Viruswaanzin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kinke

Berichten: 20550
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:04

ik ben wel benieuwd waarom het je super nerveus maakt als mensen een mondkapje dragen? Ben je normaal ook alert/bang wat mensen doen? Niet gemeen bedoeld maar ik begrijp het gewoon niet

BigOne
Berichten: 38358
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:14

Gezien de opmerking van sommigen is er nog een lange weg met simpele uitleg te gaan voor mensen het snappen :o?

secricible

Berichten: 25701
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:18

vivana schreef:
Citaat:
Ik snap dan ook totaal niet waarom we dan de overheid of de wereld moeten volgen.

In Australië is het drama een man had op een strand geen mondkapje op en werd gewoon door een aantal boaz gegrepen.

Kleine baby’s in ziekenhuizen met hoofd maskers op.
_/-\o_ +

Niemand het wedboek ingezien?...
https://www.facebook.com/raymond.felix. ... 4030438691
(hoop dat het linkje het doet overigens....)..
Hier mooie cijfers...
https://www.rivm.nl/documenten/recenteviruitslagen27w
En hier nog wat voor de o.a mondkapjes;

[ [url=m/K6CSMX.jpg]Afbeelding[/url] ]


Maar nu kan iedereen die wil gelukkig worden met de Corona-app!
Sucses zou ik zeggen...
Het mooie...meer mensen dragen een mondkapje en er zijn vandaag meer besmettingen als gister..
Er wordt duidelijk gezegt; heeft geen nut die niet medische mondkapjes....


Citaat:
Waarom!!?? Wat willen ze daar mee bereiken. Ik vind het echt schandalig dat er zo met kwetsbare baby’s word omgegaan. Net op de wereld en dan al zo behandeld worden.

En mensen maar zeggen dat alles normaal is? Alsjeblieft open jullie ogen toch, het is totaal niet normaal en het word na mijn idee alleen maar raarder!



Ik vraag me af waar die quote van babies met mondmaskers vandaan komt? :') Want babies zijn volgens mij 13 jaar of jonger en hoeven dus geen masker op.


W.b. je afbeelding. Prachtig en absoluut waar. Een plicht (dus geen advies) op mondmaskers zou ingaan tegen artikel 10 vd grondwet.
Echter, artikel 22 van diezelfde grondwet eist dat de regering maatregelen neemt om de volksgezondheid te bevorderen.

En deze 2 bijten elkaar dus zodra het dringende advies een plicht zou worden.
Grondwet-artikelen hebben geen rangorde. De een is niet standaard belangrijker dan de ander. Juristen verschillen dus ook van mening welke van de 2 in dit geval de prioriteit moet krijgen en of een verplichting juridisch stand kan houden.
Mocht het komen tot een verplichting zal de overheid dus eerst heel duidelijk moeten hebben waarom artikel 22 boven artikel 10 komt te staan. Op dit moment acht ik die kans nihil. De matige bewijslast helpt daarbij ook niet.

Mocht heel NL het mondkapjesadvies massaal gaan negeren en de cijfers alleen maar verder oplopen, is er dus wel degelijk een grond waarop verplichting van maatregelen waarschijnlijk mogelijk is.

En volgens mij zou na 6mnd toch bekend moeten zijn dat effect van maatregelen niet direct zichtbaar is...

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:37

Janinevv schreef:
Brainless schreef:
Ok.. Stel jij bent besmet maar hebt dat nog niet door.
Jij hoest in de supermarkt een keertje, dan gaan je besmette spetters ruim 3 meter ver.
Heb je een mondkapje op, dan minder dan 1 meter.
[ Afbeelding ]


Maar als ik kuch en iemand is geen 1,5 meter bij mij vandaan kan die alsnog besmet worden


Jep, dat kan. Maar die kans is dan dus kleiner. Daarom moet je ook afstand houden.

Ze hadden het ook anders kunnen doen, en weer kunnen kiezen voor een lockdown, of nog een strengere lockdown dan we gehad hebben.

Omdat dat nogal een ingrijpende maatregel is, kiezen ze nu eerst voor mondkapjes incl de afstand. Als we dit NIET met z’n allen doen en als we er NIET met z’n allen voor zorgen dat de cijfers gaan dalen zitten we straks alsnog met een zeer noodzakelijke lockdown.

Wees blij dat we eerst de kans krijgen met mondkapjes te proberen.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:42

Maar dat is toch allemaal angst zaaien vanuit alle kanten ?

secricible

Berichten: 25701
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:44

Wat vind je angst zaaien?

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:45

Nou, als we nu niet mondkapjes dragen dreigt er een lock down te komen, of nog een zwaardere lockdown. Dat klinkt wel als een angst bericht toch?

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:46

Janinevv schreef:
Maar dat is toch allemaal angst zaaien vanuit alle kanten ?


Wat vind je angst zaaien, en van welke kanten?

Het is een feit dat als we nu niks doen COVID de spuigaten uit gaat lopen, de IC’s overvol lopen en er meer doden vallen dan nodig is. Dat is geen angst zaaien, dat is hoe het er momenteel weer voor staat helaas.

Zebrastreep

Berichten: 9804
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:46

de kans is er wel weer dat we in lockdown gaan. Dat is als het aantal corona patiënten in het ziekenhuis de 1000 aan gaat tikken. Daar zitten we nu 25 mensen vanaf.

Van mij mag het we hebben het zelf gedaan. Alleen jammer dat een aantal het verpesten voor de rest die wel goed hun best doen.

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:50

Janinevv schreef:
Nou, als we nu niet mondkapjes dragen dreigt er een lock down te komen, of nog een zwaardere lockdown. Dat klinkt wel als een angst bericht toch?


Geen angst, maar realiteit.

Het is echt noodzakelijk om de besmettingscijfers omlaag te brengen, willen we de ziekenhuizen niet overbelasten.

Ziekenhuizen moeten momenteel de reguliere zorg alweer afschalen, een zorgwekkende ontwikkeling. We moeten nu echt stabiel kunnen blijven anders raken de IC’s overbelast. Dat is dan een kwestie van tijd, en dan zijn de rapen gaar. Dus om mensen elkaar niet te laten besmetten zijn maatregelen nodig. Vorige keer kregen we een intelligente lockdown, en er is nu gekozen voor mondkapjes, in de hoop dat dat voldoende is.

Kun je zien als angst zaaien, maar het is gewoon zo. De tijd van onbezorgdheid is voorbij :)ddd
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 06-10-20 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

vivana

Berichten: 3267
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: plekje onder de horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:51

nynke55 schreef:
Nou word hij mooi, anderen dragen een mondkapje, dus jij hoeft niet? Wat bijzonder egoistisch! En je zegt net dat een mondkapje niet helpt. 8)7

Het is ook niet VERPLICHT.
Het wordt geadviseerd. Als ik naar een winkel ga en er staat iem voor die zegt, mondkapje op anders mag ik je niet toelaten, nou dan doe ik m op maar anders dus niet.
Poepen op straat mag ook niet en toch ligt er str*nt....
Welkom in de nieuwe revolutie...

Earth

Berichten: 7936
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:54

Janinevv schreef:
Nou, als we nu niet mondkapjes dragen dreigt er een lock down te komen, of nog een zwaardere lockdown. Dat klinkt wel als een angst bericht toch?


Je moet er bang voor zijn dat het gebeurt ja. Dat is realistisch, en dat kan angstig zijn ja. Want dan gaan er nog meer mensen ziek worden, nog meer mensen dood, nog meer bedrijven kapot.

secricible

Berichten: 25701
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:56

Als je geen gordel draagt, heb je meer kans te overlijden.
Als je smst in het verkeer heb je meer kans op een ongeluk.

Dat is toch ook angst? Dat maakt de boodschap niet minder waar.

vivana

Berichten: 3267
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: plekje onder de horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:57

verootjoo schreef:
Janinevv schreef:
Nou, als we nu niet mondkapjes dragen dreigt er een lock down te komen, of nog een zwaardere lockdown. Dat klinkt wel als een angst bericht toch?


Geen angst, maar realiteit.

Het is echt noodzakelijk om de besmettingscijfers omlaag te brengen, willen we de ziekenhuizen niet overbelasten.

Ziekenhuizen moeten momenteel de reguliere zorg alweer afschalen, een zorgwekkende ontwikkeling. We moeten nu echt stabiel kunnen blijven anders raken de IC’s overbelast. Dat is dan een kwestie van tijd, en dan zijn de rapen gaar. Dus om mensen elkaar niet te laten besmetten zijn maatregelen nodig. Vorige keer kregen we een intelligente lockdown, en er is nu gekozen voor mondkapjes, in de hoop dat dat voldoende is.

Kun je zien als angst zaaien, maar het is gewoon zo. De tijd van onbezorgdheid is voorbij :)ddd

Net als in 2018 :j toen was het ook zo erg als bij de 1e "Golf" nu.... alleen heette het toen nog gewoon GRIEP.
Heb ik ook nog een mooi stukje van :j
https://www.facebook.com/10000845634850 ... 6105225910

https://www.youtube.com/watch?v=xX9V9cVNtFc

Popstra
Berichten: 13806
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 17:04

Oh en de griep laat ook hersenbeschadiging, littekens op je hart en longen achter als die voorbij is??

BigOne
Berichten: 38358
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 17:04

Viviana, echt??? Hoe oud ben je en wat zeggen je man en kind, ook overtuigd dat alles onzin is, corona niet bestaat en maar een griepje??

Fitzroy

Berichten: 25146
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 17:06

Vivana, misschien moet je eens journaals gaan kijken ipv Facebook-berichten :+
En Veerkracht op Videoland.
En dan nog eens terugkomen met je ‘griepje’

secricible

Berichten: 25701
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 17:07

@vivana

* Bij de griep in 2018 lagen mensen niet gemiddeld 3wkn aan de beademing.
* De symptomen waren fors minder dan nu.
* De IC's lagen toen vol ZONDER de 20% opschaling die nu nodig was (en net (niet) genoeg was). Het is in NL nog nooit eerder nodig geweest OKs of uitslaapkamers om te bouwen.
Op het hoogtepunt van 2018 lagen er 350 mensen op de IC's (....)
* De verspreiding van corona gaat veel harder doordat niemand immuun was.
* de oversterfte dit jaar ligt (met alle maatregelen inclusief een lockdown) 2000 mensen hoger dan 2018 (zonder enige maatregelen) en is corona nog niet klaar. In april gingen we al over de piek van 2018 heen.
* corona heeft een sterftepercentage van 0.26. Influenza <0.1

Wil je nog meer redenen waarom de vergelijking tussen 2018 en nu debiel is?

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 17:14

Maar het is in die zin ook niet bewezen dat als we geen mondkapjes de ic vol gaan lopen. Snap dat ze dat willen voorkomen. Maarja dan vind ik het anders angst zaaien.

secricible

Berichten: 25701
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 17:15

Janinevv schreef:
Maar het is in die zin ook niet bewezen dat als we geen mondkapjes de ic vol gaan lopen. Snap dat ze dat willen voorkomen. Maarja dan vind ik het anders angst zaaien.


Nee dat weten we niet, juist daarom moeten we alles waarvan enigzins het idee is dar het helpt aangrijpen

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 17:16

secricible schreef:
@vivana

* Bij de griep in 2018 lagen mensen niet gemiddeld 3wkn aan de beademing.
* De symptomen waren fors minder dan nu.
* De IC's lagen toen vol ZONDER de 20% opschaling die nu nodig was (en net (niet) genoeg was). Het is in NL nog nooit eerder nodig geweest OKs of uitslaapkamers om te bouwen.
Op het hoogtepunt van 2018 lagen er 350 mensen op de IC's (....)
* De verspreiding van corona gaat veel harder doordat niemand immuun was.
* de oversterfte dit jaar ligt (met alle maatregelen inclusief een lockdown) 2000 mensen hoger dan 2018 (zonder enige maatregelen) en is corona nog niet klaar.
* corona heeft een sterftepercentage van 0.26. Influenza <0.1

Wil je nog meer redenen waarom de vergelijking tussen 2018 en nu debiel is?


+ toen hadden we meer personeel beschikbaar
+ toen was het ziekteverzuim onder personeel niet zo hoog, want tegen de griep kan de doorsnee beroepsbevolking veel beter
+ over de griep kennen we alle ins en outs en van dit virus nog nauwelijks iets
+ dit virus treft ook ook jongere mensen, en niet alleen ‘de vergrijzing’
+...


Wie vult verder nog aan :+

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 17:17

Janinevv schreef:
Maar het is in die zin ook niet bewezen dat als we geen mondkapjes de ic vol gaan lopen. Snap dat ze dat willen voorkomen. Maarja dan vind ik het anders angst zaaien.


Nope... want je kan geen onderzoeken over de toekomst doen :7

Het is wel bewezen dat mondkapjes de kans op besmetting kan verminderen.

BigOne
Berichten: 38358
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 17:18

Janinevv schreef:
Maar het is in die zin ook niet bewezen dat als we geen mondkapjes de ic vol gaan lopen. Snap dat ze dat willen voorkomen. Maarja dan vind ik het anders angst zaaien.


Wat wil nou dan?? Wanneer jij geen kap op je snuit wil doe je het niet maar besef wel dat er door jouw gedrag ook een verplichting kan komen. Dus houd op te miepen over verplichting, bewezen, angst zaaien, denk eens na voor jezelf ipv al die onzin op social media aan te nemen.

mysa

Berichten: 10512
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 17:23

verootjoo schreef:
secricible schreef:
@vivana

* Bij de griep in 2018 lagen mensen niet gemiddeld 3wkn aan de beademing.
* De symptomen waren fors minder dan nu.
* De IC's lagen toen vol ZONDER de 20% opschaling die nu nodig was (en net (niet) genoeg was). Het is in NL nog nooit eerder nodig geweest OKs of uitslaapkamers om te bouwen.
Op het hoogtepunt van 2018 lagen er 350 mensen op de IC's (....)
* De verspreiding van corona gaat veel harder doordat niemand immuun was.
* de oversterfte dit jaar ligt (met alle maatregelen inclusief een lockdown) 2000 mensen hoger dan 2018 (zonder enige maatregelen) en is corona nog niet klaar.
* corona heeft een sterftepercentage van 0.26. Influenza <0.1

Wil je nog meer redenen waarom de vergelijking tussen 2018 en nu debiel is?


+ toen hadden we meer personeel beschikbaar
+ toen was het ziekteverzuim onder personeel niet zo hoog, want tegen de griep kan de doorsnee beroepsbevolking veel beter
+ over de griep kennen we alle ins en outs en van dit virus nog nauwelijks iets
+ dit virus treft ook ook jongere mensen, en niet alleen ‘de vergrijzing’
+...


Wie vult verder nog aan :+


+grieppatienten op ic en verpleegafdelingen verspreid over een aantal maanden, griepseizoen loopt gemiddeld van november tem april. In maart liepen de IC's binnen enkele weken vol met die 1300+ patiënten.

Shadow0

Berichten: 43527
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 17:26

En nu lopen alweer de ziekenhuizen vol, nu via de 'gewone' verpleegafdelingen. En verder wordt er ook veel personeel ziek.