[Centraal] Vaccinaties en wel/niet vaccineren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
secricible

Berichten: 25704
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: [Centraal] Vaccinaties en wel/niet vaccineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 13:03

Haha ja het is verdund uiteraard. Vaak ongedronken restjes of melk die een dag te lang stond oid.
Het helpt heel goed bij bijvoorbeeld huidproblemen bij die kleintjes. Zal overigens ook met andere (rauwe/onbewerkte) melk werken wellicht, denk aan cleopatra of paardenmelk bij psoriasis.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 13:10

Ja, dat zat ik ook al te denken, het is vast goed voor de huid. Maar goed, het gaat de werking in elk geval niet tegen :') als anti-vaccinatie-mensen nu massaal hun kinderen gaan badderen in moedermelk om de vaccinatie te "ontstoren" ofzo, ze gaan hun gang maar. Als ze dan alsnog vaccineren is het prima.

Suzanne F.

Berichten: 49356
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 19:00

Is dit topic nog actief of niet?
Mijn dochter heeft de oproep gekregen voor de Meningokokken vaccinatie. Ik ben nu online op zoek naar informatie over nut en noodzaak en bijwerkingen etc. Ik vind nog niet veel over ernstige bijwerkingen dus dat is gunstig. De HPV heb ik bewust niet laten zetten bij haar. Over de Meningokokken twijfel ik nog een beetje maar neig er wel naar om het te doen.
Wie heeft ervaringen of kan me informeren en adviseren?

MyWishMax

Berichten: 25425
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [Centraal] Vaccinaties en wel/niet vaccineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 19:49

Enige ervaring die ik heb is dat ik hem zelf gehad heb. Hier in de buurt waren er toen meerdere jongeren overleden. Mijn broer en ik hebben het vaccin al vroeg gehad, voordat iedereen ze kreeg. Ik kan me echt niks van bijwerkingen herinneren en was ergens tussen de 12 en 15? Er was toen echt wel veel paniek :=

Paar maanden later kreeg iedere jongere een oproep.

verootjoo
Berichten: 35664
Geregistreerd: 19-10-03

Re: [Centraal] Vaccinaties en wel/niet vaccineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 20:06

Ik zou hem wel laten doen en HPV zeker ook. Meningokokken wil je echt niet hebben en HPV ook niet.
Waarom twijfel je?

Suzanne F.

Berichten: 49356
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 20:49

verootjoo schreef:
Ik zou hem wel laten doen en HPV zeker ook. Meningokokken wil je echt niet hebben en HPV ook niet.
Waarom twijfel je?


HPV heb ik me goed over ingelezen en heb ik echte ervaringen om me heen van gezien. En de bewuste keuze gemaakt om mijn dochter daarmee niet te laten vaccineren. De bijwerking die het meest wordt genoemd heb ik ook gezien bij een meisje uit mijn dochters klas die de eerste prik heeft gehaald. Ze is nu zodanig vermoeid dat ze niet meer kan sporten, geen toetsen kan maken, halve dagen school kan en volgend jaar een niveau lager gaat. En dit lees je vaker als je online gaat lezen, dit komt niet zomaar uit de lucht vallen. Daarbij vind ik de tijd dat ze beschermd zijn kort en dan nog niet eens tegen alle varianten. Ik heb de afweging gemaakt en vind dat we het niet moeten doen. Ze kan altijd al eerder voor een uitstrijkje gaan dan wachten tot de oproep bij 30.

Meningokokken sta ik op zich positiever tegenover maar ik wilde graag meningen van anderen horen. Ik lees er geen negatieve dingen over, op een enkeling na natuurlijk.

_lautje_Jarig

Berichten: 9274
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 21:02

Uit onderzoek blijkt toch echter dat er niet meer jongeren zijn met ernstige vermoeidheid onder Hen die gevaccineerd worden of niet gevaccineerd. Datvaccin is zo uitgebreid onderzocht vanwege deze verhalen en er is geen aantoonbare relatie aangetoond.
Laatst bijgewerkt door _lautje_ op 29-05-21 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Berichten: 49356
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 21:05

_lautje_ schreef:
Uit onderzoek blijkt toch echter dat er niet meer jongeren zijn met ernstige vermoeidheid onder Hennie gevaccineerd worden of niet gevaccineerd. Datvaccin is zo uitgebreid onderzocht vanwege deze verhalen en er is geen aantoonbare relatie aangetoond.


Ik weet wat er over gezegd wordt inderdaad.

verootjoo
Berichten: 35664
Geregistreerd: 19-10-03

Re: [Centraal] Vaccinaties en wel/niet vaccineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 21:20

Ernstige vermoeidheid komt op puberleeftijd best wat voor. In diezelfde leeftijd wordt ook die prik gegeven. In de tijd dat die prik gegeven werd is het aantal vermoeidheidsklachten bij pubers niet toegenomen. Er is geen causaal verband tussen vermoeidheidsklachten en de HPV vaccinatie, ondanks dat ze wel samen gezien worden.

Suzanne F.

Berichten: 49356
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 21:37

verootjoo schreef:
Ernstige vermoeidheid komt op puberleeftijd best wat voor. In diezelfde leeftijd wordt ook die prik gegeven. In de tijd dat die prik gegeven werd is het aantal vermoeidheidsklachten bij pubers niet toegenomen. Er is geen causaal verband tussen vermoeidheidsklachten en de HPV vaccinatie, ondanks dat ze wel samen gezien worden.


Nogmaals, ik weet wat er over gezegd wordt.

Maar niemand hier verder informatie over de Meningokokken vaccinatie?

Britt_xxx
Berichten: 1023
Geregistreerd: 05-03-19
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 21:46

Ik denk dat je deze mening een beetje te bevooroordeeld zal vinden, maar ik heb meerdere kinderen zien overlijden aan meningokokken. Alsjeblieft, vaccineer je dochter. Ik heb geen literatuur achter de hand, maar het vaccin is al langere tijd in omloop en er zijn zover ik weet geen ernstige en/of vaak voorkomende bijwerkingen bekend.

Suzanne F.

Berichten: 49356
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 21:47

Britt_xxx schreef:
Ik denk dat je deze mening een beetje te bevooroordeeld zal vinden, maar ik heb meerdere kinderen zien overlijden aan meningokokken. Alsjeblieft, vaccineer je dochter. Ik heb geen literatuur achter de hand, maar het vaccin is al langere tijd in omloop en er zijn zover ik weet geen ernstige en/of vaak voorkomende bijwerkingen bekend.


Oké dank je wel. :)

verootjoo
Berichten: 35664
Geregistreerd: 19-10-03

Re: [Centraal] Vaccinaties en wel/niet vaccineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 21:51


_Cathalijne

Berichten: 857
Geregistreerd: 24-04-08

Re: [Centraal] Vaccinaties en wel/niet vaccineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 22:16

@suzanne F. Ik heb jaren geleden het meningococcen vaccin gehad. Mijn moeder had destijds ook de twijfel, maar gezien de ernstige gevolgen van meningococcen wel beslist om mij te laten vaccineren. En ik loop nog steeds rond, kan me ook niet herinneren dat ik toen bijwerkingen heb gehad van het vaccin.

HPV heb ik nooit gehad, en zie ik eerlijk gezegd ook niet het nut van in (75% bescherming, alsnog uitstrijkjes laten maken). Uiteraard in overleg met mijn ouders, en in combinatie met mijn... hoe zal ik het zeggen.. visie betreffende relaties en de zaken die daar uit voortvloeien :+ heb ik voor mijzelf besloten dat het HPV vaccin geen meerwaarde heeft.