The Ordinary

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolien87

Berichten: 17517
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 14:12

Ik ben ook heel benieuwd hoe mijn huid straks gaat reageren met deze producten in de zomer maar dan zou ik er bijvoorbeeld al voor kiezen om met het warmere weer de rose hip oil weg te laten of met de lactic acid weer terug te gaan naar 5%. Of bijvoorbeeld maar één keer per dag de hyaluronzuur te gebruiken.

Het blijft toch een gevalletje trial & error en het scheelt dat de producten niet zo duur zijn.

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-21 14:16

Reinigen doe ik altijd gewoon 2x per dag, ś ochtends, en ś avonds, vervolgens met een dagcreme inderdaad! Nouja, als mijn salaris binnen is, dan bestel ik bij douglas maar de Nyacinamide/zinc om het opnieuw een kansje te geven. Heb ook iets gelezen over de Lookx derma polish pads, ben ik ook even benieuwd naar..

Reiniger gebruik ik de Biore houtskool voor de diepe reinigen: https://www.wehkamp.nl/biore-diepe-pori ... lsrc=aw.ds

Woensdag wil ik denk even naar kruidvat gaan, want mijn dagcreme is op.
4 dagen vrij, dus wil dan even lekker maskertje op me gezicht doen e.d
Had een mini uit de balea adventkalenderl 2020, maar die is helaas op, reageerde mijn gezicht dan wel weer goed op, maar helaas is er geen fullsize verpakking van!
Afbeelding

Eapy

Berichten: 1746
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 16:59

Banyu schreef:
Reinigen doe ik altijd gewoon 2x per dag, ś ochtends, en ś avonds, vervolgens met een dagcreme inderdaad! Nouja, als mijn salaris binnen is, dan bestel ik bij douglas maar de Nyacinamide/zinc om het opnieuw een kansje te geven. Heb ook iets gelezen over de Lookx derma polish pads, ben ik ook even benieuwd naar..

Reiniger gebruik ik de Biore houtskool voor de diepe reinigen: https://www.wehkamp.nl/biore-diepe-pori ... lsrc=aw.ds

Woensdag wil ik denk even naar kruidvat gaan, want mijn dagcreme is op.
4 dagen vrij, dus wil dan even lekker maskertje op me gezicht doen e.d
Had een mini uit de balea adventkalenderl 2020, maar die is helaas op, reageerde mijn gezicht dan wel weer goed op, maar helaas is er geen fullsize verpakking van!
[ [url=m/eQBUuz.jpg]Afbeelding[/url] ]


Banyu ik heb even voor je gekoekeloerd, is dit niet gewoon de kerst-editie van deze:
https://www.dm.de/balea-tagescreme-beau ... 75524.html

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-21 00:28

Zal morgen eens even kijken. Heb DM zelf ook al wel gemaild, maar anders mochten ze het wel even erop zetten, hahaha ! De mini rook iniedergeval heerlijk naar hazelnootjes! <3

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-21 17:38

Banyu schreef:
Zal morgen eens even kijken. Heb DM zelf ook al wel gemaild, maar anders mochten ze het wel even erop zetten, hahaha ! De mini rook iniedergeval heerlijk naar hazelnootjes! <3


Edit:

Inmiddels maik terug gekregen van DM. De producten in de advent, zijn echt limited editions en dus niet te krijgen in de winkel. Helaas, maar het zij zo dan!

AylaL

Berichten: 579
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Den Haag

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 13:35

Bij douglas.nl is de AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution - peeling er weer!

F_Orumster

Berichten: 15341
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 14:38

Banyu schreef:
Banyu schreef:
Zal morgen eens even kijken. Heb DM zelf ook al wel gemaild, maar anders mochten ze het wel even erop zetten, hahaha ! De mini rook iniedergeval heerlijk naar hazelnootjes! <3


Edit:

Inmiddels maik terug gekregen van DM. De producten in de advent, zijn echt limited editions en dus niet te krijgen in de winkel. Helaas, maar het zij zo dan!

De duitse winkel ook geprobeerd? Je kan online bestellen.

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-21 14:48

I know, zal daar het zelfde te horen krijgen denk ik. Maargoed, gaan maar opzoek naar iets anders.

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-21 14:48

AylaL schreef:
Bij douglas.nl is de AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution - peeling er weer!


Hoop dat ze er maandag ook nog zijn, heb nog wel eentje liggen op voorraad. Maar wil die nyacimide weer een kans geven, en geen verzendkosten dan hihi

Tango1979

Berichten: 2539
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 20:17

Pantykous schreef:
Tango1979 schreef:
Ik heb nu een flinke lading onderweg vanuit Deciem zelf, baalde zo dat de helft steeds uitverkocht was bij de Douglas!

Heb ook de spf 15 erbij besteld, had die in NL nog nooit gezien!

Die AHA is echt fantastisch hè!! Ik gebruik hem meestal 2x per week. Ik weet nog toen ik hem voor het eerst gebruikte. Bizar hoe schoon en fris mn huid toen aanvoelde.


Bereid je wel voor op invoerrechten etc.


De producten die ik heb besteld zijn verzonden vanuit Brussel! Dus er kwamen geen extra kosten bij, zelfs geen verzendkosten. Ik blij want had helemaal niet stil gestaan bij de invoerrechten.

Het duurde wel bijna 2 weken voordat mn bestelling er was.

Mijn voorraad dus aangevuld met de Niaciamide, Vitamine C Suspension, Natural Moisturizer 100ml, Azelaic acid en de spf15 voor €35,- *\o/*

Afbeelding

Pantykous

Berichten: 10501
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 20:55

Oh misschien is dat nieuw! Dat ze ook voorraad houden in de EU, zou wel logisch zijn.

AylaL

Berichten: 579
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:45

Banyu schreef:
AylaL schreef:
Bij douglas.nl is de AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution - peeling er weer!


Hoop dat ze er maandag ook nog zijn, heb nog wel eentje liggen op voorraad. Maar wil die nyacimide weer een kans geven, en geen verzendkosten dan hihi

Douglas is altijd gratis verzenden!

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-21 16:04

Banyu schreef:
AylaL schreef:
Bij douglas.nl is de AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution - peeling er weer!


Hoop dat ze er maandag ook nog zijn, heb nog wel eentje liggen op voorraad. Maar wil die nyacimide weer een kans geven, en geen verzendkosten dan hihi

Douglas is altijd gratis verzenden![/quote]

Daarom zég ik, geen verzendkosten dan ;-) ;-)

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-21 20:31

Iemand ook al mail van dpuglas gehad dat je bij 30€ en de code een verassing krijgt? Misschien iemand besteld op de site? :P

Jolien87

Berichten: 17517
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 20:36

Ik heb wel deze gekregen bij mijn bestelling, kan ik iemand een plezier doen met de code?

Geldig t/m 15 april bij een besteding vanaf €49 in de app.

Afbeelding

Mars

Berichten: 33293
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 10:40

Leuk een topic van the ordinary, ik gebruik normaal Paula's choice en ben met sommige producten heel tevreden, anderen niet helemaal. Vandaar dat ik eens in peelings/niaciamide etc ben gedoken. Bij Douglas krijg je nu 15% korting als je minimaal 2 ordinary producten koopt, is toch wel leuk meegenomen!
Ben erg benieuwd hoe het me gaat bevallen :)

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-21 17:38

Iemand toevallig de concealer geprobeerd al? :)
Schijnt goed te dekken, maar de kleur kiezen, is lastig...

MeggiieTommy
Berichten: 399
Geregistreerd: 13-01-11

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 00:41

Ik gebruik nu een paar dagen producten van the ordinary. Ik heb het idee dat mijn huid erg gevoelig wordt en de producten prikken/branden soms, zeker de peeling. Hebben jullie dit ook?

linoleum

Berichten: 6497
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 07:38

MeggiieTommy schreef:
Ik gebruik nu een paar dagen producten van the ordinary. Ik heb het idee dat mijn huid erg gevoelig wordt en de producten prikken/branden soms, zeker de peeling. Hebben jullie dit ook?

Heb je wel het advies gevolgd om de producten niet tegelijk te gaan gebruiken?

Eerst beginnen met een patch test. Dus probeer 1 product uit op een klein stukje huid en kijk hoe je huid reageert. Dag later nergens last van, kan je het overal gebruiken.

Dan 1 product gaan gebruiken, kijk hoe je huid er op reageert als je het paar dagen gebruikt. En let ook op dat je een exfoliant niet gelijk twee keer per dag gebruikt, heftige exfolianten zelfs niet gelijk elke dag.

Dan kan je merken hoe je huid reageert op welk product en rustig bekijken welke producten wel en niet werken voor jou. Zeker met de producten van The Ordinary die best geconcentreerd zijn qua ingrediënten is dat wel belangrijk. Alles in één keer dagelijks of twee keer daags gaan gebruiken geeft snel een reactie zoals jij omschrijft. Kan zijn omdat het te heftig is voor je huid, kan ook zijn dat je teveel in één keer doet en je huid daar op reageert.

Undefined
Berichten: 3768
Geregistreerd: 18-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 10:20

MeggiieTommy schreef:
Ik gebruik nu een paar dagen producten van the ordinary. Ik heb het idee dat mijn huid erg gevoelig wordt en de producten prikken/branden soms, zeker de peeling. Hebben jullie dit ook?


Bij mij krijg ik rond mn kin snel rode vlekken en plekjes. Ik was even gestopt een weekje en toen weer voorzichtig begonnen, dat gaat eerst goed maar als ik dan een paar dagen achter elkaar dezelfde producten gebruik begint het toch weer. Heb het idee dat het van de Nia of Buffet komt.

Eapy

Berichten: 1746
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 10:20

MeggiieTommy schreef:
Ik gebruik nu een paar dagen producten van the ordinary. Ik heb het idee dat mijn huid erg gevoelig wordt en de producten prikken/branden soms, zeker de peeling. Hebben jullie dit ook?


Welke producten gebruik je, behalve de peeling?

Creatas

Berichten: 2366
Geregistreerd: 13-01-10
Woonplaats: Parel van het zuiden

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 11:27

Ik lees hier sinds een weekje mee en heb nu ook een potje van die bovengenoemde peeling. Ik was benieuwd of ik dit op zichzelf staand kan gebruiken (verder dag & nachtcrème Rituals, maar zoekende)?

Wil eerst swatchen (en wacht nog even weekje want heb nog een zonnebankje staan).

Maar het klinkt wat heftig dus vind het wel wat spannend :')

Fair
Berichten: 3566
Geregistreerd: 18-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 11:36

MeggiieTommy schreef:
Ik gebruik nu een paar dagen producten van the ordinary. Ik heb het idee dat mijn huid erg gevoelig wordt en de producten prikken/branden soms, zeker de peeling. Hebben jullie dit ook?



Ik weet niet wat voor huidtype je hebt. Maar zeker een product als de geconcentreerde peeling van AHA/BHA zou ik heel langzaam introduceren. Beginnend met 1x in de week. En voor sommige huidtypen is dat ook al genoeg.

Ikzelf gebruik AHA/BHA’s maar 1x in de week. Bij meer gebruik krijg ik brandplekken en uitslag (zoek maar eens op: over exfoliating AHA/BHA). En dit duurt best lang om weer te helen.

AHA’s/BHA’s zijn echt geweldig voor je huid met goed gebruik. Maar het is wel oppassen!

Eapy

Berichten: 1746
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 11:46

Creatas schreef:
Ik lees hier sinds een weekje mee en heb nu ook een potje van die bovengenoemde peeling. Ik was benieuwd of ik dit op zichzelf staand kan gebruiken (verder dag & nachtcrème Rituals, maar zoekende)?

Wil eerst swatchen (en wacht nog even weekje want heb nog een zonnebankje staan).

Maar het klinkt wat heftig dus vind het wel wat spannend :')


Bedoel je met “op zichzelf staand” in de zin van, zonder andere TO producten?

Ik gebruik de AHAH/BHA peeling 1x per week (echt maar 10 min) en gebruik daarna een hydraterende sheet-mask. Dit is voor mijn huid essentieel na het gebruik van een peeling van dit niveau. Ik gebruik behalve de hyaluronzuur (nog) geen andere TO producten. De peeling kan dus een prima toevoeging zijn aan je gewoonlijke routine. Begin gewoon met 5 minuten 1x per week en bouw rustig op als je dat wilt.

De peeling is inderdaad wat heftig als je een gevoelige huid hebt, maar je went eraan en het is belangrijk dat je er voorzichtig mee omgaat. Wat voor mij de doorslag geeft is hoe vochtig mijn huid nog is als ik de peeling gebruik. De ingrediënten reageren namelijk op water. Ik maak voor het gebruik van de peeling mijn huid schoon met een gel-based (en dus met water) cleanser en laat de huid wat langer opdrogen dan normaal, tenminste 5 minuten. Dan pas gebruik ik de peeling. Als ik de peeling gebruik ná een lange douche in een nog-vochtige badkamer vind ik het bijna niet te doen qua branderig gevoel.

Summerfly

Berichten: 2903
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 11:51

Hoihoi, ik meld me. Gebruik sinds een tijdje producten van The Ordinary en vind ze erg fijn! Het grootste probleem van mijn huid is echter nog niet opgelost en dat is mijn gigantisch vette voorhoofd. De rest van mijn huid doet het prima (ben wel gevoelig voor schilfertjes tussen mijn wenkbrauwen, en mijn kin is heel acnegevoelig maar ik vermoed dat dat hormonaal is). Dit is mijn huidige routine:

‘S ochtends
Alleen wassen met water
Niacinamide + zinc
Moisturizing Factors

‘S avonds
Garnier Micellair Water
Toner van Dear Klairs (koreaans merk, deze is bijna op en ga ik hierna niet meer opnieuw kopen omdat ik merk dat het niet echt wat doet)
Hyaluronic Acid 2% + B5
Moisturizing Factors

Ik zit er sowieso aan te denken om de Niacinamide ook ‘s avonds te gaan gebruiken. Tot een paar maanden geleden gebruikte ik eigenlijk helemaal geen producten, maar deze hele routine heeft uiteindelijk 0 verschil gemaakt voor mijn vette voorhoofd -O-. Eerst dacht ik dat het dehydratatie was dus de hyaluronic acid en moisturizing factors gaan gebruiken, maar toen dat niks veranderde heb ik de niacinamide eraan toegevoegd: wederom geen verschil dus. Door de loop van de dag kan ik er zo’n beetje in bakken en braden zo vet en ik weer niet zo goed wat ik nog meer kan doen. Als jullie nog tips hebben voor producten, heel graag!