Meer mensen met trage schildklier?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Texas02

Berichten: 4641
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 22:33

Nou, het gaat hier top hoor.. Vorige week hadden we dus afgesproken dat de dosis met 12,5 verhoogd zou worden, en hij zou dat recept doorsturen naar de apotheek. De apotheek heeft dit nooit gekregen, dus maar weer UMCG gebeld. Ze zouden het opnieuw naar de apotheek sturen. Gisteren een mailtje, medicijnen liggen klaar. Mooi, vandaag moest mijn moeder toch naar de apotheek, dus die heeft het spul meegenomen. Ik vanavond openen, zit er gewoon weer een doosje met 100 in, wat ik dus altijd al heb. Ik ben helemaal klaar met dr. Bouma en het UMCG aangezien ik er toch niet naar een endocrinoloog mag, ik zeg die belafspraak binnenkort wel af en ik ga wel weer naar de huisarts. En ik denk dat ik dan maar om een doorverwijzing naar Emmen vraag, direct maar met naam van de arts waar ik naartoe wil erbij. Dat is dr. Boekestein-Loves, is iemand toevallig bekend met haar? Doe ik daar goed aan of niet?

Wel heb ik de bloeduitslagen vandaag per post binnengekregen.
TSH: 2,13
FT3: 16,3
FT4: 4,6

In theorie prima dus, maar zoals ik hier al gelezen heb zegt dat dus eigenlijk niks en kan deze waarde voor mij nog steeds te hoog zijn, aangezien sommige mensen zich pas goed voelen met een TSH rond de 1?

ellepel

Berichten: 47354
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 22:49

ja kan,maar ik voel me momenteel goed en mijn tsh zat op ik meen 2,6.
maar ik zorg wel dat ik echt goed eet,goed vitamine D erbij neem,voldoende rust,geen stress.


wat stom van die pillen, en 100 kun je ook niet heel makkelijk kleiner maken.
ja wel in vier kwartjes,maar dan zit je boven die 12,5.

ik doe alles met de huisarts trouwens,maar die volgen heel mooi van wat ik zelf aan geef :j

Texas02

Berichten: 4641
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Meer mensen met trage schildklier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 22:56

Ja, dan zit je op 0,25. Dat zal wel weer teveel van het goede zijn zo in één keer. Ik ga wel weer terug naar de huisarts, misschien dat het daar kan, dat vind ik ook prima, is ook een stuk dichterbij natuurlijk. En anders maar naar Emmen.

Texas02

Berichten: 4641
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Meer mensen met trage schildklier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 01:54

Mijn B12 zit op 244, heeft iemand daar ervaring mee, of dit goed is of niet? Volgens het onderzoek moet de waarde tussen de 145 en 450 zitten, dus dan zou je zeggen dat het gewoon goed is. Maar als ik op google zoek, zie ik dat dit in de categorie voldoende valt en vanaf 275 pas goed is. Ik slik elke dag een B12 pil, ik zit erover te denken om nu een paar keer per week een tweede erbij te nemen. Niet iedere dag direct, want dat zou het denk ik weer heel erg veranderen.

Daarnaast is mijn vitamine D3 63,9. Volgens de test prima (tussen de 50 en 250), maar volgens internet is het vanaf 80 en maximaal 210 goed.

Daarnaast zijn er nog een aantal waarden te hoog die ik met de huisarts wil bespreken, die voor zover ik kan vinden op google duiden op iets richting een ontsteking. Binnenkort maar een keer een afspraak maken bij de huisarts om alles te bespreken.

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 08:42

B12 werkt alleen goed als je de zuigtabletten hebt andere nemen geen b12 op.

Texas02

Berichten: 4641
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 08:45

Bij mij werken ze al jaren goed, de tabletten die ik neem. Sinds ik die neem, blijft mijn B12 op peil. En dat is nu toch alweer zo'n 12 jaar. Alleen of "op peil" dan voldoende is met deze waarde is natuurlijk de vraag.

Mando

Berichten: 15696
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Meer mensen met trage schildklier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 12:13

Ik had weer geprikt, moest van de HA

TSH 0.08
TF3 4.6
TF4 23.7

Minderen met Thyrax en over 6 weken weer prikken.
Dus ik ga nu maar naar de 0.125

Toen ik 12 kilo lichter was zag in in mijn overzicht dat mijn TF3 en TF4 lager waren.
Ik wil heel graag afvallen weer maar mijn overgang zit in de weg en ik val geen kilo af.

Volgende week naar Accupunctuur die ook bekend is met de voeding van de 5 elementen.

We gaan het zien.

simongek

Berichten: 5342
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 12:53

Ik heb hier ooit eens wat gelezen over schildklier medicatie in combi met calcium maar ook magnesium.

Kan iemand mij vertellen of het goed is als ik 30 minuten na medicatie mijn yoghurt en creusli eet.

Dan heb ik nog 4 pillen magnesium tauraat die ik moet nemen. Die neem ik dan 2 in de ochtend en 2 in de avond in combi met 5 htp 100.

Dat is om beter te slapen op advies huisarts maar werkt helaas niet.

Ik slaap tot uur of 2 a 3 maar daarna is het een drama. Komt door de hoge cortisol waarde.

Anomien

Berichten: 7396
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Meer mensen met trage schildklier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 13:03

Ik heb altijd na medicijnen gegeten. En stond onder strenge controle. Dus om de 3-4 weken bloedprikken ivm zwangerschappen. Ging altijd goed.
Moet er wel bij zeggen dat is Hashimoto heb en daardoor een beginnende trage schildklier.

Whizz
Berichten: 1048
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Meer mensen met trage schildklier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 13:31

Simongek, op de site van de patientenorganisatie staat daar de volgende informatie over bij levothyroxine gebruik: “ Supplementen kunnen de opname van levothyroxine verminderen. Enkele voorbeelden hiervan zijn vitaminetabletten, ijzer-, magnesium- en calciumsupplementen. Tussen inname van deze supplementen en levothyroxine wordt minstens 4 uur aanbevolen. Kruiden (ook –theeën, -oliën) zouden eveneens van invloed kunnen zijn.” https://schildklier.nl/tips-bij-behande ... negebruik/

simongek

Berichten: 5342
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 15:35

Whizz schreef:
Simongek, op de site van de patientenorganisatie staat daar de volgende informatie over bij levothyroxine gebruik: “ Supplementen kunnen de opname van levothyroxine verminderen. Enkele voorbeelden hiervan zijn vitaminetabletten, ijzer-, magnesium- en calciumsupplementen. Tussen inname van deze supplementen en levothyroxine wordt minstens 4 uur aanbevolen. Kruiden (ook –theeën, -oliën) zouden eveneens van invloed kunnen zijn.” https://schildklier.nl/tips-bij-behande ... negebruik/



Dank je wel

Mando

Berichten: 15696
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Meer mensen met trage schildklier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 15:56

In de ochtend half uur voor ontbijt
In de avond 2 uur na het eten
Geen magnesium erbij in nemen.