The Ordinary

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pantykous

Berichten: 10497
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 14:03

Banyu schreef:
Ik twijfel toch weer even over de niacinamide, helpt dit echt goed voor de acne, onzuiverheden?


:j Zeker ook in combinatie met de zinc die erin zit.

linoleum

Berichten: 6495
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 14:07

Ik ben ook heel blij met de niacinamide! Huid knapt er heel erg van op. Ook qua mee eters, huidstructuur en vuile poriën.

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-21 15:11

Oké, dan ga ik 'm zo weer bestellen, en opnieuw een kansje geven! :)

AylaL

Berichten: 579
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 16:53

Ik gebruik sinds september niacinamide+zinc en mandelic acid+AH en mijn huid is van ditAfbeelding
Afbeelding
Naar dit gegaan ( even snel een foto getrokken :=)
Afbeelding

Mars

Berichten: 33288
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 13:21

Ziet er rustiger uit nu AylaL!

Ik heb gisteren de peeling voor het eerst gedaan, mn huid voelt nu zo zacht <3

UhNee
Berichten: 2393
Geregistreerd: 23-04-12

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 13:43

Ik wil de peeling ook gaan bestellen, maar ik gebruik nu 's avonds de 2% salicyclic acid serum van Revolution. Kan dat gewoon samen?

En welke spf raden jullie aan die ik ook op Douglas kan bestellen? Ik heb nu een 15, maar wil een wat sterkere voor het aankomende weer!

Eapy

Berichten: 1744
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 13:44

Ik zou op de dagen dat je de AHA/BHA peeling gebruikt de salicylic acid niet gebruiken.

Sintara

Berichten: 7459
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 13:48

Ik heb toch ook maar wat spullen van the ordinary besteld. Sinds ik met de pil ben gestopt krijg ik soms van die diepliggende puistjes die zeer doen :+. Ik had eerst de bha van paulas choice geprobeerd maar dat voelt alsof mijn huid van mijn gezicht gaat springen.
Ik heb nu de nia met Zinc gekocht en een oil cleanser.

Ik ben erg benieuwd of het wat gaat helpen.

Jolien87

Berichten: 17507
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 14:41

AylaL, dat gaat echt de goede kant op. +:)+

Ik gebruik normaal de Lactic acid maar op dagen dat ik het Salicylic masker gebruik dan laat ik de acid staan.

Ik had vorige week een paar dagen de Biodermal 50 spf gezichtscreme maar had toen weer een flinke uitbraak die ik nog steeds aan het wegwerken ben. -O-

Pantykous

Berichten: 10497
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 14:42

Doe je wel 2x reinigen 's avonds als je die creme hebt gebruikt?

Jolien87

Berichten: 17507
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 14:51

Zeker, ik maak mijn huid iedere ochtend en avond goed schoon maar ik merk dat de SPF niet lekker intrekt. Ik had echt een vettig laagje bovenop mijn huid liggen terwijl de TO producten wel goed intrekken, die voel ik echt nauwelijks op mijn huid zitten.

UhNee
Berichten: 2393
Geregistreerd: 23-04-12

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 15:46

Ja dat heb ik dus ook super snel met SPF, zo'n witte waas.... Is 50 ook niet hoog voor dagelijks gebruik of zou dat wel moeten kunnen?

Undefined
Berichten: 3768
Geregistreerd: 18-01-09

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 16:49

Kan iemand nog iets aanraden om echt goed te hydrateren? Ik gebruik o.a. marine hyularonics en natural moisturizing factors maar na een halve dag komen er droge plekjes rond mijn kin en voorhoofd. Zeker i.c.m. foundation niet heel mooi.

MyWishMax

Berichten: 25454
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 18:23

Jolien87 schreef:
Zeker, ik maak mijn huid iedere ochtend en avond goed schoon maar ik merk dat de SPF niet lekker intrekt. Ik had echt een vettig laagje bovenop mijn huid liggen terwijl de TO producten wel goed intrekken, die voel ik echt nauwelijks op mijn huid zitten.


Had ik ook, bij 9 van de 10 spf. The inkey list vind ik fijn. Heeft ook een tint. Die zie je niet op gezicht maar heft de witte waas op.

Je zou eigenlijk een keer moeten proberen haha

Jolien87

Berichten: 17507
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 18:58

MyWishMax schreef:
Jolien87 schreef:
Zeker, ik maak mijn huid iedere ochtend en avond goed schoon maar ik merk dat de SPF niet lekker intrekt. Ik had echt een vettig laagje bovenop mijn huid liggen terwijl de TO producten wel goed intrekken, die voel ik echt nauwelijks op mijn huid zitten.


Had ik ook, bij 9 van de 10 spf. The inkey list vind ik fijn. Heeft ook een tint. Die zie je niet op gezicht maar heft de witte waas op.

Je zou eigenlijk een keer moeten proberen haha


Ik heb die ook inderdaad opgezocht maar kon zo 1-2-3 geen webshop vinden die hem beschikbaar had. -O-

MyWishMax

Berichten: 25454
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 19:06


linoleum

Berichten: 6495
Geregistreerd: 01-03-12

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 19:08

Bij The Inkey List is hij volgens mij zelf op voorraad. Heb hem tenminste van de week zelf daar nog besteld.

MissWeenie

Berichten: 357
Geregistreerd: 28-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 21:35

Ik heb eindelijk een spf gevonden die werkt! De Resist Anti Aging dagcreme van Paula’s Choice. Het is een fluïd, dus lekker dun. Je knijpt beetje in je hand, handen tegen elkaar en dan verdelen. Trekt snel in, is heerlijk luchtig en geen witte waas. Prikt ook niet bij de ogen. En is nog spf 50 ook! Dit is de eerste keer dat ik het niet erg vind om spf te smeren en ik moest nu voortaan écht van mezelf, nu ik begonnen ben met Retinol en die fruitzuur peeling.

MyWishMax

Berichten: 25454
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 21:39

Ik houd niet van dagcrème met spf. Dan smeer je toch vaak veel te weinig. Maar goed, ik krijg elk jaar de preek en uitleg bij huidkanker controle := en ik heb geen aparte dag en nacht crème haha

MissWeenie

Berichten: 357
Geregistreerd: 28-01-14

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 21:43

Jij bedoelt dus liever een losse spf? Bestaat zoiets? Ik vind het al heel wat van mezelf dat ik überhaupt een spf gebruik, vind ze allemaal maar niks op m’n gezicht maar deze is eindelijk nog goed te doen!

linoleum

Berichten: 6495
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 21:51

MissWeenie schreef:
Jij bedoelt dus liever een losse spf? Bestaat zoiets? Ik vind het al heel wat van mezelf dat ik überhaupt een spf gebruik, vind ze allemaal maar niks op m’n gezicht maar deze is eindelijk nog goed te doen!

De zonnebrand die je op je lichaam smeert is ook losse spf ;) dus ja, bestaat zeker. Sterker nog, de meeste skincare merken hebben wel één in hun collectie.

Ik heb zelf toevallig momenteel een moisturizer met spf 30, maar gebruik daar overheen altijd nog een losse spf 50 ‘s morgens.

MyWishMax

Berichten: 25454
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 22:06

Je hoort een halve theelepel spf op je gezicht te smeren en dat red je meestal jiet met dagcrème. En ja, losse spf. ;)

Bienotje

Berichten: 10886
Geregistreerd: 09-09-04

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 07:52

Hier als ik het niet vergeet gebruik ik eucerin oil control spf 50. Echt aanrader qua crème en niet vettige structuur of laagje achterlaten.

Van de week wilde ik weer eens bestellen, maar ook ik ontdekte alleen credit card mogelijk met bestellen.

Is de squashen face wash ook geschikt voor de ogen/ oogmake up?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 12:24

Qua losse SPF kan ik deze echt enorm aanraden. Is de enige waar ik geen breakouts van krijg en die zich ook perfect gedraagt onder m'n make-up. Hij is niet al te duur voor een SPF50 en echt ideaal. Ik draag overigens year-round SPF, alleen als ik echt zie dat het super bewolkt is wil ik het nog wel eens overslaan.

Matheno

Berichten: 7954
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 13:26

linoleum schreef:
MissWeenie schreef:
Jij bedoelt dus liever een losse spf? Bestaat zoiets? Ik vind het al heel wat van mezelf dat ik überhaupt een spf gebruik, vind ze allemaal maar niks op m’n gezicht maar deze is eindelijk nog goed te doen!

De zonnebrand die je op je lichaam smeert is ook losse spf ;) dus ja, bestaat zeker. Sterker nog, de meeste skincare merken hebben wel één in hun collectie.

Ik heb zelf toevallig momenteel een moisturizer met spf 30, maar gebruik daar overheen altijd nog een losse spf 50 ‘s morgens.


De "losse" SPF van Rituals is wel oké. Geen witte waas, niet vet.