Viruswaanzin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 17:04

Echt, vivana? Nelson Mandela zou zich omdraaien in zijn graf. Apartheid en tientallen jaren onterecht opgesloten zitten zijn echt van een totaal andere orde dan de covid-regels. Bah.

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 17:06

Jeetje, en dat steeds als je denkt dat ze niet dieper kunnen zinken -O-

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 17:08

Dat is een gezellig stel met mekaar, kunnen we die niet een poosje op de IC laten stage lopen?

Gnome
Berichten: 8450
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 17:12

Janinevv schreef:
Ik snap ook wel om bronnen na te checken. Maar als alle media’s de zelfde richting hebben. Wat is dan fake als je meerdere pagina’s vind waar wat andere informatie is ? Waarom mag dat niet op Facebook dan? Waarom mogen we daar niet naar kijken is alles daarvan fout ?

Ik heb het idee dat iedereen dat geen moet geloven wat allemaal het zelfde is. Als het al iets “afwijkt” is het per definitie fout of fake. Nouja ik kijk liever verder ook op andere sites dan alleen wat de media’s ons te melden hebben. Want veel word ook gewoon niet verteld door de media’s.

Want er speelt momenteel nog veel meer wereld wijd dan alleen Corona maar daar word dus geen aandacht aan besteed. En dat is dan ook geen fake nieuws..


Ik raad je aan om de docu The Social Dilemma eens te kijken. Dan kun je zien wat social media voor kwaad kan aanrichten in de wereld door valse informatie te delen.

Het is goed om je ogen open te houden maar ik heb ernstige twijfels bij het zuiver kunnen beoordelen van mensen wanneer ze naar dikke onzin zitten te staren online of wanneer het een goed onderbouwd stuk is dat puur zorgt voor angst en ontwrichting van de samenleving.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 17:31

vivana schreef:
Cayenne schreef:
Pfoe, ik ben maar opgehouden met het tellen van onwaarheden in jouw bericht, want het is gewoon niet bij te houden.
Iets met de klok hebben horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt..
Echt, ik hoop oprecht dat jou en je familie Corona bespaard blijft!


Jij bent net zo zeker van je zaak als ik!

Hier heb je dr weer eentje om nog ff lekker door te gaan :o
https://www.facebook.com/1717488167/vid ... 256934964/


Haha blijkbaar kan je dus ook flink de mist in gaan bij het interpreteren van stukken als raketgeleerde. Je zou bijna zeggen dat het geen rocket science is... Iets met blijf bij je leest?

BigOne
Berichten: 38358
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 17:33

Janinevv schreef:
Maar er staat ook veel “fake” nieuws in het nieuws. Net zoals dat de media de woorden van trump heel vaak verdraaid. Dus wat is dan echt nieuws? Ze maken ook de koppen over aantal besmetting nogal vreemd en niet kloppend met wat er in het artikel geschreven word.

In ieder geval niet Marcel waar jij de video van deelde.

Earth

Berichten: 7936
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 18:05

Janinevv schreef:
Ik snap ook wel om bronnen na te checken. Maar als alle media’s de zelfde richting hebben. Wat is dan fake als je meerdere pagina’s vind waar wat andere informatie is ? Waarom mag dat niet op Facebook dan? Waarom mogen we daar niet naar kijken is alles daarvan fout ?

Ik heb het idee dat iedereen dat geen moet geloven wat allemaal het zelfde is. Als het al iets “afwijkt” is het per definitie fout of fake. Nouja ik kijk liever verder ook op andere sites dan alleen wat de media’s ons te melden hebben. Want veel word ook gewoon niet verteld door de media’s.

Want er speelt momenteel nog veel meer wereld wijd dan alleen Corona maar daar word dus geen aandacht aan besteed. En dat is dan ook geen fake nieuws..


Geloof mij, ik neem wel eens de moeite om bronnen te zoeken achter artikelen die mensen tegen corona/viruswaanzin/antivaccinatie etc delen, en 9/10 keer is het niet waar, verkeerd geïnterpreteerd of door iemand gezegd/geschreven die daar helemaal geen kundige in is. Geloof me, ik doe mn best om bronnen te zoeken die waar zijn, maar dat is dus soms wel lastig ;)

En ik snap dat de media gecensureerd wordt want er wordt veel, heel veel onzinnigheid de wereld in geholpen :=

Tiggs

Berichten: 7529
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 18:10

Janinevv schreef:
Ik snap ook wel om bronnen na te checken. Maar als alle media’s de zelfde richting hebben. Wat is dan fake als je meerdere pagina’s vind waar wat andere informatie is ? Waarom mag dat niet op Facebook dan? Waarom mogen we daar niet naar kijken is alles daarvan fout ?

Ik heb het idee dat iedereen dat geen moet geloven wat allemaal het zelfde is. Als het al iets “afwijkt” is het per definitie fout of fake. Nouja ik kijk liever verder ook op andere sites dan alleen wat de media’s ons te melden hebben. Want veel word ook gewoon niet verteld door de media’s.

Want er speelt momenteel nog veel meer wereld wijd dan alleen Corona maar daar word dus geen aandacht aan besteed. En dat is dan ook geen fake nieuws..


Maar snap je echt niet dat de landelijke media iets heel anders is dan mensen die berichtjes op Facebook plaatsen? Het klinkt misschien onaardig, maar ik heb niet het idee dat je weet hoe je kunt checken of een bron al dan niet (enigszins) betrouwbaar is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110744
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 18:47

vivana schreef:
Cayenne schreef:
Pfoe, ik ben maar opgehouden met het tellen van onwaarheden in jouw bericht, want het is gewoon niet bij te houden.
Iets met de klok hebben horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt..
Echt, ik hoop oprecht dat jou en je familie Corona bespaard blijft!


Jij bent net zo zeker van je zaak als ik!

Hier heb je dr weer eentje om nog ff lekker door te gaan :o
https://www.facebook.com/1717488167/vid ... 256934964/


Nou nee, want ik hou me liever aan de feiten.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 08:36

Ook even benieuwd hoe jullie over de Corona app denken ?

Dit is toch totale controle wat ze willen hebben over de mensen? Kan echt niet begrijpen dat mensen dit willen hebben op hun telefoon. En ja ik heb Facebook, Instagram etc.

Cer

Berichten: 30199
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 08:42

Janinevv schreef:
Ook even benieuwd hoe jullie over de Corona app denken ?

Dit is toch totale controle wat ze willen hebben over de mensen? Kan echt niet begrijpen dat mensen dit willen hebben op hun telefoon. En ja ik heb Facebook, Instagram etc.


Nou, ik ben dan benieuwd hoe je dat precies bedoelt?
Denk je dat ze je kunnen gaan besturen via de App? "Ga hier linksaf" bijvoorbeeld?
Of hoe vermoed je dan dat je totaal gecontroleerd gaat worden?

Ander dingetje, ik lees net op FB (echt, ik blijf mensen blokken ..) dat iemand geklaagd heeft omdat ze bij haar Huisarts haar urine niet mocht inleveren omdat ze geen mondkapje droeg. Nu wordt haar geadviseerd om de huisarts aan te klagen vanwege het weigeren van zorgverlenen... -O- Als die mensen zo doorgaan, zorgen ZIJ er volgens mij juist voor dat er een mondkapjes plicht gaat komen...
Echt... hoe verzinnen ze het... :n

mysa

Berichten: 10510
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 08:42

Die app is bedoeld om mensen te informeren. Om wat voor controle zou het moeten gaan, volgens jou? Iedere stap van 17 miljoen mensen in kaart brengen? En voor welk doel dan?
Je digitale sporen zijn ook zonder die app al te volgen hoor, telefoons kunnen getraceerd worden, steden hangen vol camera's, pintransacties zijn terug te halen, je inkomen is na te gaan. Daar hebben we geen corona-app voor nodig.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 08:50

Bron RIVM folder van de griep prik.
Afbeelding

Nou maar met zo’n app kunnen ze genoeg dorpjes en het platteland ook controleerbaar maken.

secricible

Berichten: 25701
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 08:52

Janinevv schreef:
Ook even benieuwd hoe jullie over de Corona app denken ?

Dit is toch totale controle wat ze willen hebben over de mensen? Kan echt niet begrijpen dat mensen dit willen hebben op hun telefoon. En ja ik heb Facebook, Instagram etc.



En waar ben je dan precies bang voor? Wat denk je dat de corona-app kan, wat bijvoorbeeld facebook, instagram en google nog niet doen?
Want je stappen traceren doet google ook al. Je kan aan het einde van je dag via google maps zien waar je die dag allemaal precies heen bent geweest. Ook facebook en instagram volgen je locatie-voorziening.

Uiteindelijk wat de app doet is jou locaties volgen, en als je aangeeft dat je positief bent getest kijkt de app wie er allemaal op diezelfde locaties is geweest en die mensen krijgen een alarm.
Daarmee kunnen ze dus niet zo heel veel controleren, ze kunnen zien waar je geweest bent (zoals meerdere apps doen) en je een signaal geven als iemand anders (handmatig) aangeeft dat hij daar ook is geweest en positief is getest.
Wat maakt dat dat voor jou zo spannend aanvoelt?

Cer

Berichten: 30199
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 08:53

Janinevv schreef:
Nou maar met zo’n app kunnen ze genoeg dorpjes en het platteland ook controleerbaar maken.

Oh, maar wat gaan ze controleren dan? :) Is het meer het gevoel dat de regering dan welicht weet waar mensen zijn? Want op zich is dat altijd al zo..

De app kan geen namen weten.. Dus als er een seintje komt 'je bent dicht bij iemand geweest met Corona' dan weet je nog niet wie dat is.. (mensen hoeven ook niet bang te zijn dat er ineens een affaire aan het licht komt, of dat bekend wordt dat ze drugs hebben gekocht)
Laatst bijgewerkt door Cer op 08-10-20 08:55, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Berichten: 25701
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 08:54

Janinevv schreef:
Bron RIVM folder van de griep prik.
[ [url=m/BO2Ye6.png]Afbeelding[/url] ]

Nou maar met zo’n app kunnen ze genoeg dorpjes en het platteland ook controleerbaar maken.




allereerst kan ik niet zelf controleren of deze bron wel klopt. Of dit dus daadwerkelijk uit de folder van het RIVM komt over de griepprik. Dat maakt het m.i. al een waardeloos plaatje. Ik kan iig geen folder vinden van het RIVM waar dit in staat.
Heb jij deze folder thuis liggen Janine?

Wat me namelijk triggert, dit is de folder van 2017. Qua opmaak komt die op geen enkele manier overeen met deze foto.
https://www.rivm.nl/documenten/folder-g ... nederlands
Ik betwijfel dus of deze foto echt uit de folder van de griepprik komt.
Laatst bijgewerkt door secricible op 08-10-20 08:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 08:54

Je weet niet wat er achter zo’n app zit en of je het uit kunt zetten. Er zijn nog zat mensen die geen Facebook Twitter of wat dan ook hebben of gebruiken.

Ik denk eerder dat ze met zo’n app al automatisch goedkeuring hebben om je gegevens op te slaan en zo alles wel in kaart te kunnen brengen.

Echwel

Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 08:55

Janinevv schreef:
Je weet niet wat er achter zo’n app zit en of je het uit kunt zetten. Er zijn nog zat mensen die geen Facebook Twitter of wat dan ook hebben of gebruiken.

Ik denk eerder dat ze met zo’n app al automatisch goedkeuring hebben om je gegevens op te slaan en zo alles wel in kaart te kunnen brengen.

Ja je kunt hem aan en uit zetten
Dus dat is geen probleem

secricible

Berichten: 25701
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 08:57

Janinevv schreef:
Je weet niet wat er achter zo’n app zit en of je het uit kunt zetten. Er zijn nog zat mensen die geen Facebook Twitter of wat dan ook hebben of gebruiken.

Ik denk eerder dat ze met zo’n app al automatisch goedkeuring hebben om je gegevens op te slaan en zo alles wel in kaart te kunnen brengen.


Maar als je niet weet wat er achter zo'n app zit, wat maakt dan toch dat je bang bent dat zo'n app je kan controleren (wat ik een beetje lastig vind, want wat bedoel je met "controleren"?)? Waarom sta je zo wantrouwig tegenover deze app, terwijl je wel apps als facebook e.d. blind gebruikt?

Echwel

Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 08:59

Men smijt hun hele leven op Facebook, iedere hap die ze eten enz
En hier zijn ze bang vor

Ik snap het eerlijk gezegd niet

Cer

Berichten: 30199
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 09:00

Je gegevens zijn sowieso al op heel veel plekken bekend :j Dus dat kan het verschil niet zijn..
Ik ben dan wel benieuwd wat er zo belangrijk en interesssant zou zijn aan die telefoongegevens dat de overheid hier 'stiekum' aan wil komen..

Overigens, de app wordt, volgens mij, niet verplicht. Is dat ondertussen al verandert? Staat dat misschien in die spoedwet? Noodwet? Hoe heet dat ding waar mensen nu zo over in paniek zijn?

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 09:00

Nou gebruik ik ook niet blind net zoals de cookies die massaal geaccepteerd worden op internet. Daar zet ik eerst veel van uit voordat ik op akkoord klik.

Nou enige reden is dat je automatisch akkoord gaat bij het downloaden van zo’n app.

Cer

Berichten: 30199
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 09:03

Janine, weet je wat er bedoelt wordt met 'controleren'?
Want ik kan niet aangeven of ik moeite heb met de app, als ik niet weet wat de overheid dan wil controleren perse?

secricible

Berichten: 25701
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 09:06

maar waar ben je nou precies bang voor Janine? Wat denk je dat ze gaan controleren? Welke gegevens ben je bang dat ze opslaan, die je niet al afgeeft aan commerciele bedrijven als facebook of instagram?


En ik ben ook nog steeds benieuwd naar de antwoorden op mijn vragen over de folder die je post. Heb je deze folder zelf thuis liggen? of neem je blind aan dat dit in de folder staat van het RIVM?

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 09:08

Nou weet ik het ... stel.. er is iets gebeurd en jij was daar dan kunnen ze dat zo na checken via een app omdat alles automatisch geregistreerd word.

Ik ben zelf niet zo’n “meeloper” in alles maar downloaden. En ook niet zo’n persoon die de hele dag bezig is met haar Instagram account.

Maar bedoel dus meer ook zoals de kleinere dorpjes de kleinere bedrijven alles kan bekeken worden.

En wat is makkelijker voor de overheid, een paar mega bedrijven overeind houden of zoveel duizend kleinere bedrijven die allemaal hun eigen ideeën hebben. Het is niet voor niets dat ze de boeren het land uit willen hebben. Je hebt er dan geen of minder controle over.