Waar masker Corona virus kopen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eleeke

Berichten: 2032
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Waar masker Corona virus kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 21:24

Dank voor je tip Speurneus , ik heb besteld. Ik reis vrij veel voor werk, wel fijn om ze in huis te hebben mocht ik ergens heen moeten waar het nu niet 'veilig". is.
Succes TS, ik zou voor die van Speurneus gaan.

troi
Berichten: 17008
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Waar masker Corona virus kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 14:12

Zuid-korea is op slot aan het gaan. Ik denk dat je er morgen niet eens naartoe kan gaan eigenlijk..

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Waar masker Corona virus kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 14:22

De meeste maskers kunnen een besmetting niet voorkomen. De virus deeltjes zijn zo klein, het is te vergelijken met een zandkorrel door een open deur gooien.

Vertrouw dus niet blind op een masker. Hou ook hygiëne in de gaten.

Leliex
Berichten: 1086
Geregistreerd: 27-08-10

Re: Waar masker Corona virus kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-20 14:43

Heb een doosje maskers kunnen kopen bij de dierenarts!
En ik weet niet waar jij dat gelezen hebt troi maar er gaan zeker nog vluchten naar Seoul.

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 15:12

speurneusc schreef:
Leliex schreef:
Ik ga dinsdag op uitwisseling voor een half jaar naar Seoul. ( Seoul is op dit moment nog redelijk veilig met weinig uitbraken)
Alleen is er op dit moment een uitbraak van Corona in het zuiden van zuid korea waardoor het mij verzocht is om een masker te dragen op het vliegveld en in het vliegtuig.
Helaas lijken de maskers overal uitverkocht en kan ik ze nergens meer bestellen.
Heeft iemand een idee waar ik met spoed maskers vandaan kan halen?


ik verkoop ffp3 maskers voor werken met epoxy, waren de eerste maskers bij leverancier die uitverkocht waren vanwege het virus

ik heb er maar 10 te koop. zie onderschrift voor webshop


Ik heb ook bij je besteld speurneus. Mijn man reist binnenkort die kant op :\

Tieme
Berichten: 4957
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 15:20

Leliex schreef:
Heb een doosje maskers kunnen kopen bij de dierenarts!
En ik weet niet waar jij dat gelezen hebt troi maar er gaan zeker nog vluchten naar Seoul.


Er gaan nu nog vluchten maar in Zuid Korea is zondag code rood uitgeroepen. Houd dus in dat ze snel delen van het land af kunnen sluiten en vlucht verkeer stil kunnen leggen. Las vanmorgen dat die minister daar zo nodig drastische maatregelen gaat nemen. Dus ik zou er wel rekening mee houden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 15:47

Tieme schreef:
Leliex schreef:
Heb een doosje maskers kunnen kopen bij de dierenarts!
En ik weet niet waar jij dat gelezen hebt troi maar er gaan zeker nog vluchten naar Seoul.


Er gaan nu nog vluchten maar in Zuid Korea is zondag code rood uitgeroepen. Houd dus in dat ze snel delen van het land af kunnen sluiten en vlucht verkeer stil kunnen leggen. Las vanmorgen dat die minister daar zo nodig drastische maatregelen gaat nemen. Dus ik zou er wel rekening mee houden...


Is de uitwisseling voor school? Dan zou ik nu even bellen/overleggen met school dat je niet gaat ;) Hoe belangrijk is de uitwisseling, en hoe belangrijk is de gezondheid en bereikbaarheid Korea/NL van de student ;) Stel je voor dat je straks vast zit in een land met shut down.

speurneusc

Berichten: 5378
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 16:59

Ik heb ook bij je besteld speurneus. Mijn man reist binnenkort die kant op :\[/quote]

gevonden en pakje is al afgeven bij dhl ook

troi
Berichten: 17008
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 18:47

Bubblewrap schreef:
Is de uitwisseling voor school? Dan zou ik nu even bellen/overleggen met school dat je niet gaat ;) Hoe belangrijk is de uitwisseling, en hoe belangrijk is de gezondheid en bereikbaarheid Korea/NL van de student ;) Stel je voor dat je straks vast zit in een land met shut down.


Idd! Gezondheid boven alles hoor!

Ook, ik denk ook dat school niet wil dat je gaat nu. Als er met jou wat gebeurt zijn zij verantwoordelijk namelijk..

Leliex
Berichten: 1086
Geregistreerd: 27-08-10

Re: Waar masker Corona virus kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-20 19:02

Heb al lang contact gehad met mijn school en aangezien er geen negatief reisadvies is zien zij geen reden om het te cancelen. Indien de situatie verergert regelt de school mijn tickets terug en ik sta ook geregistreerd bij de ambassade.
Er zijn weinig gevallen in Seoul op dit moment en ik ben niet van plan om naar busan of Daegu te gaan. Maar bedankt voor de zorgen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 19:04

Leliex schreef:
Heb al lang contact gehad met mijn school en aangezien er geen negatief reisadvies is zien zij geen reden om het te cancelen. Indien de situatie verergert regelt de school mijn tickets terug en ik sta ook geregistreerd bij de ambassade.
Er zijn weinig gevallen in Seoul op dit moment en ik ben niet van plan om naar busan of Daegu te gaan. Maar bedankt voor de zorgen :)

je gaat wel een half jaar, de situatie kan nog zo erg veranderen daar!
uitbraak is volop bezig, snap niet dat school geen reden tot cancelen ziet.

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Waar masker Corona virus kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 19:06

De situatie kan overal wel veranderen.
Als de ambassade en de uni geen probleem zien dan zullen ze daar vast over na gedacht hebben.
Misschien is er dadelijk wel een reuze uitbraak in NL.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 19:43

brokjes schreef:
Leliex schreef:
Heb al lang contact gehad met mijn school en aangezien er geen negatief reisadvies is zien zij geen reden om het te cancelen. Indien de situatie verergert regelt de school mijn tickets terug en ik sta ook geregistreerd bij de ambassade.
Er zijn weinig gevallen in Seoul op dit moment en ik ben niet van plan om naar busan of Daegu te gaan. Maar bedankt voor de zorgen :)

je gaat wel een half jaar, de situatie kan nog zo erg veranderen daar!
uitbraak is volop bezig, snap niet dat school geen reden tot cancelen ziet.

Als ze eenmaal daar is loopt ze net zo veel risico als hier in Nederland. Je kunt ook te hysterisch denken.

Ianrowan2009

Berichten: 1488
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 19:59

Leliex schreef:
Ik ga dinsdag op uitwisseling voor een half jaar naar Seoul. ( Seoul is op dit moment nog redelijk veilig met weinig uitbraken)
Alleen is er op dit moment een uitbraak van Corona in het zuiden van zuid korea waardoor het mij verzocht is om een masker te dragen op het vliegveld en in het vliegtuig.
Helaas lijken de maskers overal uitverkocht en kan ik ze nergens meer bestellen.
Heeft iemand een idee waar ik met spoed maskers vandaan kan halen?


Ik zou niet gaan eigenlijk.
Vandaag was Seoul ook in het nieuws met besmettingen.
Het is te vergelijken met de bosbranden van Australië, het grijpt razendsnel om zich heen en er is echt geen grip op te krijgen.
En die mondkapjes zijn natuurlijk heel fijn als er iemand hoest, niest, oid, maar als jij met je hand in je gezicht komt besmet je jezelf alsnog :(
Ik zou echt het risico niet willen nemen, en gewoon thuis blijven.

Ianrowan2009

Berichten: 1488
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 20:07

Anoniem schreef:
Leliex schreef:
Heb al lang contact gehad met mijn school en aangezien er geen negatief reisadvies is zien zij geen reden om het te cancelen. Indien de situatie verergert regelt de school mijn tickets terug en ik sta ook geregistreerd bij de ambassade.
Er zijn weinig gevallen in Seoul op dit moment en ik ben niet van plan om naar busan of Daegu te gaan. Maar bedankt voor de zorgen :)

je gaat wel een half jaar, de situatie kan nog zo erg veranderen daar!
uitbraak is volop bezig, snap niet dat school geen reden tot cancelen ziet.

Als ze eenmaal daar is loopt ze net zo veel risico als hier in Nederland. Je kunt ook te hysterisch denken.


Dit is echt pure onzin!
Het is hier in NL nog niet aanwezig.
Daar inmiddels wel.
En als je eenmaal daar bent, en die besmetting grijpt verder om zich heen kom je voorlopig niet meer thuis.
Hele steden worden wereldwijd afgesloten, supermarkten gaan mondjesmaat onder strenge voorwaarden open, de zorg kan de grote vraag niet meer aan... en dan wordt er gezegd dat er te hysterisch gedacht kan worden?
Als je besmet raakt met dag virus, wil je gewoon in eigen lang zijn, met je eigen mensen.
Ik vind dat die school echt een heel groot risico neemt met zijn leerlingen. :(

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Waar masker Corona virus kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 20:35

Ik zou ook echt niet gaan.
Wat vinden je ouders ervan? Die zullen ook niet vrolijk worden van 't feit dat jij straks daar zit en daar wellicht een uitbraak plaats vindt. Je zult het virus waarschijnlijk op jonge leeftijd wel kunnen handelen, maar een lockdown en toch slechtere medische zorg dan hier, is niet iets om naar uit te kijken.
Vind het vrij onverantwoord van die school trouwens...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 22:18

Het grootste risico is inderdaad dat je niet meer uit het land komt. Dan ben je gebonden aan het land (waar een uitbraak van een ziekte is) en de gezondheidszorg in dat land.

(Worstcase; shutdown van het land, en op termijn een slinkende water- en voedselvoorziening...)

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Waar masker Corona virus kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 22:31

Vooral drinkwater kan een probleem worden. In dat soort landen drink je als westerling toch al geen kraanwater en ben je afhankelijk van flessenwater. Wat als die voor langere periode niet meer voorzien worden?

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Waar masker Corona virus kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 00:04

HOe oud ben je?

Mijn zoon had niet gemogen en nu volwassen had ik het hem sterk afgeraden. Dan maar niet, jammer dan.......

Ik vind de school niet zo verstandig handelen. Net als wat gezegd wordt. Je kan nu wel alles afwegen, maar als er iets is, zijn ze verantwoordelijk en hoe willen ze je weer thuis krijgen? Ze staan helaas niet boven de regels om dan alles nog voor elkaar te krijgen.

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Re: Waar masker Corona virus kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 00:10

Seoul is geen achteraf dorpje in een vage afgelegen regio hoor. Het kraanwater is er prima te drinken en je wil daar (afhankelijk van het seizoen/weer) misschien toch al een mondkapje dragen vanwege de vreselijke smog.

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Waar masker Corona virus kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 00:21

Veel plezier met de uitwisseling TS. Laat je niet bang maken, dit virus is niet erger dan de griep, iets waar heel wat meer mensen besmet mee raken en aan sterven. Als je gezond bent en een goede conditie hebt, zal het vast helemaal goed komen.

troi
Berichten: 17008
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 08:20

StonedRomy schreef:
Veel plezier met de uitwisseling TS. Laat je niet bang maken, dit virus is niet erger dan de griep, iets waar heel wat meer mensen besmet mee raken en aan sterven. Als je gezond bent en een goede conditie hebt, zal het vast helemaal goed komen.



Zo naief.. sinds wanneer worden voor influenza hele gebieden afgesloten en ontregeld het hele economieën? TS zal een besmetting vast overleven hoor (Daarin lijkt het idd op influenza) maar dan zit je dus tot het voorbij is wel opgesloten in een studentenhokje met slechte voorzieningen. Echt niet zo bijster normaal..

Spenk
Berichten: 21777
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 08:22

Inmiddels raden andere landen al af er heen te reizen. Vrees Nederland wel volgen gaat..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 08:26

StonedRomy schreef:
Veel plezier met de uitwisseling TS. Laat je niet bang maken, dit virus is niet erger dan de griep, iets waar heel wat meer mensen besmet mee raken en aan sterven. Als je gezond bent en een goede conditie hebt, zal het vast helemaal goed komen.


De procentuele sterftegraad ligt toch een stukje hoger dan de griep...

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 08:39

Ik hoop dat je niet vertrekt vandaag. Je wilt niet zover weg zijn als de boel wordt stil gelegd. :n snap je school ook echt niet.