Viruswaanzin

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flower033

Berichten: 754
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Niet meer op bokt

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 15:28

Sommige mensen snappen niet dat als iets NA iets anders gebeurt, het niet per se DOOR het voorafgaande gebeurd is.
Ik geef tegenwoordig maar als voorbeeld dat ik zwanger was na een val van mijn paard (fiets kan ook). En dat de conclusie dus is dat je zwanger wordt van van je paard (of fiets) vallen.

Of je vraagt aan alle vrouwen die een miskraam hebben gehad of de in de weken voor de miskraam een boterham hebben gegeten. En je trekt de conclusie dat boterhammen miskramen veroorzaken.

Anoniem

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 15:30

Precies :j

secricible

Berichten: 25718
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 18:15

Een mooi voorbeeld daarvan dat iemand me noemde was dat wanneer de ijscoman op het plein stond, er meer inbraken waren. De ijscoman moest dus wel bij een bende inbrekers horen.

Nee de ijscoman stond er op warme dagen en dan laten meer mensen een raam open waardoor gemakkelijker ingebroken kan worden.

Correlatie en causaliteit.

Electra63

Berichten: 17919
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 23:43


verootjoo
Berichten: 35678
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 23:45


Zebrastreep

Berichten: 9849
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 23:46

Kunnen wij niet oproepen om niet meer naar baudet te luisteren.

Baudet mogen ze ook wel van het lijstje halen van medische zorg in welke situatie dan ook. Hij voelt zich ook wel onsterfelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 23:47

Wat ik wel apart vind, hij gaat dus blijkbaar nog steeds meerdere keren per week met zijn karavaan het land in.. Ik vind dat ergens ook wel een beetje eng :n

Electra63

Berichten: 17919
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 23:57

Relaxed schreef:
Wat ik wel apart vind, hij gaat dus blijkbaar nog steeds meerdere keren per week met zijn karavaan het land in.. Ik vind dat ergens ook wel een beetje eng :n


Hij gaat in het weekeind soms naar 3 plaatsen per dag.

Maar wat ik echt niet begrijp, dat kamerleden, burgers en collega-politici zo kunnen beledigen.
Dat begreep ik van Wilders al nooit en van Baudet en zijn partijgenoten is het nog meer beschamend. Daar zou iedere keer afstand van genomen moeten worden.
Zij worden door ons betaald, ik vind het echt bizar.
We horen Hiddema helemaal niet meer, die zit in de Eerste Kamer.
Wat zou hij nu denken over deze koers van FvD ?

Cowboy55
Berichten: 8535
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 00:03


Electra63

Berichten: 17919
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 01:10

Cowboy55 schreef:
Electra63 schreef:
https://twitter.com/mmeeuw/status/14632 ... XAojQ&s=19

Baudet noemt de leden van het OMT idioten in witte jassen en roept op, om daar niet naar te luisteren.


Dat zal wel nu hij zelf gevaccineerd is #thierryisgevaccineerd _O-



Trending !!

En er wordt geprobeerd collectief aangifte te doen tegen Willem Engel :D

Electra63

Berichten: 17919
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 07:29


verootjoo
Berichten: 35678
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 08:28

Electra63 schreef:
https://www.ad.nl/binnenland/1200-mense ... ~a7c6e83b/

Kan het niet meer toevoegen aan mijn vorige bericht.


:))

Ik snap trouwens niet waarom Baudet zulke dingen zomaar kan zeggen, hoop dat ie ook een aangifte krijgt. Dit valt toch niet meer onder vrijheid van meningsuiting :?

Poosje81
Berichten: 21231
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 08:36

Hopelijk is Baudet de volgende :j
En deze aangiften hebben enkel effect als er ook druk door de bevolking wordt gezet bij justitie om er wat mee te gaan doen.

8nnemiek

Berichten: 43498
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 09:08

Laatst bijgewerkt door ynskek op 25-11-21 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Omschrijving link toegevoegd

Ilse_123

Berichten: 3787
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 11:47

Fijn dat de humor er is, dat maakt het allemaal wat lichter. De nieuwe statistieken liegen er niet om, gemiddelde leeftijd van de gevaccineerden in het ziekenhuis is 77, veelal met afweer problemen. De groep die je wilt beschermen door massaal te vaccineren omdat het bij hen niet genoeg gaat werken.
Ik ben heel erg voor je eigen mening en 'als je hem niet wilt dan niet' maar het begint er steeds meer op te lijken dat mensen op de IC belanden, in de wacht blijven staan voor belangrijke zorg en overlijden omdat er een te grote groep is die gewoon z'n eigen plan trekt.
*Los van degene die de prik niet nemen omdat ze bekend zijn met allergische reacties na een enting of wat voor een goede persoonlijke redenen je hebt die niet zijn ingefluisterd door een stel non wetenschappers op Facebook ;).

Flower033

Berichten: 754
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Niet meer op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 14:48

Op twitter krijg ik berichtjes van iemand die een een of ander praatje van Jensen aanhaalt als bron. Jensen! hoe kan je die nu geloven? Er is van alles aan te merken op Rutte en De Jonge en de rest van de regering. Maar dat je liever naar Jensen luistert, dan naar een dokter. Ik kan er echt niet bij.

het erge is dat ik bij mezelf merk dat ik zelf ook verhard. Ik vind het inmiddels onmogelijk om begrip op te brengen voor mensen die zich niet willen laten vaccineren op basis van dit soort 'bronnen'. En je dan uitschelden voor schaap. Alsof met achter Jensen aanlopen niet schaapachtig gedrag is. Er komt geen enkele sympathie van deze mensen terug.

Ze vertellen rustig dat alle gevaccineerden over 2 jaar dood zijn. En daar zijn ze dan blij over. Geen moment wordt er nagedacht hoe Nederland er dan uitziet. 13 miljoen doden in korte tijd. Waar laat je die? En wie zorgt er voor de kinderen die achterblijven? En wie werkt er in het ziekenhuis? Ongevaccineerden krijgen ook wel eens een ongeluk of zo. Buitenlanders kunnen niet helpen, want die mogen Nederland niet in van de nieuwe leiders (Niet Thierry, die is ook dood #thierryisgevaccineerd *\%/* ). En dan ben ik een schaap. En dan moet ik begrip opbrengen? Hoe dan?

Douce

Berichten: 3513
Geregistreerd: 13-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 17:15

Gewoon oprechte nieuwsgierigheid naar velen, maar de discussie hier is nu iets rustiger dus misschien past het nu.

Als ik de corona discussie lees op Bokt (verder lees ik ze niet, dus wie weet algemeen), zijn mensen vaak heel boos op de ongevaccineerden want die geloven Jensen (sorry Flower033, ik ken de (onbetrouwbare) bronnen verder niet zo goed, dus pak even jouw voorbeeld) en niet de overheid, ze geloven in 5G in je arm en magnetische chips en deze mensen verpesten alles.

Kennen deze mensen dan niemand die zich wel heeft ingelezen maar er zelf voorlopig toch niet aan wil beginnen? Of dat dat dan wel of niet terecht is is een tweede, maar voor mijn gevoel is dit een hele andere bevolkingsgroep. Die zie ik amper gerepresenteerd.

Ik moet ook zeggen, de mensen die ik ken die in die categorie vallen zijn ook allemaal < 30 jaar. IC kans gelukkig sowieso kleiner.

BigOne
Berichten: 38528
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 17:20

Ja hoor, één van mijn vriendinnen wil afwachten wat de gevolgen op de lange termijn zijn. Ik hoop dat ze die tijd red met de huidige besmettingen. (60 en nogal wat risicofactoren) En nog een stel kennissen die er niet over praten maar ook niet vaccineren dus hun redenen voor zich houden maar wel extreem goed opletten. Alle andere bekenden en familie hebben zich ingelezen en wel laten vaccineren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 17:23

Ja douce, die ken ik wel. 1 is mijn personal trainer, tevens orthomoleculair therapeut en heeft in januari corona gehad. Hij is daar goed ziek van geweest en heeft nog steeds zijn reuk maar heel minimaal terug. Maar hij wil niet vaccineren omdat hij nu eigen antistoffen heeft. Tevens ook vertrouwen in eigen weerstand. Ik snap hem volledig en vind ook dat voor die categorie antistoffen testen zouden moeten worden toegestaan.

Anoniem

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 17:25

Ook 1 vriendin die niet wil prikken ivm lange termijn, zij gaat wel testen als ze ergens heen wil. Verder zegt zij niks over corona, geloof dat zij het (bewust) negeert.. Wij hebben het er eigenlijk ook nooit echt over.

CharleyT
Berichten: 4011
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 17:26

bigone schreef:
Ja hoor, één van mijn vriendinnen wil afwachten wat de gevolgen op de lange termijn zijn. Ik hoop dat ze die tijd red met de huidige besmettingen. (60 en nogal wat risicofactoren) En nog een stel kennissen die er niet over praten maar ook niet vaccineren dus hun redenen voor zich houden maar wel extreem goed opletten. Alle andere bekenden en familie hebben zich ingelezen en wel laten vaccineren.


Wat ik me afvraag met dat afwachten betreffende gevolgen op lange termijn, hoelang moet je wachten? 6 maanden, 1.2.3 of 10 jaar? Lijkt mij een abstract iets.

Zebrastreep

Berichten: 9849
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 17:27

Nou uit ervaring kan ik je vertellen dat er bij mij na bijna een jaar ik niks gemerkt heb aan het vaccin of bijwerkingen.

Ik ben vorig jaar januari voor het eerst gevaccineerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 17:29

Zebrastreep schreef:
Nou uit ervaring kan ik je vertellen dat er bij mij na bijna een jaar ik niks gemerkt heb aan het vaccin of bijwerkingen.

Ik ben vorig jaar januari voor het eerst gevaccineerd


1 vriendin had haar cyclus op de hobbel, maar dat was al heel snel en ook maar kort.. Max 3/4 maanden.

BigOne
Berichten: 38528
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 17:30

CharleyT schreef:
bigone schreef:
Ja hoor, één van mijn vriendinnen wil afwachten wat de gevolgen op de lange termijn zijn. Ik hoop dat ze die tijd red met de huidige besmettingen. (60 en nogal wat risicofactoren) En nog een stel kennissen die er niet over praten maar ook niet vaccineren dus hun redenen voor zich houden maar wel extreem goed opletten. Alle andere bekenden en familie hebben zich ingelezen en wel laten vaccineren.


Wat ik me afvraag met dat afwachten betreffende gevolgen op lange termijn, hoelang moet je wachten? 6 maanden, 1.2.3 of 10 jaar? Lijkt mij een abstract iets.

Dat heb ik haar gevraagd, toen kwam wel het wappie antwoord , drie jaar tot het goedgekeurd is. Geprobeerd uit te leggen op een simpele manier en verder laten we het er maar bij, ze heeft nog twee jaar te gaan.

Zebrastreep

Berichten: 9849
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 17:34

Relaxed schreef:
Zebrastreep schreef:
Nou uit ervaring kan ik je vertellen dat er bij mij na bijna een jaar ik niks gemerkt heb aan het vaccin of bijwerkingen.

Ik ben vorig jaar januari voor het eerst gevaccineerd


1 vriendin had haar cyclus op de hobbel, maar dat was al heel snel en ook maar kort.. Max 3/4 maanden.



Wel heel vervelend! Maar zelfs daarvan heb ik niks gemerkt :+ ik las wel eens dat de eerste keer ongesteld worden na de vaccinatie erger zou zijn ook niks van gemerkt..

Misschien dat dat nog komt door combi vaccinatie en de pil? Ik slik die namelijk niet omdat ik er eigenlijk niet zoveel last meer van heb. 1x in de zoveel tijd is het een keer wat heftiger maar over het algemeen is het wel redelijk te doen.