The Ordinary

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JusticeJ

Berichten: 119
Geregistreerd: 14-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 20:36

Change03 schreef:
Heeft een van jullie ervaring met de Retinol 1% in Squalane?

Ik heb dit product 3 x op mijn borst gebruikt om te fijne rimpeltjes weg te krijgen. Nadat ik kleine bultjes kreeg gelijk gestopt en nu enkele dagen later heb ik een enorme uitslag. Rood, jeukt etc. Ben ook net bij de HA geweest en die zei niet meer gebruiken en dan trekt het (hopelijk) vanzelf weg.

Een van jullie dit ook al eens ervaren? Het ziet er nu vreselijk uit en de rimpels zijn uiteraard nog aanwezig :+


Ben je begonnen bij de 0.2 procent en heb je vanuit daar opgebouwd naar 0.5 en naar 1? 1% is echt te sterk om gelijk mee te beginnen. Het is ook belangrijk dat je het in het begin maar 1 keer per week gebruikt en het dan na een maand voorzichtig opbouwd. Retinol is rete sterk spul en het is dus belangrijk dat je ook bij de lage dosissen een patch test doet (binnenkant van elleboog bijvoorbeeld).

Change03

Berichten: 273
Geregistreerd: 09-12-19

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 15:48

Ik ben dus echt met die 1% begonnen maar vind het dus wel erg vervelend dat ik op internet, hier, instagram etc. etc. overal lees dat je dus inderdaad niet met dat percentage moet beginnen terwijl ik het advies wel bij Douglas kreeg :n

Uitslag begint langzaam weg te trekken. Heb er helemaal niks meer mee gedaan / opgesmeerd dus hopelijk herstelt het volledig.

MyWishMax

Berichten: 25383
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 18:15

Het lastige is dat ze verschillende vormen van Retinol hebben. De andere vormen zijn hoger of hetzelfde qua %, maar veel minder irriterend, dus daar kan je wel gewoon met die hogere % starten. Maar dan hadden ze je alsnog moeten vertellen dat je veel rustiger moest opbouwen... Het is idd enorm vervelend en dat is nog zachtjes uitgedrukt want het was gewoon schadelijk.

JusticeJ

Berichten: 119
Geregistreerd: 14-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 18:25

MyWishMax schreef:
Het lastige is dat ze verschillende vormen van Retinol hebben. De andere vormen zijn hoger of hetzelfde qua %, maar veel minder irriterend, dus daar kan je wel gewoon met die hogere % starten. Maar dan hadden ze je alsnog moeten vertellen dat je veel rustiger moest opbouwen... Het is idd enorm vervelend en dat is nog zachtjes uitgedrukt want het was gewoon schadelijk.


Retinol in Squalane is idd heel anders met percentages als de Granactive Retinoid, maar je kan ze ook eigenlijk niet vergelijken. Je moet je er goed in verdiepen, maar dat is eigenlijk zo met elk TO product.

Douglas heeft hier inderdaad echt in gefaald, ik zou dit dan ook echt asap melden want het kan niet door de beugel! Retinol is echt super sterk en je kan daar inderdaad echt nare dingen van krijgen als je het niet goed gebruikt.

MyWishMax

Berichten: 25383
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 19:00

Ja, ik vind het een fijn merk, maar simpel is het niet. Alleen daarom vind ik het al lastig dat het zo verkocht wordt bij Douglas, waar ze dus blijkbaar ook niet de informatie kunnen geven die nodig is en die TO zelf wel geeft. Ik vind dat advies nog kwalijker, omdat ze het echt fout hebben gehad, dan aangeven dat je bijv op de site van TO moet kijken voor meer informatie over het gebruik. (maar dan verliezen ze waarschijnlijk klanten)

sorbetje

Berichten: 859
Geregistreerd: 16-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 11:33

Is er iemand die weet waar je de peeling nog kunt bestellen. Hij is overal al zolang uitverkocht. Iemand ervaring anders met de versie van revolution bij gebrek aan beter.

MyWishMax

Berichten: 25383
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 11:48

Ik zou eerder naar de inkey list gaan kijken als alternatief. To komt vanzelf wel weer op voorraad maar wanneer, geen idee.

Hier worden er meerdere producten vergeleken. De peeling van Revolution zitten meer irriterende ingrediënten in.

AylaL

Berichten: 579
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Den Haag

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 14:00

Ik heb deciem al een mailtje gestuurd maar zal nogwel even duren voordat ik een recatie terug krijg dus even tussendoor hier.
Wat raden jullie aan voor talgpuistjes? Heb al sinds pubertijd last van die kleine kleurloze puisttjes op mijn voorhoofd, nog nooit weggegaan sinds. Heb ook een hele vette huid.

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 15:46

Als we het hebben over talg: professioneel laten verwijderen en de huid onderhouden met producten op basis van salicylzuur is mijn eerste keuze als je dit nog niet hebt gedaan.

Als we het hebben over gistpuistjes dan kan salicylzuur ook helpen, maar ligt de focus vooral op milde producten en iets dat op de gisten werkt. Selsun shampoo kan hier helpen.

AylaL

Berichten: 579
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 16:14

_Denise_ schreef:
Als we het hebben over talg: professioneel laten verwijderen en de huid onderhouden met producten op basis van salicylzuur is mijn eerste keuze als je dit nog niet hebt gedaan.

Als we het hebben over gistpuistjes dan kan salicylzuur ook helpen, maar ligt de focus vooral op milde producten en iets dat op de gisten werkt. Selsun shampoo kan hier helpen.

Sorry ik bedoel gistpuitsjes ja! Dankje!

Matheno

Berichten: 7947
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 10:28

Ilsevdberg schreef:
Leuk topic! ik gebruik sinds februari the ordinary. verschillende producten gebruikt, nu deze routine:

's ochtends:
- micellair water
- wassen met gewoon water
- niacinamide / zink serum
-( soms de hyaluronic acid)
- moisturizing factors creme
- eucerin SPF factor 50

's avonds:
- micelair water
- gewoon water
- 0,5% retinol 3x per week, en 1x per week het salicylzuur masker maar dan gebruik ik de retinol niet. wissel ook weleens af met de lactic acid 10%.
- rose hip sead oil

Mijn vette huid met af en toe puistjes en redelijk wat mee-eters is ontzettend mooi geworden! veel minder vet, en de mee-eters zijn aanzienlijk minder geworden.

wel ben ik nog opzoek naar een goede SPF 50 zonnebrand voor de vettere huid... ik heb nu de eucerin maar die vind ik niet perse heel fijn. welke zouden jullie aanraden?


Voor de winter gebruik ik vaak Antipodes Immortal. Is SPF15, dus geen 50, maar voor een hele vette,acne gevoelige huid is ie perfect.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 13:50

Change03 schreef:
Heeft een van jullie ervaring met de Retinol 1% in Squalane?

Ik heb dit product 3 x op mijn borst gebruikt om te fijne rimpeltjes weg te krijgen. Nadat ik kleine bultjes kreeg gelijk gestopt en nu enkele dagen later heb ik een enorme uitslag. Rood, jeukt etc. Ben ook net bij de HA geweest en die zei niet meer gebruiken en dan trekt het (hopelijk) vanzelf weg.

Een van jullie dit ook al eens ervaren? Het ziet er nu vreselijk uit en de rimpels zijn uiteraard nog aanwezig :+

Beetje late reactie maar eens met de rest van de reactie. 1% is best heftig om gelijk mee te beginnen en retinol staat er ook om bekend dat je huid er best van kan gaan purgen. Ik zou in jouw geval eerder kijken naar een goed vit c. serum. Overigens is het ook super afhankelijk van je huid. Ik ben (heel eigenwijs en achteraf niet slim) begonnen op 5%, zo'n beetje het hoogste dat je over de counter kan krijgen. Mijn huid gaat er heel lekker op, maar het is wel een heftig ingredient en dus een gok.


sorbetje schreef:
Is er iemand die weet waar je de peeling nog kunt bestellen. Hij is overal al zolang uitverkocht. Iemand ervaring anders met de versie van revolution bij gebrek aan beter.

Hij is al een tijdje nergens te krijgen omdat hij (oa door Tiktok) weer enorm populair is geworden.


AylaL schreef:
Ik heb deciem al een mailtje gestuurd maar zal nogwel even duren voordat ik een recatie terug krijg dus even tussendoor hier.
Wat raden jullie aan voor talgpuistjes? Heb al sinds pubertijd last van die kleine kleurloze puisttjes op mijn voorhoofd, nog nooit weggegaan sinds. Heb ook een hele vette huid.

Voor mijn vettige huid (heb ook vaak verstopte porien door talg, maar krijg er niet vaak echt puistjes van) heeft een combi van niacinamide, de BHA peeling (uit mijn hoofd is dat die 7% tonic), om de paar dagen de AHA peeling en een vit c serum echt veel verschil gemaakt. Ik gebruik nu 's morgens ook de lactic acid erbij, maar die sloop ik er weer uit als het flesje op is want naast dat hij fijn voelt voegt hij niet veel toe. Imo is vooral een chemische peeling echt een uitkomst tegen talg/vet. Niet beginnen met dagelijks, eerst om de paar dagen en goed patch testen. Hij is wel op te bouwen, ik gebruik hem nu dagelijks.

UhNee
Berichten: 2393
Geregistreerd: 23-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 18:17

Is er hier iemand die een beetje verstand heeft van huidtypes en mij producten van dit merk zou kunnen aanbevelen? Het spreekt me echt heel erg aan, maar kan door de bomen het bos niet meer zien.... of is er ergens een handige tool online waarmee je kan kijken welke producten bij jouw huidtype passen? :)

Pantykous

Berichten: 10491
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 18:30

UhNee schreef:
Is er hier iemand die een beetje verstand heeft van huidtypes en mij producten van dit merk zou kunnen aanbevelen? Het spreekt me echt heel erg aan, maar kan door de bomen het bos niet meer zien.... of is er ergens een handige tool online waarmee je kan kijken welke producten bij jouw huidtype passen? :)


Je kunt het beste even contact opnemen met henzelf :j

UhNee
Berichten: 2393
Geregistreerd: 23-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 18:48

Pantykous schreef:
UhNee schreef:
Is er hier iemand die een beetje verstand heeft van huidtypes en mij producten van dit merk zou kunnen aanbevelen? Het spreekt me echt heel erg aan, maar kan door de bomen het bos niet meer zien.... of is er ergens een handige tool online waarmee je kan kijken welke producten bij jouw huidtype passen? :)


Je kunt het beste even contact opnemen met henzelf :j


Ik zie dat het ongeveer een maand duurt totdat er reactie komt, dus ik ga denk ik even op zoek naar wat video's voor meer info. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 20:03

UhNee schreef:
Is er hier iemand die een beetje verstand heeft van huidtypes en mij producten van dit merk zou kunnen aanbevelen? Het spreekt me echt heel erg aan, maar kan door de bomen het bos niet meer zien.... of is er ergens een handige tool online waarmee je kan kijken welke producten bij jouw huidtype passen? :)

Ja hoor!

Change03

Berichten: 273
Geregistreerd: 09-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 21:39

UhNee schreef:
Ik zie dat het ongeveer een maand duurt totdat er reactie komt, dus ik ga denk ik even op zoek naar wat video's voor meer info. :)


Reageren onder hun Instagram video’s! Dan heb je binnen een uurtje antwoord :j

Jolien87

Berichten: 17480
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 19:15

Mag ik mij hier ook melden? :wave:
Via een podcast hoorde ik voor het eerst over The ordinary en ben ik nieuwsgierig geworden. Ik heb erg veel last van hormonale acné wat zich heerlijk ophoopt op mijn kaaklijn. Sinds ik gestopt ben met de pil is het helemaal haast onhoudbaar. Met producten van Lush kan ik het aardig onder de duim houden maar ik merk dat het nog niet helemaal is wat het wezen moet.

Ik heb nu 3 producten besteld en wilde eigenlijk ook nog de hyaluronic acid 2% + B5 bestellen maar die is momenteel niet op voorraad.
Ik wil de volgende routine proberen:

Wassen met gebruikelijke Lush cleanser
Lush toner water
TO Niacinamide 10% + 1% zinc
TO Buffet
's Ochtends oog- & dagcrème en 's avonds TO Rose hip seed oil

Nu vraag ik me wel af: mag je de niacinamide en buffet wel 2 keer op een dag gebruiken? En hoe zit dit met de hyaluronzuur? Mocht deze laatste weer op voorraad zijn dan wil ik hem vóór Buffet gebruiken.

Sem_
Berichten: 7765
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 19:18


Banyu
Berichten: 12472
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-21 19:32


Jolien87

Berichten: 17480
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 20:16

Dankjulliewel :)

Welke producten ik wil ben ik wel uit na grondig onderzoek, ik zat alleen even met de dosering maar als de site van Deciem zegt dat het 2x per dag kan dan zal dat wel goed vinden.
Alleen acids blijf ik bij weg, daar wil ik mijn vingers niet aan branden.

amandananana

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 22:11

Je kunt via de site ook chatten met medewerkers, dat vind ik persoonlijk heel fijn. Die kunnen je tips geven voor je routine.

Jolien87

Berichten: 17480
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 22:21

amandananana schreef:
Je kunt via de site ook chatten met medewerkers, dat vind ik persoonlijk heel fijn. Die kunnen je tips geven voor je routine.


Oh top! Ik had begrepen dat het heel lang duurde voor je überhaupt een reactie kreeg maar dat kan ik ook eens proberen als ik er niet uitkom. Bedankt voor de tip. :)

Momenteel is mijn huid voor mijn doen rustig maar ik mis nog de finishing touch, zeg maar. Het mag net allemaal wat gladder.
Deze foto zonder make-up is van dit weekend. Het is op de foto niet goed te zien maar langs mijn kaaklijn heb ik veel rode plekjes van oude acné. Ik gebruik sowieso enkel oogmake-up en nooit producten zoals foundationer of concealer omdat dat de onzuiverheden alleen maar erger maakt.
Spoiler:
Afbeelding

amandananana

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 08:58

Ik heb in de zomer ook een mail gestuurd omdat ik iets wilde veranderen maar nooit reactie op gehad, en op de chat reageren ze gelijk. :)

Peuk

Berichten: 6078
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 00:37

Ook gewoon wat dingen uitproberen denk ik. En niet schrikken als je in het begin een uitbraak krijgt. Ik heb zelf de volgende producten:

- EUK 134 0.1%
Deze staat eigenlijk een beetje weg te stoffen in de kast.

- Squalane Cleanser
Voelt prettig aan maar ik was liever mijn gezicht onder de douche, en dit is voor op een droge huid.

- AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution
Deze is heftig maar werkt wel goed. Ik kan dit alleen in de avond gebruiken want ben echt knalrood na de peeling.

- 100% Plant-Derived Squalane
Voor mij werkt dit niet. Duurt me veel te lang voordat het intrekt. Ben er niet weg van.

- Niacinamide 10% + Zinc 1%
Dit is echt mijn holy grail. Dit ben ik als eerste gaan gebruiken en nooit meer mee gestopt.

- “Buffet”
Net besteld. Ben benieuwd of dit werkt voor mij.

- Natural Moisturizing Factors + HA
Ik gebruik nu Weleda gezichtscrème amandel maar ben er niet helemaal weg van. Trekt niet echt fijn in, dus deze proberen.

- Glycolic Acid 7% Toning Solution Tonic
Merk geen verbetering of verslechtering. Soms reageert mijn huid er niet fijn op, dus nu weer Clinique tonic besteld.

Ik heb een vette huid, voornamelijk de T zone en ik heb ook grote poriën en mee-eters. Puistjes af en toe. Daarnaast is mijn huid snel rood en gevoelig.