Waar masker Corona virus kopen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 09:08

kiki1976 schreef:
Wat ze gisteren op tv uitlegde
* Voor een gewoon griepvirus heeft iedereen toch al een bepaalde weerstand opgebouwd, wat mij het nieuwe corona virus niet het geval is.
* De verspreiding gaat echt een stuk sneller dan bij een gewone griep.
* Het veroorzaakt sneller longontstekingen.
* Is geen vaccin tegen

Maar aan de andere kant spraken ze elkaar tegen vond ik. Want je hoefde je geen zorgen te maken, want als je weerstand goed was, geen long of hart patiënt dit gewoon als een normale griep zou verlopen.

Advies was, weerstand op peil houden, goede hygiëne (handen wassen was heel belangrijk), hoesten aan de binnenkant van je elleboog.
Het risico kan je verlagen door niet in mensen massa's te gaan lopen, bij hoestende mensen uit de buurt te blijven.

Dat geldt voor het individu, maar als veel meer mensen ziek worden dan met griep kan dat wel ontwrichtend werken op de samenleving natuurlijk.
Maar dit hoort eigenlijk in het andere topic.

kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 09:40

Marie_Anne schreef:
kiki1976 schreef:
Wat ze gisteren op tv uitlegde
* Voor een gewoon griepvirus heeft iedereen toch al een bepaalde weerstand opgebouwd, wat mij het nieuwe corona virus niet het geval is.
* De verspreiding gaat echt een stuk sneller dan bij een gewone griep.
* Het veroorzaakt sneller longontstekingen.
* Is geen vaccin tegen

Maar aan de andere kant spraken ze elkaar tegen vond ik. Want je hoefde je geen zorgen te maken, want als je weerstand goed was, geen long of hart patiënt dit gewoon als een normale griep zou verlopen.

Advies was, weerstand op peil houden, goede hygiëne (handen wassen was heel belangrijk), hoesten aan de binnenkant van je elleboog.
Het risico kan je verlagen door niet in mensen massa's te gaan lopen, bij hoestende mensen uit de buurt te blijven.

Dat geldt voor het individu, maar als veel meer mensen ziek worden dan met griep kan dat wel ontwrichtend werken op de samenleving natuurlijk.
Maar dit hoort eigenlijk in het andere topic.

Klopt hoor, maar dat kunnen ze nog niet voorspellen


Leliex schreef:
Het is hier inderdaad beleefd om een mondkapje te dragen, ik vind het niet zo erg.

Nee is het ook niet. En het is dan wel zo netjes om het te dragen

speurneusc

Berichten: 5378
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 10:37

kiki1976 schreef:
Gisteren op tv in het stuk over het coronavirus dat ene mondkapje niets helpt ter voorkoming idd.


ja, vast, daarom dragen zo'n 70.000 mensen een mondkapje omdat het totaal niet helpt

speurneusc

Berichten: 5378
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 10:38

speurneusc schreef:
kiki1976 schreef:
Gisteren op tv in het stuk over het coronavirus dat ene mondkapje niets helpt ter voorkoming idd.


ja, vast, daarom dragen zo'n 70.000 mensen een mondkapje omdat het totaal niet helpt


nog zo'n corona expert ehhhh, corona was toch een hele nieuwe ziekte??

Tieme
Berichten: 4957
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 11:04

speurneusc schreef:
ja, vast, daarom dragen zo'n 70.000 mensen een mondkapje omdat het totaal niet helpt


Dat noemen ze nou massa hysterie ;)

En in landen zoals China zijn ze al redelijk snel hysterisch met alles en zijn die mondkapjes min of meer een gewoonte geworden om standaard te dragen.

Die maskers hebben helemaal geen nut. Je moet ze sowieso een paar x per dag verwisselen, dure hobby . Virus komt ook in je ogen dus je zou eigenlijk een beschermende bril moeten dragen. Net als artsen.
Nee schijnveiligheid.
Maar ja, beetje paniek en allemaal massaal op zoek naar maskers.
En veel personen/bedrijven die geldtekens zien en misbruik maken van de paniek en de prijzen van die maskers verdriedubbelen. Ziek ...
Laatst bijgewerkt door Tieme op 28-02-20 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt

J0anieke

Berichten: 4880
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Waar masker Corona virus kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 11:08

Wat al eerder werd gezegd: Aziaten dragen geen mondkapjes om niet ziek te worden, maar om anderen niet aan te steken... :)*

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 11:39

Jij kent ze Tieme, ik 'woon' en werk er.... Mondkapjes zijn hier (China) vooral gebruikelijk om te dragen als je zelf verkouden of grieperig bent. Voorheen ook wel in verband met smog, maar de luchtkwaliteit is in bijvoorbeeld Shanghai al zoveel beter dat dit nog maar enkele dagen per jaar voorkomt.

Er is hier trouwens totaal geen massa hysterie. Mensen ondergaan het allemaal rustig. Mondkapjes zijn verplicht in winkels, bedrijfsgebouwen, in het openbaar vervoer. Temperatuur checks bij vele ingangen van winkelcentra, winkels, metrostations, compounds waar mensen wonen.
Bezorgdiensten werken klokje rond voor eten en boodschappen. Worden contactloos geleverd. Dat wil zeggen gebracht tot aan het hek van je compound of tot je deur. Daarna zelf oppikken.

Tikje overdreven wel, maar zeer strict, goed georganiseerd en.... de cijfers lijken flink te dalen als die info allemaal klopt.
Dus voor een moderne miljoenenstad in China of Zuid-Korea denk ik dat je niet heel verkeerd zal zitten. Hoop dat je uitwisseling een mooie tijd wordt TS!

djinnie

Berichten: 2794
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Waar masker Corona virus kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 12:04

Ik vind het niet gek dat de cijfers in China zo dalen, ze zijn goed bezig met alle maatregelen. Zuid-Korea steeg het aantal besmettingen toch nog?

Ieders keuze, mijn keuze zou een andere zijn, maar ik hoop toch vooral dat TS een leuke uitwisseling heeft. Dat virus houd je toch niet tegen en TS zit voorlopig nog wel even daar. ;) Wellicht dat daar nu de cijfers gaan dalen en hier omhoog knallen. Dan zit ze daar misschien wel beter dan hier.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Waar masker Corona virus kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 12:53

Nog even off topic over auto immuun; zo makkelijk is het niet met auto immuun ziekte's. Er is ook verschil of je actieve ontstekingen hebt bijv. En daarbij hebben veel mensen pittige medicatie die je weerstand juist aantasten ook. Mijn lichaam vecht ook vaak, maar je blijft een mens en er zijn grenzen. Als je ziek wordt, kan je zomaar flinke longontsteking krijgen. Ik krijg bijv bijna nooit koorts, maar wel een hoge hartslag. En zo zijn er wel meer dingen.

Qua corona; Het is ook niet dat iedereen denkt dat hij ziek wordt. Ik hoor vooral dat mensen bang zijn voor de maatregelen die getroffen kunnen worden. Dus winkels die leeg raken, niet meer overal naartoe kunnen/mogen etc.
Dan kan je wel niet bang zijn, maar ga je niks tegen doen als die maatregelen komen.

Zelfde als met droes bijv. Jouw paard hoeft niet ziek te zijn, maar als een stal op slot gaat, heb je gewoon pech.

Blacky94

Berichten: 3480
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 13:54

speurneusc schreef:
kiki1976 schreef:
Gisteren op tv in het stuk over het coronavirus dat ene mondkapje niets helpt ter voorkoming idd.


ja, vast, daarom dragen zo'n 70.000 mensen een mondkapje omdat het totaal niet helpt

Schijnveiligheid. Je hebt een masker met minstens FFP2 nodig. Een gewoon simpel "operatiemasker" waarmee veel mensen rondlopen voldoet daar niet aan. Wel helpt het idd op het moment dat je zelf ziek bent/hoest.

Verder is corona an sich geen nieuw virus. Er waaien er meerdere in NL rond. Dit type is nieuw, dat is het punt.

kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 14:00

speurneusc schreef:
speurneusc schreef:


ja, vast, daarom dragen zo'n 70.000 mensen een mondkapje omdat het totaal niet helpt


nog zo'n corona expert ehhhh, corona was toch een hele nieuwe ziekte??

Dat het een nieuw virus wil niet zeggen dat er nu nog niks bekend is. Daarnaast is het SARS virus ook een soort corona virus. Alleen een ander type net als het MERS virus.
Uit onderzoek kwam juist naar voren dat je door de mondkapjes juist de verspreiding kon vergroten. Puur omdat een groot gros niet weet hoe ze deze na gebruik veilig af kunnen doen.

Superpony, ik denk dat die groep idd ook een stuk kwetsbaarder is dan dat ze nu vermoeden.
En ik snap de onrust/ongerustheid (voornamelijk omdat er zoveel vragen zijn) van deze groep ook zeer zeker.
Mijn dochter heeft astma en is zeer gevoelig voor longontstekingen ( reeds al 11x gehad), en met name omdat ze die gewoon snel ontwikkeld vind ik het echt wel spannend. Zelf is ze er echt heel nuchter onder gelukkig. Ze zegt ook, "mam ik kan het toch niet voorkomen" en ja als ik het krijg kan het wel eens verkeerd aflopen maar dan is het blijkbaar mijn tijd. Ik vind het voor een 15 jarige best echt wel een nuchtere redenatie.

Popstra
Berichten: 13760
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Waar masker Corona virus kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 14:05

Mijn broer had normaal volgende week naar Thailand gemoeten voor zijn werk maar dat gaat dus niet door vanwege het virus.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 14:10

Kiki1976, weet je wat het ook is? Mensen met een ziekte worden vaak wel heel snel geholpen als er iets is en je bent zelf misschien iets alerter.
Ik maak me echt niet druk en ben amper ooit ziek. Word zelf ook niet ziek als anderen ziek zijn en het is nog nooit erg uit de hand gelopen.
Maar als ik morgen bel met koorts en welke medicatie ik gebruik, staan ze wel gelijk klaar en nemen je heel serieus.

Maar weet ook mensen uit de patienten groep die echt niet willen afspreken met mensen die grieperig zijn. Iemand die thuis hulp krijgt, was boos geworden dat de hulp grieperig toch kwam, want zijn weerstand is slecht etc. En dat was nog ver voor Corona gedoe. Daarbij, heeft iemand vaak al iets bij zich voor het zich echt uit.

En stress maakt mensen ook ziek. Je helemaal druk maken en stressen helpt echt niet.

Ik snap een 15jr heel goed. Ze wil gewoon niet altijd aan dr ziekte denken, maar weet het dondersgoed en zal echt wel alert zijn.

Onze zoon had toen die Mexicaanse griep en ben echt geen moment uit zijn buurt gebleven.

kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Waar masker Corona virus kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 14:20

Superpony, klopt dat ze sneller geholpen wordt, merk ik nu al als ik naar de ha bel voor d'r.
Alert is ze zeker wel, op school wordt het ook heel veel besproken. Niet alleen de leraren maar ook de leerlingen onderling en zelfs in de klasse groeps app. Maar ook daar is ze heel nuchter. En natuurlijk maakt ze zich zorgen, maar dat lijkt me niet meer dan logisch.


Maar wat anders. Ze noemde een leeftijd waarbij je een grotere kans had. Het blijkt dat het grootste gedeelte van de mensen die het hebben boven de 40 jaar was (tuurlijk zijn er wat uitzonderingen).
Nu zaten wij te denken hoe kan dat?
Zou het toch kunnen zijn dat daaronder er toch nog een soort van weerstand is van vroegere vaccinaties?

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 16:07

speurneusc schreef:
kiki1976 schreef:
Gisteren op tv in het stuk over het coronavirus dat ene mondkapje niets helpt ter voorkoming idd.


ja, vast, daarom dragen zo'n 70.000 mensen een mondkapje omdat het totaal niet helpt


Heb je je wel ingelezen? :’) Geloven wat de media zegt is niet echt relevant in dit soort scenario’s.

Zertab

Berichten: 12230
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 16:25

Ligt eraan wie het zegt in de media en dus van welke bron het komt. Een viroloog van het Erasmus MC heeft ook aangegeven dat een mondkapje maar minimale bescherming biedt.

future_vet
Berichten: 2617
Geregistreerd: 01-05-10

Re: Waar masker Corona virus kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 17:20

werd gister heel mooi uitgelegd. Heb je virus op je masker, raak je aan met je handen hoppa mooie besmettingsbron.
Dus vooral handhygiëne is super belangrijk.

Zertab

Berichten: 12230
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 17:32

future_vet schreef:
werd gister heel mooi uitgelegd. Heb je virus op je masker, raak je aan met je handen hoppa mooie besmettingsbron.
Dus vooral handhygiëne is super belangrijk.


Precies. Vaker je handen wassen, iets van 20 seconden per keer. En als je zelf hoest, in de elleboog. Maar dat deed ik eigenlijk al.
En afstand houden van mensen die hoesten/niezen. Meer kan je toch niet echt doen. Ik ben nu tenminste nog niet van plan om nergens meer naar toe te gaan ofzo.

Ik geef nu ook mensen geen hand, omdat ik zelf een verkoudheid op voel komen. Tenminste, laten we hopen dat het dat is :')

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Waar masker Corona virus kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 17:50

Het is niet echt zomaar media.

Ze halen artsen voor de camera die netjes en goed uitleggen hoe en wat. Juist om de hysterie te voorkomen.

Ging ook over de mondkapjes en de zin en onzin. Ze gaven ook duidelijk aan dat het nutteloos is als iedereen er zomaar eentje gaat dragen en je daardoor alleen de mondkapjes wegkoopt, die juist zo nodig zijn bij mensen die het wel echt nodig hebben.

Ook wat je wel moet doen natuurlijk; dus handen wassen, niezen in de mouw etc.

Het is juist goed dat het door artsen op tv een aantal keren herhaald wordt en mensen niet gek worden. Ik was bij kruidvat en daar lag nog zat hand desinfecterend spul, maar er stond een ouder echtpaar te discussieren en die waren duidelijk wel bang. Waarschijnlijk ook omdat ze ouder zijn en denken meer risico te lopen.

Zertab

Berichten: 12230
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Waar masker Corona virus kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 17:57

De prijzen voor mondkapjes (op bol) zijn trouwens echt niet normaal. Vind het wel triest dat bedrijven misbruik maken van bange mensen.

kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Waar masker Corona virus kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 18:11

Nou dat misbruiken van bedrijven/winkels vind ik wel erg. Sommige proberen er echt een slaatje uit te slaan. Zag er nu ook al eentje op fb aloë handgel aanbieden, zogenaamd om je te beschermen. Die flesjes liggen voor een paar euro bij de Action, hun bieden ze aan voor € 7,50 p/st

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 18:12

kiki1976 schreef:
Nou dat misbruiken van bedrijven/winkels vind ik wel erg. Sommige proberen er echt een slaatje uit te slaan. Zag er nu ook al eentje op fb aloë handgel aanbieden, zogenaamd om je te beschermen. Die flesjes liggen voor een paar euro bij de Action, hun bieden ze aan voor € 7,50 p/st


Misselijkmakend is dat. Een broodjeszaak hier in de buurt zette gister ook een verkoop foto erop; ze hadden speciaal goedgekeurde desinfectie gel - was medisch goedgekeurd stond erbij - die ze dan verkochten voor zo en zoveel. Echt schandalig gewoon om daar geld uit te slaan, maar was dan ook wel weer te verwachten ja dat dit gaat gebeuren.

M'n man had even op bol gekeken voor 'de grap' hoe het zat met kapjes en die kwam ze tegen oa; €100 voor 6 stuks. My god.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Waar masker Corona virus kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 18:36

Het is ook allemaal erg dubbel.
Een ene kant willen we allemaal dat iedereen die zich niet helemaal 100% goed voelt gewoon thuis blijft terwijl aan de andere kant wel weer verwachten dat alles supermarkten, huisartsen, ziekenhuizen, enz geopend blijven. Dit kan natuurlijk niet wanneer iedereen zich ziek meld.

Geweldig broodjes zaak die desinfectie gel verkoopt. Ik denk als echt bang voor bent dat juist het broodje van de broodjes zaak zeer gevaarlijk is. Dan kan je beter die gel niet gebruiken en in plaats van thuis alleen gekookt voedsel eten.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 18:41

Er zijn genoeg bronnen te vinden (en écht even te lui het allemaal op te zoeken) waar duidelijk vermeldt staat dat het dragen van de mondkapjes die 'wel 70.000 mensen dragen' geen zin heeft. Bepaalde type maskers (zoals chirurgen dragen) zouden hele minimale bescherming bieden, maar de doorgaans verkregen maskers zoals ze in Azië altijd dragen zijn hier absoluut niet voor bedoeld en/of op gemaakt. In Azië wordt in een groot deel van de landen een masker gedragen zodra ze verkouden zijn, zodat je elkaar niet in het gezicht hoest. Ik vind het persoonlijk een hele fijne manier van niet continue in de herfst/lente alle ziektekiemen overal heen verspreiden, maar het is zeker geen 100% failsafe en je blijft er niet 'gezonder' door ofzo.

Tevens zie ik inderdaad overal gigantische woekerprijzen voor maskers online die 'zouden helpen tegen Corona'. Als geen enkele arts of soort gelijk dit bevestigd, kom op mensen. Als een masker zo goed zou werken zouden de besmettingen niet zo bizar snel gaan (want dan is het 'wondermiddel' toch allang bekend? lol).

Gewoon je handen blijven wassen, mega chill met dit droge weer en een gevoelige huid, maar wel de beste manier. Sla een extra potje multi vitamine o.i.d in en blijf gewoon goed je eigen vitamines eten. Het is in dat opzicht net 'gewone' griep preventie. Al die massa hysterie overal, echt belachelijk. Mensen lezen zich gewoon niet goed in en zonder enige vorm van getallen en schreeuwende koppen lijkt het alsof iedereen denkt dat je zodra je het Coronavirus mogelijk hebt verzekerd bent van overlijden. Als je naar de actuele statistieken kijkt (zie onderstaand) zie je dat een mega klein percentage maar daadwerkelijk overlijd. Dit nummer is voor 90% vertegenwoordigd in Mainland China, waarbij de hygiene en medicatie voorziening toch nét even iets minder is dan het gemiddelde Europese land.

Afbeelding
Bron: https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps ... 7b48e9ecf6

kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Waar masker Corona virus kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 18:51

Course, precies!
Maar begin van de week kwam ik een actueel dodental tegen en dat was toen 1868, toch wel een flinke toename al is het wereld wijd.

Dan laten we de landen die niet testen even achterwegen.
De genezen personen stonden toen op 12.000 dus dat is ook echt wel een flinke toename!

Ik vermoed dat de mensen het angstige vinden is dat het zo snel verspreid over de hele wereld.
Anderzijds, angst is een slechte raadgever.

Maar echt walgelijk hoe erop ingesprongen wordt met bizar hoge prijzen.