiseerde misdaad of een misdrijf waar minimaal 4 jaar gevangenisstraf op staat.
Het CIOT beheert de gegevens en bewaart ze maximaal 24 uur."

Dus ja ze kunnen het wel maar ze mogen het niet.

Ik weet niet of de wet al aangepast is dat het bij dringende vermissing ondertussen wel mag, maar zelfs dát mocht niet...

Roodvos

Berichten: 6687
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 11:24

@Janinevv
Ik probeer je te begrijpen. Als ik alle ruis wegfilter is onderstaande wat ik er samenvattend van kan maken. Ik heb nummers gezet in het stukje. Eronder staan mijn vragen bij dat betreffende nummer. Zou je die voor mij kunnen beantwoorden? Graag in je eigen woorden en zonder foto’s, linkjes en “google maar”. Ik heb geen Facebook of Twitter ofzo, dus linkjes daar naartoe kan ik niks mee.

En als ik het helemaal verkeerd begrepen heb dan is het misschien handig als je in je eigen woorden opschrijft en uitlegt hoe het dan wel zit. Gewoon simpel en verhalend, zoals je het uit zou leggen aan kleuter. Zonder linkjes, filmpjes, foto’s en plaatjes.

Dit is wat ik uit jouw berichten haal:
Ze (*1) willen een nieuwe wereldorde met volledige controle over alle 7 miljard mensen op de wereld. Daarvoor gebruiken ze “corona”, wat helemaal niet echt bestaat maar om ons bang te maken. Nu dat voldoende is gelukt willen ze ons een mondkapje op laten zetten, want daardoor worden we volgzaam in het ontwikkelen van een nieuwe wereldorde met 1 leider / dictator (*2a t/m c). En Trump en Poetin vechten in het geheim tegen deze in te stellen nieuwe wereldmacht (*3). In het nog te ontwikkelen vaccin zit een chip die we allemaal ingespoten krijgen zodat men ons overal kan volgen (*4). De corona-app zorgt voor controle in dorpjes en op het platteland (*5 a t/m c) en moet ervoor zorgen dat boeren het land uit gaan omdat deze lastiger te controleren zijn (*6 a t/m c).

*1-Wie zijn ze? Namen graag.
*2-a) Hoe maakt het opzetten van een mondkapje mij volgzaam? b) Hoe gaat die nieuwe wereldorde eruit zien? Zijn dan ook alle oorlogen, honger en ongelijkheid de wereld uit? Hoe kan je daarop tegen zijn? Of wordt het meer een soort IS? c) Wie wordt die nieuwe wereldleider? Staat dat al vast of mogen we die dadelijk met 7 miljard mensen democratisch gaan kiezen?
*3-Hoe weten we dat juist deze 2 heren tegen de nieuwe wereldorde vechten als het opzetten van die nieuwe wereldorde een groot geheim is? En als dat zo’n goed bewaard geheim is, hoe kan het dan dat een aantal “gewone mensen” er toch vanaf weten?
*4-Waarom duurt dit zo lang? Transponders met unieke nummers bestaan al lang voor onze paarden, katten en honden. Stop het ding in een buisje met zoutoplossing, zeg dat het een vaccin is en mensen staan in de rij.
*5-a) Wat precies moet er gecontroleerd worden in de kleine dorpjes en op het platteland wat nu nog niet gecontroleerd wordt en wat is het doel van die ingezamelde informatie? b) En hoe helpt die app daar dan aan mee? c) Elk land heeft zijn eigen app met eigen specificaties, er is dus niet zoiets als “de corona app”. Hoe past dit in de visie van een nieuwe wereldheerschappij? Zou het dan niet makkelijker zijn dat we allemaal dezelfde app hebben?
*6-a) Wat moet er gecontroleerd worden bij kleine bedrijven en boeren wat nu nog niet gecontroleerd wordt en wat is het doel van die ingezamelde informatie? b) Wat lost dit op in een nieuwe wereldorde? Ze maken daar dan nog steeds deel van uit, maar dan in een andere gebied/land/sector? c) Blijven we landen dan trouwens nog landen noemen, of worden we gebieden? Area 12 bijvoorbeeld?

Brainless

Berichten: 29751
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 12:17

Ik hoef geen corona-app voor controle.. ik heb al Google Maps die volledig bijhoudt waar ik ben geweest en hoe lang ik daar was.
Zelf vind ik dat ideaal, want als ik ben vergeten in te klokken op het werk kan ik precies terug zien welke dag ik heb gewerkt en hoelang ik daar was :+

secricible

Berichten: 25701
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 12:19

Brainless schreef:
Ik hoef geen corona-app voor controle.. ik heb al Google Maps die volledig bijhoudt waar ik ben geweest en hoe lang ik daar was.
Zelf vind ik dat ideaal, want als ik ben vergeten in te klokken op het werk kan ik precies terug zien welke dag ik heb gewerkt en hoelang ik daar was :+


de toegevoegde waarde die er zit in de corona-app is dat mensen daarop dus kunnen invullen dat ze positief zijn geweest. De mensen die dan dus langere tijd op dezelfde locaties zijn geweest krijgen dan een melding dat ze in contact zijn geweest met iemand die positief is geweest.
Verder zonder oordeel of je wel of geen app wil, maar het is dus wel iets "meer" dan google maps.

Cer

Berichten: 30200
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 12:21

Brainless schreef:
Ik hoef geen corona-app voor controle.. ik heb al Google Maps die volledig bijhoudt waar ik ben geweest en hoe lang ik daar was.
Zelf vind ik dat ideaal, want als ik ben vergeten in te klokken op het werk kan ik precies terug zien welke dag ik heb gewerkt en hoelang ik daar was :+

Prima dat jij weet dat je ergens was... Maar als ik ziek zou zijn, en ik was bij jou in de buurt, zou je dat niet willen weten?
Omgekeerd, als jij ziek zou zijn en wij hebben voor langer dan 5min bij elkaar gestaan, dan wil ik dat wel weten, en dat zie ik niet aan jouw google maps :)

Brainless

Berichten: 29751
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 12:27

Cer schreef:
Brainless schreef:
Ik hoef geen corona-app voor controle.. ik heb al Google Maps die volledig bijhoudt waar ik ben geweest en hoe lang ik daar was.
Zelf vind ik dat ideaal, want als ik ben vergeten in te klokken op het werk kan ik precies terug zien welke dag ik heb gewerkt en hoelang ik daar was :+

Prima dat jij weet dat je ergens was... Maar als ik ziek zou zijn, en ik was bij jou in de buurt, zou je dat niet willen weten?
Omgekeerd, als jij ziek zou zijn en wij hebben voor langer dan 5min bij elkaar gestaan, dan wil ik dat wel weten, en dat zie ik niet aan jouw google maps :)

Ohh ik heb de app hoor, maar was een reactie op dat die app alles van je wilt weten je controleren waar je bent enz.

Cer

Berichten: 30200
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 12:31

Brainless schreef:
Ohh ik heb de app hoor, maar was een reactie op dat die app alles van je wilt weten je controleren waar je bent enz.

Oh zo :)

Ja ik check verder bijna niks..volgens mij ligt alles van mij op straat.. :')
Blijkt maar weer, gezien ik laatst weer 210.000 euro moest betalen anders zouden er pikante video's van mij aan al mijn contacten gestuurd worden.. :+ inclusief een bijna goed wachtwoord..
Nou.. doe je ding hoor.. of je mensen daar blij mee maakt is een heel andere vraag :')

Kinke

Berichten: 20550
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 12:48

Mijn broer had die app al in gebruik, die kreeg een week of 3 geleden een melding dat hij bij iemand in de buurt was geweest die corona had. Bleek z'n overbuurjongen te zijn die ff op visite kwam en het niet nodig vond om te melden dat hij positief was getest op corona.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 12:49

En dan ben je toch blij dat die app je ff waarschuwt...

secricible

Berichten: 25701
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 12:53

Kinke schreef:
Mijn broer had die app al in gebruik, die kreeg een week of 3 geleden een melding dat hij bij iemand in de buurt was geweest die corona had. Bleek z'n overbuurjongen te zijn die ff op visite kwam en het niet nodig vond om te melden dat hij positief was getest op corona.


Maar wel apart dat hij dan wel in zo’n app doorgeeft dat hij positief is :D :+