30 min bewegen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 10:44

:wave:

XxLMMxX schreef:
Voor iedereen liggen de bewegingsdoelen weer anders inderdaad. Mooi juist!
Goed bezig Zertab en Maartje.
En Maartje ik heb geen idee wat een normale zwemprijs is. Mij klinkt het goedkoop.

Na mijn werk een rondje hardgelopen met trainer en andere lopers. 5 km in 45 minuten. Geen snelle tijd.
Maar ik ben pas een ruime maand begonnen met lopen. Dus eigenlijk wel heel tevreden. Dit was een tempo die ik goed vol kon houden.


Helemaal prima toch :j je hebt de 5 km weer in de benen.

Ik heb vrijdagavond vrij intensief paard gereden 45 minuten. Dat voel ik nu in mijn liezen :') gister veel gewandeld. Morgen weer revalidatie bij de fysio in de zin van hardlopen. Vandaag weet ik nog niet wat ik ga doen. Misschien wel een rustig dagje even bij komen.

Zertab

Berichten: 12230
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 11:54

Vanmorgen al een half uur gewandeld :)

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-20 13:16

Maartje klopt je bericht over snelheid. Ik was begonnen met hardlooples omdat ik een sport het makkelijkste oppak als ik het samen doe. Maar ik was elke keer na een minuut rennen kapot. Toch moest het schemaatje opgevolgd blijven worden. Even had ik mijn schoenen alweer terug in de kast willen zetten. Ongeschikt voor deze sport dacht ik. Tot ik aan alle kanten hoorde, gewoon lekker lopen gaan. Ga eerst maar eens het rennen volhouden. Straks komt de tijd. Ik heb deze raad opgevolgd en ik ben ook geswitcht van vereniging. En het hardlopen gaat me inderdaad steeds beter af. Plus ik ervaar regelmatig een tevreden gevoel ipv de frustratie die ik in het begin had.

Mistral herkenbaar, spierpijn na een intensieve rit haha. Terwijl ik toch al sinds jongs af aan rijd.

Zertab goed bezig!

Ik heb gelest met mijn jonge pony vanochtend. Was ook best intensief. We doen helemaal geen moeilijke oefeningen maar we zijn gewoon geconcentreerd bezig. Zometeen te werk.

Maartje1990

Berichten: 22283
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 17:47

Mistral: af en toe een rustdag moet ook kunnen, je hoeft niet 7 dagen in de week te sporten nuurlijk.

XxLmmxx: paardrijden is ook sporten/bewegen vooral vroeger was ik altijd gesloopt na het rijden.fijn dat je er nu wel plezier aan hebt, was dus een goede beslissing.

Ik ben as we speak weer een rondje aan het skaten. Straks nog een buitenritje. Merk wel dat, vooralsnog, dit topic wel een goede stok achter de deur is om elke dag wat extra te bewegen. Herkennen jullie dat?

Zertab

Berichten: 12230
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 17:49

Niet zozeer het topic, maar wel mijn smartwatch haahhaha. Alles voor de stappenteller :')

Eefke85

Berichten: 1323
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 18:17

Hier weer een ieniemienie stukje gelopen met mijn pony! Was alleen maar een rondje om de schuur en op ongelijke stukken loopt hij nog voorzichtig en loopt liever in de berm dan op de klinkers, maar het begin is er! Vandaag precies 3 weken na het bekappen.

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-20 22:54

Voor mij is dit topic + mijn horloge een goede stok achter de deur.

Eefke duurt lang zeg! Wat sneu voor je pony. Ik hoop dat het blijft verbeteren.

Ik heb rustig aan gedaan. Kwam vanochtend uit mijn werk en was vermoeid. Ik heb 20 minuutjes yoga gedaan. Ik ben even met de hond naar de moestuin gelopen, daar heb ik alleen oogst opgehaald, we waren doorweekt. En ik wil zo nog even 10 minuten yoga voor het slapen gaan doen.

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 09:34

Iedereen goed bezig zie ik! Rijden doe ik al heel even niet meer buiten de sporadische buitenritten, maar ik zweette toch altijd van een pittige les.

Hier werkt de horloge ook goed, ik heb met mijzelf afgesproken als ik niet ga fietsen, ik probeer het 10 000 stappendoel te behalen. Ik voel dat mijn lichaam het niet meer gewend is. Ik heb een nieuw badpak besteld, als die is aangekomen ga ik ook terug zwemmen als dat nog lukt met de verstrengde maatregelen in België natuurljk. Nog mensen die zwemmen? Ik ben al breed geschouderd van mijzelf en heb soms wel schrik dat zwemmen dat gaat versterken. :')

Maartje1990

Berichten: 22283
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 15:15

Mijn 30 min bewegen (skaten) is zojuist letterlijk verpletterd 1 van onze paarden vond mijn grote teen een mooie plek om dr hoef op t planten em vervolgens te draaien |( ik hoop dat die niet gebroken is.

Maartje1990

Berichten: 22283
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 15:16

Jessol schreef:
Iedereen goed bezig zie ik! Rijden doe ik al heel even niet meer buiten de sporadische buitenritten, maar ik zweette toch altijd van een pittige les.

Hier werkt de horloge ook goed, ik heb met mijzelf afgesproken als ik niet ga fietsen, ik probeer het 10 000 stappendoel te behalen. Ik voel dat mijn lichaam het niet meer gewend is. Ik heb een nieuw badpak besteld, als die is aangekomen ga ik ook terug zwemmen als dat nog lukt met de verstrengde maatregelen in België natuurljk. Nog mensen die zwemmen? Ik ben al breed geschouderd van mijzelf en heb soms wel schrik dat zwemmen dat gaat versterken. :')


Ik wil 1 keer per week gaan zwemmen maar ben niet breedgeschouderd, mijn nichtje wel die deed wedstrijdzwemmen.

Zertab

Berichten: 12230
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 17:28

Pijnlijk Maartje! Hopelijk is deze idd niet gebroken.. dan ben je er mooi klaar mee.

Ik heb gezwommen. Geen idee of mijn schouders daar breder van zijn geworden. In mijn beleving zijn ze altijd al breed geweest hhahaa

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 17:33

Mag ik mij ook melden?
Ik probeer ook elke dag een half uurtje te bewegen!
Hetzij wandelen, naar de pony’s en met hen wandelen, klimmen/boulderen of met een omweg fietsen naar de supermarkt.

Net naar de supermarkt gelopen ipv gefietst. Was mooi weer en lekker een kleine omweg gemaakt.
Ik werk thuis en heb kantoor werk, dus ik zit redelijk veel binnen.

Zertab

Berichten: 12230
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 17:58

Welkom Esther! :)

Ik ga zo een klein rondje lopen. Voel me echt heel erg moe dus meer zit er niet in vandaag.

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-20 22:17

Vanochtend hardgelopen, ik deed een proeftraining bij een damesgroep en vond het superleuk! Daarna gaan werken. Dag voorbij.

Ik heb inmiddels mijn bloeduitslagen ontvangen en er zijn toch wel wat dingen uitgekomen. Blij dat ik vorige week bij de huisarts geweest ben. Moet zeggen dat ik me trouwens helemaal niet zo beroerd meer voel op dit moment gelukkig.

Jessol ik zwem niet. Nooit van gehouden. Maar nu ik actief het hardlopen aan het starten ben. En ik concrete plannen begin te krijgen voor de aanschaf van een fiets. Sluimert soms weleens de gedachte van een toekomstige triatlon door mijn hoofd. Maar nu loop ik te hard van stapel denk ik haha. Zwemmen lijkt me echt niet leuk. Dus als ik fietsen en hardlopen onder controle krijg en van geniet dan ben ik heel tevreden. Of je brede schouders van zwemmen krijgt, geen idee....

Maartje sterkte! Hoe is het nu?

Esther welkom! Leuk dat je klimt ook. Dat hoor ik niet vaak. Zou niks voor mij zijn, beetje hoogtevrees. Maar vind het wel interessant om naar te kijken.

Zertab knap dat je gegaan bent

Eefke85

Berichten: 1323
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 21:39

Welkom Esther!

Beterschap Maartje!

Klopt XxLMMxX, maar hoorn heeft een poosje nodig om weer aan te groeien helaas.

Ik ben wel goed bezig geweest vandaag, maar vooral gisteren. Een vriendin vroeg of ik zin had om mee te gaan naar de sportschool. Zij traint daar al 2,5 jaar en dat is ook duidelijk te zien (maatje 34...) en voor mij was het de eerste keer. We hebben het 1,5 uur volgehouden en toen kon ik niet meer. Tijdens het squatten verzuurden de spieren in mijn bovenbenen spontaan, dus nu behoorlijk spierpijn. Pijn in de heup valt gelukkig wel mee, ik had erger verwacht.

Vanmorgen ook een paar oefeningen van gisteren gedaan en zodadelijk nog een paar voor het slapen gaan. Ook op de fiets naar stal geweest, dus ik ben de 10000 stappen weer over!

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-20 23:27

Eefke eigenlijk wist ik wel dat dat lang nodig heeft. Maar nog nooit zelf ervaren. En nu ik het op papier lees denk ik poeh wat lang inderdaad!

Wat stoer dat je naar de sportschool bent geweest! Klinkt alsof je gelijk fanatiek aan de slag bent geweest. Ik heb de sportschool meerdere keren geprobeerd en tekens weer afgehaakt. Maar een vriendin kan een goede motivatie zijn. Zorg goed voor je spierpijn. En ik hoop dat je klachtenvrij blijft verder.

Vanochtend skeelertraining gehad. Er stond veel wind en ik vond het zwaar. Ik merk wel al kleine verbeteringen in mijn techniek.

Vanmiddag een rondje met mijn jonge pony gewandeld. Ging niet om de afstand vandaag. Maar de oefening alleen naar buiten. En ik was erg trots op haar.

Vanavond met een kennis op pad geweest. Hardlopen en nordic walking afgewisseld. Nouja dat laatste had ik nog nooit eerder gedaan, dus mijn techniek zal niet zuiver geweest zijn. Maar ik heb in ieder geval gelopen en gerend dus haha. Nu moe maar voldaan.

Maartje1990

Berichten: 22283
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 06:29

Dankjulliewel voor de sterkte wensen gisteren met pijnstillers en stevige schoenen gaan werken (zorg) en dat ging best goed! Verder ziet die niet heel blauw of dik.

Skaten doe ik ng niet,maar wil vanavond wel gaan zwemmen

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 07:37

Zwemmen is heerlijk!

Fanatiek Eefke! Hoe is de spierpijn?

Klinkt als een goede dag xxlmmxx :).

Eefke85

Berichten: 1323
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 18:07

XxLMMxX op deze manier had ik het ook nog niet ervaren. Wel een kreupelheidje of een hoefzweer en daarom even niet goed lopen. Ook bij deze pony 3 jaar geleden bevangenheid ervaren, maar de smid die ik toen had heeft hem niet op de zool gezet, maar geleidelijk bekapt, zodat we nog wel konden blijven lopen. Helaas is die smid geemigreerd naar Zweden, anders was ik nooit gewisseld. Een echt goede smid vinden is echt heel erg lastig!

Fijn dat je trots kan zijn op je pony!

Maartje, gelukkig ging het werken goed! In de zorg maak je aardig wat km`s, of je nou intramuraal werkt of extramuraal.

Hier vandaag alleen werk en de paarden verzorgd. Zodadelijk afscheid nemen van een overleden cliënt en dan weer werken. Hopelijk heb ik daarna nog puf voor een paar oefeningen. Vanmorgen niet veel gedaan.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 18:21

Ah, sterkte straks!
Ik ga zo klimmen *\o/* !

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-20 22:54

Vanmiddag hardgelopen met groep. Ik vond het zwaar maar ik ben tevreden. Nu wel spierpijn, maar dat verbaasd met niet na drie dagen lopen haha. Ga nu even wat rust houden. Vanavond nog even kort getuinierd.

Maartje ik denk een verstandige keuze om te starten met zwemmen ipv skaten.
Eefke sterkte bij het afscheid (is nu al voorbij natuurlijk).
Esther veel plezier!

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 22:56

Werkt dat nog motiverend? Hardlopen met ene groep? Ik vond het in mn eentje saai!

Denk dat ik morgen even rustig aan doe. Werk tot 17:00 en het wordt hier 33 graden.. misschien ff langs de supermarkt lopen of fietsen voor wat kleine boodschappen, in de avond dan wel :')

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 23:02

Ik kom ook graag mee doen.
Ik doe 1x per week bootcamp en voor de rest veel te weinig. Daar moet verandering in komen. Ik heb zojuist ook een activitytracker gekocht als extra steuntje in de rug.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 23:03

Oeh nice, welke heb je gekocht :D ?

Maartje1990

Berichten: 22283
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 05:42

XxLMMxX schreef:
Vanmiddag hardgelopen met groep. Ik vond het zwaar maar ik ben tevreden. Nu wel spierpijn, maar dat verbaasd met niet na drie dagen lopen haha. Ga nu even wat rust houden. Vanavond nog even kort getuinierd.

Maartje ik denk een verstandige keuze om te starten met zwemmen ipv skaten.
Eefke sterkte bij het afscheid (is nu al voorbij natuurlijk).
Esther veel plezier!


Ja heel verstandig, al heb ik het niet gedaan :o dierenarts kwam direct na mn werk naar mn paard ze had koorts, flink hoesten en groene snot dus... Daarna was ik blii thuis te zijn kon me niet meer motiveren te gaan.


Maar met deze hitte hardlopen?! :oo