Veel moeten afvallen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gaucho

Berichten: 9535
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 13:07

Goede kwark is 'Kvarg'

250 gram - een halve bak vind ik een mooie hoeveelheid.

Mijn ontbijt van morgen:

Afbeelding

purny

Berichten: 27524
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 13:09

Dank je wel.

MuSLi

Berichten: 5257
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 13:24

Als je er lekker wat fruit/zaden/nootjes of wat dan ook in doet is 250gr een prima hoeveelheid.
Ben benieuwd of het voor jou ook werkt :)

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 13:27

Ik eet meestal niets. Ik kan in de ochtend slecht eten en ik krijg meer honger als ik ontbijt.

Deze week ontbij ik bv wel ivm hoofdpijnen, maar dan drink ik een eiwitshake onderweg. En dan op het werk om 10 uur iets kleins.

En als ik niet ontbijt eet ik pas met de lunch.

landvrouw

Berichten: 1797
Geregistreerd: 03-02-09
Woonplaats: Daar waar mijn kat is

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 14:00

Ik merk inderdaad ook dat ald ik in de ochtend de koolhydraten beperk en veel eiwit eet ik langer door kan.
Nu heb ik wel ook de gouden regel voor mezelf aangenomen: heb ik honger, drink een groot glas water. Na een half uur toch nog honger, dan eet iets.

Roosch

Berichten: 36684
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 18:58

Iedereen een goeie dag gehad?

Ik wel, zowel qua eten als beweging. 750 kcal weggefoxied. 8-) Morgen gelukkig de medische behandeling waarna het fysiek hopelijk ook weer beter gaat en dan weer door.

Ik heb gisteren per ongeluk een nieuwe trui gekocht. Je kent dat wel. Cookies. "Oh leuke trui!" En ineens is ie per ongeluk afgerekend. :+

Hopelijk is ie er snel!

gaucho

Berichten: 9535
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 19:09

52 := minuten hardgelopen, half uur gewandeld met lunch, zo paardrijden en mesten. Die beweging zit dus wel goed. Vrij zware maaltijd met verse pasta en pesto, maar dat zou al die beweging wel moeten compenseren :j

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 19:23

:') oeps roos haha

Hier wel weer zware tonnen getild vandaag, maar besloten dat ik dat maar maximaal 1 uur per dag ga doen (ik ben ze aan het wegen zodat we een voorraadcontrole hebben).

Nu even eten en daarna nog even 15 minuten op de crosstrainer.

Wel de eerste dag minder/geen hoofdpijn *\o/* dus eindelijk eens geen pijnstiller gepakt vandaag

MuSLi

Berichten: 5257
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:54

De dag was prima. Alleen de persconferentie heeft mijn humeur dusdanig naar beneden gestampt, dat is nu nergens meer zin in heb -O-

Eindelijk was ik weer lekker in m'n ritme. Lekker sporten, groepsles kickboksen en jahoor: nu weer groepslessen verboden... Gewoon blegh.

Butterfly
Berichten: 2861
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-20 22:01

Hallooo iedereen, ben ik weer! Zag mooie tips voorbij komen qua eten, superleuk en heel fijn! *\o/*

Wie stemt er nog meer voor dat Gaucho gewoon elke dag screenshots van haar app post? :') Ontbijt ziet er goed uit! Ik ga die kvrag ook eens proberen :j

MuSLi, ik snap helemaal wat je bedoelt :j echt weer even een domper. Een begrijpelijke, maar wel ingrijpend. Is nu behalve de groepsles al het sporten voor jou even exit?

gaucho

Berichten: 9535
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 22:20

Baal ook wel een beetje van de stop op groepslessen, had de smaak wel lekker te pakken. Maar ff mijn eigen trainingsplan maken.

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 22:32

@purny; twee boterhammen zijn vooral"snelle" koolhydraten, die geven een suikerpiek en daarna krijg je honger.
Iets met eiwitten vult meer en geeft langer een verzadigd gevoel. De kunst is om een goede combinatie te vinden.
Ik eet 'sochtends, kwark met muesli (echt heel basic zonder toegevoegde suikers) en fruit. daar kan ik tot de lunch mee vooruit en op werkdagen ontbijt ik al om half 7 in de ochtend. Als lunch heb ik wel meestal brood (altijd volkoren of meergranen) met iets van eiwitten (kaas oid) en ook weer fruit of tomaten (ik eet zo een bakje tomaten leeg) en thee of water. Dan neem ik tussendoor vaak een appel of mandarijn. En dan in de avond weer een combinatie van groenten en koolhydraten (pasta, rijst, bulgur, couscous) ensoms eiwitten in de vorm van vlees vis of noten.
Als ik 'ochtend brood eet heb ik net als jij heel snel weer trek.
Misschien heb je er iets aan. :)

Het lijkt veel op wat Goucho doet alleen ben ik veel saaier in mijn ontbijtjes.

MuSLi

Berichten: 5257
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 23:03

Butterfly schreef:
MuSLi, ik snap helemaal wat je bedoelt :j echt weer even een domper. Een begrijpelijke, maar wel ingrijpend. Is nu behalve de groepsles al het sporten voor jou even exit?

Nee, zeker niet hoor. Moet alleen weer op zoek naar een manier om me te vermaken naast het hardlopen en wandelen. Fitness vind ik gewoon weinig aan. Ga eens informeren of ze ergens in de gym een bokszak vrij kunnen hangen, zodat we in ieder geval daarop kunnen vrij trainen.

Laten we mijn ontbijt maar niet elke dag op de foto zetten. Eet elke dag hetzelfde, behalve als het in de winkel niet verkrijgbaar is: Skyr Vanille van de Lidl.

rockwitch

Berichten: 11744
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 09:13

Ik doe samen met een vader van school de PT lessen. Zou dat al als groeples gezien worden? Nou ja zal vanzelf bericht krijgen van mijn trainer denk ik.

MuSLi

Berichten: 5257
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 09:40

Er mag getraind worden in groepjes van twee, exclusief instructeur.
Dus lijkt me, dat die afspraak gewoon door kan gaan :j

Roosch

Berichten: 36684
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 09:54

Ben toch blij dat ik toen voor een Foxy gegaan ben in april, in plaats van voor een sportschoolabonnement.

Over Foxy gesproken; ik ben niet de enige met deze afwijking. :Y)

[LZP] Voorwerpen met een naam

MuSLi

Berichten: 5257
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 10:04

Ik heb een loopband, een roeitrainer en fietstrainer thuis. En daarnaast nog een halve sportschool in de garage.
Alleen ik wil gewoon graag buitens huis trainen, even er tussenuit. Merk dat ik daar voldoening uit haal en dat nodig heb. Nu is dat alleen niet haalbaar, als je nergens meer terecht kan ;( Hopelijk is dit allemaal gauw weer over en kan ik gewoon weer m'n groepslessen volgen.

gaucho

Berichten: 9535
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 10:05

Zo, net mijn voorlopig laatste groepsles gedaan :')

Sportschool abonnement komt nog steeds wel van pas, heb heuveltraining op de loopband ontdekt, dus dat is mooi voor regenachtige dagen. Ga daarnaast eens even kijken wat voor trainingsschema ik voor mezelf kan maken qua krachttraining.

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 20:28

Balen dat je niet meer kan groepssporten gaucho. Dat motiveerde mij ook altijd heel erg (zo erg dat ik iedere keer na 6 maanden in de kreukels lag ivm te fanatiek :') -O- )

Ik heb alleen een kapotte crosstrainer thuis. Maar bij mijn ouders hebben we nog een crosstrainer, loopband, fietsding en zo'n gewichtenbankding :')

Hoe gaat het met iedereen?
Hier ging het redelijk. Veel zitten rekenen vandaag, dus nu kapot moe.
Wel nog even het vaste winterrondje gelopen (15 tot 20 minuten rustig lopen) en 15 minuten crosstrainer gedaan.
En het begint zowaar te wennen.
Even een weekje 15 minuten en dan langzaam met 5 min per week ofzo uitbouwen.

Roosch

Berichten: 36684
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 11:16

Dat moment dat je lekkere dingen hebt gekocht voor het weekend en een planning maakt..

Afbeelding

Mijn spieren zijn wat zuur, morgen even een rustdag inlassen. :) kom net van de Foxy af, heb het na 500 kcal opgegeven. :')

landvrouw

Berichten: 1797
Geregistreerd: 03-02-09
Woonplaats: Daar waar mijn kat is

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 11:36

Kijk dat zijn nog eens de notities voor jezelf!

Ik wil toch even iets met jullie delen. Voel me zo'n huichelaar, maar lees en praat nog steeds wel heel graag mee.
Zoals eerder in dit topic aangegeven was afvallen voor mij vooral ook bedoeld om gezonder te zijn voor een baby...
Nu is het zo dat ik op dit moment bijna 14 weken zwanger ben *\o/* . Dus afvallen is niet meer echt prio, wel gezond blijven en beperkt aankomen.
Dus hopelijk ben ik nog steeds welkom, want jullie zijn een enorme steun. <3

gaucho

Berichten: 9535
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 11:41

Oh wat een superfijn nieuws landvrouw *\o/*

Roosch

Berichten: 36684
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 11:44

Oh wat fijn voor je! Van harte!

Imre

Berichten: 14209
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 12:05

Wat een goed nieuws! Gefeliciteerd!

Roosch

Berichten: 36684
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 12:16

Voel je je goed, landvrouw? Gewoon lekker mee blijven kletsen uiteraard. :j

Roosch schreef:
Ik heb gisteren per ongeluk een nieuwe trui gekocht. Je kent dat wel. Cookies. "Oh leuke trui!" En ineens is ie per ongeluk afgerekend. :+

Hopelijk is ie er snel!

Potver, gebeurde me vanochtend toch weer! Kan beter met de collectebus rond, "help Roosch de winter door."