Waar masker Corona virus kopen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
J0anieke

Berichten: 4881
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Waar masker Corona virus kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 08:47

Ik snap de school ook niet, maar eerlijk TS ook niet. Ik had er zelf alles op alles gezet om niet te gaan. Er is totaal geen zekerheid over hoe lang dit virus nog 'aanwezig' is. Straks is je halve jaar daar voorbij en zit je nog maanden daar opgesloten omdat het vliegverkeer plat ligt...

Anoniem

Re: Waar masker Corona virus kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 10:38


candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 10:59

J0anieke schreef:
Ik snap de school ook niet, maar eerlijk TS ook niet. Ik had er zelf alles op alles gezet om niet te gaan. Er is totaal geen zekerheid over hoe lang dit virus nog 'aanwezig' is. Straks is je halve jaar daar voorbij en zit je nog maanden daar opgesloten omdat het vliegverkeer plat ligt...


Helemaal mee eens er wordt advies gevraagd en tips gegeven en die worden zo afgeblazen want TS weet het beter... Ik vind het wel prima als iemand zichzelf in gevaar brengt maar als ze terug komen en het virus mss bij dragen kunnen anderen ook in gevaar gebracht worden.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Waar masker Corona virus kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 11:16


Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 11:34

DeMolenhoek schreef:
StonedRomy schreef:
Veel plezier met de uitwisseling TS. Laat je niet bang maken, dit virus is niet erger dan de griep, iets waar heel wat meer mensen besmet mee raken en aan sterven. Als je gezond bent en een goede conditie hebt, zal het vast helemaal goed komen.


De procentuele sterftegraad ligt toch een stukje hoger dan de griep...


Omgerekend naar Nederland valt dat nogal mee. Het aantal doden in China zou gelijk staan aan ongeveer 10-15 doden hier. Een gemiddelde groep in Nederland veroorzaakt er al duizend. De epidemiologen hier op de uni maken zich geen van allen erg druk tot nu toe.

Anoniem

Re: Waar masker Corona virus kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 12:02

Dat zijn zeker geen epidemiologen infectieziekten. Heb je de epidemiologen ook gevraagd van welke R0 ze uitgaan bij hun berekening? :D

Dit is trouwens of topic, er loopt een ander topic hierover.

Dorus

Berichten: 13209
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Waar masker Corona virus kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 12:07

Niet gaan betekend waarschijnlijk een studievertraging van een half jaar dus ik snap wel dat alle mogelijkheden worden onderzocht om wel te gaan.

Anoniem

Re: Waar masker Corona virus kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 12:10

niet alleen voor ts, maar alle mensen die op uitwisseling gaan zou dat dan berekenen. als school zou ik dit zien als overmacht en een mooie kans om een vervangende opdracht aan te reiken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110697
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Waar masker Corona virus kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 12:11

Ja, lijkt mij ook dat je dan op zoek gaat naar alternatieven.
Gezondheid moet hoe dan ook altijd voorop staan.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 13:05

StonedRomy schreef:
Veel plezier met de uitwisseling TS. Laat je niet bang maken, dit virus is niet erger dan de griep, iets waar heel wat meer mensen besmet mee raken en aan sterven. Als je gezond bent en een goede conditie hebt, zal het vast helemaal goed komen.


Maar dat is toch niet de enige reden........

Het land kan op slot gaan en dan kan ze moeilijk terug. Als alles daar dicht gaat, kan ze ook niet veel uitvoeren, dus ook verloren tijd.

En stel..........dat je wel besmet raakt, zit je daar. Het is te makkelijk om te beweren dat gezonde mensen het niet krijgen, want dat is niet 100% zeker.

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Waar masker Corona virus kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 13:08

Gezonde mensen krijgen het zeker wel, maar de gevolgen zijn minder.

School zegt in geval van negatief reisadvies de terugreis te betalen en ze staat geregistreerd bij de ambassade. Overal loop je risico en tuurlijk ben je liever thuis, maar als je niet zo rondom de griep heen aan het plannen moet, dan ook voor zo’n dingen niet.

Studie vertraging of nu hals over kop een nieuwe plek zoeken is ook niet niks en kost iedereen ook veel geld.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Waar masker Corona virus kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 13:14

School is geen expert en volgt wat gezegd wordt, maar heeft verantwoordelijkheid over de leerlingen.

Dat ze geregistreerd staan zegt niks. Zie het nog maar mogelijk te maken als ze in een hostel zitten bijv waar al zieken zijn.....

De vertraging en kosten zijn niks vergeleken bij mensenlevens.

speurneusc

Berichten: 5379
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 13:21

tsja dat kunnen de school en ambasade wel zeggen, maar als de vliegmaatschappijen niet meer op dat land gaan vliegen dan zit je mooi vast, kan de school en ambasade hoog en laag springen, en om nou voor die ene leerling die daar vast zit het leger in te zetten.... nah

Eleeke

Berichten: 2032
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Waar masker Corona virus kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 13:42

TS , trek je alsjeblieft niet teveel aan van de massa hysterie.
Je kan ziek worden/ je kan vast komen te zitten.
maar de kans op een ander soort ongeval/ziekte/overval is allemaal nog heel veel groter en daar liet je je ook niet door tegenhouden.

Vanuit een economische perspectief is deze ziekte een groot probleem want een land heeft een probleem als iedereen ziek is, en gezien de besmettelijkheid dus een risico.
Voor nu is het verder nog niet echt een probleem voor jou als individu, zelfs niet als je het virus krijgt.

En tsja , in het ergste geval zit je wat langer dan een half jaar daar.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 13:59

Eleeke schreef:
TS , trek je alsjeblieft niet teveel aan van de massa hysterie.
Je kan ziek worden/ je kan vast komen te zitten.
maar de kans op een ander soort ongeval/ziekte/overval is allemaal nog heel veel groter en daar liet je je ook niet door tegenhouden.

Vanuit een economische perspectief is deze ziekte een groot probleem want een land heeft een probleem als iedereen ziek is, en gezien de besmettelijkheid dus een risico.
Voor nu is het verder nog niet echt een probleem voor jou als individu, zelfs niet als je het virus krijgt.

En tsja , in het ergste geval zit je wat langer dan een half jaar daar.


Hoezo is het nou weer massa hysterie? Ik val in een risico groep en maak me er echt niet druk om. Dat ook niet met vorige griepjes gedaan waar massaal voor werd gewaarschuwd.

TS wil zelf een mondkapje, dus is degene met angst.

En het is makkelijk kletsen, want als het je kind is, zou je het ook niet tof vinden als ze daar nu heen gaat. Niet of ze wel of niet ziek wordt, maar of ze terug kan komen, hoe de evt zorg en voorzieningen zijn en hoe haar tijd daar is, als alles op slot gaat.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 14:03

Op het viva topic een Nederlandse forumster vanuit Zuid Korea.
https://forum.viva.nl/gezondheid/corona ... ?start=900
Citaat:
goedemorgen uit zuid-korea.

Zoals in een eerder bericht al werd genoemd is de uitbraak hier eigenlijk begonnen in die cultkerk. vorige week nog 31 gevallen en vandaag 977 waarvan meer dan de helft gelinkt kan worden aan de kerk en het ziekenhuis waar vrijwilligers uit die cult bij patienten op bezoek gingen. Vrijwel alle doden (10 totaal) zijn daar gevallen.

Ik woon in Seoul en hier heb je mondjesmaat gevallen erbij.
School van de kinderen is sinds vandaag dicht en de eerste dag virtual class zit erop. Man werkt vanaf deze week ook thuis.

Wij beginnen hier nu pas te merken dat winkels leger raken, maar er is geen sprake van totale paniek zoals het lijkt in Italië.
De nieuwe cijfers van vandaag zijn ook een stuk lager als de afgelopen dagen wat ik maar als gunstig zie (117 nieuw vandaag tegenover 329 gisteren)

Vanuit de Nederlandse ambassade horen wij helemaal niets, dus ik ben benieuwd hoe dat gaat mocht het hier wel verder escaleren.

Blacky94

Berichten: 3480
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 14:41

Ianrowan2009 schreef:
Anoniem schreef:
Als ze eenmaal daar is loopt ze net zo veel risico als hier in Nederland. Je kunt ook te hysterisch denken.


Dit is echt pure onzin!
Het is hier in NL nog niet aanwezig.
Daar inmiddels wel.
En als je eenmaal daar bent, en die besmetting grijpt verder om zich heen kom je voorlopig niet meer thuis.
Hele steden worden wereldwijd afgesloten, supermarkten gaan mondjesmaat onder strenge voorwaarden open, de zorg kan de grote vraag niet meer aan... en dan wordt er gezegd dat er te hysterisch gedacht kan worden?
Als je besmet raakt met dag virus, wil je gewoon in eigen lang zijn, met je eigen mensen.
Ik vind dat die school echt een heel groot risico neemt met zijn leerlingen. :(

Dat het niet in NL aanwezig is zegt niet zoveel. Een virus kijkt niet naar landsgrenzen. In België en Duitsland zijn ook al besmettingen waargenomen en je hebt best kans dat op het moment dat je in zuid-NL woont, je dichtbij het geval in België bent dan TS in Seoul en de besmettingshaard daar. Immers zitten we in NL dichterbij de Duits besmettingen dan mensen die in Berlijn wonen.
En tuurlijk, in Z-Korea ligt de besmetting momenteel al rond de 800 dus de kans dat het daar sneller om zich heen grijpt en dat je iemand op den duur treft die ziek is, is idd groter. Maar wie zegt dat er niet net mensen uit Tenerife in NL geland zijn vlak voordat duidelijk werd dat daar mensen besmet waren. Of mensen die net terug zijn uit Italië of in hetzelfde hotel in Tirol hebben gezeten?
Het wordt idd wel wat vervelend als je daar zit en het land gaat op slot. Wat dat betreft ben ik het met je eens en zou ik ook liever gewoon hier in NL zitten. Maar voor corona an sich maak ik mij persoonlijk nog niet zoveel zorgen, zeker niet aangezien de mortaliteitcijfers pas vanaf 70+ jaar echt oplopen.

Anoniem

Re: Waar masker Corona virus kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 15:02

De besmetting in België kwam van een gerepatrieerde belg die in quarantaine zat. Er is dus geen enkel risico geweest op verspreiding. Verder zijn er hier nog geen besmettingen :)

ikke129
Berichten: 631
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 16:04

Xenos

Eleeke

Berichten: 2032
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 17:38

superpony schreef:
Eleeke schreef:
TS , trek je alsjeblieft niet teveel aan van de massa hysterie.
Je kan ziek worden/ je kan vast komen te zitten.
maar de kans op een ander soort ongeval/ziekte/overval is allemaal nog heel veel groter en daar liet je je ook niet door tegenhouden.

Vanuit een economische perspectief is deze ziekte een groot probleem want een land heeft een probleem als iedereen ziek is, en gezien de besmettelijkheid dus een risico.
Voor nu is het verder nog niet echt een probleem voor jou als individu, zelfs niet als je het virus krijgt.

En tsja , in het ergste geval zit je wat langer dan een half jaar daar.


Hoezo is het nou weer massa hysterie? Ik val in een risico groep en maak me er echt niet druk om. Dat ook niet met vorige griepjes gedaan waar massaal voor werd gewaarschuwd.

TS wil zelf een mondkapje, dus is degene met angst.

En het is makkelijk kletsen, want als het je kind is, zou je het ook niet tof vinden als ze daar nu heen gaat. Niet of ze wel of niet ziek wordt, maar of ze terug kan komen, hoe de evt zorg en voorzieningen zijn en hoe haar tijd daar is, als alles op slot gaat.

Massa hysterie is uiteraard wat gechargeerd, ik bedoel dat iedereen die arme meid een rot gevoel aan praat.
Adviezen van overheid en school volgen, meer kun je niet doen lijkt me en haar bang maken vind ik super sneu.
En als het erger wordt komt er vanzelf een negatief reis advies.

( Ik val behoorlijk in de risico groep met een auto immuun ziekte en heb ook nog kinderen in leeftijden van TS)

J0anieke

Berichten: 4881
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 17:41

Ze is oud genoeg om zelf een keuze te maken en een advies hoef je niet te volgen. Vaak is er veel meer mogelijk dan je in eerste instantie denkt (en is er meer mogelijk dan wat scholen zeggen, ik spreek uit ervaring).

Suzanne F.

Berichten: 49230
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Waar masker Corona virus kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 17:48

Waarom ben je een risico groep met een auto immuun ziekte? Juist andersom toch?

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 17:49

Eleeke, hier zelfde; auto immuun ziekte's en zoon van bijna 23. Hij heeft zelfs ooit die beruchte Mexicaanse griep gehad en verzorgde en knuffelden we gewoon. Ben zelf helemaal niet snel bang.

Maar TS stelt deze vraag, dus wil een kapje en dat kapje gaat niks doen. Daar krijgt ze info over en gelijk hebben mensen hun terechte vraagtekens waarom het door moet gaan als dit nou eenmaal speelt.

Als school het zo goed zou begeleiden hadden zij gelijk al een voorraad mondkapjes voor de leerlingen aangeschaft bijvoorbeeld. En zoals boven geschreven blog. Je hoeft niet ziek te worden om het moeilijk te krijgen in een vreemd land op grote afstand van huis.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 17:50

Suzanne F. schreef:
Waarom ben je een risico groep met een auto immuun ziekte? Juist andersom toch?


Dat ben je altijd als je een auto immuun ziekte hebt. Ik heb meerdere ( die wel bij elkaar horen ) en krijg ook oproep voor de griepprik bijv ( die ik nooit haal )

Je weerstand kan lager zijn en je kan een behoorlijk stuk kwetsbaarder zijn.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 17:54

superpony schreef:
Suzanne F. schreef:
Waarom ben je een risico groep met een auto immuun ziekte? Juist andersom toch?


Dat ben je altijd als je een auto immuun ziekte hebt. Ik heb meerdere ( die wel bij elkaar horen ) en krijg ook oproep voor de griepprik bijv ( die ik nooit haal )

Je weerstand kan lager zijn en je kan een behoorlijk stuk kwetsbaarder zijn.

Maar wat ik juist op National Geo las is dat een groot deel van de ravage in je lichaam wordt veroorzaakt door de overactieve manier waarop je immuunsysteem reageert. Ik vroeg mij nav dat artikel dus ook af of je met een autoimmuunziekte wellicht juist minder kans hebt op zo'n overactieve reactie.