Natuurlijke deo

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 18:09

Ik bedoel ook niet dat je niet mag klagen of er niets aan zou mogen doen veranderen hoor
Begrijp me niet verkeerd :)
Ik zou ook zeker ergens een grens trekken (het kan altijd te gek natuurlijk )
Ik denk alleen dat het bij de meeste deo’s die genoemd worden niet extreem veel zal opleveren qua verminderen van Zweet
Maar wie weet werkt een van die juist voor jou wel


Maar als het pas sinds een relatief korte tijd is zou je bijna denken dat er toch een oorzaak zou moeten zijn?
Ik weet dat mijn broertje opeens reageerde op wasmiddelen en verzorgings producten etc met parfums er in
En zweten was dus een symptoom daarvan
Die gebruikt nu Neutral en vergelijkbare merken en zweet daardoor ook een stuk minder

Duhelo

Berichten: 28559
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 18:15

Ik vermoed dat de oorzaak ligt door het stoppen met anticonceptie. Dus dat schiet zo ook niet op :+

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 18:17

Das idd een onhandige oorzaak
Want sja
Om nou aan de hormonen te gaan ivm zweten is ook weer zo wat

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 18:20

Ik heb wel het gevoel dat ik minder zweet met DO2 (aluin). Merk iig minder sporen van zweet in mijn kleding.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 11:33

Ik had dus de niveau extra dry stick en ik kreeg daar echt strepen van droogte van in mijn oksels. Van de week lang staan kijken bij de drogist en toen de neutral meegenomen, omdat die anti transpirant zou zijn. Nu 3 dagen op, maar einde van de dag begin ik wel wat te ruiken. Niet heel erg nog, maar weet niet of dit hem wordt. Is wel goed voor mn huid, want die blijft zacht.

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 15:20

Naar aanleiding van dit topic heb ik 2 tubes Nuud besteld. Vriendinnetje en ik gaan het uitproberen. Morgenavond douche, scheren en smeren en dan kan ik 3 dagen stinken/detoxen haha ben super benieuwd

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 15:51

Ik ook!
Ben benieuwd....

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 17:05

Duhelo schreef:
Ik vermoed dat de oorzaak ligt door het stoppen met anticonceptie. Dus dat schiet zo ook niet op :+


Tegen zweten moet je dan echt een anti-transpirant hebben. Ben je al langere tijd gestopt?
Als het nog niet zo lang geleden is kan je lichaam ook gewoon even van slag zijn. En er zijn ook wel natuurlijke middelen om hormonen wat meer in balans te krijgen, zoals DIM plus. Ook nog een optie om naar te kijken natuurlijk!

RenskeFrea

Berichten: 869
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:19

Ik vind lekker in een potje wel helpen tegen hoeveelheid zweet, ik heb het gekocht naar aanleiding van dit topic, en een weleda roller omdat toch tweede deo gratis was, maar vooral lekker in een potje werkt bij mij. Die weleda roller blijft gewoon nat en zweet er gewoon doorheen.
Ik moet wel elke ochtend wassen en dan opsmeren, en het blijft niet zo droog als bijv dove antitranspirant die ik eerst gebruikte, maar had/heb daar volgens mij uitslag van wat nu langzaam weg trekt.

Nu helpt het ook wel dat ik dagen thuis zit en me dus minder kan schelen behalve als ik eens ergens heen moet en ook gerust geen deo gebruik als dat niet zo is, maar ben dus wel tevreden over die lekker in een potje

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:29

Iemand ook de NAE deo geprobeerd? Daar hadden ze er hier 3 van staan.

Mijn man zijn verzamelingen deo groeit wel, hahaha

Ik vind de werking belangrijk, zou graag iets milieuvriendelijks hebben, maar ook iets wat makkelijk en fijn smeert of verdeelt. Die stick van Nivea werkt goed, maar is verder niet natuurlijk en oke. Maar dat smeert ook voor geen meter.
Net als de sanex roll on die ik daarvoor had, vreselijk......

Het is een lastige combi als je snel zweet en een gevoelige huid hebt.

truus1970

Berichten: 1260
Geregistreerd: 07-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 10:28

ShadowFax schreef:
Naar aanleiding van dit topic heb ik 2 tubes Nuud besteld. Vriendinnetje en ik gaan het uitproberen. Morgenavond douche, scheren en smeren en dan kan ik 3 dagen stinken/detoxen haha ben super benieuwd



En?? Hoe ruik je?

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 10:44

truus1970 schreef:
ShadowFax schreef:
Naar aanleiding van dit topic heb ik 2 tubes Nuud besteld. Vriendinnetje en ik gaan het uitproberen. Morgenavond douche, scheren en smeren en dan kan ik 3 dagen stinken/detoxen haha ben super benieuwd



En?? Hoe ruik je?


Haha, leuk.

Dinsdagochtend gesmeerd na het douche. Hele dag prima. Gisterochtend weer gedouched maar niks gesmeerd. Gefietst maar ook niks bijzonders. Smiddags werd het warmer dus wat natte oksels, maar geen luchtjes. Vanochtend vroeg rook ik wel wat dus weer gedouched en gesmeerd. Ben benieuwd vandaag met de warmte.

Morgen werken en ik zit nogal dicht op mensen dus wil niet ruiken. Doen jullie iets tegen luchtjes? Deo of parfumtje? Als ik morgen deo spray (geen anti transpirant) ‘moet’ je dan opnieuw detoxen?

En als je weer moet smeren, douche je dan altijd van te voren?

Tot nu toe dus eigenlijk heel tevreden! Wel soms een beetje jeukend gevoel, maar m’n haartjes komen ook weer door dus of het daar door komt of de nuud ga ik nog merken.

Vriendinnetje overigens tot nu toe ook heel tevreden! Nou zijn wij overigens normaal gesproken geen enorme zweters of stinkers haha en sprayen ook niet ontzettend veel deo. Ben benieuwd hoe het verder gaat!

pmarena

Berichten: 48192
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 11:35

Als ik nieuw op wil brengen dan douche ik eerst en even scheren en goed schrobben met een washandje onder de oksels. Wil ik geen nieuwe Nuud opbrengen dan sop ik alleen even goed in, zonder te schrobben. Ik gebruik al eeuwen Eucerin waslotion voor het wassen, lekker schuimen, insoppen, afspoelen en dóór :j

black_kelpie

Berichten: 7830
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 11:46

Ik ben nu 5 weken aan de Nuud, helaas is dit het niet voor mij. Het werkt tot op zekere hoogte, maar bij meer inspanning of stress ruik ik wel echt een zweetlucht. Ik vond het gebruik wel fijn, en de irritatie die ik altijd had van de Odorex is helemaal weg, ik wil dus ook echt niet terug naar zoiets.

Vandaag begonnen met Lekker in een potje, eens zien wat mijn oksels daar van maken :Y)

Cilli96

Berichten: 544
Geregistreerd: 20-01-12
Woonplaats: Knus Huisje

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 20:30

Iemand die een tubetje nuud kwijt wil? Wil het graag proberen maar vind het toch duur voor proberen en zie hier mensen bij wie het niet bevalt. Vind het zonde dat het anders evt lang blijft staan en weg wordt gegooid..

truus1970

Berichten: 1260
Geregistreerd: 07-05-08

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 13:04

Ik smeer na t douchen, maar nie taltijd. Ik heb er ook geen regel in. Als ik me vindt ruiken, smeer ik. Maar wel op schone oksels. Ik gebruik wel parfum of deo voor de geur. Niet meer om te maskeren

regtur
Berichten: 888
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Noordeinde

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 23:37

Sinds een jaar of 10, gebruik ik een deo die ik online bestel bij Pro Natura. Ik koop daar ook supplementen, propolis, etc. Nadat ik hoorde dat de meeste deo's aluminium bevatten , wat mogelijk borstkanker zou triggeren, ben ik onmiddellijk overgestapt op een natuurlijke deo. Ik doe bijna een jaar met een potje. Met een spateltje breng je iets ter grootte van een rijstkorrel aan en het werkt prima! Ik kan ook wel een dag, soms 2 dagen overslaan. Kost ongeveer 2 tientjes.

xSCWx
Berichten: 7061
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 10:58

Regtur, heb je een linkje? Ik kom via Google op heel andere dingen uit, in ieder geval niet bij deo haha. Op welke basis is die deo?

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 15:13

regtur schreef:
Sinds een jaar of 10, gebruik ik een deo die ik online bestel bij Pro Natura. Ik koop daar ook supplementen, propolis, etc. Nadat ik hoorde dat de meeste deo's aluminium bevatten , wat mogelijk borstkanker zou triggeren, ben ik onmiddellijk overgestapt op een natuurlijke deo. Ik doe bijna een jaar met een potje. Met een spateltje breng je iets ter grootte van een rijstkorrel aan en het werkt prima! Ik kan ook wel een dag, soms 2 dagen overslaan. Kost ongeveer 2 tientjes.


Een rijstkorrel?

Hoeveel zweette jij?

Dat van aluminium en borstkanker schijnt alweer achterhaald te zijn. Maar better safe than sorry

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 15:55

Ik zweette altijd heel veel en ik stonk ook, sinds 3 jaar gebruik ik Nuud en ik wil nooit meer anders. Super zuinig, met zo'n tubetje doe ik driekwart jaar.

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 21:46

Oh ik kom dit topic nu ineens tegen... Tijd lang een aluin stick geprobeerd, maar dat was het voor mij niet. Deed wel iets, maar ik vond niet dat ik fris rook :n

Nu een paar maanden natuurlijke deo van Happy Soaps in gebruik, ben er lyrisch over! Heel fijn :j

Ik ben overigens gestopt met spuitdeo omdat daar aluminiumdeeltjes in zitten en er een behoorlijk causaal verband is gevonden met borstkanker. De aluminium deeltjes worden goed opgenomen als de huid net geschoren is, en da's niet best.

regtur
Berichten: 888
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Noordeinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 23:34

xSCWx schreef:
Regtur, heb je een linkje? Ik kom via Google op heel andere dingen uit, in ieder geval niet bij deo haha. Op welke basis is die deo?

Ik ben niet goed met linkjes |( Het is een postorderbedrijf en ik koop daar al jaren. Onlangs kwam ik erachter dat ze ook een Facebookpagina hebben. De merknaam of fabriek waar het gemaakt wordt is Medex en is Duits fabrikaat. Hoeveel ik zweet? Pfoe, bij warm weer loopt het in straaltjes over mijn rug. Bij inspanning ook.Druppels op de neus, zout water in de ogen, kletsnatte nek en haren.Oksels dus ook... Dus ja, alle porieen open *\o/* Sinds de overgang af en toe met een luchtje, dat is minder. En moet ik echt wel dagelijks gebruiken. Normaal echter om de 2 a 3 dagen.
Helaas heb ik de verpakking weggegooid, dus kan je ook geen info geven over de ingredienten.

xSCWx
Berichten: 7061
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 00:40

Bedankt regtur.
Ik bedenk me ineens dat ik altijd heel tevreden was over mijn lush deo poeder (the greench). alleen het opbrengen was zo’n bende (daardoor ben ik er toen ook mee gestopt), heeft iemand daar al iets handigs op verzonnen?

Naomi_Jortje

Berichten: 4196
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Budel-Schoot

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 13:18

Een vraagje aan de mede Nuud-gebruikers:
Qua geur ben ik er echt ontzettend tevreden over, ik ruik niks. Maar ik zweet sinds ik het gebruik ontzettend veel... Hiervoor altijd Nivea rollers gebruikt, want van spuitbussen kreeg ik uitslag. Als ik echt hard sportte dan kreeg ik wel natte oksels, maar eigenlijk nooit dat ik iets op m'n shirt zag. Nu krijg ik behoorlijke vlekken al na 10 minuten door het bos slenteren... Meer mensen die dit zo ervaren?

truus1970

Berichten: 1260
Geregistreerd: 07-05-08

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 13:51

Het is warm..... vergeet dat niet