Viruswaanzin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
irryproppy

Berichten: 328
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: overal waar de zon schijnt!!!:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:34

Janinevv schreef:
laughterline schreef:
Dit topic maakt mij boos en bang tegelijkertijd. Mensen die het maar zien als een griepje of een opgezet spel.... Hier in zuid Afrika zitten we Nogsteeds met 13000 nieuwe gevallen per dag. Iedereen houdt netjes afstand en overal mondkapjes, temperatuur opmeten, en desinfecteren anders kom je de winkel niet in. Ik vind T fijn! Als je je afstand niet bewaard kijken mensen je vuil aan, groot gelijk. Doe je het niet voor jezelf doe het dan voor de ander. Respect hebben dus. Ik zou naar nl vliegen voor vakantie maar ben nu aan t wachten totdat ik dat kan, en dan eerst in zelf quarantaine natuurlijk. Maar ik ben bang voor de mensen in nl in supermarkten die geen afstand houden etc. Ook al zijn de cijfers lager, het heeft ook te maken met respect hebben voor de ander.


Maar is toch logisch dat besmettingen blijven door gaan? Mensen die worden ook besmet met een griep virus en met een verkoudheids virus.

Ik heb het dan niet over de Ernst maar ik geloof wel dat mensen doordat ze nog nooit COVID 19 hebben gehad ze hier heftig op kunnen reageren. Maar dat kunnen zwakkeren ook met een flink griep virus of denk aan een long infectie.

Daarnaast maak ik mij flink zorgen om het feit wat Hugo zei in het begin : we gaan pas weer terug als het vaccin er is.

Dat is toch niet gezond ?? Hoe kunnen ze zo iets opdagen.

Ze kunnen nooit iets vinden hiervoor zo snel, ze kunnen zelfs nog niks tegen een griep virus. Ja ze kunnen de klachten wet verminderen maar weg zou de griep nooit gaan.

Dus ja complot denken over een vaccin of juist je ogen open houden.

Het is niet voor niks dat artsen verdwijnen of ontslagen worden als ze anders denken... iedereen moet maar de zelfde kant op kijken en als je anders denkt is dat gelijk fout.

En een long ontsteking word toch ook door een virus veroorzaakt hebben ze daar als iets tegen ? Nee...

Dus ik hoop dat mensen goed na gaan denken over zo’n vaccin wat binnen een jaar er kan zijn??!


Kijk wat ik schreef over die vaccins.
Geen een vaccin is ooit bewezen dat die veilig zijn!
De fabrikant in de usa die dat vaccin voor nl maakt,heeft al veel rechtzaken verloren omdat er kinderen overleden zijn aan de vaccin, dus maar doorgaan met gervaarlijke vaccins produceren.
Zegt genoeg..btw het duurt meer dan 20 jaar eerdat er een vaccin uberhaubt op de markt komt.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:35

Irrypoppy helemaal mee eens.
En ze testen in Afrika nu voor geld omdat daar armen wel ja zeggen omdat ze geen keuze hebben.

Geen één vaccin is ooit bewezen en dan nog, terug naar normaal ? Wanneer en een vaccin is wat eventueel super slecht kan zijn? Nee Dankje

c_alsemgeest

Berichten: 20690
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:38

corine1981 schreef:
Die mensen heb ik ook na een echte griep, of longontsteking ;)

De covid19 patiënten hadden deze verschijnselen waarschijnlijk niet gehad met vroege behandeling, aldus heel veel doktoren op de wereld die monddood gemaakt worden door de media en overheid...



nee... dat type weefselschade is enkel kenmerkend voor covid-19. Zelfs anders dan de relatief gelijke corona virussen. Zoals SARS.
Door wat het met de longblaasjes doet wat dus anders is dan bijvoorbeeld een influenza virus.

daarbij dat je het hebt na "griep" welke? griep is een verzamelnaam voor een groot aantal virale infecties... dus ja, er zitten er een aantal tussen welke ook aanhoudende klachten geven.

En na "longontsteking" dit is een uiting... geen ziektebeeld an sich.
Dat kan komen door virale infecties, bacteriële infecties, oprekking weefsel etc etc...

het gevaarlijkste is wat mij betreft dus dat mensen maar roepen zonder überhaupt te weten wat ze zeggen, zoals jij nu deed in dit stukje tekst.
monddood maken... dat gebeurt weinig... dat zie je aan het grote podium die mensen hebben om dergelijke onzin te verkondigen.

Welke behandeling bedoel je precies? Want er zijn er nu 3, waarvan er 1 een relatief groot slagingspercentage heeft, maar dus wel met blijvend weefselschade daarna.
En een aantal nep behandelingen welke leken te werken, maar al weer achterhaald zijn.

[edit] typo's
Laatst bijgewerkt door c_alsemgeest op 29-07-20 09:42, in het totaal 2 keer bewerkt

verootjoo
Berichten: 35661
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:40

corine1981 schreef:
c_alsemgeest schreef:


'deze behandeling' is er alleen maar gekomen omdat het zo groot opgepakt is.
Ik zie trouwens juist mensen met relatief lang zeurende klachten... moeheid, kortademigheid bij inspanning, longbloedingen. En blijvende weefselschade in de longen?
Lagere basale saturatie dan voor de bewezen covid-19 infectie.

Die mensen heb ik ook na een echte griep, of longontsteking ;)

De covid19 patiënten hadden deze verschijnselen waarschijnlijk niet gehad met vroege behandeling, aldus heel veel doktoren op de wereld die monddood gemaakt worden door de media en overheid...


Dat middel (chloroquine) is gewoon onderzocht en wat jij zegt is niet waar, zo waarschijnlijk is dat namelijk helemaal niet. Het middel is bewezen niet werkzaam tegen dit coronavirus. Er kunnen in die praktijk van die huisarts mensen op verbeterd zijn, dit kan net zo goed toeval zijn en waarschijnlijk was dat ook gebeurd zonder dat middel.

MoniqueT

Berichten: 8848
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:46

De verwende maatschappij van 2020. Hele generaties die nooit geleerd hebben dat het leven soms niet leuk is en dat je niet alles kan hebben wat je wil. Er is een oorlog gaande van een virus tegen de mensheid en helaas is het deze keer geen sciencefiction maar werkelijkheid. We zullen dat virus moeten verslaan of er mee leren leven. Accepteer het.

Hier in Nederland gaat het leven ook met corona nog aardig zijn gang. Geen strenge lockdown, hele volksstammen klussen en wandelen, lekker eten bestellen en laten bezorgen. Maar klagen! Nederlanders eigen, denk ik weleens.

En de regering heeft het altijd gedaan, want dat schopt zo lekker. Ik word er kotsmisselijk van, ook zonder mondkapje.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:47

Mooi gezegd Monique.

En ik denk ook dat we er maar mee leren omgaan. En terug in lockdown lijkt me geen optie. Denk aan onze economie aan heel Europa ...

c_alsemgeest

Berichten: 20690
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:48

@moniqueT... ja denk het, blijf me er om verbazen, maar denk dat ik het zo maar laat.
Stel... er komt oorlog, je moet de schuilkelder in... wordt er dan ook geklaagd over vrijheidsberoving en het schenden van onze mensenrechten? :')

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:51

Nou, als je ziet wat voor maatregelen ze treffen.

Toen ze demonstreerde 21 juni wat voor chaos dat was en dat was niet van de demonstranten die wilde na huis en alle regels die er komen voor onze veiligheid???

Dat ouderen vragen waar hun vrijheid is gebleven en die nu eenzaam weg kwijnen in het verzorgingstehuis

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:52

c_alsemgeest schreef:
@moniqueT... ja denk het, blijf me er om verbazen, maar denk dat ik het zo maar laat.
Stel... er komt oorlog, je moet de schuilkelder in... wordt er dan ook geklaagd over vrijheidsberoving en het schenden van onze mensenrechten? :')


De verwende sneeuwvlokjes die dan willen gaan protesteren gaan wel sneller opgeruimd zijn op die manier :Y)

Het probleem is net denk ik dat 'het gevaar' niet tastbaar is. Feestje op de hoek? Allemaal fijn want we komen thuis en er is niets aan de hand. Kan nog weken duren. En ook het stuk dat sommige mensen het gewoon allemaal maar opgeblazen koek vinden tot ze iemand kennen..

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:54

irryproppy schreef:
Als je het gevolgd had,dat wist je dat hij een virale bacterie had die in zn keel manifesteerde.

Een wát?
Dat je soms totale onzin schrijft, dat hoef je toch niet gelijk in iedere post te bewijzen?

c_alsemgeest

Berichten: 20690
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:56

oomens schreef:
irryproppy schreef:
Als je het gevolgd had,dat wist je dat hij een virale bacterie had die in zn keel manifesteerde.

Een wát?
Dat je soms totale onzin schrijft, dat hoef je toch niet gelijk in iedere post te bewijzen?

Ken je die nog niet dan Oomens, valt me van je tegen :')

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:56

The_Cat schreef:
c_alsemgeest schreef:
@moniqueT... ja denk het, blijf me er om verbazen, maar denk dat ik het zo maar laat.
Stel... er komt oorlog, je moet de schuilkelder in... wordt er dan ook geklaagd over vrijheidsberoving en het schenden van onze mensenrechten? :')


De verwende sneeuwvlokjes die dan willen gaan protesteren gaan wel sneller opgeruimd zijn op die manier :Y)

Het probleem is net denk ik dat 'het gevaar' niet tastbaar is. Feestje op de hoek? Allemaal fijn want we komen thuis en er is niets aan de hand. Kan nog weken duren. En ook het stuk dat sommige mensen het gewoon allemaal maar opgeblazen koek vinden tot ze iemand kennen..



Het is geen opgeblazen koek! Maar het is geen Spaanse griep of iets! Mijn vriendin had het ook, was ook flink ziek van Corona maar die is nu ook weer herstellende,

Om daarvoor als gezond persoon nu een vaccin te nemen wat zo snel klaar is zet voor mij als persoon extreem veel vraag tekens!

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:57

Het grote probleem met deze corona-epidemie is dat het voor veel mensen toch iets abstracts blijft zolang ze het niet zelf direct aan den lijve ondervinden, of in hun directe omgeving de gevolgen zien. Dat merk ik zelf ook, ik woon in een regio waar nauwelijks problemen zijn geweest. En dat maakt dat het gevoel van urgentie wat betreft de maatregelen geleidelijk vermindert. Voor mij persoonlijk voelt het overigens meer alsof we in het oog van de orkaan zitten.

Vergelijk het met de hele klimaatdiscussie. De klimaatverandering is weliswaar merkbaar, maar gaat zo sluipenderwijs dat veel mensen het niet als probleem ervaren en dus ook niet bereid zijn hun levensstijl aan te passen. Dan ontstaat een voedingsbodem voor klimaatscepticisme.
Corona en de gevolgen ervan zijn voor velen ook niet direct merkbaar en voelbaar, terwijl de economische en sociale gevolgen van de maatregelen wel direct merkbaar zijn en heel pijnlijk uit kunnen pakken (werkloosheid, geldgebrek, sociaal isolement).
Dan is het begrijpelijk dat veel mensen niet (langer) gemotiveerd zijn om zich aan de maatregelen te houden. Dat ze zich bevestigd voelen door kritische geluiden richting (o.a.) overheid. In die zin is de huidige hang naar complottheorieën ook verklaarbaar. Wat ik wel redelijk verbijsterend vind, is dat naast 'gekkies' ook een toenemend aantal intelligente, goed opgeleide mensen zich bewust opsluiten in de een of andere complotbubbel. Blijkbaar zitten daar ook mensen tussen die de huidige situatie moeilijk kunnen handelen en daarom vatbaar zijn voor de manipulaties van degenen achter de complotmechanismen (o.a..alt-right).

Ik denk dat we met zijn allen moeten proberen te wennen aan het 'nieuwe normaal', waarin bepaalde vanzelfspekendheden zoals economische welvaart, stabiliteit, vrij reizen en ongeremd consumentisme langere tijd veel minder vanzelfsprekend zullen zijn en wellicht wel nooit meer terugkeren op de manier waarop we dat tot voor kort gewend waren. Dat vraagt om solidariteit, creativiteit, veerkracht, bescheidenheid. Anderen de schuld geven, verdeeldheid zaaien, blijven hangen in een defensieve of zelfs paranoïde denk-en handelwijze zal ons daarbij niet verder brengen.
Maar goed, dat is mijn mening en kijk op de zaak.

Electra63

Berichten: 17865
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 10:00

Laatst bijgewerkt door Electra63 op 29-07-20 10:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Berichten: 30202
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 10:00

Janinevv schreef:
Om daarvoor als gezond persoon nu een vaccin te nemen wat zo snel klaar is zet voor mij als persoon extreem veel vraag tekens!

"Nu" als in wanneer nu? Vanmiddag?
En moet je dat vaccin verplicht nemen dan? Is daar uberhaupt al iets over bekend?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 10:02

De gedachtegang van dergelijke kanalen gaat al fout bij het vergelijken van griep. Voor griep gaat niemand in quarantaine. Dat leeft onder de bevolking en ja, dat brengt doden met zich mee.

Corona heeft minder doden, dat klopt. Maar nu is er wel een quarantaine. Als je de corona, net zoals de griep, zijn gang laat gaan, dan heb je binnen enkele maanden toestanden zoals in Italië, waar iedereen boven de 65 met corona niet meer werd behandeld in het ziekenhuis want alles was overvol. Het sterftecijfer gaat dan ook vele malen hoger liggen dan de griep. Nu is dat niet, juist vanwege de regels.

Verder is een virus niet iets dat mooi de regels volgt. Soms is het rustiger en kan de broeksriem wat losser. Maar het kan plots klap omslaan en dan moeten wij ons weer in aanpassen. Vind ik de regels leuk? Nee, zeker niet. Het was een verademing om een weekje op vakantie te gaan in Nederland. Even winkelen zonder mondmasker etc. Hier in België zijn de maatregels weer heel streng.

Overigens heeft mijn schoonvader het gehad en door de corona is er ook nog een auto imuun reactie geprikkeld op zijn longen. Hij zit nu aan zware medicatie en is na 4 maand nog steeds herstellende.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-07-20 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 10:04

Cer schreef:
Janinevv schreef:
Om daarvoor als gezond persoon nu een vaccin te nemen wat zo snel klaar is zet voor mij als persoon extreem veel vraag tekens!

"Nu" als in wanneer nu? Vanmiddag?
En moet je dat vaccin verplicht nemen dan? Is daar uberhaupt al iets over bekend?


Als Hugo de jong zegt : we gaan weer terug naar normaal als het vaccin er is. Dan denk ik ja dit gaat op den duur verplicht worden.

Maar wat laten we in ons spuiten ? Er is niks over bekend. En mensen die een griep prik krijgen houden dat toch ook nog ? Griep kan de wereld uit dus ik geloof dat ook niet met Corona

Janneke2

Berichten: 22824
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 10:06

Citaat:
Het probleem is net denk ik dat 'het gevaar' niet tastbaar is. Feestje op de hoek? Allemaal fijn want we komen thuis en er is niets aan de hand. Kan nog weken duren. En ook het stuk dat sommige mensen het gewoon allemaal maar opgeblazen koek vinden tot ze iemand kennen..


Citaat:
Het is geen opgeblazen koek! Maar het is geen Spaanse griep of iets! Mijn vriendin had het ook, was ook flink ziek van Corona maar die is nu ook weer herstellende,

Om daarvoor als gezond persoon nu een vaccin te nemen wat zo snel klaar is zet voor mij als persoon extreem veel vraag tekens!


Gewoon jezelf goed informeren.
"Het is geen Spaanse griep" - toen waren er 20 miljoen doden te betreuren. Dat kunnen we anno 2020 voorkomen.
Doen we niets (geen anderhalve meter, handen wassen, thuiswerken, etc etc) dan haalt covid - 19 dat makkelijk.

En dat het vaccin 'zo snel klaar is' is reden tot grote blijdschap.
Voor hiv/ aids is het er nog steeds niet.

Dit corona virus lijkt op SARS en MERS, en daar waren al vaccins voor.
(Bij aids duurde het drie of vier jaar voor het virus bekend was.)

En hier in Nederland (Wageningen of Utrecht, dat ben ik vergeten) hadden we een paar knappe koppen die precies dit virus bij vleermuizen bestudeerden. (Die mensen werden platgebeld uit de hele wereld...)

Mijn conclusie : de ramp covid-19 had vele malen erger gekund.
(Weer jaren zoeken naar de ziekteverwekker, geen vaccin in zicht - brrrr.)
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 29-07-20 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41727
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 10:07

c_alsemgeest schreef:
@moniqueT... ja denk het, blijf me er om verbazen, maar denk dat ik het zo maar laat.
Stel... er komt oorlog, je moet de schuilkelder in... wordt er dan ook geklaagd over vrijheidsberoving en het schenden van onze mensenrechten? :')

Dat is natuurlijk totaal niet te vergelijken. Tijdens oorlog verkeert iedereen per direct in levensgevaar. Houd je je niet aan de regels, heb je alleen jezelf daarmee.

Het sentiment begrijp ik, hoor. Maar de vergelijking gaat mank.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 29-07-20 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 10:09

oomens schreef:
irryproppy schreef:
Als je het gevolgd had,dat wist je dat hij een virale bacterie had die in zn keel manifesteerde.

Een wát?
Dat je soms totale onzin schrijft, dat hoef je toch niet gelijk in iedere post te bewijzen?


_O-

Ine23
Berichten: 4241
Geregistreerd: 16-11-09
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 10:17

Dimphyl schreef:
MB, de mondkapjes en maatregelen schaden mij en mijn familie direct, een verkrachting in (???) Kan ik niet zoveel mee..

(Overigens wél verschrikkelijk)

Ik vind dat deze vergelijking kant noch wal raakt.

Ziek worden op de corona afdeling is inmiddels lijkt mij vrij onmogelijk? Heb de pakken gezien.. meeste zorgverleners die ziek zijn geworden, was in het begin toen er nog niet genoeg materiaal was (incl mijn moeder)


Behalve dan Boy, die goed beschermd was, jong en helemaal gezond. Totdat het toch gebeurde.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... e=facebook

En zo zijn er véél mensen zonder onderliggende gezondheidsproblemen die komen te overlijden door deze ziekte of alleszins weken in coma hebben gelegen en daar hun hele leven lang de gevolgen van zullen dragen (man van een collega van mij heeft 11 weken in coma gelegen en is begin 40 en gezond). ‘Gewone gezonde mensen’ kunnen met dit virus helaas óók heel erg ziek worden, permanente schade oplopen of overlijden. En daarnaast... Horen we onze kwetsbare mensen dan niet meer te beschermen in onze samenleving? Omdat we zelf niet zo snel dood zouden gaan, moeten we maar klagen over de regels die de rest van onze samenleving beschermen?

Ik ben verder blij te lezen dat hier door veel mensen ook goede inhoudelijke informatie wordt gedeeld die duidelijk aangeeft waarom we als samenleving voor elkaar moeten zorgen in deze tijden. Hoe rot het ook is. Ik ben een Belg die net over de grens in Nederland woont, maar mijn familie en een groot deel van mijn vrienden wonen nog aan de andere kant van de grens. Dat betekende ook mijn ouders bijna 13 weken niet zien, mensen die ik normaal elke week zie en waar ik een enorm sterke band mee heb. Als ik dan iets écht lastig vind aan deze situatie, is het hoe we gescheiden worden van de mensen die we graag zien. We zijn sociale wezens en het is erg moeilijk om verboden te worden de grens over te steken en mensen in levende lijve te zien, zelfs van op meters afstand. Mensen die als ze ziek worden, ook een grotere kans op complicaties hebben. Maar het is wat het is. Liever dit dan elkaar helemaal nooit meer zien.

Ik denk dat het erg belangrijk is om de basisregels van afstand, hygiëne, samenkomen met weinig mensen en zoveel mogelijk in de buitenlucht etcetera, te blijven onderhouden. Om een nieuwe lockdown en de daarbij komende stillegging van zoveel mogelijk beroepen en activiteiten te proberen voorkomen. Liever met maatregelen dan helemaal geen werkende fysiotherapeuten, revalidatie voor andere aandoeningen etc. Want die liggen ook bijna volledig stil wanneer de volle crisis weer uitbreekt. Om nog niet te spreken over de hele horeca en ontspanningsoefeningen/recreatiesector. Als zij weer volledig moeten sluiten, houdt het voor heel veel ondernemers op en staan de werknemers op straat.
Laatst bijgewerkt door Ine23 op 29-07-20 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 10:23

saskiakefie schreef:
Gedurfd topic, dat zeker haha!
Ik denk dat het niet verkeerd is om zelf na te blijven denken. Ik heb direct in het begin van de corona, eind maart ook die bepaalde kanalen gevolgd. En ja ik raakte daar erg in de war van. Voor mijn gevoel klopte er ook iets niet, maar tegelijkertijd, in alle redelijkheid was het ook een absurde situatie die haast nooit voorkomt en kan mijn gevoel daar ook op gebaseerd zijn. Ik heb toen, na een paar weken besloten helemaal niks meer te volgen, alleen het nieuws dat noodzakelijk was. Want ja ook op facebook en andere sociale media het ging alleen nog maar over corona. Want ik was idd op het punt om me misschien te verdiepen in de 'complottheoriën.' Blij dat niet gedaan te hebben want ik denk dat er dan geen weg terug is. Dat is zoals iemand al eerder schreef best wel gevaarlijk. Al die filmpjes van tegenbewegingen leiden er uiteindelijk naar, de macht van Bill Gates, 5G etc. Dus dan is het jij tegen de wereld, en zo heb ik me idd ook even gevoeld. Kijk naar Jay, waar ik overigens voor de corona al 'fan' van was, ook naar een cabaretvoorstelling geweest die is nu ook echt aan het doorslaan, gaat nu ook om met Lange Frans (één en al complottheorie) Die kant wil je niet op, maar gebeurd wel als je niet oppast. Ik wilde ook niet meer geënt worden als er een vaccin zou komen voor corona en nog steeds ben ik daar niet zeker van. Je gaat wel wantrouwen. En ja misschien zijn er dingen van waar, ongetwijfeld, maar de vraag is moet je dat wel willen weten? Word je daar gelukkiger van? Ik denk het niet. Ik richt me liever op het positieve. De bangmakerij vanuit die kant resulteert in een wantrouwen en misschien wel bepaalde haat naar de wereld. Dan maar wat meer angst dan nodig voor dit virus...


Jij zegt het precies zoals ik het voel. Waarom zou je zo negatief tegen de wereld aankijken? Wie word daar beter van? ik had inderdaad ook die neiging om dingen te gaan opzoeken, want ik heb geleerd dat je dingen van elke kant moet bekijken. Maar gelukkig ben ik er niet al te diep ingedoken, ik werd daar niet gelukkig van.

kimmie261

Berichten: 19226
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 10:30

corine1981 schreef:
De lucht op een OK is wel wat anders dan de normale buitenlucht ;) iets zuurstofrijker.


Hoe kom je daar nou weer bij, de lucht van een OK wordt gefilterd en via overdruk systemen random ververst, zodat het een steriele omgeving blijft, maar zuurstof gehalte is gewoon 100% hoor, net als buiten..

En dan nog, je hoeft in het dagelijks leven een mondkapje niet 24/7 op , voor dat kwartiertje boodschappen doen met een mondkapje op krijg je er niets van.

En het artikel gelezen, ja deze meneer vind dat ie een wiskundige wetenschappelijke uitspraak heeft,maar getest heeft ie het nooit, hoeft ook niet, elke dag test en bewijst namelijk een grote werkgroep mensen die voor hun werk met mondkapjes werken, uren lang achter elkaar, wel het tegendeel, al járen...

Daarnaast wáár maak je je nou druk om, er ís geen mondkapjes plicht in Nederland, en gaat er ook niet komen zoals ik gister hoorde.. Ik snap dat echt niet...


MoniqueT schreef:
De verwende maatschappij van 2020. Hele generaties die nooit geleerd hebben dat het leven soms niet leuk is en dat je niet alles kan hebben wat je wil. Er is een oorlog gaande van een virus tegen de mensheid en helaas is het deze keer geen sciencefiction maar werkelijkheid. We zullen dat virus moeten verslaan of er mee leren leven. Accepteer het.

Hier in Nederland gaat het leven ook met corona nog aardig zijn gang. Geen strenge lockdown, hele volksstammen klussen en wandelen, lekker eten bestellen en laten bezorgen. Maar klagen! Nederlanders eigen, denk ik weleens.

En de regering heeft het altijd gedaan, want dat schopt zo lekker. Ik word er kotsmisselijk van, ook zonder mondkapje.


Nou inderdaad, precies wat ik ook denk, en dat de regering nu misschien verkeerde beslissingen neemt, dat neem ik ze niet kwalijk, deal er nu maar eens mee, ze weten zelf niet hoe dit virus het beste aan te pakken is.

En over vaccinaties aangaande het griepvirus, griepvirussen zijn er in vele maten en soorten, er komen elk jaar dan ook weer nieuwe griepvirussen bij, wat ze doen met vaccinatie is een schatting maken welke griepvirussen ze verwachten dat deze dat jaar gaan heersen en daarmee worden mensen dan 'geinfecteerd' met verzwakte virussen zodat het lichaam daar antistoffen tegen aanmaakt en je of geen griep krijgt, of mildere klachten omdat je lichaam anti lichaampjes heeft aangemaakt, maar als er dus een ander griepvirus de kop opsteekt dat jaar,.... wordt je dus gewoon ziek..


Covid 19 is een longvirus ( géén griepvirus) en zeer besmettelijk en ook nog eens dodelijk virus, hier zal dus een vaccin tegen gevonden gaan worden, maar dat duurt even, en of het vaccineren verplicht gaat worden?

Dat hoeft voor mij niet, als de mensen met een zwakkere gezondheid en ouderen maar gevaccineerd kunnen worden en 80% van de vrijwillige bevolking zijn we er al, dan roeit het virus verder wel uit :)

Ygritte

Berichten: 726
Geregistreerd: 11-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 10:40

Ik denk ook dat het "ik wil zelf nadenken" een denkfout is. Natuurlijk is er niets verkeerd aan overheidsmaatregelen bediscussieren en nadenken over de gevolgen.

Maar het verschil hier is: een pandemie is geen simpele situatie, experts moeten jarenlang studeren om virologie en infectiemechanismen te snappen. Iemand die een paar uur 'onderzoek' doet door blogs te lezen en YouTube filmpjes te kijken heeft die kennis simpelweg niet.

Als iets een complex, specifiek probleem is (zoals een chip in je laptop die kapot is) ga je zelf ook niet sleutelen, maar vraag je aan een expert: wat kan ik het best doen? Dat doe je, omdat zo iemand er voor is opgeleid, en we in een complexe samenleving nou eenmaal niet allemaal alles kunnen doen of weten.

Hetzelfde is nu met een wereldwijde pandemie, een virus, en medische gezondheidszorg. Je vertrouwt dan op de expertise van mensen die er jarenlang onderzoek voor verricht hebben. Wetenschappelijke artikelen interpreteren en statistische effecten interpreteren is nog niet zo makkelijk, en het is vrij makkelijk om een niet-solide onderzoek (dat bijvoorbeeld niet door peer review gegaan is) voor waar aan te nemen als je de kennis en kunde uit dat specifieke vakgebied mist. Daarom heb je zulke experts nodig, en het duurt jaren om zo iemand op te leiden (Na de middelbare school 3 jaar een bachelor, dan 2 jaar een master, daarna 4 jaar een PhD en daarna vaak nog enkele post-doc projecten - allemaal tijd waarin zo iemand zich full time in het onderwerp verdiept heeft, bijvoorbeeld celbiologie, virussen, of pandemics).

(Ik denk dat dit "vertrouwen" hetgene is dat eng is voor veel mensen: hoe kan ik een expert vertrouwen, iemand die ik niet ken en die ook nog eens heel andere dingen weet dan ik?! Maar mijn wedervraag zou dan zijn: waarom vertrouw je blogs op internet van Miep79 dan wel? De samenleving staat of valt met elkaar vertrouwen, en dan geef ik mijn vertrouwen liever aan betrouwbare bronnen die zich jarenlang bewezen hebben (zoals wetenschappelijke instituten, wetenschappers, en experts) dan aan media-persoonlijkheden zoals Jensen en vloggers of influencers, die vaak nog eens een andere reden hebben om opruiiende meningen te verkondigen: ze krijgen veel aandacht en clicks.)

Sintara

Berichten: 7440
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 10:42

c_alsemgeest schreef:
Weet je hoe het is voor een arts om, wanneer het aantal te groot wordt, de keuze te moeten maken wie je wel en wie je niet aan de beademing gaat hangen? Dus wie het wel en wie het niet gaat overleven?

Dit is natuurlijk niet waar, het is erger dan dit. Als je bedden vol liggen heb je bij binnenkomst van een nieuwe patiënt de misselijkmakende keuze om iemand die er al ligt los te koppelen. Of niet.