Werken met corona patiënten.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Evelyne79

Berichten: 4005
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Werken met corona patiënten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 17:02

Bij mijn locatie inmiddels 3 collega's positief getest geweest. Eentje met nauwelijks symptomen en alweer volledig aan het werk.
2 zijn nog steeds thuis.
De eerste begin oktober positief getest, 2 weken thuis geweest, een week komen werken en daarna weer uitgevallen omdat ze het niet kon, de vermoeidheid had/ heeft haar flink te pakken, heel misschien dat er over 2 weken wordt gekeken of er naar opbouw gekeken kan gaan worden.
een andere collega eind oktober positief getest, die is nu nog steeds aan het hoesten en heeft ook totaal geen energie, ook hij zal nog een lange weg te gaan hebben. Hij is deze week net gestart met fysio voor de revalidatie.

Godzijdank hebben wij tot nu toe geen enkele client positief getest gehad.
Ik vraag me wel af hoe dan, maar ik ben er uiteraard superblij mee

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Werken met corona patiënten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 14:12

Gisteren weer zo hard gewerkt op de COVID. Meer dan 3,5 uur aan één stuk op de cohort staan is niet echt een aanrader. Had enorme hoofdpijn door amper kunnen drinken, waarna ik me 's nachts in mijn bed lag af te vragen of dit geen Symptoom zou kunnen zijn. Gelukkig is de hoofdpijn nu weg, alleen zo moe van alle diensten en dan moet de volgende piek nog beginnen.

gomir

Berichten: 25545
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Werken met corona patiënten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 21:30

Hoe gaat het met alle harde werkers hier?
Bij jullie vast ook volle afdelingen op dit moment.

Na je werk op zaterdag om 17 uur door de supermarkt is echt geen aanrader...Lock down; waar dan?!
Niet normaal hoe druk het daar is, hele gezinnen/vriendengroepen, na de controle lekker je mondkapje onder je kin etc :=

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23496
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 21:36

Vandaag had m'n collega 6 overlijdens tgv covid.. Ik hou m'n hart vast voor morgen, dan mag ik weer

gomir

Berichten: 25545
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Werken met corona patiënten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 21:43

Zijn jullie op de ambu ook zoveel in aanraking met overleden COVID-patienten?
Heb op de IC wel het idee dat ze het vaker overleven dan in de eerste golf, maar kortere ligduur zoals ik op webinars hoor valt me nog niet op. Turn-over op de afdeling is wel hoger en percentage dat naar IC moet ligt lager. Maar de druk op het systeem is nog steeds overweldigend.

Ik hou mijn hart vast voor de feestdagen en het effect dat dat gaat hebben op het aantal opnames...

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23496
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 21:44

gomir schreef:
Zijn jullie op de ambu ook zoveel in aanraking met overleden COVID-patienten?
Heb op de IC wel het idee dat ze het vaker overleven dan in de eerste golf, maar kortere ligduur zoals ik op webinars hoor valt me nog niet op. Turn-over op de afdeling is wel hoger en percentage dat naar IC moet ligt lager. Maar de druk op het systeem is nog steeds overweldigend.

Ik hou mijn hart vast voor de feestdagen en het effect dat dat gaat hebben op het aantal opnames...


Nee diensten op de HAP

Barbabientje

Berichten: 8206
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 21:49

Wij zijn opgeschaald naar 40 bedden. Mogelijk volgende week weer naar 50/60 en dan week erop 75...

Vandaag 2 mensen IC, gisteren ook..

Veel zieke mensen, veel optiflow, veel instortende collega’s...


Succes morgen Polly!
Waar zit jij op de auto?

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 21:59

Hier 4 op de IC en ik meen rond de 20 op de cohort.
Bij ons personeel op de afdeling momenteel een hoop besmet.. Sinds dinsdag denk ik elke dag wel 1 positief getest. Waar dat dan ineens aan ligt geen idee, tot nu toe ging het zo goed bij ons.

Van de week 1 pt in de nacht gehad via SEH die positief was en niet mee wilde werken aan de CT en dr kapje niet op wilde houden.. Ik hoop maar dat mijn kapje wel zn werk heeft gedaan.

Evelyne79

Berichten: 4005
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Werken met corona patiënten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 22:03

Bij ons is vandaag weer een client getest, koorts, keelpijn en geen eetlust.
Weer spannend wat de uitslag zal zijn.
Tot nu toe het bij de clienten buiten de deur weten te houden, maar diep van binnen weet je ook dat dat niet onbeperkt gaat lukken.
Ik vind het al heel bijzonder dat ons dat tot nu toe wel gelukt is.

gomir

Berichten: 25545
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 22:12

Polly schreef:
Nee diensten op de HAP


O ja, logisch :+
(duidelijk een drukke dienst gehad :P )

Kan me voorstellen dat dat iedere keer weer spanning geeft Evelyne!

Volgens mij merken alle instellingen meer uitval onder personeel, de infectiedruk in de omgeving en de contactmomenten lijken (iig bij ons) ook hoger dan dit voorjaar.

Barbabientje

Berichten: 8206
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 23:09

laraxXxemma schreef:
Hier 4 op de IC en ik meen rond de 20 op de cohort.
Bij ons personeel op de afdeling momenteel een hoop besmet.. Sinds dinsdag denk ik elke dag wel 1 positief getest. Waar dat dan ineens aan ligt geen idee, tot nu toe ging het zo goed bij ons.

Van de week 1 pt in de nacht gehad via SEH die positief was en niet mee wilde werken aan de CT en dr kapje niet op wilde houden.. Ik hoop maar dat mijn kapje wel zn werk heeft gedaan.


Waar woon jij? Kom ik die kant op!

Hier 14 op IC geloof ik.. maar geen doorstroom meer het land in, alles is vol.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Werken met corona patiënten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 23:14

Ik weet de meest recente tussenstand bij ons ff niet, maar ik dacht iets van 39 cohort en 13 IC, of iets in die orde van grootte.
Ik geloof dat er ook gesproken werd over de 3e cohort openen. Ik werk momenteel alleen thuis (zit niet zo dicht op directe patiëntenzorg als jullie), dus ik krijg ook niet alles mee.

gomir

Berichten: 25545
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 23:19

Barbabientje schreef:
laraxXxemma schreef:
Hier 4 op de IC en ik meen rond de 20 op de cohort.
Bij ons personeel op de afdeling momenteel een hoop besmet.. Sinds dinsdag denk ik elke dag wel 1 positief getest. Waar dat dan ineens aan ligt geen idee, tot nu toe ging het zo goed bij ons.

Van de week 1 pt in de nacht gehad via SEH die positief was en niet mee wilde werken aan de CT en dr kapje niet op wilde houden.. Ik hoop maar dat mijn kapje wel zn werk heeft gedaan.


Waar woon jij? Kom ik die kant op!

Hier 14 op IC geloof ik.. maar geen doorstroom meer het land in, alles is vol.


Het is in heel Nederland vol...
De goede vraag is hoe groot het ziekenhuis is :+ als je normaal een ic met 6 bedden hebt is 4 covid ineens heel veel ;)
En voor een kleinere kliniek is 20 cohortbedden ook een sluiting van een volledige verpleegafdeling. Kleiner maakt je ook minder flexibel met personeel en ruimte.

esje01

Berichten: 4902
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: Werken met corona patiënten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 23:40

Paramedici worden ingezet in de zorg.
Roosters waren niet meer rond te krijgen.

Barbabientje

Berichten: 8206
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 06:40

gomir schreef:
Barbabientje schreef:


Waar woon jij? Kom ik die kant op!

Hier 14 op IC geloof ik.. maar geen doorstroom meer het land in, alles is vol.


Het is in heel Nederland vol...
De goede vraag is hoe groot het ziekenhuis is :+ als je normaal een ic met 6 bedden hebt is 4 covid ineens heel veel ;)
En voor een kleinere kliniek is 20 cohortbedden ook een sluiting van een volledige verpleegafdeling. Kleiner maakt je ook minder flexibel met personeel en ruimte.


Maakte maar een grapje ;)
Besef me dat het voor elk ziekenhuis, groot/klein, allemaal ontzettend klote is!

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 17:10

Waarschijnlijk is er weinig tot niets wat ik - als iemand die niet werkend is in de zorg - kan zeggen of doen om jullie te ondersteunen, desondanks wil ik jullie graag laten weten dat ik jullie dankbaar ben voor jullie niet aflatende inzet en betrokkenheid.
Ik wens jullie heel veel sterkte, kracht en hoop :knuffel:
Meer oprechte waardering is jullie van harte gegund! :) :) :)

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23496
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Werken met corona patiënten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 17:19

Wat een lief bericht

Hier op de auto van de HAP al de hele dag gekkenhuis, veel spoed gereden, veel (heel veel) covid, schrijnende situaties, echt heel triest.
Ik blijf duimen dat het mijn deur voorbij mag gaan..

Barbabientje

Berichten: 8206
Geregistreerd: 12-09-08

Re: Werken met corona patiënten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 17:38

Wij vd week iemand over moeten plaatsen naar Heerenveen (vanuit Brabant). Echtgenote kan niet auto rijden, man was al in de 80, zo sneu.

fohadie
Berichten: 4312
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 17:53

Ook ik wil jullie heel veel sterkte wensen. Het enige wat ik kan doen , is me aan de maatregelen houden en toekijken hoe de besmettingen steeds oplopen.

harriehoef

Berichten: 704
Geregistreerd: 29-11-11

Re: Werken met corona patiënten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 22:12

Ik houd mijn hard vast met de feestdagen op komst. Vrees voor nóg meer besmettingen. In mijn ziekenhuis loopt het aantal opnames erg op.. Maar ook de vraag naar reguliere zorg, ok’s die niet uitgesteld kunnen worden. We zitten inmiddels al op zo’n 60 covid patiënten....

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Werken met corona patiënten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 22:15

Ik ben ook bang dat er binnenkort nog maar weinig over te plaatsen valt, omdat het in alle regio's steeds slechter gaat.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 22:15

Hoe veilig is het om voor controles reguliere zorg naar het ziekenhuis te gaan? Ik moet zeggen dat ik dat best spannend vind :=

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Werken met corona patiënten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 22:20

Als ze je uitnodigen voor een fysiek bezoek: echt gaan!
Op de poliklinieken is het doorgaans goed georganiseerd. Vooral niet te vroeg komen, mondkapje op en het komt vast goed.

Het is gelukkig nog niet zo ver dat er in de centrale hal al COVID-patiënten liggen :p

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 22:22

Dank je wel Astorga. Ik ga morgen :)

Blacky94

Berichten: 3497
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Werken met corona patiënten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 22:25

Hier ook vanaf morgen alle electieve zorg stop. Poli's willen ze nog wel tot op zekere hoogte door laten gaan, maar het aantal OK's etc is nog verder afgeschaald. Ook als er wel ruimte blijkt te zijn gaan ze geen electieve operaties inplannen maar blijft het alleen open voor spoedzorg. Verder is het druk... Zowel op de covid als op de gewone afdelingen. Beddendruk is hier enorm. Ook bezoekregels worden weer aangescherpt en teruggeschroefd.
Ben gelukkig afgelopen week veel vrij geweest maar moet aankomende week wel veel werken. Gelukkig de week daarop ook wel weer veel vrij, maar ik merk ondertussen ook wel dat ik t ook wel aardig zat begin te worden. En dan sta ik inmiddels dus al even niet meer op de covid :=

Ik hoop echt dat het snel weer beter gaat, maar met de feestdagen in het vooruitzicht heb ik er ook een beetje een hard hoofd in... :=

Nikass, gewoon gaan idd. Wat Astorga al zegt :) De meeste ziekenhuizen hebben dat echt wel goed gescheiden :)