Waar masker Corona virus kopen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49230
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 17:59

superpony schreef:
Suzanne F. schreef:
Waarom ben je een risico groep met een auto immuun ziekte? Juist andersom toch?


Dat ben je altijd als je een auto immuun ziekte hebt. Ik heb meerdere ( die wel bij elkaar horen ) en krijg ook oproep voor de griepprik bijv ( die ik nooit haal )

Je weerstand kan lager zijn en je kan een behoorlijk stuk kwetsbaarder zijn.


Ik lees juist overal het omgekeerde. Bij een auto immuunziekte is je afweersysteem overactief en daarom heb je minder kans op dit soort virussen of ziektes van buitenaf. Je weerstand is dus hoger en je bent minder kwetsbaar.
Mijn dochter heeft psoriasis maar heeft een enorm goed afweersysteem. Ze is echt nooit ziek al is iedereen om haar heen het. Verkouden amper, 1 dagje wat hoesten en over. De rest ligt dan dagen te snotteren en te stomen en hoest de longen uit het lijf. Volgens de artsen geen toeval omdat psoriasis een auto immuunziekte is en haar afweersysteem heel actief is.

Eleeke

Berichten: 2032
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Waar masker Corona virus kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 18:19

Ik heb Sarcoidose, mijn lichaam valt zichzelf aan en ik heb op meerdere plekken in mijn lichaam ontstekingen. Mijn longen zijn het ergst betrokken orgaan ( kan in al je organen zitten dat heb ik gelukkig niet).
Maar als ik een simpele verkoudheid krijg, bovenop die ontstekingen dan hoest ik zo erg dat omstanders denken dat ik ter plekke neerval. Ik krijg dan ook extra medicatie om did ontstekingen te onderdrukken.

Suzanne F.

Berichten: 49230
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 18:28

Eleeke schreef:
Ik heb Sarcoidose, mijn lichaam valt zichzelf aan en ik heb op meerdere plekken in mijn lichaam ontstekingen. Mijn longen zijn het ergst betrokken orgaan ( kan in al je organen zitten dat heb ik gelukkig niet).
Maar als ik een simpele verkoudheid krijg, bovenop die ontstekingen dan hoest ik zo erg dat omstanders denken dat ik ter plekke neerval. Ik krijg dan ook extra medicatie om did ontstekingen te onderdrukken.


Dan ben je denk ik een risicogroep door je longen. En niet zozeer door het feit dat je een auto immuunziekte hebt. Sterkte!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37250
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Waar masker Corona virus kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 18:38

Mwa hier ook autoimuun en het reageert gewoon stom. Eerst doet afweer niks, leunt achterover en kijkt toe hoe virus of bacterie rustig het lichaam verovert. Om daarna in een soort hysterische bui alles maar te gaan aanvallen. Ook eigen lijf dus. Gevolg ik pik echt alles op wat rondwaart word daar erg ziek van en krijg daarna eigenlijk altijd zware longontsteking. Ook na bv een "simpele" verkoudheid.

Suzanne F.

Berichten: 49230
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Waar masker Corona virus kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 18:40

Oh oké, je kan dus niet stellen dat elke auto immuunziekte een beter afweersysteem geeft.

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 19:02

Mij lichaam valt zich zelf aan vanwege een autoimmuunziekte, waardoor het al heel druk is met het afweren van ziektes, al ziet hij mij zelf per ongeluk als indringer. Dat maakt mijn afweer overactief, maar blijft er ook weinig energie over om nog meer ziektes, die wel echt zijn, af te weren, dus ook je alles op. Zo zie ik het, vandaar ook dat je een griepprik oproept krijgt. Wordt ik ziek, is dat heftiger dan bij een gezond iemand. Daarbovenop krijg ik voor mijn ziekte medicatie die mijn afweer geheel afbreken. Dus zeker val je in de categorie risicogroep lijkt mij.

Bo_Y

Berichten: 4561
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 20:05

MightyMike schreef:
Mij lichaam valt zich zelf aan vanwege een autoimmuunziekte, waardoor het al heel druk is met het afweren van ziektes, al ziet hij mij zelf per ongeluk als indringer. Dat maakt mijn afweer overactief, maar blijft er ook weinig energie over om nog meer ziektes, die wel echt zijn, af te weren, dus ook je alles op. Zo zie ik het, vandaar ook dat je een griepprik oproept krijgt. Wordt ik ziek, is dat heftiger dan bij een gezond iemand. Daarbovenop krijg ik voor mijn ziekte medicatie die mijn afweer geheel afbreken. Dus zeker val je in de categorie risicogroep lijkt mij.


Dit dus..

Sizzle

Berichten: 35697
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 21:12

Je kan ook niet alle autoimmuunziekten op 1 hoop gooien. Als je tegen 1 type cel autoimmuun bent kan dat ook domweg ontstaan zijn door een foutje als een aggressieve indringer te veel leek op een lichaamscel tijdens de aanval.
Als je diabeet bent is je afweer doorgaans ook niet fantastisch en koorts is dan ellende.

Maar daar heeft TS toch allemaal niets aan?
Die zocht alleen maak een masker.

Suzanne F.

Berichten: 49230
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 21:23

Sizzle schreef:
Je kan ook niet alle autoimmuunziekten op 1 hoop gooien. Als je tegen 1 type cel autoimmuun bent kan dat ook domweg ontstaan zijn door een foutje als een aggressieve indringer te veel leek op een lichaamscel tijdens de aanval.
Als je diabeet bent is je afweer doorgaans ook niet fantastisch en koorts is dan ellende.

Maar daar heeft TS toch allemaal niets aan?
Die zocht alleen maak een masker.


Nee klopt, had ik niet bij stil gestaan dat elke auto immuunziekte anders is qua afweersysteem.
Sorry voor het afdwalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 21:23

superpony schreef:
Hoezo is het nou weer massa hysterie? Ik val in een risico groep en maak me er echt niet druk om. Dat ook niet met vorige griepjes gedaan waar massaal voor werd gewaarschuwd.

TS wil zelf een mondkapje, dus is degene met angst.

En het is makkelijk kletsen, want als het je kind is, zou je het ook niet tof vinden als ze daar nu heen gaat. Niet of ze wel of niet ziek wordt, maar of ze terug kan komen, hoe de evt zorg en voorzieningen zijn en hoe haar tijd daar is, als alles op slot gaat.

Nee, in de OP kun je lezen dat haar is verzocht een mondkapje te dragen/mee te nemen.

Intussen zal ze wel onderweg zijn. Succes ts, ik hoop dat het allemaal goed gaat!

Leliex
Berichten: 1086
Geregistreerd: 27-08-10

Re: Waar masker Corona virus kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-20 08:22

Bedankt! Ben inmiddels in mijn dorm room dus de discussie of ik wel of niet ga kan wel gestaakt worden
Er is verder niet zoveel aan de hand hier in Seoul behalve dat iedereen een mondkapjes draagt.

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Waar masker Corona virus kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 08:27

Geniet van je ervaring daar! Hopelijk zonder Corona problemen.

Anoniem

Re: Waar masker Corona virus kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 08:48

Veel plezier en succes daar!

Anoniem

Re: Waar masker Corona virus kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 09:04

Veel plezier!

Anoniem

Re: Waar masker Corona virus kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 09:48

Veel plezier daar!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37250
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Waar masker Corona virus kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 22:14

Alles nog ok daar? Reisadvies is aangepast voor zuid korea vandaag.

Leliex
Berichten: 1086
Geregistreerd: 27-08-10

Re: Waar masker Corona virus kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-20 00:16

Ja hoor, niks aan de hand
Waarschijnlijk omdat het virus nog steeds omhoog gaat maar ik word goed geïnformeerd door de zuid Koreaanse overheid als er gevallen in de buurt zijn door noodmeldingen. Ik heb er al een tijdje geen meer gehad dus dat is goed.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Waar masker Corona virus kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 00:37

Maskers is redelijk normaal, maar het gemiddelde masker wat in Azië doorgaans gedragen word helpt écht helemaal niks tegen het virus en andere besmettingen. Het helpt hoogstens zodat je iemand niet vol in z’n gezicht proest, maar daar is ook alles mee gezegd. Zou er niet teveel drama van maken, je eigen gezondheid en lijf in de gaten houden en indien nodig contact opnemen met de lokale ambassade, normaliter hebben die ook medische contacten indien nodig.

Enjoy!

anoukwendy

Berichten: 4503
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 07:20

Maskers helpen niet om niet besmet te worden, alleen om andere niet te besmetten als je het zelf hebt.
Is hier in zweden een heel onderzoek naar geweest

kiki1976

Berichten: 16857
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Waar masker Corona virus kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 07:28

Gisteren op tv in het stuk over het coronavirus dat ene mondkapje niets helpt ter voorkoming idd.

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 07:32

anoukwendy schreef:
Maskers helpen niet om niet besmet te worden, alleen om andere niet te besmetten als je het zelf hebt.
Is hier in zweden een heel onderzoek naar geweest


Dat verandert nog steeds niet veel aan het feit dat je op sommige plaatsen in Azie gevraagd/geacht of zelfs verplicht wordt een masker te dragen.

kiki1976

Berichten: 16857
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Waar masker Corona virus kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 08:01

Daar heb je gelijk in Kelly_ann, als ze het verplichten heb je er idd aan te voldoen.

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Re: Waar masker Corona virus kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 08:13

Maar wat ik dus niet zo goed begrijp, waarom is dit virus gevaarlijker of anders dan griep? Als je toch van goede gezondheid bent heb je niet veel te vrezen?

kiki1976

Berichten: 16857
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 08:17

Wat ze gisteren op tv uitlegde
* Voor een gewoon griepvirus heeft iedereen toch al een bepaalde weerstand opgebouwd, wat mij het nieuwe corona virus niet het geval is.
* De verspreiding gaat echt een stuk sneller dan bij een gewone griep.
* Het veroorzaakt sneller longontstekingen.
* Is geen vaccin tegen

Maar aan de andere kant spraken ze elkaar tegen vond ik. Want je hoefde je geen zorgen te maken, want als je weerstand goed was, geen long of hart patiënt dit gewoon als een normale griep zou verlopen.

Advies was, weerstand op peil houden, goede hygiëne (handen wassen was heel belangrijk), hoesten aan de binnenkant van je elleboog.
Het risico kan je verlagen door niet in mensen massa's te gaan lopen, bij hoestende mensen uit de buurt te blijven.

Leliex
Berichten: 1086
Geregistreerd: 27-08-10

Re: Waar masker Corona virus kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-20 08:53

Het is hier inderdaad beleefd om een mondkapje te dragen, ik vind het niet zo erg.