Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jojoju

Berichten: 3793
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 14:18

Ik zette de buggy in de auto..

Afbeelding

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 14:21

Auw! Omgeklapt?

Jojoju

Berichten: 3793
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 18:30

Ja, omgeklapt ;(

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 09:29

KittyDylan schreef:
Interessant topic.

Ik ben als 10 jarige van mijn toen 5 jarige ruin gedonderd met springen, waarna hij over mij heen is gerend
[ [url=m/0TFXvy.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn bovenbeen was bont en blauw, en mijn schaamstreek open geschaafd.
Daarna overigens weer (onder lichte dwang :') ) opgestapt en nog een parcour gesprongen.
Nooit een huisarts er voor gezien maar heb wel even moeilijk gelopen :=


Oh die is mooi blauw! Dit heb ik ook een keer gehad, alleen dan met een fjord en die ging op mn hoofd met der achterhoef toen ze over me heen probeerde te springen. Gevolg gebroken neus, scheur in mn wenkbrauw en onderlip.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 01:45

Ik had nog helemaal geen updates meer geplaatst over mijn appeltaart regenboog baby. Nu alweer ruim 2 maand geleden.

Met de arnica nam de blauwe plek snel af en de tape hielp ook goed. Toch bleef de zwelling deels aanwezig en na 4 weken viel er een gat in de zwelling.
Mijn fysio denkt dat dit de plek is waar de spier ingescheurd is, dat verklaarde ook de mega blauwe plek die daar eerst zat.
Afbeelding

Terwijl het losse vocht langzaam verder afzakte, viel er een steeds diepere kuil in mijn bips, maar helaas bleef de bult voor de kuil zitten.

Ik heb nog heel wat appeltaart patroontjes geplakt gehad, maar niets hielp en de bult werd harder en groter.

Afbeelding

De vervangend huisarts wuifde het weg, het zou vanzelf wel minder worden en ik moest gewoon doen wat ik normaal ook deed.

Na 7 weken wilde ik wel graag weer paardrijden, dus een relaxed buitenritje gemaakt en de volgende ochtend zag het er zo uit bij het wakker worden.

Afbeelding

Maar ik dacht f*ck het, ik wil verder, dus minimaal 1x per week op mijn paard zitten. De week er op weer in mijn rijbroek gewurmd en weer een buitenritje gemaakt.

Afbeelding

Hier zie je redelijk hoe mijn rechter heup uitsteekt ten opzichte van mijn linker heup in mijn paardrijbroek.
Na twee ritjes een week uit elkaar, weer wat meer uren werken was de pijn niet meer te harden.
Mijn fysio durfde niet te behandelen afgezien van lymfedrainage tape plakken.
Bij mijn eigen huisarts bleek al snel een dubbele slijmbeursontsteking zowel op het heupgewricht als op het uitstekende deel van het dijbeenbot, precies onder de kuil.

Verwijzing naar het ziekenhuis duurde te lang en gelukkig kan ik komende dinsdag terecht bij een privékliniek. De planning is dat ze gaan beoordelen en meteen behandelen. De hoop is dat het ingekapselde hematoom gedraind kan worden en beide slijmbeurzen ingespoten. Ik zal kijken of ik nog mooie plaatjes kan maken er van.

Anoniem

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 07:03

Holy **** :oo

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101800
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 07:07

Damn zeg...

wittepit
Berichten: 1278
Geregistreerd: 22-11-05

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 07:43

Whooooo... succes en sterkte!

juval

Berichten: 13221
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 08:36

jeetje zeg, wat duurt dat allemaal lang voor je geholpen wordt. Veel sterkte!

MarjanB

Berichten: 16473
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 08:38

Jeetje zeg, maar eigenlijk sta ik er niet van te kijken want je had ook wel echt een enorme plek. Zo’n hematoom kunnen ze ook eventueel weg halen dacht ik.

Boedha_1981

Berichten: 458
Geregistreerd: 26-05-15
Woonplaats: Ergens in het mooie Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 08:56

Daphara, ik denk dat je echt een soort gelijk probleem hebt welke ik ook heb? Het vervelende is gewoon dat daar vrij weinig over bekend is, en de artsen die het aandurven om te behandelen denken er allemaal anders over...
Ik hoop enorm dat het bij jou beter afloopt als bij mij :(:)
Inmiddels ben ik 8 maanden en 6 operaties verder en is er vrijwel geen uitzicht meer op herstel. Door alle eerdere operaties hebben ze meer kapot gemaakt dan goed gedaan.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 09:02

Is dat jou heup met jou knie aan de linkerkant? :oo Wat een zwelling is dat wel niet!

juval

Berichten: 13221
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 09:05

oef.. boedha, dat ziet er heftig uit zeg. Is het erg pijnlijk? hoe kom je aan die bult?

Boedha_1981

Berichten: 458
Geregistreerd: 26-05-15
Woonplaats: Ergens in het mooie Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 09:25

DeMolenhoek schreef:
Is dat jou heup met jou knie aan de linkerkant? :oo Wat een zwelling is dat wel niet!


Het is een zij aanzicht van mijn bovenbeen. De bult zat bij mij echt voor op mijn bovenbeen. Links onder op de foto is inderdaad mijn knie.
Inmiddels is deze immense bult wel weg, alleen is al het spier en vet weefsel in mijn been aangetast waardoor ik dus hele “gaten” heb, en op bepaalde plekken is de huid heel erg ingevallen. Hierdoor heb ik als het ware 2 bulten boven elkaar met daar tussen een ingevallen stuk. Dit gun je niemand, dag en nacht een hele hoop pijn waar ze niks aan kunnen doen en daarbij een been welke er gewoon echt niet meer uit ziet. Ik zal straks een nieuwe foto maken als ik het niet vergeet.


Daarom hoop ik voor Daphara dat het of iets anders is of ze een hoop meer geluk heeft dan ik.

Kookaburra

Berichten: 5401
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 09:30

Pfoeh, niets aan...

DideH
Berichten: 7004
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 09:55

Succes dinsdag Daphara!

En au boedha.... Dat is echt niet tof!

Urona447
Berichten: 2810
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 10:15

Jeetje daphara! Wat kwalijk van de arts ook dat je gewoon weggestuurd bent, hopelijk kun snel goed geholpen worden.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 11:59

Ik zie het meeste uit naar het inspuiten van de slijmbeursontstekingen, als die pijn weg is zal het hopelijk snel beter gaan met de pijn.

De “bult” blijft een dingetje, maar even afwachten wat ze er aan gaan doen. Op dit moment wordt gedacht aan een posttraumatisch chronisch groeiend hematoom, maar ik neem de diagnose van Budha (we kennen elkaar ook buiten het forum om) ook mee om te bespreken, omdat het veel van elkaar weg heeft.

19wendy80

Berichten: 167
Geregistreerd: 23-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 12:58

Jeetje wat een enorme verdikking hebben jullie op je heup er aan over gehouden!
Erg heftig, vooral als je er echt last van hebt.

Alleen zie ik jullie heupen en lees bijbehorende oorzaak. En denk verrek, ik heb zo'n eeuwige verdikking aan de achterkant van mijn been. Boven de knieholte.
Als 15 jarige klem gezeten tussen zwembadtrapje en muur.
Kon gelijk geen stap meer zetten met dat been en hij is weken donkerpaars geweest. Conclusie toen; gekneusde spier.
Nu 25 jaar later, nog steeds een flinke verdikking. Maar ik heb er geen hinder van en dus nooit verder over nagedacht.....Tot ik dit topic dus door zat te neuzen.

Hoop dat er iets aan te doen is bij jullie.

xMayo

Berichten: 2939
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: Brakel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 21:41

Heerlijk topic! 2 bovenstaande heeel veel
Succes, ziet en klinkt als iets enorm naars...

Opzich niet heel schokkend ofzo, maar wel weer lekker typisch voor mij. Eerste bezoekje aan een paard om te gaan verzorgen. Zij hebben ook een jong paard welke net geruind is. Hij wilde ook even kennis maken :’)


Afbeelding

Jojoju

Berichten: 3793
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 06:50

Dat is een flinke plek zeg! Ook hallo :j

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 22:33

Ik lees al een tijdje mee in dit topic, en nou had ik vandaag ook ineens een 'leuk' (not) ongeluk om te delen.

Even gehaast de paardjes uit de wei halen met dat vieze weer vandaag.
Helaas sloegen ze halverwege ineens aan de kletter, hebben mij voorover geduwd en paard nummer 3 is op mijn rug gaan staan (en mijn schouder en enkel maar die zijn minder heftig).

Paar centimeter meer naar rechts en dan was het mijn ruggengraat geweest. Ik had een engeltje op mijn schouder.

Foto was van vanmiddag, ben benieuwd hoe het er morgen uitziet.

Spoiler:
Afbeelding

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 22:35

Aauuwww :oo #) beterschap!

wittepit
Berichten: 1278
Geregistreerd: 22-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 22:36

Ohnee! Ribben nog heel? Áltijd weer die... laat maar :D

DideH
Berichten: 7004
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 22:44

Au! Dat gaat waarschijnlijk wel een pareltje worden!