Rolschaatsen!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marley93

Berichten: 6037
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Rolschaatsen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 12:56

Een Wicked X-tool heb ik. Dat was de enige die niet was uitverkocht.
Van één wiel is het wel gelukt, maar de andere wielen gewoon niet. Helaas ben ik dan weer zo koppig dat ik blijf proberen, en nu zijn de moeren... niet meer zo erg hoekig. :Y) De ringsleutel pakt ze niet meer, een open sleutel wel.
Ik heb ze uiteindelijk maar gewoon aangetrokken, en ze rollen op zich oké over de gladde vloer. Als je ze niet aan hebt en met de hand voortrolt zie je dat de achterste wielen af en toe gewoon niet mee rollen.

Heb mezelf nu voorgenomen om deze rolschaatsen als leerschaatsen te gebruiken, en als het een beetje goed gaat, mag ik van mezelf wat duurdere bestellen. Moet ik alleen nog even sparen. O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 13:12

@marley 93 Je zou even een plaatselijke garage of fietsenmaker binnen kunnen lopen. Vragen of zij het los krijgen. En dan meteen nieuwe moeren erop natuurlijk. Ik woon heel ver bij je vandaan, anders had ik je graag even geholpen.

Voor skates van dat geld moet het wel in orde zijn vind ik.

marley93

Berichten: 6037
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Rolschaatsen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 14:37

Ja daar ben ik het zeker mee eens. De fietsenmaker is een goed idee, thanks! Er zit er ééntje vlak in de buurt, zal daar even langsgaan.
Ik heb wel de winkel waar ik ze heb gekocht even een berichtje gedaan, dat ik er van baal. En wellicht dat ze dan de andere skates ook kunnen controleren/fixen. Ik heb het nog even geprobeerd met de moeren op de voorste wielen, die wel goed rollen, en die zijn echt best makkelijk los te draaien.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 21:15

safina schreef:
Vaak zitten er kunststof ringen in die borgmoeren. En ook lagers hebben vaak schilden van kunststof. Dus met vlammetjes erbij lijkt me niet het meest verstandig om te doen.

Dopmaat van mijn moeren is 13 M8. Met een juiste maat dop makkelijk los te krijgen.

Daarom ook met beleid de buitenkant van de moer iets verwarmen, niet roodgloeiend maken en je wielhubs verbranden :+ Heb het 1x moeten doen, ging opzich prima.

Er bestaat ook zoiets als een moerensplijter, mochten ze er echt niet af willen.

marley93

Berichten: 6037
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 12:41

Oké, ik ben gisteren even naar de fietsenmaker gegaan, en die heeft de moeren kunnen losdraaien. Heb nieuwe borgmoeren gehaald, en nu rollen ze als een zonnetje!
Gisteravond voor het eerst buiten geprobeerd, en dat ging eigenlijk best goed. Ik rijd er sneller op weg dan op inline skates.
Heb nu ook de trucks ietsje losser gezet, zodat ze soepeler sturen (tip die ik op TikTok voorbij zag komen. Daar staan best nuttige filmpjes op), dus vanavond weer oefenen. :D

tyleysmiley

Berichten: 1896
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 13:01

Ooh heerlijk,ik heb me vroeger rot gerolschaatst, genoeg gevallen en gebroken trouwens,en zou het graag weer gaan doen,maar ben zooooo bang om te vallen.
Ik heb jaren geleden skeelers gekocht,poepduur en durfde het niet.
Ik heb het idee dat rolschaatsen wel een stuk minder eng is haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 13:20

marley93 schreef:
Oké, ik ben gisteren even naar de fietsenmaker gegaan, en die heeft de moeren kunnen losdraaien. Heb nieuwe borgmoeren gehaald, en nu rollen ze als een zonnetje!
Gisteravond voor het eerst buiten geprobeerd, en dat ging eigenlijk best goed. Ik rijd er sneller op weg dan op inline skates.
Heb nu ook de trucks ietsje losser gezet, zodat ze soepeler sturen (tip die ik op TikTok voorbij zag komen. Daar staan best nuttige filmpjes op), dus vanavond weer oefenen. :D


Wat fijn, wat fijn! *\o/*

Ik vind dit een fijn kanaal voor tips (wel engels):
https://www.youtube.com/channel/UC9su11 ... oAjbjPAWNQ

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 16:16

Schop! Rolschaatsen jullie nog?

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 19:14

Als het droog is wel!

Afbeelding

Afgelopen week 15km rustig aan gedaan, met een collegatje op inline skates erbij.

Anoniem

Re: Rolschaatsen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 21:11

Als het droog is ja.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Rolschaatsen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 21:40

Morgen komen m'n Impala's binnen, ben zo benieuwd! Wilde liever Moxy's maar eerst maar kijken of ik er nog aanleg voor heb :=

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Re: Rolschaatsen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 22:42

Heb je ze online besteld of ook daadwerkelijk gepast? Kan je namelijk veel leed schelen ;)

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Rolschaatsen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 22:47

Online, passen ze niet dan zijn ze zo weer retour.

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Rolschaatsen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 23:47

Ik wilde ook eens leren skaten/skeeleren en mijn oog viel op deze beetje gekkige skates. Lijkt wel een kruising skate en rolschaats. Leek mij veiliger voelen dan skates en ook wel bijzonder. Maar nog niet de moed gevonden om te beginnen. Dus ik hoop hier wat tips en tricks te vinden.

Mijn Cardiff Skates
Afbeelding

Roosje01

Berichten: 10727
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Rolschaatsen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 04:59

Heb het wel paar keer op gepakt elke week 1 a 2x ff oefenen mits droog buiten en ging steeds beter, maar sinds begin september niet meer helaas te slecht weer steeds. En ook onlangs door mijn rug gegaan helaas loop nu bij de fysio en moet kalm aan doen voorlopig. Dus last het voor nu maar even pak het van het voorjaar wel weer op. Had grotere wielen gekocht, maar dat was heel eng ofzo voelde veel gladder kon er niet mee overweg. Dus weer ff terug naar de oude kleine wielen tot ik het echt goed kan en dan nog is proberen.

Die hier boven zien er wel super leuk en apart uit.