Veel moeten afvallen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Butterfly
Berichten: 2857
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-21 21:26

Marielle, wat fijn dat je op die manier toch weer kunt sporten *\o/* en een hometrainer is ideaal (als het slecht weer is). Regen klettert tegen de ruiten en je sport toch :D

Sandra, kan me voorstellen dat dat pijnlijk is ja :\

Roos, goed bezig! *\o/*

Hier ook een Marktplaatsgeval gehad, kraakte aan alle kanten. Toen woonde ik ook nog heeeeel gehorig, dus dat werkte ook niet. Uiteindelijk handdoeken en alles onder de poten om te proberen te dempen. Jopie is ook de eerste nieuwe die ik heb, die is heeeel stil. Daar kan ik gewoon op als mijn dochter in de kamer ernaast ligt te slapen :j

Marlon, wooooow wat een mooi resultaat :wow: *\o/*

Gaucho, jij mag dat :D en goed bezig! Je eten ziet er weer heel vervelend uit :))

Hier vandaag bananenbroodmuffins (goed galgje woord) gemaakt, die zijn echt goed gelukt *\o/* en ben al de hele dag blij met mijn -10. Geen blue monday hier :))

MarlonNaldo

Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 21:44

@ Ryder, nee zeker niet bang voor. De Reset die ik doe leert je weer terug gaan naar een normaal eetpatroon. En daardoor ga je het jojo effect juist tegen. Er zijn ook al veel mensen me voor gegaan die na jaren nog steeds netjes op gewicht zijn. Nog 4 weken en dan ben ik klaar.

@Gaucho, het stabiliseren zit hem in het hele traject. Ik ben namelijk nu weer aan het opbouwen en dit gaat super geleidelijk zodat je luisteren kan naar je lichaam. Erg leuk om zo te leren eten.
Zit nu weer op 1500 kcal. Zaterdag ga ik naar de 1800 kcal. Daarbij voeg je dus elke keer want nieuws toe tot je alles weer eet. Super leuk!

gaucho

Berichten: 9526
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 21:56

Dat klinkt goed MarlonNaldo :j

Ik heb afgelopen jaar grotendeels 1500 gedaan, sinds oktober 1800 doordeweeks en in het weekend meer, of op dagen dat ik veel sport. Ben op zich niet heel veel anders gaan eten, neem bijvoorbeeld bij een maaltijd nu wat extra granola, cracker of noten, en vaker 's avonds nog een kleine snack.

Pallatin

Berichten: 2494
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 22:42

Bedankt iedereen voor de bemoedigende woorden dat het dus best kan: minder in omvang en meer op de weegschaal...dat geeft de burger weer moed....ik had vandaag ook een kennismakingsgesprek voor m’n nieuwe job, merkte achteraf dat ik dat dan toch wel spannend vind: ik had na afloop mega trek en voelde me moe....Terwijl het een super leuk gesprek was. Ik heb paardlief vandaag daarom maar een vrije dag gegeven, maar ik wil wel dat hij dan altijd wat beweging krijgt, dus heb uiteindelijk 40 minuten stevig naast m doorgestapt, heb ik iig ook nog wat beweging gehad. Ik dacht dat hij na een buitenrit van 2 uur gister misschien wel een beetje moe zo zijn, maar hij had er juist zin in... :D
Qua eten geen hele rare dingen gedaan vandaag, maar ook dat had iets beter gekund. Morgen weer fietsen denk ik!

Auwww Sandra, dat ziet er pijnlijk uit...heb je vaker last van blaren? Ik heb daar gek genoeg juist bij sportschoenen snel last van....ik wandel op halfhoge all stars met wollen sokken....hopelijk genezen je hielen snel....

Super fijn Butterfly, echt knap van die -10! En muffins: die vind ik dus een beetje te lekker... :')

gaucho

Berichten: 9526
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 08:21

Moge :D Zo, ik kan goed voelen dat ik gisteren flink gesport heb, bukken om de vaatwasser uit te ruimen is al een mooie uitdaging.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 08:53

Toen bezig *\o/* !
Ik mag vanavond weer.

MuSLi

Berichten: 5243
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 09:18

Hier is het vanavond weer kickboks tijd. Ben blij met de online trainingen die sommige sportscholen op Youtube voor hun klanten (en iedereen die wil aansluiten) delen :D Daardoor kan ik toch lekker trainen, je doet toch meer/andere dingen dan dat je zelf een training in elkaar moet zetten... Dan laat je snel de wat minder leuke dingen weg :') :Y)

Snippergroen

Berichten: 6681
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 10:33

Ik heb deze week 3 reserveringen voor de schaatsbaan, want die is wel open :j Even wat anders dan wandelen of fietsen en geen last van wind of regen :D

Een vriend van mij is personal trainer en zaterdag had ik met hem samen getraind. Bizar hoe snel je spierkracht achteruit gaat ;( en de spierpijn is niet te zuinig := Normaal doe ik 5-6x in de week krachttraining. Echt wel even afzien zonder sportschool. Echt top dat jullie ook gewoon hometrainers en crosstrainers hebben thuis!

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 10:35

Ja, ik klom tijdens de eerste lockdown helemaal niet. Man, dat merkte je pas goed zeg -O-

gaucho

Berichten: 9526
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 10:54

Ik ben wel aan het nadenken om nog wat meer spullen voor thuis te krijgen. Heb net een bod gedaan op een bodypump set en ben aan het overwegen om een Les Mills proefabonnement te nemen. Is ook net wat makkelijker in te passen dan sportschool. Loopband voor slecht weer is ook wel fijn...

MuSLi

Berichten: 5243
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 11:04

Negerzoen schreef:
Ik heb deze week 3 reserveringen voor de schaatsbaan, want die is wel open :j Even wat anders dan wandelen of fietsen en geen last van wind of regen :D

Een vriend van mij is personal trainer en zaterdag had ik met hem samen getraind. Bizar hoe snel je spierkracht achteruit gaat ;( en de spierpijn is niet te zuinig := Normaal doe ik 5-6x in de week krachttraining. Echt wel even afzien zonder sportschool. Echt top dat jullie ook gewoon hometrainers en crosstrainers hebben thuis!

Als je het weer even oppakt, dan is het vaak ook zo weer terug qua spierkracht. Het is inderdaad afzien zonder sportschool als je gewend bent om krachttraining te doen. Dat is gewoon veel lastiger (en qua apparatuur duurder) thuis. Cardio is gewoon makkelijker te realiseren thuis (loopband, crosstrainer, roeitrainer, bokszak enzovoorts)...

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 11:16

Wat doen jullie bij hongermomenten? Ik zit echt al 20 minuten een hongerbui te negeren met een kop thee, maar hij gaat maar niet weg. Aan toegeven? Ik heb een uur geleden ontbeten met een volkorenbroodje met halvajam en twee rijstwafels.

Roosch

Berichten: 36662
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 12:03

Ik heb daar ook nog niet het antwoord op Imre, stom is dat!!

Ik had me wat verrekend op kcal vandaag. Dacht dat ik nog een bakje noodles met weinig kcal in de vriezer had maar nee. Nu pasta eruit getoverd en de rest van de dag maar wat magerder.

Wilde de dag goed beginnen door op Foxy te springen en een uurtje te sporten maar ben nog geen 20 minuten onderweg en zie het niet gebeuren. :') dan splits ik het op en doe de rest in de pauzes later vandaag.

gaucho

Berichten: 9526
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:02

Ik heb ook het perfecte antwoord niet, wat ik probeer te doen is inderdaad eerst een glas water / kop thee, als dat na een half uur niet het gewenste resultaat heeft eet ik wat. Ik ga dan voor een combinatie van vezels + eiwit. Dus kwark of een gekookt eitje met wat rauwkost, of als ik onderweg ben een eiwit reep. Ik heb minder snel honger als ik in de ochtend iets eiwitrijks eet.

Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:04

Imre schreef:
Wat doen jullie bij hongermomenten? Ik zit echt al 20 minuten een hongerbui te negeren met een kop thee, maar hij gaat maar niet weg. Aan toegeven? Ik heb een uur geleden ontbeten met een volkorenbroodje met halvajam en twee rijstwafels.

Ik geef er soms aan toe maar dan met eiwitten. Dus bijv een gekookt eitje of een cracker met hummus en kipfilet. En als het dan blijft werkt rauwkost snacken ook goed, dan heb je wel wat te knagen zonder veel te eten.

Goed bezig Roos, met dit weer lijkt zo’n hometrainer me dan wel ideaal.

Gaucho wat voor sportdingen heb je al thuis? Ik moet zeggen dat ik vooral zoek naar workouts zonder equipment, ook dan kun je prima flink trainen. Zelf heb ik een kettlebel, wat gewichtjes en een stepbankje. Ohja, ook zo’n grote bal maar die gebruik ik weinig. Een springtouw is ook aan te raden trouwens voor een goede workout of iig warmingup als het buiten droog is.

Roosch

Berichten: 36662
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:08

Ik ben echt veel te lui aangelegd voor ander soort sportattributen. Ik ben écht geen sportief mens, dus vind de Foxy al heel wat. Ik vind het knap van jullie!

gaucho

Berichten: 9526
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:12

Springtouw heb ik ook, gebruik ik inderdaad buiten met mooi weer. Verder met name workouts zonder equipment of met fitness elastieken, daar kun je ook qua krachttraining best veel mee. Gisteren gedaan en daar flink spierpijn van. Ik heb dumbbells van 1 kilo :') maar train normaal met 9 - 12 kilo dus die ene kilo zet weinig zoden aan de dijk. Wil dus eigenlijk ook nog wel dumbbells of kettlebells.

Snippergroen

Berichten: 6681
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:21

Imre schreef:
Wat doen jullie bij hongermomenten? Ik zit echt al 20 minuten een hongerbui te negeren met een kop thee, maar hij gaat maar niet weg. Aan toegeven? Ik heb een uur geleden ontbeten met een volkorenbroodje met halvajam en twee rijstwafels.


Als ik honger heb, dan eet ik gewoon. Kan zijn dat ik dan een maaltijd al eerder eet en vaak kan ik dan daarna veel langer voort zonder extra calorieën te hebben gegeten omdat ik geen extra snack pak bijvoorbeeld. Nou ben ik ook niet gebonden aan eettijden :)

Als ik onbedwingbare trek heb in wat lekkers drink ik cola light bij trek in zoet, of ik pak er snackgroente bij.

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:29

Als ik elke keer eet als ik honger heb pas ik heul snel niet meer in mijn kleren. :') Ik heb het een uurtje uitgehouden, want ik was druk bezig met internet installeren, en heb daarna 150 gram skyr gegeten. Zometeen een wandeloverleg met een collega en dan de markt over om fruit en groente te kopen. Zo fijn om in de binnenstad te wonen! <3

Qua thuis sporten is het hier wat schipperen. Vreselijk gehorig, dus een apparaat kan niet, daarom heb ik mijn loopband ook moeten verkopen, en een workout waarbij ik veel moet springen is ook geen goed idee. Ik denk dat dan de lampen van mijn onderbuurvrouw van het plafond vallen. :') Dit gebouw is uit 1880 met houten vloeren. Als ik wat meer gesetteld ben hier ga ik weer aan de workouts van darebee.com beginnen.

Roosch

Berichten: 36662
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:31

Die van mij hoor je echt niet hoor, sowieso niet met bewegen. Als ik erop sta en er staat iemand in de keuken dan hoor je het niet. Als je hem zou verschuiven, ja dan heb je wat herrie.

De vorige, Sjef, die hoorde je inderdaad 5 deuren verderop nog maar dat kwam door de kapotte lager. :')

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:33

Als ik honger heb dan eet ik.
Zo eet ik deze week een stuk meer ivm ongesteld zijn. Ik weet dat en neem dus extra eten mee.

Zo heb ik om 10 uur een salade van komkommer, zoete paprika, rode ui, kaas, tonijn en mayonaise gehad.
Gezond met genoeg eiwitten (en mayo valt binnen mijn dieet. Ik eet normaal nauwelijks mayo terwijl dit wel mag).

gaucho

Berichten: 9526
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:05

Zo, ik heb net wat 2e hands kettlebells aangeschaft, morgen ophalen. :j

Ik probeer onderscheid te maken in 'honger' - mijn lichaam heeft voeding nodig en 'trek in wat lekkers' als ik heb zin om te snoepen/chocolade/ verveel me / eigenlijk dorst etc. Dat is niet altijd zo eenvoudig helaas.

Oh ff een ego post, vinted pakje in de bus net :D nieuwe broeken voor het paardrijden, was hard nodig :o


Afbeelding

Comfortabel in maat 38 passen voelt toch wel heel stoer :o

Roosch

Berichten: 36662
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:10

Mijn hemel zeg wat ben je slank!! *\o/* _/-\o_ *\o/* _/-\o_ *\o/* _/-\o_

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:16

Ziet er goed uit gaucho.

Als ik honger heb eet ik gewoon wat om te voorkomen dat ik erna ga snoepen.

Ben alweer drie dagen op zelfde gewicht aan het hangen, benieuwd of het net als vorige week morgen ineens veel minder is.

Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:43

Staat je fantastisch! Als die jas weer uit gaat komend voorjaar zullen mensen vast extra versteld staan van je. (Als we anderen weer irl mogen zien dan... ik word echt depri van al die extra maatregelen, zucht.)

Imre, misschien is een kettlebell-workout wat voor je? Dat kan ook zonder veel te stampen. :j