Veel moeten afvallen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pallatin

Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 11:17

Welkom Muurp, wat ben je al lekker bezig zo! Verstandig om net even iets andere en meer gezonde keuzes te maken ipv meteen volledig volle bak. Heb er bewondering voor dat mensen dat kunnen, maar bij mij werkt dat op de lange termijn helaas niet. Ik probeer ook weer met kleine stapjes weer in ‘het gareel’ te komen, want ik vind het moeilijk blijkbaar om zonder concreet doel te werken; daar werkte die trouwjurk goed voor :+ laatste week weer geen calorieën gedronken en nieuw voornemen is (nog) minder vlees, dus probeer weer te ontbijten met havermout ipv brood met vleeswaren en heb voor de lunch weer ns sandwich spread gehaald. Ook het dagelijks wandelen lukt weer goed, volgend puntje is weer de gehate buikspieroefeningen oppakken en het verder minderen van het lekkers (chocola :9 )

Snippergroen

Berichten: 6689
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 17:22

Vanmorgen naar de duinen gereden voor een bos- en duinwandeling. Routepaaltjes voor 5km gevolgd en daarna ook nog de 3.6km route gepakt. Alles bij elkaar 9km in de benen (tussendoor even naar de auto om wat te drinken). Heeeerlijk gelopen. Meteen 13.500 stappen in de pocket. Inmiddels zit ik op de 17.000 stappen voor vandaag en nu wil ik de 20.000 halen. Altijd weer overdrijven he :+

Maar maak jullie geen zorgen. Ik ben hier al heeeeel blij mee. Dus als ik nu blijf zitten is dat ook best :=

gaucho

Berichten: 9537
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 17:54

Klinkt goed! Hier was het ook heerlijk weer. Ik ben maar 30 km gaan fietsen, dat ging wel met de enkel.

Ryder
Berichten: 1492
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 18:00

Wat is er met je been/enkel gaucho? En wooooow wat ben jij je leven aan het veranderen, gaaf zeg! Gefeliciteerd met je huis! Je had nog niet zo lang een mooie nieuwe keuken toch?

Wauw Snippergroen wat goed zeg! You go girl!

Muurp en Pallatin, wat een goede stappen hebben jullie al gezet. Heb ik bewondering voor!

Ik ga deze week mijn goede voornemen om een foto/echo te laten maken van mijn (al maanden) geblesseerde voet eens uitvoeren. Zucht. De podotherapeut voorspelt iig 2 jaar nog niet hardlopen, ik werd er zo verdrietig van dat ik dat heb weggegeten dus nu moet ik nog meer afvallen :+ gaat lekker zo, NOT. Over het algemeen gaat ‘weer iets gezonder eten’ me trouwens wel goed af, als je zo’n emo-eetbui niet meetelt.

gaucho

Berichten: 9537
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 18:18

Emo-eetbuien zijn echt stom.

Enkel vorig weekend verzwikt en ik vermoed wat aanhechtingen van banden beschadigd. Ik voel vocht over mijn scheenbeen schuiven als ik mijn voet strek.

Liefst zou ik mijn keuken meenemen, nieuwe huis heeft gelukkig ook een prachtige keuken, paar kleine aanpassingen om er echt mijn keuken van te maken.

Pallatin

Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 20:11

Wauw snippergroen, wat een enorme afstand heb je gelopen!!
Ik heb weer m’n dagelijkse wandelingetje gedaan maar helaas kwam het met bakken uit de hemel, maar iig wel voor het begon te plenzen een prachtige regenboog gezien. Wilde net nog even wandelen en grondwerk doen met m’n paard, maar er kwamen zoveel ruiters in de bak dat ik gestopt ben, geef de mensen dan liever de ruimte. Zit op de 9700 stappen vandaag. Heb ook de deal gesloten met mezelf dat ik bij zin in zoet eerst een mandarijn eet en dan ff wacht of daarmee de trek zakt….

@ Gaucho, gefeliciteerd met je nieuwe huis!! Hopelijk is je enkel snel weer beter, super dat je dan nog zo’n end kan fietsen…

@ Ryder, wat een kl*te nieuws! Heel veel sterkte en snap heel goed dat je je teleurstelling gedempt hebt met eten….herkenbaar helaas… :(:)

MuSLi

Berichten: 5258
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 21:33

Ryder schreef:
Wat is er met je been/enkel gaucho? En wooooow wat ben jij je leven aan het veranderen, gaaf zeg! Gefeliciteerd met je huis! Je had nog niet zo lang een mooie nieuwe keuken toch?

Wauw Snippergroen wat goed zeg! You go girl!

Muurp en Pallatin, wat een goede stappen hebben jullie al gezet. Heb ik bewondering voor!

Ik ga deze week mijn goede voornemen om een foto/echo te laten maken van mijn (al maanden) geblesseerde voet eens uitvoeren. Zucht. De podotherapeut voorspelt iig 2 jaar nog niet hardlopen, ik werd er zo verdrietig van dat ik dat heb weggegeten dus nu moet ik nog meer afvallen :+ gaat lekker zo, NOT. Over het algemeen gaat ‘weer iets gezonder eten’ me trouwens wel goed af, als je zo’n emo-eetbui niet meetelt.

Dat is echt klote -O- kan me voorstellen dat je dan even denkt "fiets it" en je je verdriet weg eet. Gelukkig is dat tijdelijk en pak je het zo te zien alweer aardig op :) zijn er andere sporten waar je je ei in kwijt kunt en waar je plezier in hebt?

Hier gaat het z'n gangetje. De afgelopen week/weken weer een ontzettende stijging in gewicht ineens. Echt een paar kilo in 1,5e week. In september had ik dit ook al eens en toen was het 1,5e week later weer weg dus ik maak me niet druk. Maar vind het wel wat "spannend" om te zien :') :Y) gelukkig zag ik vanochtend -700gr op de weegschaal, dus die lijn zetten we maar even door.

Vrijdag even naar de supermarkt gerend om wat te halen en weer terug (5km). Gisteren een cardio+kracht workout gedaan binnen voor de tv en vandaag ook nog flink wat kilometers hardgelopen. Aan de inzet ligt het in ieder geval echt niet. Zal wel weer los lopen dus...

Anna_Dani

Berichten: 774
Geregistreerd: 17-02-08
Woonplaats: Hillegom

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 02:08

Ja daar ben ik ook weer een keer! 2022 betekent voor mij 20-22 kilo afvallen.
Ik focus me op mijn mindset. Verder eet ik al een tijdje plantaardig en volg ik de richtlijnen van de Voedselzandloper. Ik tel geen calorieën en macro’s meer, omdat ik van het caliber alles of niets ben. Teveel focus op mijn voeding en ik sla door. Ik word begeleid voor een leefstijlcoach en een sportinstructeur. Afgelopen week 2 kg eraf, ben benieuwd naar volgende week.

Mijn plan:
- alles kunnen eten mits plantaardig en voedselzandloper
- slapen van 22.00 tot 06.00
- elke dag minimaal 10 bladzijden lezen (non fictie)
- 3x per week krachttraining
- 2x per week wandelen
- elke week een progressiefoto in mijn Victoria’s Secret outfitje <<)

Succes allemaal!

Anna_Dani

Berichten: 774
Geregistreerd: 17-02-08
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 02:17

MuSLi schreef:
Hier gaat het z'n gangetje. De afgelopen week/weken weer een ontzettende stijging in gewicht ineens. Echt een paar kilo in 1,5e week. In september had ik dit ook al eens en toen was het 1,5e week later weer weg dus ik maak me niet druk. Maar vind het wel wat "spannend" om te zien :') :Y) gelukkig zag ik vanochtend -700gr op de weegschaal, dus die lijn zetten we maar even door.

Vrijdag even naar de supermarkt gerend om wat te halen en weer terug (5km). Gisteren een cardio+kracht workout gedaan binnen voor de tv en vandaag ook nog flink wat kilometers hardgelopen. Aan de inzet ligt het in ieder geval echt niet. Zal wel weer los lopen dus...


Ja die eeuwige weegschaal. Niet zo lang gelegden stond ik erop en hardop zei ik “Ja, maar wat WIL JE DAN DAT IK DOE!?” Vriend en vijand dat ding.
En ik ken alle theorieën maar op een 1 of andere manier gaan ze er maar niet in bij mij. Praktijk is echt een ander ding.

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15119
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 09:04

Pallatin schreef:
Welkom Muurp, wat ben je al lekker bezig zo! Verstandig om net even iets andere en meer gezonde keuzes te maken ipv meteen volledig volle bak. Heb er bewondering voor dat mensen dat kunnen, maar bij mij werkt dat op de lange termijn helaas niet. Ik probeer ook weer met kleine stapjes weer in ‘het gareel’ te komen, want ik vind het moeilijk blijkbaar om zonder concreet doel te werken; daar werkte die trouwjurk goed voor :+ laatste week weer geen calorieën gedronken en nieuw voornemen is (nog) minder vlees, dus probeer weer te ontbijten met havermout ipv brood met vleeswaren en heb voor de lunch weer ns sandwich spread gehaald. Ook het dagelijks wandelen lukt weer goed, volgend puntje is weer de gehate buikspieroefeningen oppakken en het verder minderen van het lekkers (chocola :9 )


Dankjewel! :D
Mooie voornemens heb je! Stapje voor stapje.

@gaucho, gefeliciteerd met je huis! Balen van je enkel....
@Ryder; aii... Hopelijk valt het mee, maar dat beloofd niet veel goeds.. En zolang het maar bij 1 emo-eetbui blijft en je daarna weer door kunt gaan, laat het er zijn. Jezelf straffen gaat het niet beter van worden. :(:)
Pallatin en Snippergroen lekker bezig met hun stappen!
@Musli; die weegschalen :roll: Ik herken het! Ik sta er wel elke ochtend op, maar maak me er niet zo heel druk meer om. Ik meet mezelf elke 4 weken op en merk dat er wel centimeters af gaan, terwijl het gewicht naar mijn idee echt langzaam eraf gaat.
@Anna_dani; wauw wat een mooi resultaat al de eerste week! Voedselzandloper is inderdaad een fijn middel. En mooie voornemens ook!

Hier best een goede week gehad :) 0.4 eraf, 3 keer krachttraining, 2 keer gewandeld (6 en 9km). Voel me ook goed. Had vorige week enorm veel spierpijn en nu amper nog na het trainen, dus mijn lijf begint te wennen aan de inspanning.

_Tarzan

Berichten: 11195
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 09:07

Gefeliciteerd met het geaccepteerde bod Gaucho! Ververelend wel dat je geblesseerd bent.
Pallatin, ook goed bezig! Hier werken doelen ook wel echt veel beter hoor!
Snippergroen, klinkt heerlijk :D
Ryder :(:) Herkenbaar dat emo-gegeten :=
Musli, Oef dat lijkt mij inderdaad schrikken op de weegschaal, hopelijk is hij snel weer lief voor je, want je bent zo te lezen goed bezig!
Anna_Dani, welkom!


Hier gaat het nog goed, touwtjes nog zelf in handen, alleen het weekend iets laten vieren en zie meteen een kilo erbij op de weegschaal vanmorgen :') (Gisteravond grieks gegeten :9 en nog wat verloren nieuwjaars-wafels gegeten) Verder gewoon netjes mijn gevoel gevolgd. Vandaag dus weer even strak in het gareel.

Ook deze week nog complimenten gekregen van m'n baas, voor de lockdown ook al van m'n manager en daar kan ik echt goede zin van krijgen en mij nóg gemotiveerder door voelen *\o/* Zo fijn dat je na zo'n lange tijd eruit te zijn geweest weer helemaal op je plek bent en je energie weer ergens in kwijt kunt en het nog gewaardeerd wordt ook! :D
Binnenkort gaan we op het werk ook starten met hun voedingsplan wat ik moet gaan verkopen, mag het eerst zelf volgen zodat we beter kunnen verkopen, supergaaf dus *\o/* Dusssss ik hoop dat de sportscholen snel weer open mogen zodat iedereen inclusief ikzelf weer mag gaan sporten.

MuSLi

Berichten: 5258
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 09:41

Welkom (terug?) @Anna-Dani.. Mooie, haalbare plannen heb je gemaakt. Plannen die zorgen voor een nieuwe leefstijl en daarmee zal waarschijnlijk ook een verschil te zien zijn in de lichamelijke stand van zaken.

@Muurp goeie week achter de rug dus zo te lezen :) Fijn dat de spierpijn ook wat minder lijkt te zijn, dan heb je toch ook net weer wat meer zin om wat te doen. Haha.

@Tarzan complimenten krijgen op wat voor gebied dan ook zorgt altijd voor een soort motivatieboost inderdaad. Heel fijn als je gewaardeerd wordt en gezien wordt wat je doet/bijdraagt :j

Zoals verwacht was er vanochtend weer een flinke daling op de weegschaal te zien. -950gr. Zo snel als het erbij komt in 1,5e week, zo snel gaat het er dus ook weer af in zo'n vreemde periode. Fijn dat het in ieder geval weer terug gaat naar "normaal". Bijna 1,7kg in 2 dagen :')

Snippergroen

Berichten: 6689
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 09:53

Nieuwe week, nieuwe kansen :D En ik zit er echt positief in. Wat een fijn gevoel zeg. Na de sluiting van de sportschool heb ik echt mentaal even in een dipje gezeten, maar de energie is weer terug. Ik hoop dat ze met de persconferentie goed nieuws geven over het sporten, al heb ik er een hard hoofd in. Maar hoop doet leven, toch? :) Inmiddels toont mijn weegschaal dat ik geen enkele 'schade' heb opgelopen van kerst en oud en nieuw. Zo blij mee!

Leuk om te zien dat iedereen ook bijleesposts maakt :D En vooral leuk om te zien hoe positief iedereen er in staat op dit moment. We zijn lekker bezig! Ik wil jullie ook echt bedanken voor de activiteit, levendigheid, positiviteit en steun in dit topic. Zo fijn om een proces als deze niet alleen te hoeven doen, maar met gelijk gestemden :)

_Tarzan

Berichten: 11195
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 09:59

Helemaal eens met snippergroen! :D
Dankje Musli, complimenten krijgen is nooit mis he.
Niet op m'n vorige werk, maar het werk ervoor kregen we alleen op onze kop en werden we echt de grond in geboord dus ben dit écht niet gewend, des te leuker om te horen, vooral omdat ik het er ook echt naar m'n zin heb *\o/*

gaucho

Berichten: 9537
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 10:01

Hier ook een kilo minder dan gisteren, maar moet nog wel wat meer na mijn vakantie :')

Eten gisteren prima, voor morgenavond afspraak bij de fysio gemaakt dus weer lekker on track.

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 21:18

Gaucho gefeliciteerd met je huis! Sterkte met je voet!

Pallatin stapje voor stapje is toch ook goed :)

Snippergroen wauw knap hoor zo'n stuk!

Ryder die emo eetbuien ken ik ook. Soms moet dat ook gewoon even zolang je jezelf maar weer herpakt.

Anna dani: Wat een goed resultaat al!

Muurp: Super goed en wat actief al!

Hier vind ik het ook inderdaad fijn dat er veel gelijk gestemde zijn! Dit was mijn eerste week en die is best goed gegaan. 2 kilo er af en dit weekend wel 2x friet gegeten, maar voor de rest echt goed gecompenseerd dus vanmorgen was de weegschaal nog best tevreden met mij. Vrijdag weer bekijken hoe het is gegaan.

Snippergroen

Berichten: 6689
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 21:58

Hoe top is dat. Lekker gegeten, bewuste keuzes gemaakt en resultaat gekregen :D mooi begin Dustinlover!

Ipsilonka

Berichten: 5862
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 23:45

Dames, hier iemand die al lang meeleest…. Maar nog geen ons lichter, om niet heel rigoureus gekke dingen te gaan doen, probeer ik nu wel kleine stapjes te gaan maken. Ik ben begonnen met rauwkost en fruit gesneden en al mee te nemen naar werk. Klinkt lekker logisch want die hele winkel van ons ligt vol met eten :+ maar het lijkt nu te werken. Als ik niet op “zoek” hoef naar eten, dan eet ik gezond zit ik vol genoeg etc. Maar nu mijn vraag, wat kun je aan rauwkost etc goed van te voren klaar maken? En doen jullie dat de avond van te voren, ochtend of voor meer dagen tegelijk?

gaucho

Berichten: 9537
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 07:22

Ik doe zelf meestal de ochtend van te voren, maar ik ben een ochtendmens :D
Wat ik vaak meeneem:
- Geschrapte wortel
- cherry tomaatjes
- komkommer
- paprika
- Bleekselderij
- radijs
En ik eet daar meestal ook nog een gekookt ei bij, vult wat extra. Dippen in cottage cheese met wat kruiden gaat ook.

Voor vandaag ook weer groente en een sinaasappel mee, en salade met Bulgur en Aubergine.

2 dagen weer 'normaal' aan het eten en elke ochtend een kilo minder op de weegschaal :D als dat nou tot vrijdag nog zo doorgaat :') Kun je wel goed zien wat een week 'slecht' eten doet qua vocht vasthouden.

Vanavond naar de fysiotherapeut, hoop dat ik snel weer kan hardlopen of in ieder geval lange wandelingen. Zo nog maar wat buikspier oefeningen op mijn yoga bal.

MuSLi

Berichten: 5258
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 08:11

Hier doet mijn lichaam gelukkig precies hetzelfde als wat het een paar maanden geleden deed: ineens een flinke stijging van een paar kg in 1.5e week.

Nu gelukkig in 3 dagen weer bijna 2,7kg eraf. Gelukkig dus verder geen bijzonderheden. We gaan gewoon weer terug naar m'n stabiele gewicht *\o/*

Snippergroen

Berichten: 6689
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 09:48

MuSLi schreef:
Hier doet mijn lichaam gelukkig precies hetzelfde als wat het een paar maanden geleden deed: ineens een flinke stijging van een paar kg in 1.5e week.

Nu gelukkig in 3 dagen weer bijna 2,7kg eraf. Gelukkig dus verder geen bijzonderheden. We gaan gewoon weer terug naar m'n stabiele gewicht *\o/*


Altijd zo super zuur als je lichaam dan ineens aankomt. Maar zo heerlijk om te zien als je ineens snel afvalt _O- Fijn dat het gewoon vocht is gebleken! Kon ook bijna niet anders :)

MuSLi

Berichten: 5258
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 09:51

Snippergroen schreef:
MuSLi schreef:
Hier doet mijn lichaam gelukkig precies hetzelfde als wat het een paar maanden geleden deed: ineens een flinke stijging van een paar kg in 1.5e week.

Nu gelukkig in 3 dagen weer bijna 2,7kg eraf. Gelukkig dus verder geen bijzonderheden. We gaan gewoon weer terug naar m'n stabiele gewicht *\o/*


Altijd zo super zuur als je lichaam dan ineens aankomt. Maar zo heerlijk om te zien als je ineens snel afvalt _O- Fijn dat het gewoon vocht is gebleken! Kon ook bijna niet anders :)

Gelukkig had ik het dus een paar maanden geleden al eens meegemaakt en ging het er toen ook zomaar weer af. Dus kon het wel een beetje relativeren. Maar eens hoor, blijft spannend om te zien gebeuren. Zo eventjes ruim 3kg erbij :=

Butterfly
Berichten: 2861
Geregistreerd: 14-03-08

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-22 11:52

Ja superspannend is dat dan, dat je ineens weer een plus op de weegschaal ziet. Maar volgens mij ben je heel goed bezig om die weer het luchtledige in te trappen *\o/*

Zoo leuk om te lezen dat iedereen hier weer zo goed bezig is, hetzij aan het afvallen, hetzij aan het opletten. TS is trots op jullie <3

Hier besloten om intermittend fasting even los te laten, met een baby en een peuter zijn de nachten nog niet helemaal fantastisch (al mag ik niet klagen) en dan krijg ik vooral koppijn als ik in de ochtend niet eet. Dan ga ik opgeven, ik ken mezelf, dus even een klein beetje gewijzigd en nu gewoon verdeeld over de dag eten.
Mijn cyclus komt ook weer wat op gang heb ik het idee, dus dat is top! Enige iets minder top is dat ik nu opnieuw weer enorm veel vocht aan het vasthouden ben. Dus voor deze ene keer zeg ik: kom maar door met die menstruatie _O-

Ryder
Berichten: 1492
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 16:26

Wel fijn dat jullie dat ook delen Musli en Gaucho! Zo zie je ook maar weer hoe relatief gewicht is en wat vocht met je lijf doet.

Wat goed dat je zo doorzet Butterfly. Als het niet kan zoals het 'moet' (van jezelf), moet het maar zoals het kan!

Ik sla de weegschaal momenteel even over, ik ben er teveel op gefocust. Juist door die even los te laten en verder wel gewoon gezond te blijven eten, hoop ik in elk geval weer in het ritme te komen waardoor ik zelf automatisch al gezondere keuzes maak. Vanmiddag heb ik lekker geluncht met groenten met kip, dat was in elk geval een goed idee :))
En waar ik momenteel ook fan van ben, is de griekse yoghurt van Optimel. Hij is een tikje zoet, maar ik eet er dan verder alleen een handje ongezoete granola bij en wat fruit. Dan smaakt ie goed. Zitten veel eiwitten in en het vult ook goed. Misschien heeft iemand hier daar nog wat aan.

MuSLi

Berichten: 5258
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 16:37

Oh, jahoor @Ryder. Ook bij ons gaat het met ups en downs. Stabiel blijven als je eenmaal op je "streefgewicht" bent is misschien wel net zo moeilijk als het voorafgaande afvallen. Zeker in de beginperiode. Dus ook hier struggle ik af en toe nog met eten en gewicht ;)

Ik ben voornamelijk fan van Skyr met een smaakje (vanille van Lidl is favoriet). Die eet ik zo goed als dagelijks als ontbijt. Als die er niet is, want die is helaas vaak uitverkocht dan pak ik Skyr aardbei, of ik pak magere kwark met een scheutje 0% limonadesiroop. En eens in de zoveel tijd trakteer ik mezelf op een bak Skyr van Issey in de smaak Aardbei, witte chocola <3 Die is helaas wel heel prijzig..