Corona patiënten op bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Goof

Berichten: 28822
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 14:20

Gwenvd, verminderde conditie kan prima een gevolg zijn van ja.

Ik ben vanmorgen een paar uurtje op mijn werk geweest. Superfijn om weer even wat mensen te zien en de deur uit te zijn.
Wel slopend, ben echt kapot nu.
Gaat nog lang duren zo -O-

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34670
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 15:15

Zo over mijn grenzen nog geen ervaring mee. Maar nu ik weer volop aan het werk ben merk ik dat ik op mijn vrije dag wel echt meer vermoeid ben. Dan moet ik echt meer rust pakken en bijvoorbeeld even een dutje doen in de middag.

kaatje77

Berichten: 10432
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 15:17

Afgelopen week ook gemeld bij de huisarts.
Woensdag hebben ze 8 buisjes bloed getrokken en volgende week vrijdag krijg ik een hartkastje om 7 dagen achtereen mijn ritme te controleren.

Ik word zo gek van die druk op mijn borst...... begin oktober corona gehad ;(

Esther_

Berichten: 3999
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 15:38

Hier merk ik na bijna 10 weken eindelijk vooruit gang. Vandaag 30 minuten gelopen, wel een wat hoge hartslag, maar niet vermoeid of pijn tussen mijn schouders. Mijn rusthartslag is de afgelopen dagen ook weer bijna normaal.
Dankzij de fysio ben ik er nu van bewust dat die vooruit gang ook alleen echt lukt, als je niet over je grenzen heen gaat.

Goof

Berichten: 28822
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 12:03

Hoe gaat het met iedereen?
Ik ben ook erg benieuwd hoe het met de mensen gaat die inmiddels bij de fysio lopen, wat zijn de effecten?

Ik ben deze week gestart en ben nu 2x geweest. De 1e keer intake en testjes en gisteren een half uurtje gesport onder begeleiding. Mij valt op dat ik beide keren de dag erna ineens weer druk op mijn borst voel, iets kortademig ben en dat mijn hartslag weer heel hoog is. Beide dagen schoot die weer naar 150+. Dat is dan wel weg de dag erna, maar het is wel bijzonder.
Ik zou zo graag weer meer willen doen, weer wat werken, maar dit is toch een teken dat ik er echt nog (lang) niet ben. Ik ben ook echt nog onwijs vermoeid. Ik baal er echt van.
Laatst bijgewerkt door Goof op 05-02-21 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34670
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 12:10

:knuffel:

Met mij gaat het goed. Merk aan de conditie wel dat ik er nog niet helemaal ben maar het gaat nog steeds vooruit. Merk ik vooral met paardrijden.

Marije_jiplover

Berichten: 25332
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 12:15

De dag erna effect merken van inspanning had mijn man ook, juist ook toen hij nog geen fysio had
Op de dag zelf leek het dan lekker te gaan en deed hij al snel echt teveel, omdat die rem dus met een dag vertraging kwam :+
Nu met fysio sinds eind december 2x per week zit er bij hem wel echt een stijgende lijn in.

En hij leert door de fysio ook beter in te schatten wat hij wel of niet kan. Op tijd stoppen.

Voor kerst van mij een activity tracker van Garmin gekregen en hij gebruikt met name de feature bodybattery veel om in te schatten waar die ergens staat op z'n energieniveau van die dag.

Esther_

Berichten: 3999
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 12:39

@Goof, ik vind het best veel om gelijk met 30 minuten trainen te beginnen. Ik heb de eerste keren bij de fysio alleen gepraat en een plan van aanpak gemaakt. Ik moest mijn activiteiten bijhouden en mocht niet qua vermoeidheid/kortademigheid boven een 5 uitkomen. Kreeg wat lichte oefeningen mee om thuis te doen. Sinds vorige week merkte ik veel vooruitgang bij de dagelijkse activiteiten en zijn we gaan opbouwen. 2x 5 minuten fietsen bij de fysio. Meer niet.
Volgens de fysio willen de meeste te snel gaan en dat zit je herstel in de weg. Je mag wel wat moe zijn erna maar niet een terugval krijgen.

Helaas heb ik gisteren teveel gewerkt, teveel overleggen gehad, dus moet vandaag weer een flinke stap terug doen. Zo balen.

Goof

Berichten: 28822
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 12:47

Ik ben niet 30 minuten aaneengesloten bezig he. Ik ben er 30 minuten geweest en binnen die 30 minuten heb ik enkele activiteiten gedaan. Het kwam neer op 7 minuten fietsen en enkele krachtoefeningen voor benen en armen/schouders.
Ik zit met mijn dagelijkse dingen nu sowieso niet boven die 5, dus wij zijn meteen gestart. En doen het andersom; eerst alleen daar sporten, na verloop van tijd kijken wat ik thuis erbij kan oppakken.


Marije-jiplover, ja op tijd stoppen is een lastige. Tijdens die oefeningen bij de fysio wilde ik ook in 1x door, ze gingen me prima af en dan ga ik liever door dan tussendoor te gaan zitten. Maar achteraf hakt het er dan dus wel in.

Esther_

Berichten: 3999
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 12:53

Fijn Goof, dat klinkt een stuk beter. Maar als je de dag erna een terugval hebt is het denk ik toch net iets teveel.

kaatje77

Berichten: 10432
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 16:37

Ik heb vanochtend een kastje gekregen. Ze gaan 7 dagen mijn hart controleren. Vanochtend een uur in bes blijven liggen, had zo'n last van druk op de borst en nu na het plaatsen van de electrodus nog geen last gehad..... :+
Afgelopen week 8 buisjes bloed afgenomen en daar wacht ik nog op de uitslag.

Stomme corona. Loop er nu al 4 maand mee met de naweeën...... :(

Daisyyxx
Berichten: 108
Geregistreerd: 25-01-16

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 19:58

Ik had deze week bloed laten prikken en gisteren een x thorax laten maken. Longen zagen er oké uit gelukkig. Dus dat is een hele geruststelling. Verder qua lab waren mijn leverwaardes wel iets verlaagd, maar dat zagen ze vaker bij (ex)corona patiënten. Stom heb niet exact gevraagd welke waardes het waren. En mijn vit D was echt veelste laag. Moest gelijk gaan starten met vit D. Tabletten zou te langzaam duren waardoor ik nu vit D in drank voor heb voor 1x per week 6 weken lang. Verklaard wel een hoop klachten. Dus duimen dat het hierdoor nu beter gaat.
Dinsdag start ik met fysio. Ben benieuwd. Hopelijk niet veel behandelingen nodig, want er zijn ook genoeg dagen dat ik mij prima voel. Maar ook echt dagen dat ik mijn benen niet meer voor mij uit krijg om te lopen :')

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 20:51

Ik heb ongeveer hetzelfde schema als jij Goof bij de fysio. Inmiddels zit ik op 2,5 minuut fietsen, rusten, fietsen, rusten, etc tot ik het 4x gedaan heb. Verder wat krachttraining. Loop nu 8 weken bij de fysio waarvan 5 weken met “sporten”. Vorige week was echt drama, deed voor mijn gevoel niets en had weer enorme last van druk op de borst en een hoge bloeddruk. Maar deze week zag ik na 5 weken EINDELIJK wat vooruitgang en daar ben ik zo super blij mee *\o/*
Dus voor de mensen die pas zijn begonnen, geef het echt een paar weken voor je wat resultaten ziet!

Wescha
Berichten: 734
Geregistreerd: 12-12-17

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 22:02

Zijn er hier ook mensen die bekend zijn met klachten die terug komen?
In begin januari positief getest en sinds vanavond weer keelpijn

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 22:04

Wescha schreef:
Zijn er hier ook mensen die bekend zijn met klachten die terug komen?
In begin januari positief getest en sinds vanavond weer keelpijn


Als ik teveel heb gedaan en over mn grenzen ga krijg ik ook weer dezelfde keelklachten. Gaan weer weg als ik ben bijgekomen.

Wescha
Berichten: 734
Geregistreerd: 12-12-17

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 22:51

Heb inderdaad deze week meer gedaan dan die week ervoor. Dan wacht ik nog even af.

Esther_

Berichten: 3999
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 23:26

Fijn om te horen Janntjuh!

boefloverJarig

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 10:29

Ik loop nu een maand of 3 bij (oa) de fysio. Merk zeker vooruitgang, voor mensen met covid die wat klachten houden, wacht niet te lang met hulp zoeken! In eerste instantie bleef ik tegen mezelf vechten en over mn grenzen heen gaan, maar sinds ik hulp help ga ik echt iedere week vooruit.

Bij de fysio zit ik nu op 5x 4 min crosstrainer/1 min rust en gisteren nog 5 min geroeid daarnaast. Mijn werk is ook veel lopen, en waar ik eerst probeerde strategisch te kiezen waar ik naar toe ging, ga ik nu al veel makkelijker overal naartoe. Thuis wandelen en fietsen begint ook weer op normale afstanden te komen (voor de winterperiode, in de zomer zijn de afstanden nog groter maar dat wil je nu helemaal niet)

Als ik te veel doe merk ik dat nog altijd aan instant hoofdpijn, gevolgd door duizeligheid/misselijk.

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 10:46

Ik durf me amper ziek te noemen, als ik jullie klachten lees.
Ik ga maandag wel ff de huisarts bellen, omdat ik blijf hoesten, ondanks 2 inhalators.
Ik heb (lichte) astma, maar als ik flink verkouden of griep heb, snel longontsteking of maanden hoesten.
Ik slaap daar slecht door.

bloemm

Berichten: 225
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 17:10

Ik meld mij hier even. De man van persoon die 1x in de 2 weken het huis komt schoonmaken is positief getest op corona. De schoonmaakster heeft zelf ook verkoudheisklachten maar haar test is niet goed afgenomen dus zij moet maandag opnieuw. Ik verwacht echter wel dat ze het heeft omdat ze dezelfde klachten heeft. Ze heeft sinds gisteren(vrijdag) klachten en is woensdag bij ons geweest. Haar man had woensdag al klachten maar ze is alsnog gekomen (als ik het had geweten dan was ze niet welkom geweest).

Ik ben niet langer dan 15 minuten op minder dan 1,5 meter afstand geweest maar ze heeft hier wel 4u in huis gelopen. Uit voorzorg blijf ik nu thuis en laat ik me dinsdag testen.

Mijn man is savonds pas thuisgekomen. Maar blijft met mij thuis. Hoe snel hadden jullie klachten nadat je in contact bent geweest met je besmetter? Ik ben erg nerveus en voel een beetje in kriebel in mijn keel maar ben nu ook aardig obsessief aan het slikken dus kan ook tussen mijn oren zitten. Bleven jullie partners thuis van werk wanneer je uit voorzorg in quarantaine zat?

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 17:14

Wij zijn op een vrijdagavond besmet en kregen de nacht van maandag op dinsdag klachten.
Degene die ons besmet had kreeg Zondag pas klachten en heeft zich maandag laten testen, kreeg dinsdagochtend een positieve uitslag.

Goof

Berichten: 28822
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 17:20

Ik werd ziek 6 dagen nadat ik met mijn besmetter in contact was geweest en 5 dagen nadat deze ziek was geworden en positief werd getest.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34670
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 17:45

Ik ben waarschijnlijk zaterdag besmet, maar is niet zeker te zeggen. Heb 3 dagen tussen besmette cliënten gelopen. Volop beschermingsmiddelen gebruikt, maar dat is niet zaligmakend. Ik kreeg dinsdagavond echt last van klachten. Woensdag positief getest. Maaf achteraf gezien had ik maandag al klachten, dacht alleen niet aan corona. Ik had op dat moment alleen een kriebel in mijn keel.

Daisyyxx
Berichten: 108
Geregistreerd: 25-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 18:15

bloemm schreef:
Hoe snel hadden jullie klachten nadat je in contact bent geweest met je besmetter?

Bij mij onduidelijk te zeggen. Wij hadden een uitbraak op de afdeling. Als ik vanaf de eerste positieve collega tel dan zit er 11 dagen tussen toen ik positief testen en klachten had. Maar ik weet dus niet door wie ik exact besmet ben.

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 19:06

Bij mij zaten er 6 dagen tussen voor ik symptomen kreeg als je de dag van besmetting meetelt.