Veel moeten afvallen...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gaucho

Berichten: 9576
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 19:07

Jeetje Vulina , dat gaat hard!

Pallatin was sinds oktober onder mijn streefgewicht, maar even wat kerstkilo's compenseren :o -20 tov vorig jaar januari :D blijf ook gewoon doen wat ik al deed nu :j Maar was in het begin best ff wennen inderdaad.

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 19:09

Bedankt!!!

Wow vulina!! :wow: dat gaat lekker snel!!!

Balen dat je conditie niet meer zo goed is pallatin...

Imre

Berichten: 14223
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 20:59

Jee Vulina, hoe doe je dat? Wat is je geheim? *D

Gefeliciteerd Arabella!

Ik ben vanavond lopend naar een afspraak gegaan want ik had al veel gefietst en mijn heup deed zeer. Het was 20 minuten volgens Google, ik was er in 15 dus dat viel mee. :)

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 21:38

Ik ben best streng, eet weinig en kha, eet alleen tussen 1 en 7, drink veel thee en water. Daarbij actief fysiek werk en ik sport zeer geregeld. Ik ben echt best vastbesloten :j

Imre

Berichten: 14223
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 21:56

Ik bewonder je discipline!

gaucho

Berichten: 9576
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 22:35

Heel knap inderdaad, ik zou het niet kunnen denk ik. Ik ben meer van de slow & steady.

Zo, net even mijn week boodschappen geshopt en de 1+1 oppo gekocht. Lekker, alleen vind portioneren nogal een ding als je uit de tub eet, dus nu maar afgewogen portie :')

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 22:46

Ik kan niet slow en steady. Dat motiveert me niet genoeg.. Ik ben wel altijd slank en gespierd geweest, ik moet gewoon terug naar mijn oude ik ;)

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 23:53

Dames, ik lees al weer een tijdje mee. Vorig jaar heb ik wel mee gepost, maar dit is verwaterd.

Mijn gewicht gaat weer langzaam steeds meer omhoog en daar baal ik van.
Het is mij ooit gelukt om 18kg af te vallen, maar daar zitten er weer 11/12kg van bij aan.
Ik wéét waar het aan ligt, maar het lukt mij (nog) niet om dit weer helemaal te veranderen..

Mijn zwakke punt is emotie-eten. Gelukkig is dit al wel een heel stuk minder, maar het ligt wel op de loer..

Ik ben destijds 18kg afgevallen door vooral de snelle koolhydraten en ongezonde vetten behoorlijk te matigen. Toen ik dit enkele weken had gedaan voelde ik mij al zoveel energieker.. dus eigenlijk moet ik het gewoon weer gaan oppakken. Maar het “gewoon” doen is best lastig.
Wat ook mee speelt is dat ik nu op mijzelf woon en het erg lastig vind om voor 1 persoon afwisselende maaltijden te maken, die in mijn boodschappen budget passen (gelukkig niet een heel klein budget)

Toch wil ik het weer gaan proberen om op te pakken.
En eerlijk is eerlijk, door strak mijn kcal of wekelijks mijn gewicht bij te gaan houden, gaat voor mij niet werken maar wordt het een obsessie. Roosch is in dat opzicht dan ook een mooi voorbeeld voor mij.

Ik ga morgenochtend startfoto’s maken en dan over een week of 4 of zo weer.
(Nee die ga ik niet delen :o )

Ik blijf graag mee lezen en zal af en toe posten als jullie dat goed vinden.
En mochten jullie nog tips hebben voor mij, hoor ik dat graag :o

Es_ther

Berichten: 18728
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 23:56

Ah balen ItsMe!

Calorieën tellen doe ik ook niet. Ik raak namelijk in paniek als ik zie dat iets meer calorieën was en ik probeerde heel erg minder te eten dan de dag ervoor. Dus daar ben ik mee gestopt.

De stap zetten is heel lastig! Zeker omdat veel ongezonde dingen makkelijker en lekker zijn..
Denk dat hoe je t eerder hebt aangepakt dat dat een goede methode is! Je moet ook dingen doen waar jij je goed bij voelt.

En gewoon lekker mee lezen en posten hoor! Alleen maar leuk :)!

gaucho

Berichten: 9576
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 08:43

Welkom terug ItsMe2 :) Het klinkt alsof je goed weet wat wel en niet voor jou werkt, dat is een mooi startpunt. Ik weet van andere mensen uit mijn afvalgroepje dat het voor hun goed werkte om naast die foto op te schrijven waarom ze willen afvallen, en dit bijvoorbeeld op de koelkast of voorraadkast te plakken. In plaats van de weegschaal was dat hun motivatie.

Ik heb zelf niet zo veel moeite om afwisselende maaltijden op tafel te zetten, maar kan me wel goed voorstellen dat dat een uitdaging is. Ik plan met mijn meal planner een week vooruit. Omdat ik veel groente eet zijn de groente aanbiedingen van mijn groenteboer vaak het startpunt en daar bouw ik dan mijn maaltijden omheen. Ik kook vaak dubbele porties en eet de 2e portie op een avond dat ik druk ben. Mijn vader en stiefmoeder vinden het wat lastiger om zelf inspiratie te vinden en volgen het plan van project gezond. Online zijn er ook veel week menu's / meal prep plannen te vinden waarbij je een aantal dingen in het weekend voorbereid en daar de rest van de week van kan eten.

Es_ther

Berichten: 18728
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 09:19

Oh slim om de groente als basis te gebruiken!
Mijn vriend heeft ooit via een diëtist een dieet gevolgd en zij had hele planningen gemaakt. Die map hebben we nog dus soms haal ik daar ook dingen uit. Niet in zijn porties, want dat krijg ik niet op, maar ik verbaasde me wat je nog wel mag qua tussendoortjes en beleg op brood enzo :).

En wij zijn een beetje verwend met hello Fresh. Is wel duurder, maar sinds thuiswerken is de stap naar de supermarkt groter :') . Eerder ging je vanuit werk langs, nu niet..

Pallatin

Berichten: 2529
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 13:49

Welkom terug Itsme!
Ik tel ook geen calorieën meer, dat werd idd bij mij ook obsessief...Ik eet nagenoeg geen tussendoortjes meer en drink alleen water en thee. Verder eet ik gezond en veel groentes en koken we eigenlijk elke dag. Nooit iets uit een pakje of kant en klaar....Gister had m’n vriend pulled chicken gemaakt op een naanbroodje met avocado, paprika en sla....was enorm lekker maar we hadden over en ik zat bomvol. Na het eten nog een stukje gelopen samen en nu net als lunch had ik dus lekker nog een restje warme pulled chicken op 2 geroosterde boterhammen....daar kan ik dan enorm van genieten na de hele ochtend in de kou op stal. En ach, ik had als ontbijt alleen een plakje ontbijtkoek want weinig tijd: ik zat om 09.00 al op m’n paard....
Dat emotie eten is mij ook bekend, heb ik ook....meest lastig vind ik om niet al te erg te balen van mezelf als dat gebeurt en dan daarna de gezonde draad weer op te pakken....koken als je alleen bent is lastiger, maar hierboven staan goede tips... wat ik deed was bijvoorbeeld de ene dag broccoli met aardappels en een stukje vlees of vega ding en dan maakte ik van het restant broccoli courgette broccoli soep, het liefst een grote pan dan vroor ik meerdere porties in en had ik altijd een makkelijke en gezonde maaltijd liggen. Hetzelfde met bolognese saus, ik heb een tijd in Italië gestudeerd en daar goede bolognese saus leren maken, maak altijd een enorme pan vol en vries het in. Ik heb een klein lasagne schaaltje voor als ik alleen ben :D Gaan trouwens enorm veel groentes in die saus, dus echt veel beter dan uit die potjes :j

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 14:29

Voor vanavond heeft mijn vader pastasaus gemaakt :9
Voor mij dan met courgette en voor de rest met pasta jamjam.

En wat ik dan weer eet in bv een vreetbui en stiekem heel lekker vind is miracoli spagetti (pakjes spagetti met saus en alles erbij). Echt heel slecht en ik eet gerust het hele pak in mijn eentje op.
Dat eten we dus maar niet meer :+

Deze week 300 gr afgevallen. Is niet veel, maar het maakt de 17 kilo vol *\o/*

Ik val de eerste kilo's echt snel af en daarna mag ik blij zijn met 1 kilo per maand. Maar alles wat eraf gaat is eraf.

En ik was best blij met het beeld in de spiegel vanmorgen.
Afbeelding

Roosch

Berichten: 36718
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 16:26

Afbeelding
Ik heb even een moment van victory. Van vriendin een jurk maat 36 toegestuurd gekregen. <3

Edit: vergelijk:


Afbeelding

gaucho

Berichten: 9576
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 16:37

WAUW Roosch, staat je echt fantastisch :j

Es_ther

Berichten: 18728
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 17:25

Wauw! Super mooi Roosch!

Hier 10 kilometer in de beentjes :D . Lekker met vriend gewandeld. Gisteravond al geklommen dus sportief weekend :D

Ryder
Berichten: 1495
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 21:12

Wow Roos, je ziet er super uit!

En Arabella ook, gefeliciteerd met de -17! Mag je echt heel trots op zijn!

Lekker sportief bezig Esther, go go go!

Itsme2, welkom terug! En knap dat je weer begint. Je moet maar zo denken, beter nu dan met alle kilo’s eraan weer opnieuw beginnen. Dus je start eigenlijk al op -6 ;) veel succes, je kunt het!

Pallatin die pulled chicken klinkt goed, en die bolognese ook, heb je de recepten? :D

Hier gaat ‘ie lekker, ik zit officieel onder de 80! En gelijk een kilo ook wat het totaal op -17 brengt, ik ben apetrots. Nog 4 kilo en dan mag ik ook op pony’s rijden op de stal waar ik rijd (lol) dus dat is mijn motivatie nu :P

Marielle_93
Berichten: 2126
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 21:44

Kan me eigenlijk wel een beetje bij bovenstaand bericht aansluiten :))

Roos ziet er inderdaad top uit, wauw!
Arabella ook bewonderenswaardig veel eraf.
En bovenstaand voor Itsme2 vind ik mooi omschreven, en welkom!
Ryder ook al op de -17 wauw!
Kan niet wachten totdat ik zelf bij mijlpalen als -5 en -10 ben.

Hier vandaag van de mac gegeten, bewust voor gekozen en ook een toetje/mc flurry genomen. Zo vaak kom ik er niet en ik word er zo blij van dus dat wil ik mezelf zo nu en dan blijven gunnen :P

Imre

Berichten: 14223
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 23:19

Wauw Roos! Staat je heel goed!

-17 Ryder en Arabella, wat knap!

Lekker van genieten, Marielle. Kan best een keertje!

Butterfly
Berichten: 2870
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-21 23:21

Roooossss :wow: :wow: :wow: *\%/* *\%/*

En voor de rest kan ik me ook aansluiten bij bovenstaande bijleesposts _O-

Oh trouwens, laatste keer op de weegschaal: -9,9 :') echt serieus, nét niet die 100gr extra whaha. Of nou ja, waarschijnlijk wel maar woog net niet helemaal nuchter. Ik mag bij de officiële -10 een nieuwe broek van mezelf en ik denk dat ik toch een maat 46 ga bestellen ipv 48. De 48 zit prima, maar niet bepaald strak om de taille. Dus heeel benieuwd of het dan ook gaat werken, een maat kleiner.
Ik had mijn beweegdoel gehaald, dus heb 2 vaste muffinvormen gekregen van mijn man. Ik had wel papieren vormpjes, maar die gaan helemaal uit elkaar staan. Wauw, wat waren mijn muffins fantastisch gelukt gisteren *D

Roosch

Berichten: 36718
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 23:26

Bedankt allemaal, ik blij! Dat zijn dan van die momentjes dat je denkt "eigenlijk he.. eigenlijk gaat het goed." :)

Je mag jezelf zeker wat gunnen! Goed dat je er bewust over nadenkt, Marielle. Bewustzijn is stap 1.

Oh Vlindertje dat is lekker!! Goed bezig. :))

Mooie resultaten zag ik verder; top!!

En nieuwe en oude nieuwelingen: wees welkom (terug). Volg je eigen pad en bepaal je eigen koers.

Verder ben ik moe van het niks doen vandaag dus mijn hersenen willen niet. :')

Eloya

Berichten: 5208
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 00:28

Whaa roos wat staat je die kleur goed!! Heel mooi.

Nice vlinder! 9.9 is al heel knap!

Hier vandaag weer een vergelijking foto. Zoals de vriendin van mn vader mooi zei. Ik heb de genen van mn vader. Met afvallen gaat het rap in het gezicht er af:p
Wel even in spoiler anders is die zo groot XD

Spoiler:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Eloya op 17-01-21 01:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 00:45

Zo hé, wat een duidelijk verschil!

Es_ther

Berichten: 18728
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 01:16

Wauw wat een verschil Eloya! Je ziet er goed uit *\o/*

Butterfly
Berichten: 2870
Geregistreerd: 14-03-08

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-21 10:12

Wauw Eloya, wat een verschil! *\o/*