4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 21:51

@Lisa Nee heb geen idee lol. We zetten een recept van 15KG en scheppen daar gewoon een week lang uit en heb geeeeeen idee hoeveel dat er zijn. Dus weeg m wel en kijk wel even hoe die overeen komt met een streepjescode product :D

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-20 21:54

Ahh ja das niet makkelijk te gokken idd, jammer. Maar super veel verschil zal er hopelijk niet inzitten? Volgens mij staan er iig wel veel ‘ambachtelijke’ bakkers dingen in mfp!

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 22:21

Meestal zitten er in de producten van de bakker wat meer calorieën dan van de supermarkt, dus het is best lastig te berekenen als je het recept niet exact weet.

Blue_Monday
Berichten: 581
Geregistreerd: 28-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 10:23

Ik kom graag weer meelezen :D
Vorige zomer was ik enorm goed in vorm. Ik heb zo onwijs kunnen genieten en dat geeft me best veel motivatie. Ik ben bezig om weer op ditzelfde punt te komen voor de eerste warme dag er weer is :P

Ik doe bij de bakker altijd alles overschatten := Lijkt me maar lastig. Je kan wel het aantal kcal per 100gram makkelijk berekenen en een ruime schatting maken? Broodproducten gaan niet vaak over de 400kcal/100g toch :=

Castilja

Berichten: 2504
Geregistreerd: 21-08-18

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 10:30

Nou dan ben je wel op tijd :D Ben zo toe aan die eerste warme dag he. Pfoe winterdip. Merk ook meteen dat mijn gemoedstoestand een zwieper omhoog krijgt als er een dag zon is :')

Hier gaat het oké, gisteren wel een rare dag.
Lijstje:
Ontbijt: Tosti met koolhydraatverlaagd brood, 2 plakken kaas en wat ketchup
Lunch: 2 Tlant crackers met 2 eieren, handje cashewnoten
Tussendoor: Zakje propercorn popcorn
Avondeten: 2 Glazen wijn en een vegetarische burger
Na het eten: Burger bleek niet echt te vullen dus nog een kip loempia borek gehaald bij de AH, nog wat wijn.

Vandaag ben ik de hele dag in Zwolle en moet ik 's avonds misschien nog naar Amsterdam, heb geen idee hoe dat qua eten moet. Zelf gezonde dingen meegenomen maar ga het daar niet compleet op redden. :+

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 10:38

Lijstje:
O: soja yoghurt met een halve appel en kaneel en lijnzaad
T: 2 rijstwafels met pindakaas en een halve appel
L: 2 boterhammen met 2 gebakken eieren en een banaan
T: 2 wasa vezelrijk crackers met kaas en komkommer
A: curry met bloemkool en rijst
T: schaaltje met wat lekkers (nog even bedenken wat)

Straks even een halfuur/drie kwartier aan de wandel :)

Fijne dag allemaal!

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 10:48

Nette lijstjes dames!

Ik voel me eindelijk weer beter dus ga zo sporten. Het is echt een draak van een workout zag ik al, dat gaan we voelen!

100 back squats
90 push-ups
80 sit-ups
70 front squats
60 bench presses
50 leg lifts
40 overhead squats
30 pike push-ups
20 toes to bar

Als ik morgen nog op de wc kan gaan zitten ga ik juichen :))

Castilja

Berichten: 2504
Geregistreerd: 21-08-18

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 10:51

Dat is niet gezond?!?!? 90 Push-ups? Moet dat achter elkaar? Hoe werkt dit? :\

Nyaleti

Berichten: 6151
Geregistreerd: 05-04-10

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 11:48

Ik ken niet alle oefeningen die er staan maar halleluja hoe fit ben jij _O- Doe je dit samen met een PT of een groepsles?
Ik hoop vandaag ook nog even te gaan sporten maar m'n spierpijn houdt me tegen.. als het goed is komt zo een nieuwe sportlegging binnen en met wat geluk zit die zo mooi dat ik hem meteen wil gebruiken :+
Moet zeggen dat dit topic, en ook het andere afval topic, wel goed motiveren om op m'n eten te letten! Gisteren ging top, alleen ik moet even opletten dat ik niet door ga slaan want ben nogal "verslaving"-vatbaar maar wel een slecht doorzettingsvermogen, niet zo'n handige combi. Dan pak ik dus wel iets ongezonds en ben ik daarna weer over de zeik op mezelf omdat het nergens voor nodig was :=
Ben nu 2,5 week aan t sporten en zie dus nog geen enkel verschil bij m'n buik / taille dus dat valt wel wat tegen. (M'n bilspieren daar in tegen gaan wel goed :+ )

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 11:59

Maanlicht schreef:
Nette lijstjes dames!

Ik voel me eindelijk weer beter dus ga zo sporten. Het is echt een draak van een workout zag ik al, dat gaan we voelen!

100 back squats
90 push-ups
80 sit-ups
70 front squats
60 bench presses
50 leg lifts
40 overhead squats
30 pike push-ups
20 toes to bar

Als ik morgen nog op de wc kan gaan zitten ga ik juichen :))


Ik ben al moe als ik er naar kijk haha. Lekker bezig hoor!

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 12:31

Maanlicht schreef:
Nette lijstjes dames!

Ik voel me eindelijk weer beter dus ga zo sporten. Het is echt een draak van een workout zag ik al, dat gaan we voelen!

100 back squats
90 push-ups
80 sit-ups
70 front squats
60 bench presses
50 leg lifts
40 overhead squats
30 pike push-ups
20 toes to bar

Als ik morgen nog op de wc kan gaan zitten ga ik juichen :))


Deze is echt om te janken hoor. Op dit soort momenten ben ik blij dat ik niet meer crossfit doe. Die 100 back squats vind ik echt niet van deze wereld :')
Hier begint mijn gewicht eindelijk wat te doen. Nog niet geweldig, maar deze week toch netjes een halve kilo, wat maakt dat ik sinds 03-01 toch nog anderhalve kilo kwijt ben. Iets onder schema, maar niet ontevreden.

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 12:46

Ik ben duidelijk nog niet helemaal beter, de workout ging niet echt lekker. Heb wel redelijk rustig aan gedaan en het opgedeeld in 5 rondes. Dus eerst 20 back squats, 18 push-ups, 16 sit-ups, 15 front squats etc. Alsnog niet helemaal gered binnen de tijd (40 minuten), maar dat is niet erg. Verder doe ik rustig aan vandaag.

Lijstje:
L: high protein havermout met appel en chiazaad
T: Atkins proteinereep, twee gekookte eieren
A: Springrolls van rijstpapier met garnalen, rauwkost, mihoen en chilisaus, grote kom wortel-gembersoep
T: grapefruit, 2 paaseitjes

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 13:03

Wtf, die workout :oo Niet voor mij weggelegd :=

Ik was vandaag weer zwaarder, gaat goed :roll: Nou ja, eigen schuld, dikke bult (of buik...)
Plan voor vandaag:
O: goedemorgen (zo'n drinkontbijt, niet mn normale keuze maar moest nuchter bloedprikken en daarna toch ff snel wat naar binnen werken ivm werk)
T: banaan
L: salade met sla, tomaat, linzen en feta, kom tomatensoep
T: mandarijn, 3 paprika rijstwafels
A: snijbonen, gekookte aardappelen en een gemarineerd filetlapje
T: bak Griekse yoghurt

linoleum

Berichten: 6463
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 02:41

Ik had rare dag vandaag. Overdag training van werk, uit eten geweest met collega’s en erna pubquiz van het werk. Had helaas helemaal niks te zeggen over de lunch, werd ons gewoon zo voorgeschoteld.

T: 3 rijstwafels met chocola, appel
L: saucijzenbroodje, groentensoep, bolletje met kaas, glas rivella
T: eiwitreep
A: paar stukjes stokbrood met roomkaas, kipsate met beetje gebakken aardappeltjes, 2 flesjes rivella
Totaal 2.464 kcal en 124 gram eiwitten

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 09:03

Sec: goed bezig :j

Maanlicht: net lijstje hoor

Laura: ook een fijn lijstje :D

Als je er maar van genoten hebt :)

Morgen weer cheatday, nu al helemaal zin in, maar eerst vandaag nog even volhouden haha

Lijstje:
O: smoothie van soja yoghurt, banaan, sinaasappel en spinazie
T: soja yoghurt met een appel
L: bananenpannenkoekjes
T: 2 crackers met gerookte zalm en ei
A: biefstuk met uitjes, een gekookt ei en broccoli

Zo even werken en daarna een rondje sturen met het paard :D

Castilja

Berichten: 2504
Geregistreerd: 21-08-18

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 12:42

Oeh lekker Sharon, ik verheug me daar ook altijd op :D Je lijstjes zijn top altijd dus zou er lekker van genieten. Ik kan soms echt fantaseren wat ik allemaal ga eten hahaha. Wil al een tijdje van die paas koekjes met zo'n crème-laag erop. :9

Gisteren eigenlijk een best goede dag gehad, tot ik 's avonds een fles wijn open trok. Normaal mag ik van mezelf op vrijdag en zaterdag wijn drinken, nu sla ik vanavond maar even over lol.
Lijst van vandaag:
Ontbijt: Tosti met kaas en saus
- Uur circuit training -
Lunch: Caesar Salade van de Jumbo (die onverwacht prima voedingswaarden heeft dus even meegenomen) en neem er denk ik nog wat crackers bij
Tussendoor: Smoothie van banaan, optimaal kwark, eiwitpoeder, spinazie en zomerfruit
Avondeten: Heb kip over dus denk iets met kip maar weet nog niet wat. :')

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-20 12:48

Wat een lekker eten komt hier voorbij!

Mijn lijstje vandaag:

O: /
T: /
M: 2 tosti's (oude kaas + curry) en een eitje
A: Couscous met lamsgehaktballetjes, harissa, courgette en aubergine :b

Zit hiermee 100/150kcal onder m'n doel maar ik eet morgen met m'n ouders mee dus dat wordt juist heel kcalrijk, dus vandaag een balansdagje :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 18:16

Maanlicht schreef:
Nette lijstjes dames!

Ik voel me eindelijk weer beter dus ga zo sporten. Het is echt een draak van een workout zag ik al, dat gaan we voelen!

100 back squats
90 push-ups
80 sit-ups
70 front squats
60 bench presses
50 leg lifts
40 overhead squats
30 pike push-ups
20 toes to bar

Als ik morgen nog op de wc kan gaan zitten ga ik juichen :))



HO EENS! Dat gaat mij nooit lukken haha! kei knap van je!

Jullie zijn allemaal goed bezig:

Ik ben het een soort van aan het bijhouden. Vandaag lukte niet echt. Veel te druk en gestreste dag..

Vanaf maandag ga ik MFP echt goed bijhouden! Misschien maandag zelfs sporten. Mijn voet gaat erg goed, behalve gisteren toen mijn nichtje hem weer behandeld heeft.. Vandaag wel behoorlijk last van gehad maar dat moet alleen maar beter worden. Ze komt nu vaker zodat het vocht er steeds uit gaat en de bloedsomloop beter wordt..

Gisteren:

O: Banaan en Eierkoek (bakker)
T: Halve croissant (proeven)
M: 2 haver desem boterhammen met brie en kipfilet en een beetje honing (tosti)
T: 2 hardgekookte eieren (voor de B12!)
A: Hak Burrito wraps met kip en paprika

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 18:33

Castilja schreef:
Oeh lekker Sharon, ik verheug me daar ook altijd op :D Je lijstjes zijn top altijd dus zou er lekker van genieten. Ik kan soms echt fantaseren wat ik allemaal ga eten hahaha. Wil al een tijdje van die paas koekjes met zo'n crème-laag erop. :9

Gisteren eigenlijk een best goede dag gehad, tot ik 's avonds een fles wijn open trok. Normaal mag ik van mezelf op vrijdag en zaterdag wijn drinken, nu sla ik vanavond maar even over lol.
Lijst van vandaag:
Ontbijt: Tosti met kaas en saus
- Uur circuit training -
Lunch: Caesar Salade van de Jumbo (die onverwacht prima voedingswaarden heeft dus even meegenomen) en neem er denk ik nog wat crackers bij
Tussendoor: Smoothie van banaan, optimaal kwark, eiwitpoeder, spinazie en zomerfruit
Avondeten: Heb kip over dus denk iets met kip maar weet nog niet wat. :')


Oh nee hou op hoor, nu moet ik die ook nog gaan halen :Y)

Mooi lijstje!

Imandra: is dat niet erg weinig? Ook al is het een balansdag?

Fading: lekker lijstje zeg! Ben je zelf bakker? Lastig zeg, ik werk bij een bakkerij en heb er ook moeite mee.. iets dat niet mooi genoeg meer is om te verkopen, hups even opeten enzovoort.. gaat hard dan haha. Gelukkig weet m’n leidinggevende dat ik op dieet ben :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 18:38

_sharonnn schreef:
Oh nee hou op hoor, nu moet ik die ook nog gaan halen :Y)

Mooi lijstje!

Imandra: is dat niet erg weinig? Ook al is het een balansdag?

Fading: lekker lijstje zeg! Ben je zelf bakker? Lastig zeg, ik werk bij een bakkerij en heb er ook moeite mee.. iets dat niet mooi genoeg meer is om te verkopen, hups even opeten enzovoort.. gaat hard dan haha. Gelukkig weet m’n leidinggevende dat ik op dieet ben :D



Jep ik ben banketbakker, dus er gaat regelmatig een randje van de brownies naar binnen als ik ze anders toch weg moet gooien :P Wel erg lastig aangezien we mogen pakken wat we willen op het werk. Probeer altijd wel gezond te lunchen en eet eigenlijk altijd desembrood tussen de middag. Dat vult lekker en is gezonder!

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-20 18:45

@Sharon valt wel mee hoor, 1450kcal, dus 150kcal onder m'n doel.

Overigens moet je gemiddeld gewoon 'genoeg' eten, dus een balansdag nu en dan kan prima. Een dagje wat minder of wat meer maakt niet zo heel veel uit, als het maar niet structureel te weinig of te veel is.

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 18:48

Ik ben twee weken geleden begonnen met het tussen 12 ‘s middags en 8 ‘s avonds dieet. (Noem je dat zo?). De eerste twee dagen vond ik het wat lastig, omdat mijn wekker elke dag om half 6 gaat maar nu ben ik er aan gewend en word ik ook niet wakker met een honger gevoel. Ik ben hierdoor al 1,7 kilo afgevallen *\o/*

Maandag, dinsdag en woensdag zijn mijn lange dagen op de uni. Dan neem ik afwisselend lunch mee zoals:
yoghurt met 45 gram cruesli (cookies&cream) of een halve avocado, een gekookt ei, een beetje geraspte kaas en 4 crackers of ik wissel het gekookte ei voor een bakje tonijn. Ik ben best wel een lastige eter kwa lunch en nijg ook zelf neer naar de ongezonde/vette dingen ipv gezonde dingen zoals fruit/groenten. Hebben jullie toevallig nog tips voor de lunch? Iets wat ook nog te eten is als het al een langere tijd uit de koelkast is.

Als ik trek heb dan eet ik een cup a soupje en soms zondig ik nog wel eens door ook een stukje appeltaart mee te eten na het avondeten, maar ik doe mijn best!

Kwa avondeten eet ik gewoon wat mijn moeder op tafel zet.

Lijstje voor vandaag:
O /
M - 2 tosti’s (4 boterhammen) met klein beetje geraspte kaas en tonijn uit blik
T - cup a soup tomaat
A - stoofvlees met patat en een klein beetje mayonaise

B - werken (ik werk op stal wat inhoudt; stallen mesten, paarden binnen en buiten zetten, paarden wandelen en vegen), half uur paardrijden en half uur crosstrainen

Vanochtend werd ik heel erg misselijk wakker (tijd van de maand) en heb ik tot half 2 geen hap door mijn keel kunnen krijgen.

Ginny135
Berichten: 313
Geregistreerd: 02-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 18:56

Ik ben nu sinds een week ofzo in MFP kcal aan het bijhouden. MFP heeft als doel 1240 kcal, na het lezen van de OP is dit denk ik laag ingeschat. Het viel me wel op, als ik invul wat ik ongeveer eet, kan het namelijk niet wegen, kom ik ook echt rond deze hoeveelheid uit...

Mijn lijstje voor vandaag:
O - een boterham met kalkoenfilet en een met appel-perenstroop
M - twee boterhammen met kalkoenfilet
Als tussendoortje een kiwi
A - aardappel met wortel en saté schnitzel

Ik geloof niet dat dit rond de 1200 kcal uitkomt, wat denken jullie?

Anoniem

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 18:59

_mjwb Ik zou dat met mijn werktijden echt niet kunnen. Ik krijg rond 9:00 echt honger en dan moet ik eten anders voel ik me echt enorm slap! Lijkt wel alsof je ook weinig kcal binnenkrijgt?

Ginny135 1200KCAL, dat is wel erg weinig. Mijn MFP zegt dat ik er 1800 mag per dag om af te vallen..
Ik ben 1,75. Weeg 69,8 en wil terug naar de 65

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 19:13

Fading: haha ja ik herken het, dat kan bij ons ook, zo lekker, maar zo ongezond soms, gelukkig werk ik op vrijdag en heb ik zaterdag m’n cheatday, dus dan neem ik het gewoon mee naar huis :)

Imandra: Oja dat zal heel goed hoor, maar je hebt zo weinig eet momenten dan op een dag en je bent redelijk op tijd wakker, krijg je geen trek tussendoor? Is geen kritiek overigens hoor :D

Hmm 1200 is wel erg weinig en mis ik wat eiwitten in jullie lijstjes :)