Vreemde muggenbult

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Vreemde muggenbult

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-20 17:02

Hoi allemaal,

Misschien een beetje een rare vraag maar ik heb al een week een grote muggenbult op mn bovenbeen (achterkant). Een hele vervelende plek want hij blijft steeds jeuken door de aanraking.

Nu zag ik vandaag opeens dat hij echt vuurrood is. Het is niet echt een bult meer, meer een rode vlek. Weet iemand waardoor dit kan komen?

Afbeelding

Ik heb dit nog nooit gehad. Wordt veel gestoken maar nog nooit zoiets gehad. Ik heb er ook niet veel aan gekrabt oid.

(tips tegen jeuk zijn ook altijd welkom :'))

speurneusc

Berichten: 5377
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 17:05

steek van niet gewone mug, bv tijgermug, teek oid

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Vreemde muggenbult

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 17:08

Ik heb er ook zo drie. Is toch gewoon van een of ander insect denk ik. Er bestaat zalf tegen jeuk en -heel dom- bij mij helpt gewone handcreme eraan doen ook. Vooral niet krabben, al is het moeilijk.

Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-20 17:08

speurneusc schreef:
steek van niet gewone mug, bv tijgermug, teek oid


Een teek is het niet. Hij was overigens ook niet zo in het begin. Eerder een gewone muggenbult. Ben denk ik een week geleden gestoken en moet vandaag of gisteren zo geworden zijn.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Vreemde muggenbult

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 17:11

Zo hard gekrabd dat het een bloeduitstorting is geworden? Zo ziet het er voor mij uit.

ElinaSK

Berichten: 2658
Geregistreerd: 07-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 17:11

Ik ( en mijn vader overigens ook) krijg dit altijd na een poos van een muggenbult. Mijn vader is er eens mee naar de huisarts geweest, heeft toen geloof ik een zalfje gekregen. Maar het kwam er op neer dat het een overgevoelige reactie van het lichaam was... geen idee of dit bij jou ook zoiets kan zijn

Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-20 17:16

Blue_Eyes schreef:
Zo hard gekrabd dat het een bloeduitstorting is geworden? Zo ziet het er voor mij uit.


Ik heb er echt niet veel aan gekrabt. Smeer dr elke keer wanneer het jeukt zo'n kalmerend cremepje op. Het is ook echt rood rood ipv paars zoals een blauwe plek.

Ik heb overigens ook nog nooit een blauwe plek gekregen bij het krabben van een muggenbult. Ook niet bij muggenbulten waar ik wel veel aan gekrabt had. Zou je ook niet heel hard moeten krabben om een bloeduitstorting op je bovenbeen te krijgen?

Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-20 17:18

ElinaSK schreef:
Ik ( en mijn vader overigens ook) krijg dit altijd na een poos van een muggenbult. Mijn vader is er eens mee naar de huisarts geweest, heeft toen geloof ik een zalfje gekregen. Maar het kwam er op neer dat het een overgevoelige reactie van het lichaam was... geen idee of dit bij jou ook zoiets kan zijn


Zou kunnen ja. Reageer wel op meer dingen overgevoelig (wespen e.d.). Maar dan zou het in ieder geval niet veel kwaad kunnen.

Tieneke

Berichten: 21680
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Vreemde muggenbult

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 17:45

Misschien een spinnenbeet? Dat geeft ook vaak rare reacties.

Er is niet echt een puntje te zien, zoals bij een gewone muggenbeet. Of ligt dat aan de foto?

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Re: Vreemde muggenbult

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 17:55

Horzel

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Vreemde muggenbult

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 19:05

Weet je zeker dat het een muggebult is? Ik zit momenteel ook onder de bultjes maar die komen niet van muggen maar van eiken processierupsen weet ik helaas door mijn ervaring van vorig jaar. Ziet er niet zo uit als bij jou maar kunnen echt jeuken als de ziekte en dat heel lang volhouden. Misschien reageer je gewoon heftig.

Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-20 19:37

Tieneke schreef:
Misschien een spinnenbeet? Dat geeft ook vaak rare reacties.

Er is niet echt een puntje te zien, zoals bij een gewone muggenbeet. Of ligt dat aan de foto?


Ik zie nu inderdaad geen puntje. Eerst wel, het leek echt een grote muggenbult toen. Maar echt heel goed bekijken kan ik het niet want het zit echt aan de achterkant van mn bovenbeen.

Een eikenprocessierups is het niet denk ik. Ik heb daar vorig jaar veel bultjes van gekregen (echt verschrikkelijk ja) maar dit was echt een grote bult eerst en dat waren toen kleine bultjes.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Vreemde muggenbult

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 19:40

Ah oke dat klinkt niet als Eps inderdaad. Mooi balen maar als ik er goed overna denk heb ik volgens mij ook wel eens zulke plekken gehad met muggenbult. Misschien toch snachts in je slaap gekrabt.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 22:58

Joy_Mennings schreef:
Blue_Eyes schreef:
Zo hard gekrabd dat het een bloeduitstorting is geworden? Zo ziet het er voor mij uit.


Ik heb er echt niet veel aan gekrabt. Smeer dr elke keer wanneer het jeukt zo'n kalmerend cremepje op. Het is ook echt rood rood ipv paars zoals een blauwe plek.

Ik heb overigens ook nog nooit een blauwe plek gekregen bij het krabben van een muggenbult. Ook niet bij muggenbulten waar ik wel veel aan gekrabt had. Zou je ook niet heel hard moeten krabben om een bloeduitstorting op je bovenbeen te krijgen?

Mijn jongste puber lukt het bijna altijd wel ;) Ik zie wat puntjes eronder, dat wijst meestal wel op een bloeduitstorting. Maar het hoeft natuurlijk niet, kan ook wat anders zijn.

_Wen_
Berichten: 115
Geregistreerd: 26-05-09
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 23:16

Ik krijg ook dit soort bulten van muggen op mijn benen en inderdaad niet direct maar eigenlijk pas wanneer de zwelling weg is. Niet altijd, dus ik denk afhankelijk van het soort mug. Uiteindelijk verdwijnen ze langzaam gewoon. Ooit met 20 van dit soort plekken tegelijk rond gelopen. Dat was minder charmant.

After bite Xtra werkt bij mij goed tegen de jeuk!

Pindakaa7
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 23:47

Met dit warme weer is een bloeduitstorting sneller gemaakt dan normaal, ik vind het er wel uitzien als een bloeduitstorting is door het krabben. Maar het kan ook iets anders zijn natuurlijk!

Rosebud

Berichten: 2008
Geregistreerd: 26-04-07

Re: Vreemde muggenbult

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 00:08

Ik heb precies hetzelfde, stuk of 4 nog wel -O- vuurrood en jeuken idd. Heb het gekregen nadat ik savonds in het hoge gras lint vast heb gemaakt aan de weidepalen. Dus denk idd een soort van insect. Die overigens wel door mn rijbroek heeft geprikt, wat ik niet heb gevoeld. Ik kreeg ook altijd een hevige reactie van horzels, maar die voel ik altijd prikken, deze dus niet.

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 06:44

ElinaSK schreef:
Ik ( en mijn vader overigens ook) krijg dit altijd na een poos van een muggenbult. Mijn vader is er eens mee naar de huisarts geweest, heeft toen geloof ik een zalfje gekregen. Maar het kwam er op neer dat het een overgevoelige reactie van het lichaam was... geen idee of dit bij jou ook zoiets kan zijn


Same here.. Heb er net 2 op mn been gehad, trekt nu weer wat weg. Smeer het goed in met een “na de beet zalf” Heb dit vooral aan het begin van het muggenseizoen.
Afbeelding

Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Vreemde muggenbult

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-20 09:11

Ik zal eens een ander zalfje gaan zoeken. Opzich valt de jeuk mee alleen stoot ik er vaak tegenaan wanneer ik ga zitten oid.

Zwelling is inderdaad weg.

Het is wel echt roder dan de foto hierboven. Ik krijg het alleen niet goed op de foto

ElinaSK

Berichten: 2658
Geregistreerd: 07-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 09:12

Bij mij worden het een soort vuurtorens zo rood, dat het bijna lijkt op een infectie oid.. Ik krab er amper aan, maar ben dus wel gevoelig en meestal gebeurd dat idd als de muggenbult wegtrekt

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 09:12

Ja dit is ook alweer op de weg terug naar herstel. Je kan eventueel ook een hooikoortstabletje proberen, kan allergische reacties remmen.

Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-20 09:15

Marrit13 schreef:
Ja dit is ook alweer op de weg terug naar herstel. Je kan eventueel ook een hooikoortstabletje proberen, kan allergische reacties remmen.


Die pak ik al, helaas ook hooikoorts hahah. Maar fijn om te weten dat dit dus vaker voorkomt en weer aan het wegtrekken is

MissCharlie

Berichten: 1438
Geregistreerd: 11-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 09:54

Ik kreeg een vergelijkbare reactie na een wespensteek. De rode vlek (wel een stuk groter dan op je foto) bleef een paar weken zitten en was al die tijd ook pijnlijk. Uiteindelijk trok het wel weg. Afwachten dus...

Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-20 12:01

MissCharlie schreef:
Ik kreeg een vergelijkbare reactie na een wespensteek. De rode vlek (wel een stuk groter dan op je foto) bleef een paar weken zitten en was al die tijd ook pijnlijk. Uiteindelijk trok het wel weg. Afwachten dus...


Hij is nu nog niet pijnlijk gelukkig. Maar een wespensteek is wel echt vervelend! Gelukkig is dit geen wespensteek

Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-20 12:30

Hoi allemaal,

Ik denk dat het toch een soort van allergische reactie is geweest. De vlek is zo goed als weg nu, heel licht zichtbaar nog maar jeukt gelukkig niet meer.

Ben nu weer gestoken en heb toch wel echt grote plekken. De grootste rond de 5cm doorsnede. Ze jeuken ook weer heel erg helaas.

EDIT: of er moeten een ander soort muggen gekomen zijn waardoor je hele grote plekken krijgt.