30 min bewegen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yv_
Berichten: 19121
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 08:27

Netjes hoor Boras! Mijn normale wandeltempo zat rond de 6.3-6.5km per uur,maar ik loop alsof ik peper in mijn reet heb volgens anderen _O-. Mijn hardlooptempo is dan weer bijzonder laag: volgens mij net aan 8km per uur ofzo :'). Maar ik weet niet, op de eea manier werken deze tempo's het lekkerst voor mij. Met zachter lopen ga ik me vervelen en met harder rennen krijg ik overal pijntjes.

Ik heb van het weekend nieuwe wielen en een nieuw remblokje op mijn skates geïnstalleerd, gister geprobeerd. Toen ik thuiskwam, was ik gewoon bijna 24 km verder :D. Vind het wel heel bijzonder om te merken hoeveel verschil wieltjes maken. Ik heb nu een iets hardere dan dat ik hiervoor had, maar het gaat echt als een trein ermee!

Zijn de zwembaden weer open? Voor het coronagebeuren begon, ging ik elke dinsdag met mijn moeder even 45min-uurtje baantjes trekken, maar toen we net een paar weken bezig waren, ging natuurlijk alles dicht. Ik heb verder helemaal niks meer gehoord erover..

Boras
Berichten: 9953
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 11:42

Yv_ schreef:
Netjes hoor Boras! Mijn normale wandeltempo zat rond de 6.3-6.5km per uur,maar ik loop alsof ik peper in mijn reet heb volgens anderen _O-. Mijn hardlooptempo is dan weer bijzonder laag: volgens mij net aan 8km per uur ofzo :'). Maar ik weet niet, op de eea manier werken deze tempo's het lekkerst voor mij. Met zachter lopen ga ik me vervelen en met harder rennen krijg ik overal pijntjes.

Ik heb van het weekend nieuwe wielen en een nieuw remblokje op mijn skates geïnstalleerd, gister geprobeerd. Toen ik thuiskwam, was ik gewoon bijna 24 km verder :D. Vind het wel heel bijzonder om te merken hoeveel verschil wieltjes maken. Ik heb nu een iets hardere dan dat ik hiervoor had, maar het gaat echt als een trein ermee!

Zijn de zwembaden weer open? Voor het coronagebeuren begon, ging ik elke dinsdag met mijn moeder even 45min-uurtje baantjes trekken, maar toen we net een paar weken bezig waren, ging natuurlijk alles dicht. Ik heb verder helemaal niks meer gehoord erover..


Dat is voor een normaal wandeltempo inderdaad pittig!
Die pijntjes herken ik, die voelde ik vanochtend nogal. Rust roest echt bij mij. Dan loop ik zo ontzettend te balen. Maar toch ga ik door, terwijl ik echt naar huis wil. Zo apart vind ik dat. Ik heb een inwendige dwang die het altijd wint van de ellende. Weet niet of ik er blij mee moet zijn :D

Skates heb ik ook nog liggen. Al lang niet gebruikt. Nu is er hier in de buurt in een park een hardloopbaan / skatebaan aangelegd. Glad wegdekje en geen verkeer. Je brengt me op een idee. Skaten is zalig en gaat soepel. En zweten zodra ik ga zitten!

Baantjes trekken kan hier overal al een tijdje. Er zijn natuurlijk wel regels. Maar die zijn misschien wel zo prettig. Ik ben destijds gestopt met zwemmen, om de mensen (lees vrouwen :D ) die heel hinderlijk telkens met elkaar aan het beppen waren en de banen versperden. Dat kan nu natuurlijk niet meer. Zwemmen vind ik een welkome afwisseling. Maar best prijzig. Het kost hier tussen de € 5 en € 6. Net zoveel als een hele middag zwemmen. Jammer vind ik dat. Wandelen is gratis :=

Zertab

Berichten: 12261
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 21:53

Hier is het zwembad qua banen zwemmen al enige tijd open.

XxLMMxX
Berichten: 3126
Geregistreerd: 22-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-20 22:20

Gister met barebackpad ipv zadel op mijn jonge pony geklommen. Het was voor het eerst en ze deed het goed. We hebben het dus ook kort gehouden. Paar rondjes gestapt, even achterstevoren gezeten etc. Het staat opzich niet vaker op de planning ofzo. Ik was gewoon even benieuwd.

Vanochtend voor werktijd hardgelopen met groepje en het ging lekker. Wel vrij benauwd. Daarna nog bij de ponys geweest om ze te verzorgen etc, maar niet meer erop geklommen voor een ritje ofzo.
Bij thuiskomst nog met de hond te wandelen geweest, die was super vandaag. En toen te werk.

Yv het kan onwijs verschil maken wat voor materiaal je onder je voeten hebt met skeeleren! De zwembaden zijn inderdaad alweer een tijdje open. Sommigen met aangepaste regels.
Laatst bijgewerkt door XxLMMxX op 20-08-20 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Es_ther

Berichten: 18716
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 22:27

Lekker bezig allemaal!

Hier lekker met de pony's bezig geweest. Proberen wat verder te wandelen, dus met beide 20 minuten weggeweest. Is ook goed voor vrouwtje :+.
Morgen langs de klimhal, kijken of we niet wegsmelten.

Zertab

Berichten: 12261
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 15:44

@XxLMMxX Klinkt goed allemaal!

@Esther: Hoe was het in de klimhal?

Gister uur bodypump gedaan en vandaag mijn kamer en de ruimte waar de kat woont helemaal schoongemaakt. Dus ik kan er weer tegenaan voor vandaag haha. Ik vind het te benauwd om te wandelen.

Es_ther

Berichten: 18716
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 17:57

Moet nog gaan haha! Moest de hele dag werken.
Lekker bezig! Schoonmaken kan soms zon voldoening geven :D

Yv_
Berichten: 19121
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 22:09

Klimhal, leuk! Ik heb alleen ontiegelijke hoogtevrees, dus het moment dat ik ergens boven ben en naar beneden kijk, is vervolgens alleen nog maar drama :').

Ja, bizar gewoon TS! Ik had gewoon K2 wieltjes die ik bij de koop erbij kreeg, die waren 83A. Nu overgestapt op 85A. Ik ging gister even met een vriend skaten en terwijl ik vrij weinig moeite hoefde te doen, moest hij echt flink doorgaan om me bij te houden. De laatste keer dat we samen gingen, moest hij me duwen omdat ik niet meer vooruit kwam _O-. Dus het maakt echt veel verschil haha.

Dat klinkt goed Boras! Mooie gelegenheid om de baan eens uit te proberen :D. Wij hebben hier bij recreatiegebied De Uithof ook een buiten skatebaan, maar dat is al zo'n 6-7 km en om dan daar nog flink uit mn dak te gaan is me te veel. Dan pak ik liever gewoon lekker het duinpad: superleuk uitzicht en nu het wat eerder schemert zie ik ook nog heel veel konijntjes en regelmatig een vosje :).

Ah leuk, ik ga mams eens vragen. Misschien dan binnenkort weer samen een uurtje zwemmen. Ben alleen bang dat ik een nieuw badpak moet kopen. Had er begin dit jaar een gekocht omdat ik niet tussen die oudere mensen in mijn bikini wilde gaan zwemmen, maar denk dat-ie ondertussen toch wel aardig lubbert.

XxLMMxX
Berichten: 3126
Geregistreerd: 22-03-12

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-20 23:02

Gister is de skeelertraining niet doorgegaan vanwege te weinig animo. Vanwege vermoeidheid besloten geen andere beweging voor werktijd te gaan doen.

Vanavond na werktijd een buitenritje op mijn jonge pony gemaakt met wat stalgenoten. Lekker uitgewaaid.

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 09:40

Yv_ schreef:
Klimhal, leuk! Ik heb alleen ontiegelijke hoogtevrees, dus het moment dat ik ergens boven ben en naar beneden kijk, is vervolgens alleen nog maar drama :').

Ja, bizar gewoon TS! Ik had gewoon K2 wieltjes die ik bij de koop erbij kreeg, die waren 83A. Nu overgestapt op 85A. Ik ging gister even met een vriend skaten en terwijl ik vrij weinig moeite hoefde te doen, moest hij echt flink doorgaan om me bij te houden. De laatste keer dat we samen gingen, moest hij me duwen omdat ik niet meer vooruit kwam _O-. Dus het maakt echt veel verschil haha.

Dat klinkt goed Boras! Mooie gelegenheid om de baan eens uit te proberen :D. Wij hebben hier bij recreatiegebied De Uithof ook een buiten skatebaan, maar dat is al zo'n 6-7 km en om dan daar nog flink uit mn dak te gaan is me te veel. Dan pak ik liever gewoon lekker het duinpad: superleuk uitzicht en nu het wat eerder schemert zie ik ook nog heel veel konijntjes en regelmatig een vosje :).

Ah leuk, ik ga mams eens vragen. Misschien dan binnenkort weer samen een uurtje zwemmen. Ben alleen bang dat ik een nieuw badpak moet kopen. Had er begin dit jaar een gekocht omdat ik niet tussen die oudere mensen in mijn bikini wilde gaan zwemmen, maar denk dat-ie ondertussen toch wel aardig lubbert.


Heb je toevallig wat kennis over welke wielen je moet kiezen etc? Ik heb al jarenlang dezelfde skates en wielen skates bevallen prima heb het idee dat de wielen wel vervangen moeten worden maar heb 0 kennis hier van. Ik heb k2 skates en dus ook die wielen, hierop zit het 76/72 response systeem maar wat het precies inhoud weet ik niet, de achterwielen zijn 76mm en voor 72. Geen idee of ik daar dan allemaal dezelfde maat op zou kunnen gooien?
Als iemand me kan helpen graag!!

Heb deze week 3keer geskate en 1x gezwommen dus weer lekker bezig

_Blacky_

Berichten: 2328
Geregistreerd: 21-01-06

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 09:45

Hoii mag ik ook meebewegen?

Ik heb ni bijna 2 jaar een fitbit maar heb iets meer motivatie nodig.

Alleen ben ik alleenstaande moeder dus kan in de avonden niet echt de deur uit, dat is wel heel jammer.

Yv_
Berichten: 19121
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 11:33

@Maartje
Verstand niet echt, maar heb me wel wat ingelezen en uiteindelijk in de fysieke winkel de wieltjes gekocht om te vragen of het een goede koop was. Ik heb nu PowerSlide Infinity 2, hardheid 85A. In de winkel zeiden ze dat het erg goedlopende vervangwielen waren en dat de meeste recreatieskaters er heel erg tevreden over zijn. Per setje van 4 was ik 27€ kwijt, dus voor beide skates 54€. Enige is dat het echt alleen de wielen zijn, dus je zal je oude lagers over moeten zetten. Is overigens niet zo lastig en dan kun je ze ook meteen invetten. Ik merk dat ik minder blijf plakken in bepaalde tegelranden, dat ik minder moeite hoef te doen om op snelheid te komen en dat ik ook een stuk langer door blijf rollen zodra ik even niks doe. Ik was dus ook niets anders gewend dan de standaard 83a's die erop zaten van K2, maar ben echt heel erg blij met deze aankoop :j.

Wat dat response systeem betekent, weet ik eigenlijk niet. Ik had gewoon maat 90 erop zitten en dat is ook de max volgens mijn skates. Grotere wielen geven over het algemeen sneller meer snelheid. Kleine wieltjes zijn handig voor wendingen, dus meer in de richting van halfpipe enzo. Lopen jouw wieltjes ook echt af? Zitten dan de grotere wielen voorop of achteraan?

Ik zie dat je aan de andere kant van NL woont, heb je daar toevallig skateshops waar je even naar binnen kunt? Hier in de buurt zit Rollerwave in Scheveningen, dat is wel een hele fijne winkel, hebben ook superveel van K2. Is nogal een stukje om te rijden voor je, maar misschien zou je ze een mailtje kunnen sturen? Ze hebben ook een webshop, mocht je daarna besluiten om toch andere te kopen, zou je daar ook terecht kunnen.

@Blacky
's Middags rondje wandelen met de kids en een vriendin oid? Youtube filmpjes zoeken en thuis sporten?

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 11:41

Yv dankjewel voor je uitgebreide bericht neem aan dat er hier ook winkels zitten,maar heb ook familie in Scheveningen dus dat zou makkelijk te combineren zijn. Ik heb grote maat achter en klein voor. Ik hoef niet perse sneller want denk hoe meer werk mn wielen doen hoe minder ik doe en hoe minder ik verbrand (Wat mijn doel is )?

Zertab

Berichten: 12261
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 11:56

_Blacky_ schreef:
Hoii mag ik ook meebewegen?

Ik heb ni bijna 2 jaar een fitbit maar heb iets meer motivatie nodig.

Alleen ben ik alleenstaande moeder dus kan in de avonden niet echt de deur uit, dat is wel heel jammer.


Welkom!
Je kan op YouTube workouts vinden voor thuis? Voor x-core heb je bijvoorbeeld alleen maar een flesje water nodig :)

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 12:58

Heb voor het eerst in 6 jaar weer rondje op mn wielrenfiets gedaan, 15 km in drie kwartier. Heb ooit alpheduzes 2 keer gedaan maar voor nu eerst conditie opbouwen.

En dus vanmorgen ook rondje skaten :+ maar wil 1x in de week minstens weer gaan fietsen... heerlijk!

Es_ther

Berichten: 18716
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 16:37

_Blacky_ schreef:
Hoii mag ik ook meebewegen?

Ik heb ni bijna 2 jaar een fitbit maar heb iets meer motivatie nodig.

Alleen ben ik alleenstaande moeder dus kan in de avonden niet echt de deur uit, dat is wel heel jammer.


Hoi, welkom :D ! Misschien tussendoor als kinderen op school zitten ofzo?

Lekker bezig Maartje!

Hier weer rondje geboulderd. Morgen na werk weer langs pony’s en dan weer wandelen met ze.

Zertab

Berichten: 12261
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 17:44

Vandaag alleen maar gewerkt, maar dat bestaat uit staan en een keer wat opruimen. Maar heb geen zin meer om iets te doen vandaag :')

Eefke85

Berichten: 1323
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 22:07

Gisteren en vandaag 10 uur per dag aan het werk geweest, dus geen tijd gehad om wat extra`s te doen. Drukdrukdruk. Wel goed voor de uren op het werk haha

XxLMMxX
Berichten: 3126
Geregistreerd: 22-03-12

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-20 22:32

Gisterochtend voor werktijd een uurtje yoga thuis gedaan. Daarna een rondje hardgelopen. Die was zwaar. En even was ik weer op het punt: ik kan het niet en stop ermee. Toch doorgelopen en uiteindelijk niet ontevreden over de resultaten.

Vandaag een uurtje skeelertraining gehad en met de hond naar de hondenschool geweest. Was lekker temperatuurtje.

Welkom blacky!

Zertab

Berichten: 12261
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 22:39

Goed gedaan! :)

Ik heb vanmorgen 30 minuten gewandeld en vanavond een uur bodypump. Volgens mijn horloge verbrand ik steeds meer. Eerst 490 kcal en vandaag zat ik op 580 kcal. Ik begin ook steeds erger te zweten... Heel gek dit. Heb ook niet echt iets aan mijn gewicht verandert. Train sowieso gemiddeld qua zwaarte denk ik, heb ongeveer evenveel gewicht als de instructeur.

Es_ther

Berichten: 18716
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 22:48

Goed dat je hebt doorgezet LMM! En dat je tevreden bent over het resultaat :).

@zertab, misschien doe je onbewust meer ofzo? Of wat warmer? Ik heb geen idee hoor!

Hier rondje met de pony’s gewandeld, samen met vriendje. Lekker 45 minuutjes wandelen.

Zertab

Berichten: 12261
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 22:50

Nja lijkt met de hete temperaturen zweette ik ook wel veel maar verbrandde ik minder kcal. Ik heb geen idee.

Indi_Vito

Berichten: 2744
Geregistreerd: 06-10-09

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 15:20

Iedereen is lekker bezig!

Hier vd week 2u door het bos gestruind en lekker in huis bezig al een paar dagen.
En sinds gisteren ook buikspieroefeningen er bij

Zertab

Berichten: 12261
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 16:33

Vandaag een half uurtje gewandeld, maar wat een rot weer... bah.

Boras
Berichten: 9953
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 17:59

Zertab schreef:
Vandaag een half uurtje gewandeld, maar wat een rot weer... bah.


Ik dacht ik sla een keertje over :D