Veel moeten afvallen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MuSLi

Berichten: 5260
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 10:19

Echt mooi vergelijkingsmateriaal Eloya *\o/*

Snippergroen

Berichten: 6689
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 10:34

Zou ik me ook mogen melden? :D ik ben 2.5 jaar geleden 10kg afgevallen. Dit heb ik daarna weten te onderhouden. Van het najaar was het ineens mis en kwam ik 4kg aan. Ik kon dit niet plaatsen en heb een dietiste in de arm genomen. Ik weet veel over voeding maar ik dit geval snapte ik niet waar het vandaan kwam. Hopelijk levert de samenwerking met een dietiste succes op!

Ik zou voor nu graag 10kg afvallen :) mijn eetschema is gesplitst in sportdagen en rustdagen, met een minimale hoeveelheid eiwitten en maximale hoeveelheid koolhydraten. Veel groente eten, volle producten gebruiken, voor nu beperkt zuivel en overwegend glutenvrij om eens te zien wat dat voor me doet. Daarnaast intermittent fasting 16/8. Ik zit er nu sinds 2 dagen lekker in. Over 3 weke weer naar de diëtiste. Ben benieuwd!

gaucho

Berichten: 9545
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 10:48

Welkom Negerzoen. Vanwaar de keus voor weinig eiwitten en veel koolhydraten, wat is het idee daar achter?

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 11:41

Ik denk dat ze bedoeld; minimaal zoveel eiwitten eten en maximaal een x aantal khd. Dus weinkg khd en veel eiwitten.

gaucho

Berichten: 9545
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 11:44

Ah ja, dat klinkt logischer.

Snippergroen

Berichten: 6689
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 12:10

Vulina schreef:
Ik denk dat ze bedoeld; minimaal zoveel eiwitten eten en maximaal een x aantal khd. Dus weinkg khd en veel eiwitten.


Ja klopt! Nu ik het teruglees snap ik de verwarring haha. Ik moet altijd minimaal 100gram eiwitten eten en dan op rustdagen max 150gram koolhydraten en sportdagen max 200 gram :)

Es_ther

Berichten: 18723
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 12:12

Welkom negerzoen :D !

Ik heb overal spierpijn. In m’n armen, schouders, schouderbladen, rug, benen en zelfs m’n kont :') . Aka, sportief weekend :')

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 12:21

Jullie hebben zo’n fijne positieve instelling, dat motiveert echt.

Gisteren in de loop van de dag de ene na de andere tegenvaller dus gisteravond ging het dan ook niet goed met eten.
Nu gelijk de draad weer opgepakt en door!!

Heb gisterochtend wel startfoto’s gemaakt. Hoe vaak zouden jullie aanraden om voortgangsfoto’s te maken?

Snippergroen

Berichten: 6689
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 13:30

ItsMe2 schreef:
Jullie hebben zo’n fijne positieve instelling, dat motiveert echt.

Gisteren in de loop van de dag de ene na de andere tegenvaller dus gisteravond ging het dan ook niet goed met eten.
Nu gelijk de draad weer opgepakt en door!!

Heb gisterochtend wel startfoto’s gemaakt. Hoe vaak zouden jullie aanraden om voortgangsfoto’s te maken?


Ik hou zelf 1x in de maand aan, op hetzelfde tijdstip zodat je ook met je menstruatiecyclus hetzelfde zit :j

Es_ther

Berichten: 18723
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 13:35

Das wel een goeie om te onthouden ja!

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 13:50

Opzich een goede tip! Maar die is bij mij erg onregelmatig, dus dat wordt lastig om echt rekening mee te houden.
Maar 4 weken lijkt me ook wel een goed idee..ben benieuwd..

Marielle_93
Berichten: 2126
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 14:09

Eloya wat een mooi verschil, wat tof om te zien! :D
Negerzoen welkom, met zo'n bewust en goed doordacht plan komt het vast goed.
Es_ther lekker bezig geweest dus.
ItsMe2 een mindere dag is altijd jammer/vervelend maar het belangrijkste is hoe je dan weer doorgaat en dat zit wel goed zo te lezen. :D

Hier vanmorgen op de weegschaal geweest, die lijkt me de mac vergeven te hebben, er was zelfs een kleine - in plaats van + of blijven hangen :D En inmiddels heb ik 12 km gewandeld vandaag, pas de 2e keer deze afstand en die voel ik wel in de (boven)benen. Maar denk ook niet dat het hielp dat ik vanwege het weer op regenlaarzen liep ipv mijn fijne lichte sportschoenen van Skechers.

Roosch

Berichten: 36686
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 14:10

Even snel: Eloya wat een verschil! Lekker bezig!! *\o/* *\o/*

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 14:23

Ik heb poging gedaan om 12 km te lopen maar heb mijn hakken open gelopen na paar km al, dus heb opgegeven iets voor de 10 km

mirjamalvaro

Berichten: 14656
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 14:24

Super Eloya.
Welkom negerzoen.

Hier komt heel voorzichtig omslagpunt. Vorige week +/- 0, vandaag -0.1
Tis weinig, maar beter dan +1kg :+

senna21

Berichten: 11883
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 15:06

Voor mij wordt het ook weer tijd om de broekriem figuurlijk, en straks ook weer letterlijk aan te trekken.
De feestdagen waren toch wel lastig. Ik ben niet eens zo'n zoetekauw, maar toch eet ik meer dan goed voor mij is.

Nu weer tijd om de knop om te zetten. Eerst weer in een goed, gezond ritme komen en dan vervolgens hopelijk ook wat strakker in m'n vel :D

Snippergroen

Berichten: 6689
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 15:40

Hoe vaak wegen jullie? :)

Marielle_93
Berichten: 2126
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 15:49

Ik deed wegen hoofdzakelijk op 1 vaste dag in de week, soms een nieuwsgierige 2e weging ongeveer op de helft van de week. Maar sinds dit topic en iedereen die goed bezig is en mooie resultaten behaald word ik zelf ook weer nieuwsgieriger en stap ik er hier en daar nog wel eens extra op. :')

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 15:58

Negerzoen schreef:
Hoe vaak wegen jullie? :)


Welkom, ik weeg elke ochtend, als ik wekelijks zou doen weet dat ik dat ik niet gemotiveerd blijf en vergelijk dan op maandag wat ik in week kwijt ben

Snippergroen

Berichten: 6689
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 16:07

Ik vind het lastig om te bepalen wat mij zou helpen dit keer.. toen ik eerder 10kg was afgevallen woog ik mezelf zelden en dat werkte prima. Maar ik wil nu ook graag weten of mijn 'dieet' werkt. Ik denk dat ik het ga houden op wegen bij de diëtiste, dan is het een keer in de 3 a 4 weken. Die meet ook meteen spiermassa, vocht, etc. Ik weet alleen niet of ik mijn nieuwsgierigheid kan bedwingen :D

Pallatin

Berichten: 2517
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 17:39

Welkom negerzoen! Ik noteer de stand van de weegschaal en het meetlint 1x per week, maar ga er wel ns vaker opstaan, maar dat gewicht onthoud ik dan niet zo zeer...
Eloya, wat een geweldig verschil zeg, wat zul je trots zijn op jezelf!!!
Roosch en Arabella, super zeg die foto’s...krijg het wel koud Roosch als ik jou in die zomerjurk zie... :+

Ik heb vandaag m’n paard uitgeleend aan een stalgenoot en was dus alleen even ter ondersteuning op stal....ik blijf het raar vinden iemand op mijn paard weg te zien rijden.. :D om dus toch aan m’n beweging te komen weer een half uurtje gefietst, met flinke wind, ging lekker, ik heb stevig doorgetrapt.....Gisteravond bij m’n ouders gegeten en had t gevoel iets teveel te hebben genomen, misschien ook omdat ik een glas wijn heb gehad, geen idee, voelde niet helemaal ok ofzo....

Iemand vroeg nog het bolognese saus recept. Schrik niet van de hoeveelheden, je kunt dan meerdere porties invriezen. Ik gebruik ongeveer 6 pollepels saus voor een lasagne voor ruim 2 personen.

- struik bleekselderij in hele kleine blokjes
- kilo winterpeen in hele kleine blokjes
- ons pancetta of ontbijtspek
- klein flesje goede kwaliteit rode wijn
- 4 a 5 blikken gepelde tomaten
- ca. 300 gram rundergehakt
- peper en wat kruiden ( tijm, peterselie, oregano, beetje roosmarijn, wat je maar hebt)

Snij de pancetta/ spek in stukjes en bak dat in wat olijfolie in een grote braadpan (ik gebruik m’n le creuset). Voeg de peen en bleekselderij inde mini blokjes toe en bak op laag vuur tot de groentes zacht beginnen te worden. Voeg dan het gehakt toe en roerbak rul op iets hoger vuur. Als het vlees begint te kleuren voeg je naar smaak de kruiden toe en blus af met een scheut wijn. Ik gebruik geen extra zout, maar anders kan dat nu erbij, maar maal iig versgemalen peper boven de pan. Dan kunnen de blikken gepelde tomaten erbij, ik snijd die in het blik al wat fijner en spoel de blikken om met de wijn zodat alles in de pan terecht komt (ben wel een Hollander hé? O:) ) Ik mik de rest van het mini flesje wijn er dan ook bij. Het beste resultaat krijg je als je het mengsel nu op heel laag vuur nu minimaal 2 uur laat pruttelen, maar iig zo lang dat de groentes helemaal zacht zijn. Ook als kinderen dit eten is een lange stooftijd belangrijk ivm het vervliegen van de alcohol. Na het koken zet ik de staafmixer in de pan zodat de saus fijner wordt, maar wel structuur houdt. Je kunt de saus met elke soort pasta eten, maar ik vind lasagne het lekkerst, zorg dan voor dunne laagjes saus en laat de lasagne na het bakken een 10-15 minuten buiten de oven staan: dan hoor je er echt een stuk van te kunnen snijden die niet uit elkaar valt. En nu heb ik trek.... :D

gaucho

Berichten: 9545
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 17:43

Pff, ik heb geen goede dag vandaag. Ongesteld, veel last van en wil alleen maar chocolade en zoetigheid eten :o probeer het maar enigszins gezond te houden met dadels en crackers met cacao spread enzo.

Net nog wel ff een uurtje gelopen met de pony.

Ik maak mijn lasagna saus ook zo Pallatin, alleen de spek sla ik tegenwoordig over of vervang ik door Kalkoenbacon. En als bladen voor mezelf dan meestal pompoen of courgette.

Snippergroen

Berichten: 6689
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 18:09

gaucho schreef:
Pff, ik heb geen goede dag vandaag. Ongesteld, veel last van en wil alleen maar chocolade en zoetigheid eten :o probeer het maar enigszins gezond te houden met dadels en crackers met cacao spread enzo.

Net nog wel ff een uurtje gelopen met de pony.

Ik maak mijn lasagna saus ook zo Pallatin, alleen de spek sla ik tegenwoordig over of vervang ik door Kalkoenbacon. En als bladen voor mezelf dan meestal pompoen of courgette.


Bij trek in chocola wil een magnesiumtablet nog wel eens helpen. Vaak heb je daar dan op dat moment een te kort aan :j

Ik probeer ook minimaal 2 liter water te drinken per dag. Dikke tip daarvoor zijn de 'lekker fris' zakjes van Pickwick. Kennen jullie die? Soort theezakjes die je in koud water doet. Is suikervrij geen toegevoegde ellende. Het waterdrinken gaat daarmee bij mij als een trein! :)

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 19:10

Ik heb gevoel dat ik teveel gepakt heb bij avondeten, keer snacks, tikt gelijk aan naar 900 calorieën terwijl dat eigenlijk best mag vandaag, rest dag netjes gegeten en veel bewogen, heb twee uur gewandeld, uur wezen fietsen en half uur crosstrainer dus moet geen probleem zijn al voelt dat wel zo

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 20:42

Ik gooi ook wel eens gewone kruidentheezakjes in koud water. Vooral pepermunt proef je goed. Ik haal de pepermunt en kamillethee altijd in duitsland. Daar kosten ze iets van €0.58 voor 25 zakjes pure kamille of pepermunt.

Ik heb net boerenkoolstampot zonder aardappelen gemaakt. Ging weer geweldig _O-
Bloemkool was super groot, paste maar net in de pan.
Voor de boerenkool dacht ik slim te zijn :)* en pakte ik de extra grote pan uit de woonkamerkast.....
En toen er eenmaal alles inzat bleek die noet geschikt voor inductie _-:( _-:( _-:(
Dus toen maar in 2x gekookt in een kleine pan. En daarna alles gemixt in een gigantische schaal :+
Ik hebbnu dus voor zeker 4x stanpot. En dan heb ik er 390+gram stampot in gedaan. Voor mij erg veel.

Zo even snel omkleden en naar de hondentraining. Even een kwatiertje mezelf uitleven.