30 min bewegen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maartje1990

Berichten: 22282
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 09:54

XxLMMxX schreef:
Esther hoop dat het je snel weer lukken gaat.

Ik ben gister wezen zeilen. Genoten en daarna kapot mijn bed in. Vandaag gelest met mijn jonge pony. Het ging goed en het weer zat ook mee. Thuis even uitgerust en in de namiddag nog een half uurtje hardgelopen. Ging ook niet verkeerd.


Ik ben me eigenlijk al de hele tijd aan het afvragen waarom je steeds specifiek zegt "jonge pony" want ik geloof dat je het altijd over dezelfde hebt :+

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-20 23:56

Maartje1990 schreef:
XxLMMxX schreef:
Esther hoop dat het je snel weer lukken gaat.

Ik ben gister wezen zeilen. Genoten en daarna kapot mijn bed in. Vandaag gelest met mijn jonge pony. Het ging goed en het weer zat ook mee. Thuis even uitgerust en in de namiddag nog een half uurtje hardgelopen. Ging ook niet verkeerd.


Ik ben me eigenlijk al de hele tijd aan het afvragen waarom je steeds specifiek zegt "jonge pony" want ik geloof dat je het altijd over dezelfde hebt :+


Ik heb er twee. Ik heb ook een oude pony haha.
In mijn hoofd leg ik dat het makkelijkste uit als jonge en oude pony. Maar zelf noem ik ze natuurlijk gewoon bij naam thuis :')

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-20 23:59

Esther ik snap idd nog helemaal niks van het zeilen. Nouja vrij weinig in ieder geval. Maar leuk is het wel haha. En ik geniet van het geluid van de golven.

Gister heb ik niks sportiefs uitgevoerd. Rustdagje.
Vandaag een groot stuk gewandeld met mijn hond, een stuk gewandeld met mijn oude pony, en een half uurtje hardgelopen.

Maartje1990

Berichten: 22282
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 01:11

XxLMMxX schreef:
Esther ik snap idd nog helemaal niks van het zeilen. Nouja vrij weinig in ieder geval. Maar leuk is het wel haha. En ik geniet van het geluid van de golven.

Gister heb ik niks sportiefs uitgevoerd. Rustdagje.
Vandaag een groot stuk gewandeld met mijn hond, een stuk gewandeld met mijn oude pony, en een half uurtje hardgelopen.


En die jonge dan? :))

Ik heb vanaf vrijdag niks gedaan geloof ik, ging het weekend weg en geen tijd meer om te sporten. Morgen stap ik weer op de fiets.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 07:06

Gister touwtje klim cursus gehad. Spierpijn :') . Vanavond na stage weer langs pony.

Zertab

Berichten: 12220
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 08:13

Ik ben ook slecht bezig.. zaterdag nog gesport en maandag gewinkeld, dus wel veel gelopen. Maar dat was het dan ook :')

Morgenavond sporten, rest van de week geen tijd. Wandelen weet ik ook niet of dat erin zit. Maar wel klusjes als kamer poetsen, auto wassen, etc.

Eefke85

Berichten: 1323
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 22:14

Als je zorgen maken een sport is doe ik dat wel veel... qua beweging wat minder.
Pony die te kort bekapt was is weer kreupel, geen idee wat er nu aan de hand is. Van niks naar stokkreupel. DA komt morgen en de DA was ook al 2 keer geweest voor zijn moeder die veel te mager staat en ondanks kilo`s extra voer niet wil aankomen en over 2 weken nog een keer komt voor de tanden... Heeft iemand nog een stekje van een geldboom voor in de tuin? Iets met voorrijkosten enzo...
Pony 3 en paard zijn gelukkig goed in orde.

Zertab

Berichten: 12220
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 08:08

Dat zijn inderdaad dure uitgaven... ik ga voor je duimen dat het meevalt!

Eefke85

Berichten: 1323
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 16:34

Gelukkig liep ponylief vandaag een heel stuk beter, dus de DA vandaag kunnen afbellen. Nog niet gewandeld met hem, nog even een paar dagen rust om echt goed bij te komen.
Zijn moeder staat op veulenbrok, muesli, oerbalans poeder, hooicobs en zonnebloemolie, alles bij elkaar een beste bak krachvoer en zo vaak ik kan geef ik een bult hooi bij in de stal, al is de staleigenaresse het daar niet helemaal mee eens. (ik zou ze het liefst 24/7 op hooi hebben, zij heeft ze het liefst zo schraal mogelijk i.v.m. dik worden van de anderen)

Zelf vandaag ook niet veel beweging gehad tot nu toe. Wel van de fysio net wat nieuwe oefeningen erbij gekregen. Niet kunnen fietsen i.v.m. de regen en extra een uurtje werken en bezoekje aan de DA met de kat, daarna zou meteen de DA op stal komen voor de kreupelheid en daarna meteen fysio. Dus van werkkleren in mensenkleren in paardenkleren in nog een keer mensenkleren... Nu gewoon even lekker thuis zitten en alleen de voorbereiding voor de examens gaan doen, verder doe ik niks meer vandaag haha vind voor een keertje 3500 stappen wel genoeg.

Zertab

Berichten: 12220
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 20:49

Voor een keer iets dat echt niet erg!

Ik moet echt actiever worden... haal meestal niet eens mijn stappendoel van 7500...

Vandaag wel lekker gesport en weer omhoog gegaan met aantal gewichten :D

Eefke85

Berichten: 1323
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 15:59

Vandaag alleen maar heen en weer naar stal gefietst. Pony loopt nog te slecht om op pad te gaan helaas. Zit te twijfelen om morgen toch wel of niet de DA te bellen voor controle. Wel een uur met de draden bezig geweest met verzetten, maar is geen constante beweging, dus telt niet.
Tot nu toe 8400 stappen, maar vanavond nog werken, dus kom wel aan ruim 9000 vandaag denk ik. (in het echt is dat dan meer aangezien ik tijdens het werk mn telefoon in de jaszak heb zitten.)

Zertab

Berichten: 12220
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 17:25

Ik zou voor de zekerheid de dierenarts bellen!

Ik heb gister en vandaag 30 minuten gewandeld.

germie

Berichten: 25949
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 19:31

Ik heb in geen jaren 3 paarden intensief gereden op 1 dag en daarnaast nog een stuk bakrand teruggeschept naar de hoefslag. Ik heb nu gewoon dus zenuwpijn in 1 heup. Even te veel gedaan gisteren. Maar vandaag ging 1 paard en een keer duiken prima. Dat zijn geen 10.000 stappen vandaag, maar wel sportief bezig geweest.

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-20 21:51

Hoe is het met jullie?
Hier een wisselende week qua beweging.
Woensdag hardlopen/wandelen afgewisseld samen met een sportvriend, was heerlijk!
Donderdag een groepstraining hardlopen in de regen gedaan, was zwaar, maar ook fijn. Later nog een stuk gewandeld met mijn oudere pony. Vrijdag geen beweging. Zaterdag gelest met mijn oudere pony, ging goed. Vandaag geen beweging.

Zit ook wel een beetje in een dipje. Merk dat de beweging mij heel erg goed doet en veel ontspanning geeft, dus voor aankomende week is het doel echt weer elke dag.

Eefke sterkte met je pony.
Zertab goed bezig.
Germie sterkte met je zenuwpijn

germie

Berichten: 25949
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 09:44

XxLMMxX schreef:
Hoe is het met jullie?
Hier een wisselende week qua beweging.
Woensdag hardlopen/wandelen afgewisseld samen met een sportvriend, was heerlijk!
Donderdag een groepstraining hardlopen in de regen gedaan, was zwaar, maar ook fijn. Later nog een stuk gewandeld met mijn oudere pony. Vrijdag geen beweging. Zaterdag gelest met mijn oudere pony, ging goed. Vandaag geen beweging.

Zit ook wel een beetje in een dipje. Merk dat de beweging mij heel erg goed doet en veel ontspanning geeft, dus voor aankomende week is het doel echt weer elke dag.

Eefke sterkte met je pony.
Zertab goed bezig.
Germie sterkte met je zenuwpijn

voelt vandaag gelukkig weer ok. 1 nacht slecht geslapen. Misschien toch maar vaker 3 paarden op 1 dag rijden. :+ Vandaag ga ik voor 2.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 11:04

Ik heb er eigenlijk amper tijd voor... als ik met de trein naar stage ga kan ik het doen door naar stage te fietsen vanaf het station, maar ik heb naast stage geen tijd meer om te sporten. Laatste keer klimmen is al een aantal weken terug :') .

Zertab

Berichten: 12220
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 16:30

Ik merk dat sporten me wel goed af gaat, maar ik sport niet dagelijks. En op de dagen dat ik niet sport, hang ik liever op de bank :')

Vanavond in ieder geval een uurtje bodypump.

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-20 21:53

Maandag avond na werktijd met de hond het bos in geweest. Ga ik wel missen straks nu het steeds eerder donker wordt, savonds nog even op pad kunnen. Eergisteren rondje hardgelopen savonds na werktijd. Voelde zwaar aan maar ging goed. Gister flink gewandeld in een natuurgebied. Zonder hond, zijn ook niet toegestaan daar. Veel mooie diertjes en plantjes gezien. En een beetje veel regen over me heen gehad.

Zertab

Berichten: 12220
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 08:29

Waarom kan je in de avond niet op pad dan?

Gaat hier best goed deze week. Maandagavond bodypump, dinsdagavond wandelen, woensdag gewandeld, gisteravond bodypump. Nu mijzelf er toe zetten om vanavond éérst te wandelen en dan pas op de bank te vallen. Want ben echt kapot :')

Yv_
Berichten: 19118
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 09:09

Snap ik wel hoor, ik ga nu ook niet meer 's avonds na 21u op pad. Ja, als ik de hond van mijn ouders mee heb :). Hier zijn de leuke en fijne paden voornamelijk door het duin (= afgelegen) en door bosjes, daar loop je gewoon als vrouw zijnde niet zo lekker alleen in het donker. Ik zit dan vrijwel altijd te bellen tijdens het buitensporten, maar alsnog vind ik het niet fijn. Met hond wel en gelukkig wonen mijn ouders maar 400m bij me vandaan, dus er is een oplossing. Maar anders zou ik toch een alternatief gaan zoeken. Als in met iemand gaan sporten, of sportschoolabbo voor de donkere maanden. Overdags lukt niet altijd ivm werk waar ik bijvoorbeel vandaag ook tot 19u zit. Voordat ik thuis ben, heb gegeten en klaar ben om wat te gaan doen is het al half 9.

Zertab

Berichten: 12220
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 09:32

Ah op die manier. Ik heb de keuze om in de polder te gaan wandelen of door het dorp. Dus als het donker is ga ik door het dorp :)

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-20 23:30

Zertab ik ga inderdaad wel nog naar de yoga school etc savonds. Maar niet meer bos, duin en polder in straks. Goed bezig ben je!

Ik heb gister niks uitgevoerd, had een lange werkdag in het vooruitzicht en was moe. Vandaag een stuk met mijn jonge pony gewandeld en ze deed het heel braaf.

Zertab

Berichten: 12220
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 21:17

Vandaag heel lui geweest en ik denk morgen ook :')

Gisteravond wel gaan wandelen nog.

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-20 22:37

Ik heb vanochtend een buitenritje met mijn oude pony gemaakt en toen naar mijn werk gegaan. Pony genoot.

Goed dat je bent gaan wandelen zertab.

Eefke85

Berichten: 1323
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 22:56

Ik ga weer wat actiever worden vanaf morgen! Heb eindelijk vakantie, dus lekker op de fiets naar stal, pony is niet kreupel meer, dus we kunnen het wandelen weer opbouwen en ik wil weer proberen om een paar keer in het zadel te komen.
Vandaag moest ik wel met de auto i.v.m. een nieuwe zak voer voor mn magere pony, kan helaas geen 20 kg op de fiets meenemen. Heel flauw, ik weet het.
Oh en 2x per dag doorgaan met de oefeningen van de fysio.