Meer mensen met trage schildklier?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marleen_usar

Berichten: 24678
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 13:22

Hoe gaat het met jullie, een boek wat ik al lang 2e hands zocht heb ik gevonden. Ik ben nu een paar weken bezig met Medical Medium, iets wat ik jaren eerder had moeten doen.

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 13:34

marleen_usar schreef:
Hoe gaat het met jullie, een boek wat ik al lang 2e hands zocht heb ik gevonden. Ik ben nu een paar weken bezig met Medical Medium, iets wat ik jaren eerder had moeten doen.


Interessant, ik ken het niet. Wat levert het je op?

marleen_usar

Berichten: 24678
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 13:37

Geen schildklierhormoon meer slikken en alle restklachten gaan weg, zoals moe, mist in het hoofd enz enz. En ik val eindelijk goed af, je moet geduld hebben en veel eten laten staan. Maar ik wil nooit meer iets anders.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37319
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 13:45

Ik kan echt niet stoppen met die pillen. Dan functioneer ik niet meer en werkt mijn schildklier nauwelijks nog.met anders eten los ik dat helaas echt niet op :n ik vermoed dat dat voor veel mensen met autoimuun oorzaak geldt. Je lichaam blijft zichzelf toch continue aanvallen

Hoewel ik voor veel dingen open sta kan ik niet echt een idee krijgen hoe je met eten en kruiden kan voorkomen dat een autoimuun ziekte weggaat. Zeker als je normale eetpatroon al gezond en matig is.
Laatst bijgewerkt door karuna op 16-06-23 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

mirim

Berichten: 4422
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 13:45

Marleen geen medicijnen meer ?
Vind je dat niet superspannend ?
Voor het zelfde geld val je terug en moet je weer helemaal opnieuw instellen .
Hoe zeer ik er ook van overtuigd ben dat voeding een enorme grote rol speelt wat betreft je gezondheid zou ik dit wel een dingetje vinden.
En wat afvallen betreft … je zegt zelf dat je veel moet laten staan en nu afvalt. Dat lijkt me nogal een open deur eigenlijk

ellepel

Berichten: 47417
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 13:47

hier ga ik ook niet zonder medicatie hoor.
ik zou het ook niet zonder overleg en controle van een arts gaan doen?
en ik ben 7 kilo afgevallen.
maar dat is “gewoon” door normaal gezond te gaan eten en niet alleen maar sausjes en koekjes en slaatjes te eten :')

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37319
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 13:54

Ik val ook gestaag af nu ik eindelijk de juiste stabiele dosering heb gevonden. Inmiddels 11 kilo kwijt in een jaar tijd. :j Mijn vermoeidheid is minder en de vaagheid is aardig weg ook.

Mijn eetpatroon is door allergie al matig en gezond en voor die tijd at en dronk ik ook meest geen ongezonde dingen en al helemaal niet in overdaad. :n En ik kan me niet voorstellen hoe mijn autoimuun ellende kan verdwijnen door anders te eten als je al een normaal gzond matig eetpatroon hebt. :?

Kun je voorbeelden geven van wat je wel en wat je niet meer eet en doet nu?

marleen_usar

Berichten: 24678
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 13:58

Nee niet spannend zonder medicijnen, ik slik wel een handvol kruiden suplementen Die zorgen voor een goede schildklierwaarde.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37319
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 13:58

Maar wat laat je dan nu kwa eten en welke kruiden slik je dan? Daar ben ik dan wel benieuwd naar. En is/was je schildklier ellende veroorzaakt door aangetoonde Hashimoto of een andere oorzaak?

DuoPenotti

Berichten: 29956
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 14:00

En wat zou je dan moeten laten betreft eten?
Ik eet al weinig koolhydraten en suikers. Daarvan weet iedereen wel van dat die bij teveel niet goed zijn.
Maar waar moet ik nog meer aan denken?

BigOne
Berichten: 38409
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 14:00

marleen_usar schreef:
Nee niet spannend zonder medicijnen, ik slik wel een handvol kruiden suplementen Die zorgen voor een goede schildklierwaarde.

Ik verbaas me vaak over zeer onorthodoxe uitspraken die je doet. Wanneer jij goed functioneert met deze methodes is dat fijn voor je maar dit soort kreten op het net gooien zonder ook maar enige onderbouwing vind ik bloedlink.

Whizz
Berichten: 1064
Geregistreerd: 24-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 14:04

Wat bijzonder Marleen_usar! Kun je iets vertellen over de gedachtegang en hoe het werkt op de schildklier? Ik heb niet de auto immuun variant en mijn huisarts noemde stoppen met medcijnen levensgevaarlijk op de lange termijn. Misschien helpt het ook wel met de medicijnen, dat zou fantastisch zijn! …. Gaat google-en!

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Re: Meer mensen met trage schildklier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 15:00

Ik word wel nieuwsgierig. Ik blijf op en neer gaan met de hoeveelheid schildklierhormoon die ik nodig heb. Momenteel weer (voor mijn doen) weinig: 100 mcg + 1 capsule T3/T4, maar een paar maanden geleden (na een periode van veel stress) was het bijv. 100 mcg + 8 capsules T3/T4. Ik had toen ook veel last van eczeem en ik voelde dat de sarcoïdose probeerde de kop op te steken.
Ik voel me nu super en hoop dat dat nu eens lang zo blijft!

Bedoel je https://www.bibliotheek.nl/catalogus/ti ... d-healing/
OF https://www.bibliotheek.nl/catalogus/ti ... al-medium/ ?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37319
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 15:05

Ik moet steeds een beetje verhogen helaas. Waar ik eerder op 1 1/2 pil zat met best wat kilos mee zit ik nu op 2 1/4 pil met dus 11 kilo minder. -O- Maar ja dat is de ellende van autoimuun sjit. Alles wordt maar continue aangevallen

marleen_usar

Berichten: 24678
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 15:40

Het beste is om echt zijn boek te lezen dat gaat echt over de schildklier. Op Facebook zijn er ook groepen van Medical Medium. Daar staan ook veel recepten en veel uitleg. Na het opstaan drink ik 1 liter water met uitgeperste citroensap.

Ik begon met een shake die zorgt voor ontgifting van je lever. Die neem ik in de ochtend, het hoofd bestanddeel is selderij en zwarte bessen.Die shake neem je een maand lang,ik doe er wel een banaan bij voor de smaak.
Ik eet alleen aardappelen, groente en fruit. En 2 keer peer week eet ik zalm. Vet eet ik bij het avondeten omdat ik mijn lever aan het ontgiften ben. Ik maak smooties van fruit en groente. Ik kan meer voorbeelden geven, maar koop het boek daar staat echt alles in. En koffie drink ik ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 15:47

"Anthony [het Medical Medium] was born with the unique ability to converse with the Spirit of Compassion [...]"

Denk alsjeblieft wel héél goed na, dames, voordat je de adviezen van dit soort mensen op gaat volgen, helemaal als je dat niet doet in samenspraak met je eigen arts. :=

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37319
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 16:32

Ik doe zeker niks zonder medische ondersteuning :n

Wat ik nu lees klinkt als een redelijk eenzijdig dieet met voor mij zelfs snel een gillend te kort aan vitamines en mineralen -O- beginnen met een liter water met citroen. Op zich smakelijk maar een volledige liter? Dat is aardig veel. Ik snap wel dat je er van afvalt in kilos. Als je alle snacks en tussendoortjes weglaat dan val je wel af door het flink verminderen van kilocalorien. En ik mis kauwen (alles smoothies en zacht eten) zodat je genoeg speeksel aanmaakt zodat je eten beter verteert.

Ik was niet van plan een boek te kopen waarvan ik behalve een vage omschrijving niks wijzer wordt waar het over gaat en wat de reden achter bepaalde ingredienten weglaten of juist toevoegen is. Geen onderbouwing in een samenvatting van het boek, niets

Maar als het jou helpt ben ik blij voor je, voor mij zou het niets zijn met als grootste verandering vooral tekorten aan vitamines mineralen eiwitten enz. :n

Imaginaerum
Berichten: 3717
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 17:04

Mkango schreef:
Denk alsjeblieft wel héél goed na, dames, voordat je de adviezen van dit soort mensen op gaat volgen, helemaal als je dat niet doet in samenspraak met je eigen arts. :=

Nou inderdaad, als mensen hier thyroxine kunnen maken van een handje kruiden dan hoop ik ook dat ze water kunnen omtoveren in wijn. _O-

Ontgiften doet je lichaam zelf trouwens middels je lever en je nieren, niet een selderijdrankje. Ik raad je aan om fatsoenlijke wetenschappelijke literatuur (bv. via scholar.google.com) te gaan lezen in plaats van Feestboekgroepen of boeken waarbij de schrijver geen enkele relevante opleiding heeft gedaan.
Ik vind het verspreiden van valse informatie nogal een dingetje, er zullen vast meelezers zijn zonder bewezen kennis op dit gebied die wellicht te goed van vertrouwen dit soort onzin overnemen. Ik reageer niet zo vaak op Bokt maar hier spring ik wel even in. Wie dit ook leest: kijk uit met misinformatie in de posts hierboven.

Inhoudelijk: na ineens hyperklachten te hebben met bijbehorend bloedbeeld heb ik mijn levothyroxine het afgelopen half jaar afgebouwd in stapjes van 150 mcg naar 112 mcg.. maar mijn TSH is juist weer aan het dalen. >;) Mijn TSH steeg eerst in stapjes van 0,04 mIU/L naar 0,48 mIU/L, maar daalde vervolgens weer naar 0,3 mIU/L ondanks dat ik de levothyroxine weer een stap heb afgebouwd. Het lijkt erop dat mijn eigen schildklier het ineens weer doet. Heb geen selderijdrankjes gedronken trouwens, heel vreemd. ;) Moet nu eerst weer een aantal weken wachten om weer te prikken.

ellepel

Berichten: 47417
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 17:36

ik heb er wel vaker wat over voorbij zien komen van dat speciale dieet in de schildklier groep op facebook.
kijk gezond eten is natuurlijk altijd goed,al vraag ik me af of een liter water meteen na het opstaan echt zo goed is :+ ( en ja ik neem wél een glas lauw water, goed voor de stoelgang)
maar het doet me ergens ook nog weer denken aan wat er laatst in het nieuws was over die vrouw in het buitenland wat verkeerd gegaan was met ook een of ander detox programma?


nou ja ik ben heel benieuwd, kijk dat je je nu goed voelt is prima marleen. maar je bent net een paar weken bezig?
denk trouwens dat je je ook goed zou voelen zonder de kruidenpillen en de liter citroen water.

hou je ons wel op de hoogte van je waardes?
wanneer ga je weer laten prikken?

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 18:07

Ik zier er de zoveelste aanmaning in om minder te snoepen, omdat suiker gewoon niet goed is voor me. Maar ja, die chocoladereep is zo lekker! :9
Soms lukt het om een paar weken minder of zelfs niet te snoepen en dan voel ik me echt beter. En dan val ik ook af. Helaas houd ik het niet-snoepen niet vol.
En ik heb een BMI van 21,6 dus ik wil niet veel afvallen, wat niet echt stimuleert.

marleen_usar

Berichten: 24678
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 18:08

Nee ik ben al heel lang bezig, maar dat was via een andere bekende schrijfster. Maar ik bleef hangen zeg maar, en nu ga ik op deze manier verder. Ik wou dat ik dit jaren eerder ontdekt had. Mensen zien ook veel verschil, energie,huid en haar enz.
Het water in de ochtend daar doe ik lang over, en ik neem het een maand daar na niet meer.

tirzasarah10

Berichten: 1837
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Re: Meer mensen met trage schildklier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 18:59

Of je het in samen spraak met je arts doet of niet maakt toch niet uit? Ieder zijn eigen keuze in dat, is niet dat de huidige artsen zulke toppers zijn :o of jullie hebben allemaal een geweldige arts die tot het gaatje gaat om rest klachten aan te pakken want dan wil ik weten waar jullie zitten :=
Mijn leven word momenteel dusdanig beïnvloed dat ik het niet meer zie zitten, je pak dan echt alles aan. Ik snap dus wel het idee van een andere aanpak..

9 jaar lang zijn mijn waardes genegeerd en pas toen ik in pure wanhoop ergens zat konden we iets proberen..

Wisten jullie dat vele mensen met schildklier problemen en ondanks goede bloedwaardes maar toch heel veel klachten een heel andere oorzaak kunnen hebben?
Schildklier medicatie laat je cortisol stijgen waarvan je ook heel veel klachten kan krijgen waaronder de vele kilo's.

mirim

Berichten: 4422
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Meer mensen met trage schildklier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 19:48

Ik ga voor gezond eten en medicatie
Maar iedereen mag natuurlijk doen wat haar het beste past.
Marleen hoe staat jouw huisarts hierin ? Vertel je wat je doet of laat je alleen bloedonderzoek doen en zegt niets ?

AvHdG
Berichten: 264
Geregistreerd: 11-08-17

Re: Meer mensen met trage schildklier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 19:52

Heb inderdaad wel eens wat gelezen over happy hashimoto. Maar dat is meer om de rest verschijnselen zoals vermoeidheid te onderdrukken. Een dieet om te stoppen met medicatie, nog nooit van gehoord. Lijkt me ook helemaal niks je zou er maar flink van ontregelen

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 20:49

tirzasarah10 schreef:
Wisten jullie dat vele mensen met schildklier problemen en ondanks goede bloedwaardes maar toch heel veel klachten een heel andere oorzaak kunnen hebben?
Schildklier medicatie laat je cortisol stijgen waarvan je ook heel veel klachten kan krijgen waaronder de vele kilo's.

Jazeker! Ik ben jarenlang af en toe naar de huisarts gegaan omdat ik dacht dat ik nu toch wel aan de schilkliermedicijnen zou mogen. Ik herkende de symptomen omdat mijn moeder en nog een oom en tante ook schildkliermedicatie gebruiken. De symptomen waren duidelijk, ook volgens de huisarts. Maar de bloedwaardes (TSH en T4, soms ook T3) bleven binnen de normaalwaardes. En dus kreeg ik geen medicijnen.

De huisarts wilde ook geen proefmedicatie doen, want als ik er aan begon, dan zou ik er nooit meer mee kunnen stoppen, zei hij. Zelfs toen mijn TSH dan eindelijk (zeker 10 jaar verder) ging stijgen, kreeg ik nog geen medicijnen, want dat deed hij pas bij een TSH > 10! Ik was intussen zo duf als een konijn, had het altijd koud en kon niet slapen van de rusteloze benen met vocht erin en had om de haverklap een stijve nek, om maar wat klachten te noemen.

Een natuurarts (waar ik al eerder geweest was) heeft me toen, na nog een bloedonderzoek (TSH intussen > 8, aan medicijnen geholpen. En daar knapte ik van op!