Corona patiënten op bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Esther_

Berichten: 3999
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 19:27

Ik weet nog steeds niet waar en wanneer ik besmet ben. Is nog steeds een klein beetje frustrerend, want ik deed niet veel meer dan thuiswerken, sporten en boodschappen.

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 21:32

Esther_ schreef:
Ik weet nog steeds niet waar en wanneer ik besmet ben. Is nog steeds een klein beetje frustrerend, want ik deed niet veel meer dan thuiswerken, sporten en boodschappen.


Boodschappen doen is wel een risico dus mss daar

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 21:39

Mijn dochter had op vrijdag contact met besmette collega.
Ik heb mijn dochter op zondag gezien ( wisten toen niet van de besmetting).
Mijn dochter werd op maandag ineens erg ziek, ik kreeg op dinsdagavond lichte klachten.
Op die maandag heb ik mijn collega besmet, zij kreeg op donderdagavond lichte klachten.
Mijn man echter werd op zaterdagmiddag ineens erg ziek.
Samenvatting, bij ons allemaal dus verschillend hoe snel en hoe erg de klachten begonnen.

Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 23:19

Ik mag me hier ook melden denk ik. Zo voorzichtig geweest ivm risicogroep. Woensdagmiddag licht verkouden en test donderdag ingepland. Donderdag word ik wakker met koorts hoest hoofdpijn nekpijn spierpijn. Vrijdag uitslag en positief. Bron onbekend. Ik ben er goed ziek van. Verstikkende hoestbuien en pijn in mijn lijf. Dit is echt zwaar. Ik vind het ook spannend omdat mijn ademhaling spieren verzwakt zijn. Oorzaak onbekend. En ik heb astma. Pufjes op de max en vandaag prednison gestart. Hopelijk gaat het dan wat beter.

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 23:31

Beterschap Spetter :(:) ik hoop dat je je snel weer wat opknapt met die medicijnen!

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 23:46

Spetter schreef:
Ik mag me hier ook melden denk ik. Zo voorzichtig geweest ivm risicogroep. Woensdagmiddag licht verkouden en test donderdag ingepland. Donderdag word ik wakker met koorts hoest hoofdpijn nekpijn spierpijn. Vrijdag uitslag en positief. Bron onbekend. Ik ben er goed ziek van. Verstikkende hoestbuien en pijn in mijn lijf. Dit is echt zwaar. Ik vind het ook spannend omdat mijn ademhaling spieren verzwakt zijn. Oorzaak onbekend. En ik heb astma. Pufjes op de max en vandaag prednison gestart. Hopelijk gaat het dan wat beter.


O zo rot
Sterkte
Idee waar je het hebt opgelopen? Boodschappen , werk?

Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 01:25

tokedri schreef:
Spetter schreef:
Ik mag me hier ook melden denk ik. Zo voorzichtig geweest ivm risicogroep. Woensdagmiddag licht verkouden en test donderdag ingepland. Donderdag word ik wakker met koorts hoest hoofdpijn nekpijn spierpijn. Vrijdag uitslag en positief. Bron onbekend. Ik ben er goed ziek van. Verstikkende hoestbuien en pijn in mijn lijf. Dit is echt zwaar. Ik vind het ook spannend omdat mijn ademhaling spieren verzwakt zijn. Oorzaak onbekend. En ik heb astma. Pufjes op de max en vandaag prednison gestart. Hopelijk gaat het dan wat beter.


O zo rot
Sterkte
Idee waar je het hebt opgelopen? Boodschappen , werk?

Nee weet ik niet. Ik ben heel voorzichtig vanwege mijn zwakke longen en slechte conditie door een zenuwaandoening. Ik ben afgekeurd dus werk niet. Boodschappen laat ik bezorgen. Mijn hulp testen vandaag positief die heeft het van mij waarschijnlijk. Ik had tegen ggd gezegd dat dinsdag mijn hulp is geweest maar ze hoefde niet in quarantaine. Gelukkig is ze meteen gaan testen toen ik haar gister inlichtte. Ook positief. Sinds vandaag heeft ze wat spierpijn.
Ik vind het echt heftig. Put me echt uit dat hoesten. Rotvirus

Fenneeee

Berichten: 2991
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 08:01

bloemm schreef:
Hoe snel hadden jullie klachten nadat je in contact bent geweest met je besmetter?


Ik weet wel waar ik het heb opgelopen, maar niet door wie. Ik denk dat ik of op zondag of op dinsdag ben besmet. En kreeg vrijdag keelpijn en zaterdag positief getest

Beterschap spetter. Hopen dat je wat opknapt door de medicijnen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34673
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 09:50

Spetter ik hoop zo voor jou dat het niet erger wordt.

Ik heb deze week ineens weer meer last van een verhoogde hartslag. Doe eigenlijk alles weer wat ik voor corona ook deed, misschien toch nog net te veel dan? Scheelt dat er deze week niet paard gereden kan worden, kan ik kijken of dat verschil maakt.

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 12:27

Mijn hartslag kan zo ook een paar dagen weer verhoogd zijn. Komt vaak om echt kleine dingen zoals een nacht wat slechter slapen of even wat teveel gedaan de dag ervoor. En soms weet ik ook totaal niet hoe het komt en is het na een paar dagen ook spontaan weer goed. Blijft een raar virus.

bloemm

Berichten: 225
Geregistreerd: 11-07-06

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 14:13

Bedankt allemaal voor de antwoorden. Tot nu toe voel ik me gelukkig nog goed maar zit nu op 5 dagen. Ik kan morgen testen. Veel beterschap gewenst Spetter, ik duim voor je, voor een snel herstel!

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 15:28

Spetter schreef:
Ik mag me hier ook melden denk ik. Zo voorzichtig geweest ivm risicogroep. Woensdagmiddag licht verkouden en test donderdag ingepland. Donderdag word ik wakker met koorts hoest hoofdpijn nekpijn spierpijn. Vrijdag uitslag en positief. Bron onbekend. Ik ben er goed ziek van. Verstikkende hoestbuien en pijn in mijn lijf. Dit is echt zwaar. Ik vind het ook spannend omdat mijn ademhaling spieren verzwakt zijn. Oorzaak onbekend. En ik heb astma. Pufjes op de max en vandaag prednison gestart. Hopelijk gaat het dan wat beter.



O zo rot
Sterkte
Idee waar je het hebt opgelopen? Boodschappen , werk?[/quote]
Nee weet ik niet. Ik ben heel voorzichtig vanwege mijn zwakke longen en slechte conditie door een zenuwaandoening. Ik ben afgekeurd dus werk niet. Boodschappen laat ik bezorgen. Mijn hulp testen vandaag positief die heeft het van mij waarschijnlijk. Ik had tegen ggd gezegd dat dinsdag mijn hulp is geweest maar ze hoefde niet in quarantaine. Gelukkig is ze meteen gaan testen toen ik haar gister inlichtte. Ook positief. Sinds vandaag heeft ze wat spierpijn.
Ik vind het echt heftig. Put me echt uit dat hoesten. Rotvirus[/quote]

Mss heb je t van de hulp maar kreeg zij later symptomen
Heb je huisgenoten?

Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 15:43

Helaas net bericht dochter ook positief. 1 voordeel we kunnen weer knuffelen met elkaar. Ze is wat snotterig nu.zoon negatief en man ook maar waren natuurlijk met dochter in nauw contact dus dat kan wel weer veranderen

Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 12:08

Heb de huisarts laten komen. Gister geen koorts maar wel benauwd. Vannacht ineens hoge koorts en nog meer benauwd. Ik heb dus een longontsteking. Krijg prednison en een antibiotica. Duimen dat het werkt. Ik vind het heel spannend

Goof

Berichten: 28822
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 12:11

Bah, beterschap!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34673
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 12:15

Goed dat je gebeld hebt. Hoop voor je dat het snel aanslaat.

Daisyyxx
Berichten: 108
Geregistreerd: 25-01-16

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 12:58

Morgen voor het eerst fysio. Ben benieuwd (ook of de autorit daarheen een beetje goed gaat haha). Merk wel dat ik sinds het starten van de vit B boost mij wat beter voel. Ik had een extreem te laag vit B. Mijn spieren voelen iets minder vermoeiend aan. Dus tip: ga zeker vit b slikken of overleg even met je huisarts!

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 13:01

Spetter schreef:
Heb de huisarts laten komen. Gister geen koorts maar wel benauwd. Vannacht ineens hoge koorts en nog meer benauwd. Ik heb dus een longontsteking. Krijg prednison en een antibiotica. Duimen dat het werkt. Ik vind het heel spannend



Beterschap, ik heb ook een paar x longontsteking gehad, de combinatie antibiotica en prednison helpt bij mij altijd goed.

Wescha
Berichten: 734
Geregistreerd: 12-12-17

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 13:38

Vandaag ook door de huisarts gebeld en ik mag starten met de revalidatie bij de fysio. Nu nog een fysio zoeken die dit mag doen.

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:54

Ik heb vandaag ook de huisarts gebeld. Ondanks 2 inhalators, blijf ik hoesten.
Ik heb nu codeine gekregen en het advies om met deze kou niet naar buiten te gaan.
Maar als ik naar buiten ga, dan een mondkapje met een dunne sjaal erover te dragen.
De koude lucht is slecht voor je longen als je net hersteld ben van Corona.

tienus63

Berichten: 12096
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:24

Spetter schreef:
Heb de huisarts laten komen. Gister geen koorts maar wel benauwd. Vannacht ineens hoge koorts en nog meer benauwd. Ik heb dus een longontsteking. Krijg prednison en een antibiotica. Duimen dat het werkt. Ik vind het heel spannend

Is je huisarts op de hoogte van de behandelwijze die Drentse huisartsen nu doen bij covid patiënten?
Hoop dat de noordelijke huisartsen een beetje samenwerken/ideeën uitwisselen.

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/167342 ... lan-corona

Heel veel beterschap.

Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 15:09

Revalidatie is altijd goed. Heb zelf jaren geleden longrevalidatie gedaan.

Helaas gisteravond opgenomen en nu warme zuurstof wat met kracht naar de longen wordt geblazen helpt me beter ademen

tienus63

Berichten: 12096
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 15:21

Een spoedig herstel gewenst Spetter.
Ben blij update van jezelf te lezen.

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 17:26

Spetter schreef:
Revalidatie is altijd goed. Heb zelf jaren geleden longrevalidatie gedaan.

Helaas gisteravond opgenomen en nu warme zuurstof wat met kracht naar de longen wordt geblazen helpt me beter ademen


Veel
Sterkte

kiki1976

Berichten: 16864
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 17:30

Vandaag bericht van school gehad, dat een leerling die bij mijn dochter met praktijk in de klas zit positief is getest op corona. Beetje jammer dat dit wel erg traag aan school doorgegeven is. Leerling is 2-2 voor het laatst op school geweest en vandaag gemeld dat deze dus positief is. Wel was degene op 2-2 al besmettelijk.
Klas mag nu niet naar school, pas aankomende vrijdag weer (uitgaande van de 7 dagen).

Dochter heeft tot op heden geen klachten gelukkig, en wij verder ook niet