Wel of niet naar onze paarden?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Wel of niet naar onze paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 12:30

De supermarkt is erger om heen te gaan dan mijn paarden (in eigen beheer op een doe-het-zelf plekje met 3 andere eigenaren, 7 paarden in totaal)..... Mijn paarden zijn afhankelijk van ons, dus....

Leo

Berichten: 50139
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 12:31

Ik ga ook naar stal, en hoop dat te kunnen blijven doen.
Die paar uurtjes per dag zijn even de rest van de wereld even uit zetten. De rest van de tijd vreet ik mezelf al genoeg op.

Wij zijn relatief klein en er mag geen bezoek meer komen wat ik volkomen logisch vind. Geen lessen ook meer, wat ik enorm jammer maar ook volkomen logisch vind.
Ik kies bewust de rustige tijden uit. Ik heb desinfectie in m'n kast staan voor voor en na gebruik van gemeenschappelijke spullen. Ook ga ik handschoenen gebruiken voor alles.

Als ik wel stalgenootjes spreek, houden we ons allemaal goed aan de afstand.

Shenavallie
Berichten: 11577
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 12:52

Zolang ik zelf geen verkoudheids- of griepverschijnselen heb, zou ik zelf nog wel heen zijn gegaan. Ik heb mijn pony's aan huis, maar heb ooit wel een eigen paard op een pensionstal gehad. Mocht ik in die situatie de verschijnselen wel hebben, dan zou ik de eigenaren hebben ingelicht en gebruik hebben gemaakt van hun aanbod om voor de paarden te zorgen. Zolang jezelf niets mankeert en je aan de regels houdt, dan kun je gewoon naar stal toe.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Wel of niet naar onze paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 12:57

Wij staan op een kleinschalige pensionstal. De momenten dat wij er zijn zien we toch al weinig anderen, dus het is gemakkelijk om afstand te houden.
Vanochtend nog lekker een buitenritje gedaan :-)

Ik hoop dat we in elk geval nog naar de paarden mogen blijven gaan, anders wordt het echt niet gemakkelijker :\

Cilianne
Berichten: 327
Geregistreerd: 11-11-18

Re: Wel of niet naar onze paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 13:36

Ik vind het moeilijk.

Bij ons is alles buiten en we zijn gezond maar de pensioneigenaar en zijn vrouw zijn 70+ dus hoe graag ik ook naar mijn paard wil, neem ik hier geen risico door te gaan, uiteindelijk blijft het virus tot 72u op plastiek overdraagbaar en ik hoef niet ziek te worden om het door te geven via mijn handen en de stroomdraadhandvaten en dergelijke.

Ik blijf dus in mijn kot (samen met echtgenoot en 3 jonge kinders ;( ) ...

Zebrastreep

Berichten: 9762
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 13:42

Ik ga momenteel niet omdat ik al een week met verkoudheidsklachten rondloop. Ze hadden gevraagd of je niet langs wou komen als je klachten had. Verzorging van de paardjes werd overgenomen. Wel slecht getimed mijn paard heeft net een hoefzweer opgelopen en die moet eigenlijk schoon gemaakt worden. Maar ze houden haar goed in de gaten.

Zodra ik weet beter ben is het wel de bedoeling om gewoon weer wat te gaan doen. Alleen in de ochtend van 9 tot 10 is de stal even op slot zodat ze de dagelijkse werkzaamheden kunnen uitvoeren. Ook moeten we nu handschoentjes aan die stal ook heeft aangeschaft. Erg fijn dat stal ook maatregelen neemt. Ik denk alleen dat ik niet zo snel meer een buiten rit ga maken omdat het natuurgebied overspoeld wordt met mensen momenteel.

Mocht het echt zo ver komen dat we niet meer naar buiten mogen , maar ik mij 0,0 zorgen om de paarden. Ze worden dan alsnog goed in de gaten gehouden dus ik heb daar eigenlijk geen moeite mee. Oudste paardje is bijna 21 en heeft wat artrose dus ik rij eigenlijk niet meer elke dag. Jongste paardje is nu 1,5 dus die staat nog lekker in de opfok. Als ik op vakantie ga heb ik hier ook eigenlijk geen zorgen om.

Ik denk dat je wel gewoon kunt gaan als je maar aan de richtlijnen van het RIVM houdt. Dus afstand van stalgenoten en met poetsen en opzadelen elkaar ruimte geven. Nu denk ik eigenlijk wel dat niemand zijn paard op minder als halve meter van elkaar afzet omdat ze elkaar ook nog een trap kunnen verkopen natuurlijk haha.

Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Wel of niet naar onze paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 16:21

Tja, ik zal wel moeten, ziek, verkoudheidsverschijnselen of niet. Mijn paarden zijn compleet afhankelijk van mij en mijn man.... Gelukkig houden we wel afstand van de overige 3 paardeneigenaren, die ik dus ook niet per se hoef te zien. Dat scheelt.

AnnoNiemand

Berichten: 894
Geregistreerd: 16-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-20 16:23

Cilianne schreef:
hoe graag ik ook naar mijn paard wil, neem ik hier geen risico door te gaan, uiteindelijk blijft het virus tot 72u op plastiek overdraagbaar en ik hoef niet ziek te worden om het door te geven via mijn handen en de stroomdraadhandvaten en dergelijke.

Dit vind ik dus eng inderdaad... Al heb ik geen direct contact met andere mensen, iedereen zit wel met zijn handen aan de handvaten van de poort, de bakdeur etc. #) Ik dus ook, als ik iets met de paarden ga doen. Vervolgens zit ik dan weer met ‘vieze’ handen aan mijn fietsstuur, huissleutel, deurklink etc.

lfrwinterz

Berichten: 96
Geregistreerd: 22-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 16:25

Ik ga ook gewoon nog naar mijn pony. We zijn met drie daar, en hebben vaste dagen qua voeren etc. Daardoor zijn we er vaak niet eens op hetzelfde moment en dat zijn dingen die gewoon moeten gebeuren. Vooral als je met weinig bent en afstand kan houden zou ik gewoon gaan!