Viruswaanzin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 10:16

Is toch ook verschrikkelijk, kan me niet voorstellen dat dat psychisch niks doet, aanhechtingsellende enzo. Vader mag er vaak ook niet bij, want ook positief.. Wat een drama

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33828
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 10:19

Ja ik heb ook heel veel medelijden met het kind. Noem me een zak hooi met een gebrek aan empathie, maar ik heb zeer weinig medelijden met mensen die zich bewust niet vaccineren en toch ziek worden. We zijn bijna een jaar verder, als je twijfelt had je al lang goed en grondig onderzoek kunnen doen. Nu is er weer een kind beschadigd en een IC bed vol terwijl dat onnodig was geweest.

Anoniem

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 10:20

En dan heb je straks wellicht ook het probleem dat er te weinig nicu bedden zijn voor de vroeggeboren baby's.. Of baby ligt in ander ziekenhuis dan moeder..

BigOne
Berichten: 38345
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 10:22

Het gaat niet alleen om vroeggeboortes, wanneer dat gebeurt ligt de moeder even daarna op haar buik aan de beademing.
En in ieder geval één moeder heeft haar baby niet gezien en is overleden.
Ook de aantasting van de placenta is een risico maar die moeders hebben geen Corona meer , vaak ook maar heel licht ziek blijkbaar. Maar kindje overlijd in de buik. Beide gevallen hadden voor het grootste gedeelte voorkomen kunnen worden door vaccinatie. Leer daar als moeder maar eens mee leven, je bent bang om te vaccineren want zwanger en ipv daarvan kost het het leven van je kindje.

Muze
Berichten: 5293
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 10:36

Ja ik hoorde het net ook op t nieuws en zag het op Facebook, inclusief dom gezwets..
sowieso zie ik veel mensen in de “ anti vaccin hoek “ die op een of andere manier al minder goede ervaringen hebben met “ de gezondheidszorg/ de overheid”.
Lekker tegen alles aantrappen…

Flower033

Berichten: 754
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Niet meer op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 10:37

Ik vind het vooral heel raar dat je de ene bron (arts) niet geloofd en een andere bron (Engel, Baudet) wel. Waar baseer je dat vertrouwen op in een politicus en dansleraar als het over je gezondheid gaat.
En als je dan ziek wordt ga je wel naar het ziekenhuis? Daar werken die artsen die je niet gelooft. Ik snap echt niet hoe dat werkt in iemands hoofd.
Als je advies wil over hoe je auto werkt, ga je toch ook niet naar de bakker?

Muze
Berichten: 5293
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 10:46

Ik snap t ook niet hoor. Maar veel mensen die ik dan “” ken”” geloven ook meer in natuurgeneeskunde dus naar een echte arts gaan stellen ze dan ook liefst eindeloos uit.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 10:56

Wat ik daar niet aan begrijp, is dat het voor veel van die mensen niet en-en kan zijn. Alternatief als aanvullend op regulier. Dat de reguliere geneeskunde/benadering volledig plaats moet maken voor de alternatieve.
Alsof het een geloof is, soms ook inclusief een vreselijk irritante en eigenlijk ook gewoon gevaarlijke bekeringsdrang.

nps
Berichten: 1986
Geregistreerd: 12-09-11

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 11:11

Het geloven van complottheorien heeft altijd een angst of een bepaald wantrouwen als basis. Het is ook echt een soort geloof. Aan de ene kant is het fijn dat er zoveel informatie beschikbaar is, aan de andere kant maakt het mensen juist angstiger omdat het kennelijk lastig is alles goed te plaatsen. Ik had eens gelezen dat mensen die al gevoelig zijn voor het geloven in complottheorien juist nog wantrouwiger worden naarmate ze meer informatie over het onderwerp krijgen.

Ik vraag me ook altijd af, stel je wordt aangereden ligt dood te bloeden op straat en de ambulance komt je ophalen. Ga je dan ook kritisch lopen zijn op de ambulancebroeders? Of alle pijnbestrijding en behandelmethodieken in twijfel trekken? Wil je bij de tandarts voor ie je kies eruit breekt ook precies weten wat voor spul die verdoving is, wat erin zit, hoe de goedkeuring tot stand is gekomen? Het lijkt me vreselijk vermoeiend altijd maar te denken dat mensen het slecht met je voor hebben.

Cer

Berichten: 30185
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 11:14

nps schreef:
Ik vraag me ook altijd af, stel je wordt aangereden ligt dood te bloeden op straat en de ambulance komt je ophalen. Ga je dan ook kritisch lopen zijn op de ambulancebroeders? Of alle pijnbestrijding en behandelmethodieken in twijfel trekken?

Dat gebeurt dus inderdaad al, veel te vaak... ruzies met ambulancepersoneel en verpleging, tot geweld aan toe... :n

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 11:39

Cer schreef:
nps schreef:
Ik vraag me ook altijd af, stel je wordt aangereden ligt dood te bloeden op straat en de ambulance komt je ophalen. Ga je dan ook kritisch lopen zijn op de ambulancebroeders? Of alle pijnbestrijding en behandelmethodieken in twijfel trekken?

Dat gebeurt dus inderdaad al, veel te vaak... ruzies met ambulancepersoneel en verpleging, tot geweld aan toe... :n


Ja, pas nog in Nijmegen(?) waren ambulancebroeders aan het reanimeren en omstanders commentaar aan het leveren op hoe ze dat deden. Politie moest ze weghouden, maar volgens hun deden ze de reanimatie helemaal fout…

Ik begrijp dat niet. Hoezo weten mensen met een jaarlijkse bhv cursus beter hoe er gereanimeerd moet worden dan mensen die dit dagelijks doen en continu worden bijgeschoold in de nieuwe inzichten hierover :?

En een kennis had een hechting in z’n pols en heeft deze er eerder zelf uitgehaald ipv te wachten op de controle van het ziekenhuis omdat er op pubmed 1 heel artikel stond waarin beschreven zou staan dat het op dat tijdstip het beste was. 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 12:03

verootjoo schreef:
En een kennis had een hechting in z’n pols en heeft deze er eerder zelf uitgehaald ipv te wachten op de controle van het ziekenhuis omdat er op pubmed 1 heel artikel stond waarin beschreven zou staan dat het op dat tijdstip het beste was. 8)7


Dat heb ik ooit gedaan met hechtingen op mijn knie, na een week vond ik dat het er wel mooi uitzag en het jeukte als een gek, dus zelf met mesje die hechtingen eruit gehaald.. Nu een heel mooi breed litteken, want onder het oppervlak was het dus nog niet sterk genoeg :o

Muze
Berichten: 5293
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 14:12

Nou sommige van “ deze mensen” gaan dan ook het liefste naar natuurgenezers, niet naar gewone dokters of tandartsen. In geval van 112 bellen zullen ze nog op oa Facebook checken of ze toch niet een homeopathisch, of natuurlijk middel kunnen nemen voor de klacht/ aandoening.
En zeker ik ben ook best geïnteresseerd in natuurlijke geneeswijzen maar wel sámen of náást het regulier.
Maar regulier is bij sommige mensen al afgedaan

Swah

Berichten: 1860
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 15:27


Anoniem

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 15:32

Slimme man!

Zebrastreep

Berichten: 9792
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 15:36

Muze schreef:
Nou sommige van “ deze mensen” gaan dan ook het liefste naar natuurgenezers, niet naar gewone dokters of tandartsen. In geval van 112 bellen zullen ze nog op oa Facebook checken of ze toch niet een homeopathisch, of natuurlijk middel kunnen nemen voor de klacht/ aandoening.
En zeker ik ben ook best geïnteresseerd in natuurlijke geneeswijzen maar wel sámen of náást het regulier.
Maar regulier is bij sommige mensen al afgedaan


Echt het gevaar van het internet.... Google is leuk , maar er staan ook een hoop dingen op die niet waar zijn. Elke gek kan wat op Google zetten.

Marije_jiplover

Berichten: 25336
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 15:47

Ik kwam al een bericht tegen over die buschauffeur die onwel geworden was in Utrecht, dat zou gekome zijn doordat hij gevaccineerd is, aldus degene die het bericht postte.
Echt... Hoe kom je erbij?

BigOne
Berichten: 38345
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 15:52

Marije_jiplover schreef:
Ik kwam al een bericht tegen over die buschauffeur die onwel geworden was in Utrecht, dat zou gekome zijn doordat hij gevaccineerd is, aldus degene die het bericht postte.
Echt... Hoe kom je erbij?

Willem Engel was er weer als de kippen bij hoor, half uurtje nadien stond zijn bericht alweer op Twitter .

Zebrastreep

Berichten: 9792
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 16:11

Ik denk dat Willem Engel zo raar doet door zijn vaccinatie :') :+

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 17:47

Marije_jiplover schreef:
Ik kwam al een bericht tegen over die buschauffeur die onwel geworden was in Utrecht, dat zou gekome zijn doordat hij gevaccineerd is, aldus degene die het bericht postte.
Echt... Hoe kom je erbij?


Bij ons op het dorp is dit weekend een jongen van 19 overleden bij een eenzijdig ongeval. Ook dit pakte Willem Engel op twitter op als vaccinatieschade.....

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 18:34

Ik merk wel dat mijn tolerantie voor mensen die zulke onzin verspreiden én geloven echt tot onder het nulpunt is gedaald. Al die mensen die opeens hobbyviroloog zijn geworden, maar eigenlijk gewoon tekeningen die een 4-jarige nog snapt nodig hebben om in te zien dat de verhoudingen gevaccineerd/ongevaccineerd in ziekenhuis en IC tóch zeggen dat vaccineren wel degelijk de maatschappij helpt.

Let op: ik erken dat er personen zijn die zich op individueel niveau beter niet kunnen laten vaccineren, maar dat zijn er i.m.o. niet zoveel als er nu niet gevaccineerd zijn en ik denk oprecht dat de groep die zich niet kan laten vaccineren er baat bij heeft als zoveel mogelijk mensen dat wel doen.

Dit had eigenlijk net zo goed in het ergernissentopic gekund. :') Ik ben er op dit moment echt even pissig om. Niet bang, niet angstig, maar ik ben gewoon pissig. Ook op zulke mensen:
https://www.thebestsocial.media/nl/gesp ... rvAM13-ZMw

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110740
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 18:57

Excuses als hij al is geplaatst, maar ik vond hem heel treffend.

Afbeelding

En daar protesteert dan uiteraard niemand tegen.. :7

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 19:00

Jeetje, midazolam is levensgevaarlijk. Dat krijg je ook als je in de terminale fase bent. Dat zou ik zeker niet nemen, ga je hartstikke dood van. Onbegrijpelijk dat ze dat nog toedienen op de IC.

De rest kan ik niet lezen :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110740
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 19:03

Mijn vogelarts gebruikt midazolam om onze papegaai een roesje te geven :P
Ik vind het zo hypocriet om die medicatie en hulp dan wel te accepteren wanneer je tegen vaccinaties bent.

secricible

Berichten: 25699
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 19:20

Midazolam is idd een zwaar verdovende middel. Daarmee sederen ze mensen die aan de beademing liggen want dat is geen heel comfortabel gevoel.