30 min bewegen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 05:51

Ik ga vandaag ook hardlopen. :)) Lekker rustig aan. Ik hou juist heel erg van de hitte. :')

Hier dus een sportief dagje vandaag. Straks naar de sportschool en in de avond een rondje van 8km hardlopen. Ik hou van dit soort dagen. *\o/*

Zertab

Berichten: 12292
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 15:18

Vanmorgen drie kwartier een thuis work-out gedaan :D

Eefke85

Berichten: 1324
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 15:39

Vanmorgen een kwartier met de pony gewandeld! Het is geen half uur, maar hij bleef goed lopen (wel voornamelijk in de berm), dus we kunnen weer opbouwen!

Yv_
Berichten: 19122
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 20:50

Wat houdt skeelertraining precies in?

Ik vind het ook fijn om te sporten met dit weer, ga zo nog even een rondje skaten :). Dat leeglopen als je thuiskomt na zo'n rondje in de hitte... héérlijk! Geeft me echt zo'n voldaan gevoel. Wel eerst even klagen over al dat zweet natuurlijk _O-, maar daarna <3 <3

XxLMMxX
Berichten: 3127
Geregistreerd: 22-03-12

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-20 21:39

Vanochtend uurtje skeelertraining gehad en ik kreeg het niet te pakken dit keer. Voelde me niet stabiel en niet soepel . Een kennis van me kwam langs en heeft een stukje voor me gefilmd, en het zag er inderdaad ook uit zoals ik me voelde haha. Uiteindelijk optijd gestopt. Ook ivm warmte. En heb toch wel weer een tip van de trainer meegekregen waar ik wat mee kon. Dus ik ging niet voor niets. Maar het voelde niet als mijn beste training haha. Daarna te werk gegaan.

Esther voor mij werkt het hardlopen in een groep motiverend. In mijn eentje vond ik moeilijk volhouden. Wel denk ik dat het belangrijk is dat het een groep is die een beetje aansluit bij je tempo. Ik ben nu vaak de laatste omdat ik startend ben. Maar ik verlies ze niet uit het oog. En de trainer bedenkt routes en oefeningen die voor allen geschikt zijn. Heb ook weleens met een kennis hardgelopen die vervolgens pijlsnel van start ging, en dan kan ik beter alleen lopen.

Welkom itsme2! Ik ben erover na aan het denken om een keertje mee te doen met bootcamp. Wordt bij ons in de buurt georganiseerd. Maar het lijkt me erg zwaar haha. Motivatie nog niet gevonden.

Maartje ik heb wel last van de warmte met hardlopen ja. Met alle sporten eigenlijk wel. Ik probeer zoveel mogelijk sochtends of savonds. En anders tempo aanpassen omlaag. Gister dan helaas smiddags, maar het hardlopen was gelukkig in een bos dus het viel toch wel te doen. Warm, maar niet onuitvoerbaar. En als ik eenmaal een training skip, skip ik er plots meerderen, mezelf kennende. Dus ik haak liever niet af zonder hele goede reden.

Neverland knap hoor! Ik heb liever koud weer. Maar dat heb je gewoon niet het hele jaar haha.

Zertab goed bezig.

Eefke wat fijn!

Yv veel succes met skeeleren. Skeeleren wordt veelal door schaatsers als zomertraining gedaan, maar opzich is iedereen welkom bij onze vereniging. Ikzelf schaats bijvoorbeeld niet. Er zijn wedstrijdgroepen, waarbij het tempo soms wel oploopt tot 50 kmh. Deze mensen trainen heel hard en gaan door het hele land op wedstrijd. En er zijn recreatieve groepen, daar zit ik bij. Vaak sluiten daar mensen aan die op latere leeftijd begonnen zijn met skeeleren. Of mensen die gewoon geen wedstrijden willen rijden. En we zijn tijdens een training vooral bezig met techniek. Dus het gaat niet om een gewoon rondje om met de skeelers. Maar om houding en bochtenwerk etc.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 21:44

Esther: ik heb de Fitbit Charge 3 gekocht. Als het goed is wordt deze morgen bezorgt. Ben benieuwd :D

Echt sporten met deze warmte trek ik niet. Ik kan helemaal niet goed tegen dit weer. Maar dat betekent niet dat ik mijn beweging niet heb gehad. Vandaag voor mijn doen erg veel gelopen op het werk. Morgen heb ik in de planning om op de fiets te gaan naar het werk. Enkele reis 8.2km :D

Bootcamp is echt verslavend ;).

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 15:52

Voor fietsen was het mij echt te warm vandaag. Ik hoop dat het vanavond nog wat afkoelt en dan ga ik een stuk wandelen.

Eefke85

Berichten: 1324
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 17:15

Een groepsactiviteit houdt je inderdaad wel beter bij lijkt me, dan zeg je minder snel af.

Hier goed actief geweest vandaag op stal. Rond 8.30 weggefietst en rond 13.45 was ik weer terug. Stukje verder gelopen met de pony vandaag, ging weer goed! En een meiske van net 6 jaar lesgegeven met mijn andere pony. Sturen lukt nog niet zo, dus ik loop er naast in de bak, is ook weer meer beweging.

Ik ben er nu alleen wel achter dat ik te weinig eet. De afgelopen maand heb ik met de MyFitnessPal app alles bijgehouden qua eten en bewegen, maar hou dagelijks rond de 1000 calorieen over, meestal meer.
Ben nu allerlei gezonde gerechten aan het opzoeken op internet, maar de meeste vegetarische dingen zit avocado in verwerkt en dat heb ik een keer geprobeerd, maar vond het niet lekker. Heeft iemand nog tips?

Zertab

Berichten: 12292
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 17:35

Voor avond maaltijd? Wij eten vrij standaard, aardappelen, vlees/vis en groenten. Jij kan dan een vleesvervanger pakken. :P

Als lunch eet ik een boterham met kaas en komkommer, en drie rijstwafels met kipfilet. Rijstwafel met kaas is ook lekker!

Vanmorgen ben ik gaan sporten en heb een rondje door het park gelopen. Zit al aan mijn stappendoel voor vandaag :)

XxLMMxX
Berichten: 3127
Geregistreerd: 22-03-12

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-20 23:06

Vanochtend vroeg gelest met mijn oude pony. Ging prima! Rest van de dag weinig gedaan qua beweging.

Itsme2 is het wandelen nog gelukt?

Es_ther

Berichten: 18721
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 08:31

Afgelopen dagen waren vies warm ja! Hoe ging lessen?

Lekker bezig Zertab!

Leuk dat je kindjes les geeft Eefke! Iets minder dat je er achter kwam dat je te weinig eet. Goed om bij te houden wel.

Itsme, tof! Lang Fitbit gehad en was altijd tevreden :). Ik had de Alta hr. Vooral om te kijken of het beviel, een activity tracker.

Afgelopen dagen niet heel actief geweest. Buiten was net zo warm als binnen, niet chill :') . Straks wel lekker boulderen :).
Morgen na werk weer langs de pony’s :D . Misschien dat mn moeder mee wil om met ze te wandelen!

Maartje1990

Berichten: 22285
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 12:13

Zo wat eem fanatiekelingen hier! Sporten met die hitte al moet ik zeggen dat ik het wellicht ook gedaan had (in de avond) als ik me niet bezeerd had.

Ik heb qua beweging alleen op en neer naar de paarden gefietst

Zertab

Berichten: 12292
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 12:19

Net weer een half uurtje gewandeld, is echt benauwd buiten bah.

Met die hitte is het ook echt niet lekker om te sporten maar ja... extra zweten is meer afvallen? :')

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 12:21

Lekker bezig allemaal!
Ja het wandelen is nog gelukt! :). En nog boodschappen gedaan op de fiets.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 18:42

Vandaag lekker halfuurtje gefietst
:)

Es_ther

Berichten: 18721
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 21:33

Ik heb me vandaag best uitgesloofd in de boulderhal :') .

Morgen de pony’s uitlaten met moeders :D

Zertab

Berichten: 12292
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 22:10

Go meiden! *\o/*

XxLMMxX
Berichten: 3127
Geregistreerd: 22-03-12

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-20 22:19

Vandaag gelest met mijn jonge pony. Het ging zo goed! Ik begin steeds fijner te rijden met haar.
Verder geen beweging gehad.

Itsme2 heb je een (sport)fiets en fiets je daarmee als hobby? Of fiets je vooral naar bestemmingen ipv de auto? Bijv stal, supermarkt, werk.

Esther veel plezier morgen

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 08:37

Weer lekker bezig allemaal *\o/*

Ik heb een gewone fiets en fiets dan ook voornamelijk naar bestemmingen. Heb er nu al ruim 8km opzitten :)
Ben naar het werk gefietst, eind van de middag terug en vanavond bootcamp :D

Zertab

Berichten: 12292
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 12:06

Ik heb net mijn kamer gepoetst en vanavond bodypump :D

Eefke85

Berichten: 1324
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 17:41

Net 25 minuten gewandeld met ponylief! Ging goed! En op de fiets naar stal, dus heb weer genoeg beweging gehad vandaag.

@Zertab, kamer poetsen is dapper... die van mij is al eventjes niet meer gebeurd...

Zertab

Berichten: 12292
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 17:52

Een keer in de twee weken poets ik hem. Mijn slaapkamer dan hé. Huiskamer hoef ik niet te doen gelukkig :P

XxLMMxX
Berichten: 3127
Geregistreerd: 22-03-12

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-20 23:28

Vanavond weer wandelen/rennen afgewisseld met dezelfde kennis als vorige week. Het hardlopen begint steeds makkelijker te worden. En het voelt zelfs een beetje verslavend ofzo. Ik heb gewoon zin om sporten te gaan. Hoop dat ik dit gevoel kan vasthouden. Ipv mezelf heenslepen/ loopjes skippen.

Ik hoop dat je bootcamp leuk was itsme2.
En jouw bodypump zertab.
Eefke wat goed van je pony! (En jou).

Zertab

Berichten: 12292
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 08:40

Ik ben niet geweest, had echt geen zin. Heb in plaats daarvan ongeveer 1,5 uur gewandeld :)

Es_ther

Berichten: 18721
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 08:43

Ook lekker :)!

Hier gister lekker gewandeld met de pony’s. Je loopt dan wel langzamer dan wanneer je zonder ze loopt, maar is altijd wel heel gezellig :).