The Ordinary

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Peuk

Berichten: 6078
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 14:35

Emmaa_ schreef:
Wat vinden jullie ervan dat Deciem (en dus ook TO) is gekocht door Estee Lauder? Nu voor 75%, over een paar jaar volledig dacht ik.

Ik baal er persoonlijk enorm van. Ik vond TO onder andere fijn omdat het niet op dieren getest is en nu er een moederbedrijf achter zit dat oa een afzetmarkt heeft in landen waar dierproeven verplicht is gaat mijn geld daar toch naartoe. Ik betwijfel ook of de prijs zo laag blijft, vooral gezien de populariteit.

O dit wist ik niet! Dat is dus al gebeurd?

Wat jammer zeg. Daar baal ik ook wel van.

c_alsemgeest

Berichten: 20680
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 15:12

Oh... daar baal ik wel een beetje van eigenlijk. Hopelijk veranderen ze niet veel, want EL vind ik helemaal geen prettig merk qua beleid en testen.

Pantykous

Berichten: 10490
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 17:37

Estee Lauder had al langer een deel van Deciem in handen dus die hebben al langer een vinger in de pap. :j

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 18:20

Ik heb zojuist al een mail teruggekregen van TO over de routine die zij aanraden! Veel sneller dan verwacht.
Zij zeggen het volgende, mocht iemand het interessant vinden om te lezen:

Ochtend:
- Marine Hyaluronics
- Niacinamide 10% + Zinc 1%
- Natural Moisturizing Factors + HA
- Sunprotection

Avond 5x per week:
- Marine Hyaluronics
- Niacinamide 10% + Zinc 1%
- Azelaic Acid Suspension 10%
- Natural Moisturizing Factors + HA

Avond 2x per week:
- Marine Hyaluronics
- Niacinamide 10% + Zinc 1%
- Mandelic Acid 10% + HA
- Natural Moisturizing Factors + HA

Vanavond eens inlezen wat dat allemaal doet :D

Undefined
Berichten: 3766
Geregistreerd: 18-01-09

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 19:02

Ik had ook een mail gestuurd, antwoord duurde me te lang. Dus toen heb ik maar besteld nav eigen onderzoek. Dag dat ik mijn pakketje op kon halen had ik antwoord :')

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 19:05

Undefined schreef:
Ik had ook een mail gestuurd, antwoord duurde me te lang. Dus toen heb ik maar besteld nav eigen onderzoek. Dag dat ik mijn pakketje op kon halen had ik antwoord :')


Hahaha, snap ik! Het is dat ik een voorraadje heb wat ik eerst op wil maken maar anders zou ik ook te ongeduldig zijn als het lang had geduurd. Kwam het wel een beetje overeen met wat je zelf had uitgezocht?

Undefined
Berichten: 3766
Geregistreerd: 18-01-09

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 19:09

Ik had vier producten besteld, twee daarvan stonden ook op het lijstje. Ik ga nu eerst met de producten die ik gekocht heb aan de slag, even kijken wat dat doet. Dan volgende maand evalueren en eventueel extra bestellen. Moet sowieso de moisturizing factors nog want die was op bij Douglas.

Anoniem

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 11:39

Ik vind de Moisturizing factors eigenlijk echt super underwhelming in vergelijking met andere TO producten, die voor mij wel echt holy grails zijn. Ik vind hem veel te vettig, zelfs voor mijn vochtarme huid, en hij trekt maar langzaam in. Voor 's avonds op zich niet verschrikkelijk maar hij maakt mn haar aan de zijkant ontzettend vettig := Ik vind bv Embryolisse lait-creme dan echt veel fijner en dunner.

En @Pantykous, ja wist ik. Maar ondertussen dus 75 procent en dat gaat groeien naar 100. Dat vind ik echt ontzettend jammer. Ik ben al grotendeels opgestapt op Nip + Fab en the Inkey List, maar vind de no-nonsense houding van TO wel echt een stuk prettiger. Bij Nip + Fab koop je een 'extreme' retinol serum waar dan 0.3 procent in blijkt te zitten, bij TO koop je gewoon 5.

Jolien87

Berichten: 17474
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 15:15

Ik lees ook veel dingen over Paula's Choice, dat is misschien ook nog een goed alternatief voor degenen die van TO willen afstappen.

Matheno

Berichten: 7944
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 15:20

Jolien87 schreef:
Ik lees ook veel dingen over Paula's Choice, dat is misschien ook nog een goed alternatief voor degenen die van TO willen afstappen.


Ik ben een groot fan van het BHA serum van Paula's Choice. En ik gebruik de dag en nachtcreme van Paula's Choice Defense lijn.

AylaL

Berichten: 579
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Den Haag

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 17:19

Vind paulas choice alleen erg prijzig...

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 20:27

Ik vind qua moisturizer Avant ook heel fijn! Ik had deze kerst een aantal adventskalenders zodat ik het e.e.a. kon proberen en die stond wel echt bovenaan. Flink duur, maar blijkbaar zijn er regelmatig acties bij Vente exclusive waardoor het toch wel weer de moeite waard is dan.

Ik heb twee dingen uit de aangeraden routine aangeschaft, als het goed is komen ze morgen en woensdag binnen! Helaas waren ze niet op dezelfde plek beschikbaar, maar wel allebei zonder verzendkosten dus dat scheelt weer. Bij Douglas hadden ze de Marine Hyaluronics en bij de Bijenkorf de Azelaic Acid Suspension. Ik begreep dat er wat meer mensen op zoek waren naar die laatste omdat hij lang uitverkocht was, dus misschien heeft iemand hier er ook wat aan :D

Peuk

Berichten: 6078
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 22:27

Ik vind de moisturizing factors wel fijn. Ik heb een vette huid. Het insmeren is een beetje mwah, maar mijn huid wordt er wel mat van. Ik gebruik eerst tonic, dan Niacinamide, dan buffet en als laatste moisturizing factors.

Jolien87

Berichten: 17474
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 22:31

Welke tonic gebruiken jullie?

Phonix
Berichten: 1104
Geregistreerd: 11-04-18

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 22:38

Ik ben overgestapt naar the Inkey list. Dezelfde verhaal als the ordinary, maar vindt hun producten makkelijker te gebruiken.

Peuk

Berichten: 6078
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 11:36

Jolien87 schreef:
Welke tonic gebruiken jullie?

Ik gebruik tonic van Clinique, type 3.

Heb tonic van the Ordinary gebruikt maar die vond ik minder fijn.

MyWishMax

Berichten: 25361
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 11:40

Ik gebruik geen tonic meer. Heb die van to gebruikt, maar gebruik liever andere producten en veel toners en tonic hebben juist ingrediënten die ik niet wil gebruiken of ze hebben geen nut. Het is ook geen stap die echt nodig is, meer optioneel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 13:37

Jolien87 schreef:
Welke tonic gebruiken jullie?

Ik wissel de glycolic acid van TO af met een AHA van Nip + Fab. Die glycolic is echt het fijnste voor m'n huid ooit, dus hoop daar wel een goede dupe voor te vinden.

MyWishMax

Berichten: 25361
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 13:38

Volgens mij heeft the ibkey list een vergelijkbare, Emma. Misschien bevalt die?

lovelynutia

Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 13:53


Banyu
Berichten: 12472
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-21 17:17

Misschien een gekke vraag hoor, maar die peeling werkt goed voor m'n gezicht, 1x in de week, en merk ook goed wanneer ik het dan even langer niet echt meer gebruikt hebt oid.

Maar op mijn borst wordt het nu ook wel wat erger, zat ineens te denken, kan ik daar ook de peeling op doen. Heeft iemand daar ervaring mee toevallig, of?

Sowieso kan het natuurlijk ook weer een uitbarsting zijn van alle zorgen en stress die ik momenteel ervaar!

Tango1979

Berichten: 2530
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 17:49

Ik doe mijn borst en ook mijn schouders er wel eens mee Banyu. Mijn hals en nek niet, daar vind ik de huid veels te dun. Ga daarna wel altijd onder de douche, heb nachtmerries over achtergebleven restjes en brandblaren :=

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 20:03

Hals en borst altijd voorzichtiger behandelen dan het gezicht. Vooral de hals heeft minder huidadnexen en is gevoeliger voor behandelingen. Pas de inwerktijd of de concentratie van je product hierop dus aan.

Banyu
Berichten: 12472
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-21 23:58

Tango1979 schreef:
Ik doe mijn borst en ook mijn schouders er wel eens mee Banyu. Mijn hals en nek niet, daar vind ik de huid veels te dun. Ga daarna wel altijd onder de douche, heb nachtmerries over achtergebleven restjes en brandblaren :=


Ik gebruik de peeling altijd icm voor het douchen eigenlijk. :)

Jolien87

Berichten: 17474
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 00:37

Banyu schreef:
Misschien een gekke vraag hoor, maar die peeling werkt goed voor m'n gezicht, 1x in de week, en merk ook goed wanneer ik het dan even langer niet echt meer gebruikt hebt oid.

Maar op mijn borst wordt het nu ook wel wat erger, zat ineens te denken, kan ik daar ook de peeling op doen. Heeft iemand daar ervaring mee toevallig, of?

Sowieso kan het natuurlijk ook weer een uitbarsting zijn van alle zorgen en stress die ik momenteel ervaar!


Welke peeling is dit precies?

Ik moet zeggen dat mijn huid sinds deze week echt aanzienlijk rustiger is geworden. Het ziet er egaler uit en voelt lekker zacht. Laatst was ik het een weekendje weg vergeten mee te nemen en dat merkte ik direct. Gelukkig was het na een dag of 2 alweer minder toen ik het gewoon weer gebruikte.

Ik gebruik nu ook wekelijks het acid masker en dat werkt heel goed. Halverwege de week gebruik ik nog wel een simpel face scrub van Kruidvat om losse schilfertjes weg te krijgen en die combinatie vind ik superfijn.

Ook de rode plekjes op mijn kaaklijn van oude acné en cystes trekken langzaam maar zeker weg.

Het uitsmeren van de lactic acid vond ik wel een dingetje omdat die zo vloeibaar is maar ik meng hem nu in mijn handen met de niacynamide en dat werkt helemaal prima.