Natuurlijke deo

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Solistar

Berichten: 768
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 15:53

Dat klopt van Nuud, plus dat die zilverdeeltjes best schaars zijn, en moeilijk te winnen, las ik ergens.

Maar voor mij is het zo dat ik echt zo weinig gebruik dat het in verhouding wel beter is denk ik dan gewone deo, ik gebruik het nu al 2 maand zoiets en misschien net een half klein tubetje leeg..

Ann_moi

Berichten: 3854
Geregistreerd: 11-04-06

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 11:40

Ik heb na aanleiding van dit topic ook Nuud besteld. De eerste 2 dagen na smeren ging het goed, na de tweede dag wel een beetje zweet lucht. Gisteren opnieuw gesmeerd en vanochtend een workout gedaan, ruik het wel een klein beetje. Nu heb ik ook wel een gevoelige neus.
Ben benieuwd in hoeverre ik straks hopelijk er 3 dagen mee zou kunnen, of hopelijk meer! :)

Gulpje

Berichten: 8075
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 12:17

Het zal voor de meesten hier misschien niet natuurlijk genoeg zijn maar ik ben sinds jaar en dag ontzettende fan van de Rituals deo sticks. En dan vooral de Happy Buddha. Ik doe een half jaar met een stick en zweet 80% minder en ruik nooit meer iets, wonderspul!

PMarena, welk merk gebruik jij? Werd me niet geheel duidelijk toen ik dit topic doorlas :=

pmarena

Berichten: 48201
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 12:19

Gulpje ik ga er vanuit dat dat een grapje is, toch...?
Gezien ik best wel enthousiast het merk noem steeds :=

Gulpje

Berichten: 8075
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 13:55

pmarena schreef:
Gulpje ik ga er vanuit dat dat een grapje is, toch...?
Gezien ik best wel enthousiast het merk noem steeds :=


*D *D *D

pmarena

Berichten: 48201
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 14:10

Hihi gelukkig :))

(je weet het maar nooit op Bokt :)) )

Ja nou het werkt gewoon zó bizar goed bij mij, ik jubel ervan :P

Maaraatje

Berichten: 416
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Noord brabant.

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 19:45

Die van rituels spreekt mij ook erg aan.

Grote fan van de shower mousse. Maar komen de geuren van de Deo stick overeen met de andere producten van die lijn?

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 09:27

maratjesammy schreef:
Die van rituels spreekt mij ook erg aan.

Grote fan van de shower mousse. Maar komen de geuren van de Deo stick overeen met de andere producten van die lijn?

Is die deo van Rituals ook een natuurlijke deo? Kan me er nl weinig bij voorstellen met die doorgaans flink aanwezige geuren.

Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 20:41

Rituals bevat aluminium.

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 20:45

Padoertje schreef:
Jammere van Nuud vind ik dat een 'vegan' deo is die wel nano of microdeeltjes zilver bevat die weer een probleem opleveren als ze door het doucheputje gespoeld worden. Zelfde verhaal met make-up resten en lippenstift die deze deeltjes achterlaten en vrijwel niet volledig gefilterd kunnen worden op de waterzuivering (sorry, heb bij een waterschap gewerkt). Neemt niet weg dat ik deze toch wel een keer wil testen :P


Dit vind ik echt heel jammer -O- ik wilde Nuud nav dit topic ook bestellen maar hierdoor doe ik dat niet. Ik blijf bij Lush.

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 22:26

Ik heb net een Nuud deo besteld naar aanleiding van dit topic. Ik gebruik nu Dove go fresh cucumber.

Mlies
Berichten: 14153
Geregistreerd: 23-07-03

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 06:57

Hier nog steeds blij met Nuud! Misschien niet de meest milieuvriendelijke optie, maar ik hoef m’n bovenkleding nu niet meer na 3 uur dragen te wassen en dat draagt dan wel weer bij aan het milieu.

Summerfly

Berichten: 2903
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 15:41

Ik gebruik Nuud nu een aantal weken en ben toch tot de conclusie gekomen dat het niet helemaal werkt voor mij. Ik zweet nog steeds en de geur komt er ook gewoon nog doorheen. Op dag 1 valt het vaak wel mee maar daarna ruik ik toch nog een zweetgeur. Heb ook liever iets zoals lekkerineenpotje wat je gewoon elke dag moet smeren, dat vind ik een fijner idee. Hoop stiekem dat lekkerineenpotje nog een keer met een sensitive versie komt (zonder sodiumbicarbonaat) :o

MareVeer
Berichten: 195
Geregistreerd: 06-08-13

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 15:46

Voordat ik Nuud zou gaan bestellen wilde ik eerst eens kijken wat zo’n aluinsteen zou doen, en dat bevalt prima. Voor 2 euro wilde ik het eens proberen, gebruik hem nu zo’n 3 weken en merk een groot verschil, wellicht ook voor anderen een idee!

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 16:00

Summerfly schreef:
Ik gebruik Nuud nu een aantal weken en ben toch tot de conclusie gekomen dat het niet helemaal werkt voor mij. Ik zweet nog steeds en de geur komt er ook gewoon nog doorheen. Op dag 1 valt het vaak wel mee maar daarna ruik ik toch nog een zweetgeur. Heb ook liever iets zoals lekkerineenpotje wat je gewoon elke dag moet smeren, dat vind ik een fijner idee. Hoop stiekem dat lekkerineenpotje nog een keer met een sensitive versie komt (zonder sodiumbicarbonaat) :o


Heb je al aluin geprobeerd?

Summerfly

Berichten: 2903
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 16:05

Ik ga van de week is zo'n aluinsteen proberen ja! Is een stuk goedkoper en gaat denk ik ook veel langer mee, dus ben heel benieuwd of dat gaat werken.

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 23:15

Ik heb Nuud nu voor de tweede keer aangebracht en ik wil niet te vroeg juichen, maar het lijkt vanaf het begin al te werken! Ik heb de afgelopen twee dagen geen zweetgeur geroken.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 00:22

Hi, sinds een paar jaar gebruik ik Ohm deodorant. Een poeder op basis van natrium bicarbonaat met essentiële oliën. Deze werkt echt fantastisch: geen luchtjes, geen klotsende oksels en ook zuinig en makkelijk in gebruik.

Maar helaas krijgen mijn oksels er een kleurtje van. Tijdens mijn zwangerschap erger, maar het valt me nu weer op dat mijn oksels een beetje bruinig zijn. De huid zelf, dus ik kan het niet wegscrubben ofzo.

Herkent iemand dit van het natrium bicarbonaat?

Duhelo

Berichten: 28559
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 08:40

Summerfly schreef:
Ik gebruik Nuud nu een aantal weken en ben toch tot de conclusie gekomen dat het niet helemaal werkt voor mij. Ik zweet nog steeds en de geur komt er ook gewoon nog doorheen. Op dag 1 valt het vaak wel mee maar daarna ruik ik toch nog een zweetgeur. Heb ook liever iets zoals lekkerineenpotje wat je gewoon elke dag moet smeren, dat vind ik een fijner idee. Hoop stiekem dat lekkerineenpotje nog een keer met een sensitive versie komt (zonder sodiumbicarbonaat) :o

Ik heb geen last meer van de geur, maar blijf wel zweten. En zo erg dat ik gewoon ganse zweetplekken heb terwijl ik gewoon stil zit achter mijn bureau (ok, met de zon erbij is het daar wel goed warm, maar toch).

Ik zoek dus iets die het zweten zelf ook tegenhoudt, al dan niet in combi met nuud?

Duhelo

Berichten: 28559
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 16:51

Ik zie een hoop gebruikers van salt of the earth en lekker in een potje. Helpen deze enkel tegen de geur of ook tegen het zweten zelf?

Kaka

Berichten: 4816
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 17:01

Alleen tegen de geur.

kally
Berichten: 5253
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 17:09

Tegen de geur....

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 17:30

Denk dat je bij de standaard low waste en simpele ingredienten deo’s vrijwel niets gaat vinden dat de hoeveelheid zweet verminderd
Ik zweet ook heel makkelijk/snel en veel
Maar ja, dan zal mijn lijf dat wel nodig hebben denk ik dan maar.

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 17:39

Ik gebruik de citroengeur roller van Weleda. Ook in spray te verkrijgen in flesje. Dat eerst tijd gebruikt, nu al tijden gek met de roller.

Duhelo

Berichten: 28559
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 17:43

Sonja_vR schreef:
Denk dat je bij de standaard low waste en simpele ingredienten deo’s vrijwel niets gaat vinden dat de hoeveelheid zweet verminderd
Ik zweet ook heel makkelijk/snel en veel
Maar ja, dan zal mijn lijf dat wel nodig hebben denk ik dan maar.

Mwah,mijn lijf kan het misschien "nodig" hebben maar tot vorig jaar was het blijkbaar niet nodig. Momenteel is het zo erg dat het door een dikke trui heenkomt, en dan heb ik het niet eens te warm. Ik zweet gewoon...

Ik heb nu de ben&anna,lekker in een potje en de ant perspirant van rituals besteld. Hopelijk zit er iets tussen die helpt...