Natuurlijke deo

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 17:15

En hoe ging dat?

Ik moet zeggen dat ik met salt of the earth ook niet zoveel zweet.

Mlies
Berichten: 14153
Geregistreerd: 23-07-03

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 17:50

Hmm, ruik niks. Terwijl ik wel beetje warm gekleed was en de laatste tijd wel 2x per dag een schoon shirt aan wilde.
Lijkt goed! Morgenochtend even na douchen aanbrengen, kijken hoe lang het werkt.

black_kelpie

Berichten: 7826
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 22:56

Ik heb ook vandaag mijn Odorex roller aan de kant gezet en Nuud gesmeerd. Erg benieuwd of het voor mij gaat werken!

Qua werkzaamheid tegen zweten en geur was ik blij met de Odorex, maar ik had vaak last van flink geïrriteerde oksels, dus maar weer zoeken naar wat anders...

Amyyy

Berichten: 3499
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 23:56

Naar aanleiding van dit topic heb ik ook nuud besteld. Ik gebruik het nu 2 weken en was de eerste week echt nog niet impressed. Rook mezelf en zweette meer, terwijl ik daar normaal echt totaal geen last van heb. Deze week ruik ik minder, maar op een dag als vandaag toch weer zweten en een lichte geur. Hopelijk wordt dat ook minder. Ik breng het nu om de dag aan

pmarena

Berichten: 48169
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:16

Het werkt gewoon niet voor iedereen. Je schijnt wel goed op te moeten letten dat je het echt na het douchen op goed droge oksels aan moet brengen. Maar als het werkt: màn wat een vondst *\o/*

Summerfly

Berichten: 2903
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:36

Kreeg gister mijn tubetje Nuud binnen. Gedoucht, schoon shirt aangetrokken en gaan slapen.. normaal zweet ik redelijk 's nachts maar tot nu toe is alles nog fris! Ben benieuwd of het blijft werken.

Duhelo

Berichten: 28556
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:08

Hier ook Nuud gebruiker. Heel fijn spul, ik gebruik het 2 X per week en ruik er niet meer door.
Helaas blijf ik wel zweten (en ik heb de indruk meer dan anders, maar geen idee of dit door nuud komt, of door het stoppen met anticonceptie (ik vrees het laatste ).
Dus moest ik een fijn alternatief vinden waardoor ik minder zweet (in mijn paardenkloffie geen probleem, in uitgaans of werkkledij vind ik het minder... , wil ik dat alsnog proberen.)

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:38

Volgens mij is het principe achter Nuud niet dat je niet zweet maar dat het niet ruikt. En er staat ook bij de gebruiksaanwijziging dat het normaal is dat je in het begin wat meer ruikt. Ik gebruik het nu dik een jaar, ga nu aan mn 3e tube beginnen (we doen er met zn 2 van). Meestal vergeet ik het zelfs te gebruiken, de doet er echt heel lang mee.

Benthe

Berichten: 1588
Geregistreerd: 11-07-06

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:52

Hier ook tevreden gebruiker van Nuud. Nog een tip; knip, zo aan het einde van je tubetje, de tube doormidden. Dan kun je gewoon nog een paar weken langer hetzelfde tubetje gebruiken. Er blijft namelijk anders superveel spul inzitten.
Je blijft inderdaad wel zweten, maar het stinkt niet meer (tenzij het een ouder shirt is waar je al eerder in gestonken hebt, dan blijft de zweetlucht gewoon in de shirts hangen, is mijn ervaring). Ik smeer om de dag na het douchen spul in, maar dit hoeft eigenlijk niet. Kan zo 2 of meer dagen tussen zitten. Topspul!

Solistar

Berichten: 768
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 13:29

Hier ook een fan van Nuud!

Ik ben wel benieuwd hoelang degene het gebruikt hebben die vonden dat ze gingen stinken?

Er staat dat je eerst moet detoxen, en eerst dus inderdaad misschien juist meer ruikt. Dan is het een kwestie van volhouden. En na deze periode werkt het wel. Ik gebruik t ook maar 1 of 2x in de week. Maar verwacht dus geen wonderen direct de eerste keer.

pmarena

Berichten: 48169
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 13:31

Nou hier dus meteen vanaf de eerste keer een perfecte werking +:)+

En ik heb ook geen aandelen hoor...helaas :')

Solistar

Berichten: 768
Geregistreerd: 31-05-07

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 13:52

Hier ook binnen een paar dagen effect hoor, maar ze raden bv wel aan om te beginnen als je paar dagen thuis bent en niet te snel op te geven en het iets van 2 weken (?) de tijd te geven voor te zeggen dat het niet werkt :-)

Weenck

Berichten: 433
Geregistreerd: 28-05-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 14:16

Ik gebruik deze deodorant van Speick: http://www.deonlinedrogist.nl/speick-natural-deo-stick-40ml-p-17760.html
Werkt super goed en hij ruikt erg lekker! In tegenstelling tot veel andere natuurlijke deo's blijft dat luchtje de hele dag hangen. Hij is wel wat duurder dan 'gewone' deo, maar ik doe er al maanden mee en hij is nog lang niet op :)
Verder heb ik zelf geen goede ervaringen met Nuud, heb het echt en kans gegeven, maar kreeg er hele natte oksels van. Maar ik ken ook veel mensen bij wie het wel werkt, denk dat het gewoon een kwestie van uitproberen is.

Annash
Blogger

Berichten: 26546
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 14:33

Goh, interessant. Ik denk dat ik ook Nuud maar eens probeer. Ik zweet niet zoveel maar vind het wel lastig om de geur weg te krijgen soms.

Ik ga eens zoeken waar ik het kan bestellen.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 15:09

Tja, daar twijfel ik dus om.

Geen idee waarom bij mij de ene deo wel 100% werkt en de andere niet. Weleens alles naast elkaar gezet en dan was het gewoon hetzelfde.

Ik zweette altijd enorm snel en heb het nu goed onder controle zonder hele agressieve middelen nog. Maar durf niet meer over te stappen als het toch gaat ruiken of nat wordt.

De een zweet gewoon meer dan de ander. Ik weet zat mensen die 1x spuiten en klaar zijn. Dat zoiets dan werkt, snap ik wel. Maar zweet je snel en meer, dan zal het toch anders zijn.

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 00:35

Ik heb Nuud 1,5 maand geprobeerd en ook nieuwe shirts gekocht. Maar ik ging zo erg ruiken dat ik mijn shirts niet meer schoon gewassen kreeg := en heel de was er naar rook. Het heeft nog een week of 2 geduurd voordat ik weer normaal rook. Echt heel bizar, had totaal het tegenovergestelde effect voor mij. En ik wilde zo graag dat het zou werken :')

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 07:11

Nuud werkt voor mij ook echt niet, helaas. Hoe graag ik ook zou willen dat het werkt. Heb het denk ik bijna een jaar geprobeerd.
Sinds m'n zwangerschappen ruik ik veel sterker, zal iets hormonaals zijn (of die kids werken me op de zenuwen :') ) alleen de Hema sensitive roller werkt nog enigszins.
Maar, nu ik toch heel veel thuis werk en het me niet zo boeit of iemand wat ruikt gebruik ik pure kokosolie (dus zonder toevoegingen, geen mengsel van iets) en dat gaat eigenlijk verrassend goed.
Oksels moeten ook de kans krijgen om qua pH-waarde weer in balans te komen enzo.

F_Orumster

Berichten: 15322
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 07:13

Citaat:
Hier ook Nuud gebruiker. Heel fijn spul, ik gebruik het 2 X per week en ruik er niet meer door.


Douche je de ander ochtenden wel? Ik heb wel interesse maar douche elke ochtend.

kally
Berichten: 5249
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 07:20

Hier sinds twee weken Nuud in gebruik en de 1e keer na douchen opgedaan en na gewoon elke dag douchen na 6 dagen weer opnieuw gebruikt, dus 6 dagen geen zweetlucht geroken.

pmarena

Berichten: 48169
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 08:30

Typisch hè dat Nuud bij de 1 zo geweldig werkt en bij de ander voor geen meter... zo kan ik me niks voorstellen bij die mensen die zeggen dat 1 van die andere natuurlijke middeltjes zo geweldig werken... dat werkt bij mij allemaal maar een paar uur en dan word ik echt gek van de zweterigheid :r

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 09:31

Ik heb de Nuud vooral gekocht vanwege minder afval e.d. Ben verder niet echt een zweterig type dus dat was sowieso geen issue bij mij. Of ik doe nooit zo intenst veel, dat kan ook.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 11:24

Ik vind dat toch teveel negatieve ervaringen van de nuud.

Lees verder wel weinig over de andere natuurlijke deo's.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 11:37

Er zijn best veel goede ervaringen hoor
Maar tis helaas een kwestie van proberen

Hordes mensen zijn heel tevreden over salt of the earth bijvoorbeeld
Die werkt bij mij voor geen meter

Wr love the planet wel, maar die is/was niet vegan
Lekker in een potje werkt bij mij ook super
En bij een hoop anderen niet

Nuud werkte bij mij ook prima trouwens
Maar vond een blikje fijner qua verpakking

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 12:48

Hier nu dag 2 met nuud. Ik ruik nog niks. Ik ben benieuwd

pmarena

Berichten: 48169
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Natuurlijke deo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 12:57

Het is bij elke deo een kwestie van proberen, en de kans dat het niet werkt. Dus waarom dan niet Nuud proberen....denk ik dan :) Als het wel werkt dan ben je echt spekkoper :+: