30 min bewegen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XxLMMxX
Berichten: 3126
Geregistreerd: 22-03-12

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-20 23:32

Vanavond hardgelopen met trainer. Was zwaar! Maar goed te doen. Verder geen tijd gehad voor beweging vandaag. Maar er gaat veel wandelen aankomen de komende dagen, mijn pony’s hebben een ostheopaatbehandeling gehad.

Zertab

Berichten: 12268
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 22:01

Gister een uur gesport en vandaag een half uur gewandeld :D
Morgen staat weer wandelen op de planning. En donderdag sporten. Vrijdag wordt lastig met bewegen..

XxLMMxX
Berichten: 3126
Geregistreerd: 22-03-12

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-20 23:45

Geen sportief dagje vandaag. Is bij een ommetje met de hond gebleven. En achteraf baal ik dan want ik had meer uit mijn dag willen halen. Morgen nieuwe kansen.

Zertab wauw wat ben jij goed bezig! En als vrijdag echt niet lukt, jammer dan. Natuurlijk is de insteek elke dag bewegen. Maar je hebt gelukkig al een prachtige week erop zitten tot dan toe. Voelde het bewegen ook fijn? Veel succes de komende dagen

Eefke85

Berichten: 1323
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 23:40

Vandaag een goede dag qua beweging! Op de fiets naar stal (40 min. heen en weer) en zelfs een half uurtje gereden! Was mijn heup niet blij mee en die laat me nu bij iedere beweging weten dat ik dat niet had moeten doen, maar het was zo fijn om er, na maanden, weer een keer op te zitten! Morgen toch maar de fysio bellen.

XxLMMxX
Berichten: 3126
Geregistreerd: 22-03-12

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-20 23:59

Vanochtend training bij de skeelervereniging gehad.
Ik moest mezelf heen slepen. Ik ben geen ochtend mens en mijn bed lag gewoon heerlijk. Daarnaast kost het trainen mij veel moeite (wat opzich niet erg is). Uiteindelijk toch gegaan. En eenmaal daar natuurlijk genoten. Heerlijk geskeelerd. Daarna was het alweer tijd om naar mijn werk te gaan.

Eefke klinkt heerlijk! Ik ben benieuwd wat de fysio morgen aangeeft. Verstandig om die te contacten. Balen dat je lijf niet meewerkt zeg.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 00:04

Wat balen Eefke dat je heup zo opspeelt. Wel lekker gereden?

Ik heb vandaag 50 minuten gereden, voornamelijk gestapt. Gister te weinig beweging gehad. Maandag bij de fysio 30 minuten op de loopband gestaan met 4 blokjes van 2 minuten hardlopen. Zo waardeloos om weer van 0 af aan te beginnen. Maar goed meer zit er ook niet in op het moment.

XxlMMxx skeeleren dat is ook wel leuk om te doen. Volgens mij nog goed voor je conditie ook?

Zertab

Berichten: 12268
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 20:49

@XxLMMxX: Goed bezig! :)

@Eefke: Klinkt heel fijn! Hopelijk kan de fysio je wat meer opweg helpen.

@MISTRAL94: Rustig aan opbouwen heb je op langere termijn uiteindelijk meer aan. Maar kan me voorstellen hoe frustrerend het is om weer bij 0 te beginnen...

Voelt inderdaad echt fijn om elke dag in ieder geval iets aan beweging te doen idd XxLMMxX :D
Gister niet gaan wandelen, maar net wel weer terug van een uur bodypump :D Morgen gaat wandelen er echt niet in zitten. Of in de pauze... mmm.. even kijken wat het weer doet.

XxLMMxX
Berichten: 3126
Geregistreerd: 22-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-20 23:58

Gister 5 km gewandeld met mijn jonge pony en daarna gewerkt.

Vanochtend een loopmeditatie gedaan. Daarbij gaat het natuurlijk niet om de afstand die je aflegt. Maar het was wel fijn. Vanmiddag getuinierd en aangezien wij een vrij grote moestuin hebben kan het ook wel als workout gezien worden. Al moet ik zeggen dat ik regelmatig op een stoeltje in de zon pauze heb gehouden haha. Vanavond 5 km met mijn oude pony gelopen.

Mistral ik ben dit jaar pas begonnen met skeeleren. Het leek me altijd al leuk maar ik durfde gewoon niet goed. Het is inderdaad een sport die om veel kracht en conditie vraagt. Met name schaatsers skeeleren in de zomer. Ik zit ook nog lang niet op het niveau van de rest, maar opzich maakt dat natuurlijk niet uit en gaat het erom dat ik bezig ben.

Zertab is het nog gelukt vandaag?

Eefke85

Berichten: 1323
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 00:38

Goed bezig allemaal!

Ik had vandaag niet zo`n goede dag. Waarschijnlijk is het de afgelopen dagen toch echt wel te veel geweest, dus had vanmorgen vrij veel moeite met lopen toen ik op stal was. Alleen uitgemest en gevoerd, niks extra`s gedaan. Had de tijd ook nodig om uit te rusten voor de avonddienst. Zelfs zitten in de auto deed pijn, dus ben benieuwd wat de fysio maandag gaat zeggen.

Zertab

Berichten: 12268
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:58

Ik heb gister een klein rondje gelopen, maar niet echt noemenswaardig onder de term: beweging.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 12:32

Zertab het is idd verstandig om rustig aan op te bouwen. Ik kan nu ook nog niet anders. Ga wel elke dag een stukje vooruit. Lichamelijk is het aanzienlijk beter. Maar heb nu vooral last van concentratie en het korte termijn geheugen. Al is die nooit geweldig geweest :') Maar dat zal ook beter worden denk ik als ik mij weer fitter voel.

Ik heb gisterochtend een half uurtje gereden en toch vrij veel gedaan de rest van dag. Zat gister op 9120 stappen. Voor mijn doen is dat nu veel. En heb ook niet geslapen gister overdag *\o/*

Vandaag rustig dagje om wat bij te komen en morgen wil ik weer even rijden.

Werken in de tuin is trouwens ook intensief.

Eefke hopelijk geeft fysio je wat verlichting. Je loopt er al even mee?
Laatst bijgewerkt door MISTRAL94 op 18-07-20 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Zertab

Berichten: 12268
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 12:33

Goed bezig Mistral!

Ik heb mijn stappendoel naar 7500 gezet. 10.000 haal ik nooit en dat is demotiverend. 7500 haal ik elke dag, als ik een tandje bijzet door een wandeling te maken. Dat motiveert :)

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 12:35

Zertab schreef:
Goed bezig Mistral!

Ik heb mijn stappendoel naar 7500 gezet. 10.000 haal ik nooit en dat is demotiverend. 7500 haal ik elke dag, als ik een tandje bijzet door een wandeling te maken. Dat motiveert :)



Ik had hem op 4000 staan. Maar op werkdagen haalde ik dat vaak echt niet. Nu door het paardrijden is het makkelijker en doordat ik nog in de ziektewet zit krijg ik wel meer beweging. Ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die het niet haalt :+

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 12:51

Ik wil me ook melden! Ik vind bewegen ontzettend belangrijk. Het is gewoon erg gezond en je voelt je er stukken beter door + je krijgt er zoveel energie terug voor. :D

Zelf ben ik een vrij fanatieke sporter dus ik kom er vaak met gemak aan. Alleen soms mist de motivatie wel eens. := Maar dan denk ik aan het gevoel dat je hebt wanneer je klaar bent... Want dat gevoel is zoooo fijn!

Vanavond staat een rondje van 7,5km hardlopen op het programma. :)

Supervixen

Berichten: 12859
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 13:00

Een dag zonder minimaal een half uur beweging.. dat komt bij mij alleen voor als ik ziek ben.
Aan motivatie heb ik ook geen gebrek. Niks heerlijkers dan even lekker de buitenlucht in.
Maar goed, ik sport dan ook fanatiek. Als in 60km per week hardlopen, 100km per week fietsen en hier en daar een wandeling. Gemiddeld aantal stappen per dag zit hier op 16000.
En ja ik werk ook, vier dagen per week.
Geen paard meer trouwens.

Mijn tips: altijd doen wat je leuk vindt (qua beweging), muziek/podcast erbij aan, samen met iemand gaan, in een mooie omgeving sporten, een goede outfit hebben waar je je lekker in voelt, een app gebruiken om je resultaten bij te houden, andere sporters volgen op insta.
En tijd maken! Tijd is namelijk altijd wel te vinden, als je creatief denkt.

Zertab

Berichten: 12268
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 13:14

MISTRAL94 schreef:
Zertab schreef:
Goed bezig Mistral!

Ik heb mijn stappendoel naar 7500 gezet. 10.000 haal ik nooit en dat is demotiverend. 7500 haal ik elke dag, als ik een tandje bijzet door een wandeling te maken. Dat motiveert :)



Ik had hem op 4000 staan. Maar op werkdagen haalde ik dat vaak echt niet. Nu door het paardrijden is het makkelijker en doordat ik nog in de ziektewet zit krijg ik wel meer beweging. Ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die het niet haalt :+


Als ik een meer kantoor dag heb, dan zit ik op 3000... Maar soms is het druk op de afdeling en loop ik de hele dag door, trap op en af haha. Dan haal ik met gemak 6000. Is het in de avond nog een rondje wandelen en ik ben er.

Eefke85

Berichten: 1323
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 15:33

Vandaag fijn op de fiets naar stal geweest, dat is heen en weer al 40 min. Nog een 6 jarig meisje lesgegeven op mijn pony, zo leuk hoe kinderen informatie als een spons in zich opnemen!
Mijn stappendoel staat ook op 7500, nog 300 stappen en dan zit ik eraan, komt goed vandaag.

@Mistral, klopt, ik loop er al vanaf voor kerst mee, heb 2x fysio gehad, maar dat was niet voldoende.

XxLMMxX
Berichten: 3126
Geregistreerd: 22-03-12

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-20 00:11

Eefke verstandig om je rust te nemen, ben benieuwd wat de fysio zegt. Klinkt alsof je vandaag wel een aardige dag had.
Zertab beter iets dan niets! (Die kleine wandeling bedoel ik)
Mistral klinkt positief.
En dames met stappendoelen, slim om de uitdaging niet gigantisch groot te maken.


Vandaag met een kennis meegeweest zeilen.
Was voor het eerst voor mij.
Dus heb vooral gekeken hoe hij het zware werk deed haha. Maar aan de spierpijn in mijn benen te voelen heb ik blijkbaar ook mijn best gedaan!

Vanavond nog bijna 7 km gewandeld met mijn jonge pony. Ik was bekaf van de hele dag op de boot. Maar ik had een berg stalgenoten opgetrommeld om mee te gaan. Dus ik als organisator kon natuurlijk niet stiekem laten afweten. En eenmaal onderweg natuurlijk flink genoten van de wandeltocht.

Neverland herkenbaar. Ik sport graag. En op balsporten na krijg je mij voor bijna alles blij. Maar soms moet ik mij er even toe zetten. Leuk dat je hardloopt!

Supervixen herkenbaar. Als ik ga sporten, dan zorg ik dat ik direct start met een goede basis uitrusting. Mijn vriend moppert weleens op me. Maar voor mij geen te strakke rijbroeken, versleten hardloopschoenen etc. Zie ik iets fijns, en maakt het het sporten makkelijker voor me. Dan regel ik dat. De smartwatch heb ik ook. En veel sporten doe ik in groepsverband. Of ik probeer mensen te strikken om mee te gaan. Of deel mijn enthousiasme in een groepsapp ofzo.

Zertab

Berichten: 12268
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 12:22

Klinkt als een leuke dag gister XxLMMxX! :)

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 18:31

Eefke & XxLMMxX goed bezig geweest gisteren! :D Zeilen lijkt me best leuk om te doen!

Vandaag stond ik al om 09:00 in de sportschool. Ben tot 10:15 bezig geweest dus in principe heb ik al mijn beweging gehad. Wou eigenlijk nog 30 minuten wandelen vanavond maar ben blij dat ik nu even op de bank zit en niks hoef te doen. :+

Yv_
Berichten: 19121
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 18:53

Ik ben tijdens de coronaperiode een dealtje aangegaan met een vriend en sindsdien sporten we élke dag. De ene keer is het even 3 plank-poses en zijn we nog geen 5 minuten bezig, de andere keer doen we een HIIT riedeltje dat ik op een timer op mijn laptop heb geïnstalleerd en de andere keer gaan we skaten of hardlopen. En het grappigste van alles: we doen het via facetime _O-. Heel soms weleens samen, maar meestal zit hij 's avonds in de vrachtwagen en ben ik thuis en als we allebei thuis zijn zoals in het weekend, wonen we te ver bij elkaar vandaan om even een rondje te gaan. En ik moet eerlijk bekennen dat het echt goed werkt, want we zijn denk ik al vanaf eind maart bezig :).

Hardlopen/skaten doen we dan gewoon bellend zonder beeld natuurlijk, maar we nemen meestal halverwege even een pauze en dan facetimen we om elkaars bezwete gezicht te kunnen zien :'). Werkt als een tierelier, want vanochtend had ik bijvoorbeeld echt geen zin, maar omdat we hadden afgesproken te bellen op een bepaald tijdstip, ben ik toch gegaan. En achteraf voelde ik me weer top. Dus dat helpt echt wel, aanrader :D. En dat zeg ik, de anti-facetime persoon _O-

MoOtJuHh

Berichten: 962
Geregistreerd: 18-11-05
Woonplaats: 020

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 20:52

Voor de thuiswerkers, lunchwandelingetjes maken. Broodje smeren en even 20-30 min wandelen. En als het saai wordt bel je een collega voor de koffie/lunch gesprekken of een vriend(in). Iedereen heeft immers een soort lunch pauze.
En echt de afspraak in de agenda zetten helpt dan echt, moet je ze alleen wel zelf opvolgen

XxLMMxX
Berichten: 3126
Geregistreerd: 22-03-12

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-20 00:19

Neverland wat doe je in de sportschool? Kracht training?

Vanochtend zou ik lessen met mijn jonge pony. Maar eenmaal op stal voelde ik mij niet zo goed. Besloten naar huis te gaan en pony te laten staan. Eenmaal thuis voelde ik mij al snel beter. Dus geen idee wat het nou was. Ik heb vanavond even hardgelopen met een kennis.

Yv klinkt gezellig haha. Creatief gevonden zo je sportmaatje.

Eefke85

Berichten: 1323
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 17:41

Lekker fanatiek Neverland!

XxLMMxX, soms moet je dan gewoon even iets eten ofzo en gaat het daarna weer beter.

De fysio heeft me toch gezegd dat ik rustig aan moet doen. Toch maar even niet paardrijden nog helaas.

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 18:03

Ik meld me hier ook even! Ik beweeg reletief veel normaal. Met twee honden en 2 pony's in eigen beheer is mijn dagelijks stapdoel 10000 stappen, wat ik ook meestal haal. Af en toe ging ik ook 5km hardlopen.

Nu kreeg ik anderhalve maand geleden een ongelukje met mijn paard: gebroken kuitbeen en sleutelbeen. Met de eerste 3 weken nog geen 1000 stappen per dag. -O- Ik eet heel erg graag en toen zag ik pas het effect van die beweging, ik ben best wat bijgekomen. Ik ben dus terug in opbouw en wil heel erg graag terug naar meer beweging gaan. Nu zit ik gemiddeld aan een 6000 stappen per dag. Ik ga aanvullend ook gaan fietsen nu, een 15 km lukt op dit moment.

Wat is iedereen hier goed bezig! Ik zag dat er mensen skeeleren. Ik dacht om dit ook op te nemen als mijn enkel terug oké is. Het ziet er op de 1 of andere manier minder belastend uit dan hardlopen, of zie ik dat verkeerd?