30 min bewegen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XxLMMxX
Berichten: 3127
Geregistreerd: 22-03-12

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-21 23:25

Veel bewogen deze week. Schaatsbaan was helaas volgeboekt. Wel op andere sporten kunnen richten. Maandag een rustdag gehad, kon ik wel gebruiken na de inspanning van de dag ervoor. De rest van de week hardgelopen(di,wo,vr) of paardgereden (do, za, zo).

Yv wat fijn dat het iets beter gaat. Lange weg zeg je herstel. Nog even volhouden. Ik heb geen ambitie om mijn hardloopafstand uit te breiden. Ik wil wel gaan trainen om de huidige afstand straks comfortabel te kunnen gaan lopen, ipv dat het als een behoorlijke inspanning voelt.

Eefke85

Berichten: 1323
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 19:25

Dank jullie wel! Volgende week is de diploma uitreiking.

Goed bezig XxLMMxX!
Fijn dat je weer wat meer mag Yv_, maar inderdaad rustig opbouwen.
@Zertab, mijn heup is overbelast. Al ruim een jaar nu, maar omdat ik niet rustig aan kan doen (werk in de zorg en de verzorging van de paarden) wordt het niet beter. Wat voor oefeningen heb jij meegekregen voor je heup?

Zertab

Berichten: 12274
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 13:11

@Eefke: dat is vervelend!

Bij zit het in mijn houding. Dus daarop letten. Verder bruggetje maken, en op een been staan en naar beneden zakken door dat been. Om mijn bekken stabieler te maken.

Es_ther

Berichten: 18720
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 10:07

Ik leef weer *\o/* !
Afgestudeerd en nu even vakantie *\o/* !

Dus ik kan weer lekker overdag naar de pony’s, wandelen als het droog is ipv verplicht in de lunchpauze en we proberen soms buiten te klimmen.

Eefke85

Berichten: 1323
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 16:10

Gefeliciteerd Esther! Afgestudeerd zijn geeft een geweldig gevoel!

Dat zijn compleet andere oefeningen dan die ik heb Zertab, hier meer rek en strek oefeningen als knie omhoog en als ik de heup dan voel 20 sec vasthouden en liggend benen bewegen, knieeen van kant naar kant terwijl ik op mn rug lig, dat soort dingen.

Zertab

Berichten: 12274
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 21:25

Bij wie loop je? Fysio/sportarts?

Eefke85

Berichten: 1323
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:40

Ik liep bij de fysio, maar ondertussen al een poos niet meer geweest. Ik werk in de zorg en 2 clienten hadden corona en later een collega ook. Verder zijn we tot nu toe nog gespaard gebleven (afkloppen) op het werk, maar aangezien de fysio zelf ook binnen de risico groep valt ben ik er nog niet weer geweest omdat er nog steeds af en toe clienten getest moeten worden.
Dat is wel het nadeel van de thuiszorg. Je komt overal en dat is hartstikke leuk, maar ik zou het mezelf nooit vergeven als ik iets over zou dragen aan wie dan ook.

Es_ther

Berichten: 18720
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 09:26

Ah dat maakt het wel lastig inderdaad!
Ik heb gisteren heerlijk buiten gereden met pony. Vandaag ga ik hier in de buurt lekker wandelen :D

Zertab

Berichten: 12274
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 09:30

Es_ther schreef:
Ik leef weer *\o/* !
Afgestudeerd en nu even vakantie *\o/* !

Dus ik kan weer lekker overdag naar de pony’s, wandelen als het droog is ipv verplicht in de lunchpauze en we proberen soms buiten te klimmen.



Gefeliciteerd trouwens! :D

maike11
Berichten: 44
Geregistreerd: 05-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 09:39

Ik doe elke ochtend 10-30 minuten yoga. Dat helpt me om de dag goed te beginnen. Ik heb net een 14-daagse yoga-uitdaging afgerond.

XxLMMxX
Berichten: 3127
Geregistreerd: 22-03-12

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-21 13:26

Gefeliciteerd Esther! Geniet van je vrije tijd. Veel plezier bij de pony’s

Klinkt goed Maike je yoga. Ik doe afentoe een yoga filmpje volgen nu de studio’s dicht zijn. Maar elke dag zou beter helpen om er een ritme in te krijgen. Ik neem het me steeds voor, maar voer het niet uit.

Afgelopen week weer aardig bewogen. Maandags hardgelopen, dinsdag niks, woensdags gemountainbiked. Dat heb ik eenmaal eerder gedaan. Ik ben nog beginnend. Ik vind het intensief, maar ook genieten. Donderdags geschaatst, vrijdag zaterdag zondag met mijn pony op pad.

Es_ther

Berichten: 18720
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:46

Fanatiek!
Ik ga als het droog blijft mezelf zo nog even uitlaten :D.

Eefke85

Berichten: 1323
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 21:56

Hier net mn diploma opgehaald! Schoolspullen ritueel verbranden morgen na het werk haha
Wel vreemd hoor, in je eentje in een lokaal op school met alleen de SLB`er erbij. Eed afleggen, diploma tekenen, een klein woordje en weer wegwezen. Alles was wel te volgen via een livestream.
Vandaag nog niet extra bewogen daardoor.
Yoga lijkt mij ook wel interessant. Misschien maar eens wat oefeningen vragen aan de overbuurvrouw van stal. Zij heeft een yoga studio, maar mag nu niet werken.

Lekker fanatiek weer XxLMMxX!

XxLMMxX
Berichten: 3127
Geregistreerd: 22-03-12

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-21 21:54

Eefke veel yoga scholen geven nu online les

Vorige week weinig met de paarden gedaan. Ik heb het erg koud daar. Ik ben nu opzoek naar warmere laarzen, kijken of dat wat doet.

Op maandag heb ik geschaatst en hardgelopen, dubbel actief dus.
Dinsdags weer een rondje hardgelopen, zware benen.
Woensdag een dagje niet bewogen.
Donderdag weer geschaatst.
Vrijdag en zaterdag niet bewogen.
En de week afgesloten met een hele fijne wandeling in de zon!

Eefke85

Berichten: 1323
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 16:16

Telt door 40cm sneeuw de wei op en neer lopen voor een volledige workout? Mijn kuiten vinden namelijk van wel...

Zertab

Berichten: 12274
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 20:01

Eefke85 schreef:
Telt door 40cm sneeuw de wei op en neer lopen voor een volledige workout? Mijn kuiten vinden namelijk van wel...


Gefeliciteerd! :D

Es_ther

Berichten: 18720
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 21:41

Gefeliciteerd *\o/* !

Hier veel wandelen, vind klimmen te koud :') . Elke dag een half uur, vind het door de sneeuw wel zwaarder haha

Eefke85

Berichten: 1323
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 01:14

Dank jullie wel!
Vandaag en gisteren mijn avondroutes in de thuiszorg ook lopend gedaan. Normaal met de auto, maar er is geen doorkomen aan met al die sneeuw. Voelt wel beter om te lopen eigenlijk. Helaas staat normaal gesproken de tijd te krap om te kunnen lopen, anders zou ik het vaker doen. Omdat het nu een uitzonderlijke situatie is mogen we tijd bij schrijven.

Anoniem

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 14:36

Oh leuk! Al een hoop pagina's zie ik maar ik wil me ook wel melden. Ik wandel nu elke ochtend zeker 20 minuten. Ik heb de app ommetje lopen waar je voor punten kan sparen soort van en als je minstens 20 minuten hebt gewandeld krijg je een hersen weetje (is van de hersenstichting zeg maar) best interessant maar voor routes en afstanden terugkijken is het waardeloos, maar ik vind het wel een leuke stok achter de deur en zet Strava er vaak bij aan om de route en afstand terug te kunnen zien :D

Zertab

Berichten: 12274
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 15:50

Ommetje gebruik ik idd ook :)

Vandaag op mijn werk al 5400 stappen gezet!

XxLMMxX
Berichten: 3127
Geregistreerd: 22-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-21 23:16

Eefke dat vind ik absoluut een Workout, ploeteren door de sneeuw.
Annet dottie welkom!

Vorige week een flinke wandeling gemaakt met de hond. Een luie dag gehouden omdat ik gewoon geen zin had om te bewegen. Twee keer een rondje hard gelopen. Gelest met mijn pony. En getraind op de schaatsbaan. Zondags binnen gebleven vanwege de vele sneeuwval en het voorspelde code rood

Deze week elke dag bewogen. Vooral winterse sporten.
Maandags alleen gewandeld en op dinsdag gewandeld met mijn pony.
Woensdag en zaterdag gelanglauft in het bos.
Donderdag vaste training op de schaatsbaan, en vrijdag en zondag het natuurijs op. Niet geheel zonder natte voeten trouwens.
Ik heb genoten van het weekje winterweer.

Esther en Zertab goed bezig!

Eefke85

Berichten: 1323
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 17:41

In dat geval ben ik iedere dag goed bezig geweest afgelopen week. Ik moet eerst door de sneeuw in de wei ploeteren voordat ik bij de stal aankom. Met alle sneeuw en ijs veel langer met de paarden bezig geweest. Kon helaas niks met de paarden zelf doen, de weg voor de wei is een grote ijsbaan, veel te glad voor de hoeven. Ook op het werk meer beweging gehad. Auto op 1 plek gezet en naar alle mensen gelopen. Ivm de sneeuw die vaak langs de kant van de weg was geschoven vaak geen parkeerplek, daarom moeten lopen. Een paar collega`s konden in het buitengebied met een trekker mee, had mij ook wel lachen geleken.

Goed bezig allemaal!

XxLMMxX
Berichten: 3127
Geregistreerd: 22-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-21 23:52

Maandags rustdag, na het intensieve winterse sportweekend moest ik echt even bijkomen.
Dinsdag online een lesje bodyshape gevolgd, mijn motoriek is niet geweldig en ik had best nog wel moeite om mee te komen.
Woensdags lekker een stuk gewandeld, van genoten.
Donderdags geschaatst, waarin ik niet echt vooruitgang boek.
Vrijdag en zaterdag paardgereden.
En vandaag in het zonnetje hardgelopen. Ik haalde met moeite 5 km. Mijn conditie is echt niet wat het geweest is. Ik wil actiever aan de slag met het hardlopen komende tijd. Maar het was wel behoorlijk genieten zo in het zonnetje. Afgelopen weekend was toch wel het hoogtepunt van de week.

Eefke hoe is deze week voor je geweest nu de temperaturen heel anders zijn?

Eefke85

Berichten: 1323
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 16:17

Goed bezig XxLMMxX!
Ik voel me nu wel slecht dat ik zo weinig beweeg hahaha ben wel blij dat ik nu weer normaal door de wei kan lopen ipv ploeteren.
Scheelt dat ik gister wel goed bezig ben geweest. Kreeg nieuw hooi binnen, ronde balen die niet door de deur passen, dus die moeten we eerst half afwikkelen voordat het naar binnen kan. Dat was goede krachttraining. Daarna had ik bereikbare dienst, dus met de telefoon in de zak de auto mooi kunnen wassen met emmers en een sopje en daarna nog geschoffeld in de tuin.
Vandaag alleen maar paarden verzorgd en boodschappen gedaan. Nog maar 2500 stappen op de stappenteller omdat ik steeds met de auto naar de paarden ga.
Wil graag verhuizen, zodat ik weer kan fietsen, maar het is makkelijker om 4 paarden te verhuizen dan 1 mens en 2 katten...
Misschien vanmiddag nog even een wandelingetje maken met een van mn pony`s.
Mijn oudste pony komt nu gelukkig weer goed aan! Zij is heel lang mager geweest, maar 24/7 hooi en extra voer erbij helpt nu gelukkig!

Es_ther

Berichten: 18720
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 02:39

Ik ben er weer!

Hier gaat bewegen weer een stukje beter.. moet ook zeggen dat het weer ook goed meehielp met wandelen enzo :D .

Ik probeer elke dag te wandelen, en wanneer kan te gaan klimmen en langs de pony’s. Als het straks langer licht is kan ik met hen ook lekker weer wandelen na werk :D