4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 22:30

Ik ben zelf fan van Fatsecret, hele fijne app

Nyaleti

Berichten: 6153
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 00:45

MFP liep eerst vast en kon daarna geen nieuwe voedingsitems toevoegen, vind deze app sowieso erg onduidelijk maar ik ben er ook nog niet zo handig mee.
Heb LifeSum net gratis kunnen downloaden. Die is wel overzichtelijker vind ik alleen mag ik daar al 1800 kcal zonder beweging :+

Nou wil ik ook niet elke gram gaan tellen maar wel graag bewuster worden wat er in mijn eten zit en wat ik mis / teveel heb. Als ik calorieën ga tellen dan ga ik alles in de gaten houden en het dan vervolgens alsnog eten en me dan super slecht voelen..

Stephanie_M
Berichten: 1388
Geregistreerd: 19-05-06

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 01:02

Stille meelezer; probeer de yazio app. Zonder premium kan je maaltijden invoeren, voor de luie mensen onder ons barcodes scannen, beweging invoeren(hij houdt standaard je gezondheidsapp bij en daarnaast kan je handmatig sport toevoegen) en je kan zelf een balans met koolhydraten/eiwitten en vetten opgeven. Je kan de app je kcal laten bepalen of zelf kiezen, hij vult automatisch aan wat je extra mag met wat je gesport hebt. Ik voer altijd sochtends in wat ik aan sport verwacht te doen zodat ik niet te weinig eet op een dag.

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 01:20

Hoi allemaal :) ik zou heel graag wat input willen over het systeempje dat ik voor mezelf heb bedacht :) ik ben een meisje van 19 ik weeg 63 kg. Ik eet best wel veel snoep en koekjes en chips en dat soort dingen maar ook groente en fruit. Ik wil een beetje afvallen gewoon mn vetrandje eraf dus heb het volgende systeem bedacht omdat ‘gewoon een beetje opletten’ voor mij niet werkt.

Plan per dag:
1000 ontbijt
1230 lunch
1500 tussendoor
1700 tussendoor
1900 avondeten
2000 tussendoor
2100 niet meer eten

Als ontbijt 1 volkoren boterham met pesto en kipfilet / pindakaas of 2 crackers met kaas / smeerkaas / vleeswaren, of kwark met fruit en noten. Lunch 2 volkoren boterhammen met bovenstaande beleg. Soms eet ik er wel iets anders op maar dit vind ik lekker :+
Tussendoor fruit, nootjes (walnoten en amandelen), blokje kaas, rauwkost, bakje kwark met fruit, kauwgompje of water. En gewoon niet altijd toegeven als ik honger heb.
Avondeten is vrij en wil ik niet op letten ik eet altijd 2 ons groente en weinig vlees. In het weekend wat chips en ik mag ook wel 2 snoepjes of een stukje chocola als ik heel graag wil maar ik wil even zo min mogelijk slechte suikers eten omdat ik wel het gevoel heb dat ik er afhankelijk van ben geworden.
Maar is dit ‘streng’ genoeg om netjes af te vallen en daarna een mooi gewicht te behouden? Het is behoorlijk veel beter (ik nam vaak koekjes ipv ontbijt en dan 1 appel en een wit broodje met mozzerella pesto tomaat en nog wat koekjes of snoep overdag, of na het eten chips enzo) dan eerst dus in principe moet ik dan afvallen toch? :+
Ik rij 1-2 x per week paard verder sport ik niet. Ik wil misschien 1 keer per week badmintonnen maar weet dat nog niet zeker ivm tijd.

linoleum

Berichten: 6463
Geregistreerd: 01-03-12

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 08:19

Noox, neem even de berekeningen in de OP door, dan kan je een goed inschatting maken wat je verbruik is. Vervolgens zorg je dat je minder eet dan dat. Op basis van jouw lijstje kunnen wij niet zeggen of je nou teveel of te weinig of genoeg eet om af te vallen.

Ik zie hier ook een aantal mensen zeggen dat ze beweging per dag bekeken en via een app verbruikte kcal bij het dagelijkse kcal doel optellen. NIET DOEN! Verbrande kcal door sport worden altijd wild overschat. Als je de volgens je app verbrande kcal extra gaat eten, is de kans groot dat je niet meer in een tekort zit en dus niet afvalt.

Bepaal je verbruik op basis van je bewegingsniveau en zorg dan dat je ongeveer 300-500 kcal onder je verbruik zit, maar boven je arm (again, lees de OP!). Idealiter wil je met een zo’n klein mogelijk tekort afvallen. Ja het kost wat langer qua tijd, maar je behoudt je spieren, de kans is dat het er blijvend afblijft (geen jojo-effect) en je kan nog steeds genieten van je eten.

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 08:52

linoleum schreef:
Noox, neem even de berekeningen in de OP door, dan kan je een goed inschatting maken wat je verbruik is. Vervolgens zorg je dat je minder eet dan dat. Op basis van jouw lijstje kunnen wij niet zeggen of je nou teveel of te weinig of genoeg eet om af te vallen.

Ik zie hier ook een aantal mensen zeggen dat ze beweging per dag bekeken en via een app verbruikte kcal bij het dagelijkse kcal doel optellen. NIET DOEN! Verbrande kcal door sport worden altijd wild overschat. Als je de volgens je app verbrande kcal extra gaat eten, is de kans groot dat je niet meer in een tekort zit en dus niet afvalt.

Bepaal je verbruik op basis van je bewegingsniveau en zorg dan dat je ongeveer 300-500 kcal onder je verbruik zit, maar boven je arm (again, lees de OP!). Idealiter wil je met een zo’n klein mogelijk tekort afvallen. Ja het kost wat langer qua tijd, maar je behoudt je spieren, de kans is dat het er blijvend afblijft (geen jojo-effect) en je kan nog steeds genieten van je eten.


Ja dit wilde ik ook net zeggen. Ik heb dat ook een tijdje gedaan: ‘Oh ik heb een rondje hardgelopen dan mag ik vandaag meer eten’. Maar dat overschatte ik behoorlijk en daardoor viel ik niet meer af.

Kijk naar je algemene leefstijl en baseer daar je eetpatroon op, of ga in gesprek met een diëtist of sportcoach met verstand van voeding.

linoleum

Berichten: 6463
Geregistreerd: 01-03-12

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 09:06

Ow ik zie nu dat ik hier boven ergens arm heb staan wat niet klopt.

Correct:
Bepaal je verbruik op basis van je bewegingsniveau en zorg dan dat je ongeveer 300-500 kcal onder je verbruik zit, maar boven je BMR (again, lees de OP!)

Castilja

Berichten: 2504
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 09:20

Ik vind het altijd zo zonde als ik op de snaaitour ga na een goede sportsessie, juist alsof het allemaal voor niets is geweest. Totale hersenkronkel en niet waar maar als ik heb gesport hou ik mijn dag juist zo netjes mogelijk om het snelste effect te zien :D

Weer vroeg (nouja, vroeg...) voor een sportsessie zo. Heb circuittraining van iemand die de circuits nooit zo leuk maakt vind ik :') Normaal is het 1,40 kracht, dan 1,40 cardio, maar bij haar heb je 14 keer achter elkaar 1,40 kracht. Niet te doen. Minuut pauze. Dan nog twee rondes. :+ Moet alleen wel gaan vandaag omdat ik morgen en overmorgen geen tijd heb om te sporten.

En welkom Noox! Tips zijn al gegeven. Ik zou alleen niet per se de honger enorm gaan onderdrukken (je bent 19, your body needs it) maar gewoon zorgen dat je gezonde dingen bij je hebt.

sanneloveyou
Berichten: 947
Geregistreerd: 26-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 09:28

Goede morgen,

Ik las het vorige deel ook mee en schreef af en toe een bericht.
Veel geleerd dus dat zet ik dit deel graag voor, maar dan wil ik proberen wat actiever te posten.

Nu we het over het beweging en calorieën hebben. Ik heb een fitbit, en vroeg me af hoe goed die het verbruik kan inschatten. Ik gebruik ze verder zelf niet echt, behalve als ze erg hoog zijn/veel heb bewogen en/of gesport wil ik wel eens iets extra nemen. Ik ben benieuwd!

Oh dat gevoel heb ik ook als ik heb gesport, dan voelt het als of ik net zo goed niet had kunnen gaan sporten.. Maar weet inderdaad dat het onzin is. Toch is het gevoel hardnekkig!
Laatst bijgewerkt door sanneloveyou op 04-02-20 09:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Airborn

Berichten: 2814
Geregistreerd: 04-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 09:29

Dames mag ik ook mee kletsen? Ik ben nogal een klimmende jojo, ak, ik schommel maar gewicht gaat uiteindelijk alleen maar omhoog. En ik moet nu toch echt gewicht kwijt voor mn gezondheid. Ik wil uiteindelijk 35 kg kwijt maar ga nu eerst voor 15.
Het plan is koolhydraten beperkt te eten.
Mijn probleem is dat ik welliswaar genoeg beweging krijg (hond en werk 2,5 dag als bekapper) maar ik ben een onwijze emo eter en met een hele beroerde zwangerschap, vervolgens een jaar lang huilbaby en daarna een drama dreumus die vertikte door te slapen vind ik het onwijs moeilijk om mn discipline op bruikbaar niveau te houden. De kleine man is inmiddels 2 maar slapen is nogsteeds een ding dus chronisch slaapgebrek bij mij en tis een heerlijk ventje maar niet makkelijk. Anyhow, afvallen vind ik onwijs lastig en toen ik van de zomer 2 maand keurig koolhydraat arm heb gegeten en laag in calorieen (misschien te laag?) ben ik in 2 maand maar 2 kg afgevallen, het schoot niet op, super demotiverend! (vervolgens kind ziek, stress bij mij en dus eten weer drama)

overigens vind ik mn activiteits niveau ook heel lastig bepalen. Werkdagen zijn natuurlijk heel intensief, maar andere dagen zit ik vooral veel op de bank en uur tot 1,5 gemiddeld hond uitlaten.

ohja, en heel handig, ik heb een waslijst aan chronische blessures, van hielspoor tot zere ellebogen door lompe paarden. Wat sporten nogal ingewikkeld maakt :X

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 09:35

Castilja schreef:
Ik vind het altijd zo zonde als ik op de snaaitour ga na een goede sportsessie, juist alsof het allemaal voor niets is geweest. Totale hersenkronkel en niet waar maar als ik heb gesport hou ik mijn dag juist zo netjes mogelijk om het snelste effect te zien :D

Weer vroeg (nouja, vroeg...) voor een sportsessie zo. Heb circuittraining van iemand die de circuits nooit zo leuk maakt vind ik :') Normaal is het 1,40 kracht, dan 1,40 cardio, maar bij haar heb je 14 keer achter elkaar 1,40 kracht. Niet te doen. Minuut pauze. Dan nog twee rondes. :+ Moet alleen wel gaan vandaag omdat ik morgen en overmorgen geen tijd heb om te sporten.

En welkom Noox! Tips zijn al gegeven. Ik zou alleen niet per se de honger enorm gaan onderdrukken (je bent 19, your body needs it) maar gewoon zorgen dat je gezonde dingen bij je hebt.


Is goed voor je }>

Lekker veel kracht is altijd fijn.

Welkom Noox!

@sanneloveyou: Qua inschatten van gebruik, vind ik een lastige. Een Fitbit is wel iets accurater dan een losse app, maar alsnog vertrouw ik er nooit 100% op. Je kunt het als leidraad nemen. Het is logisch dat als je sport je iets extra eet, maar je hebt niet zoveel extra's nodig. Ik denk dat mensen daar ook vaak de fout in maken. Dat ze denken dat ze ineens veel meer moeten eten omdat ze gesport hebben. Op mijn trainingsdagen eet ik eigenlijk niet veel meer dan normaal, alleen een eiwitshake met magere kwark en banaan extra voor de eiwitten en wat koolhydraten. Daar heb ik na een zware (crossfit) training genoeg aan (als ik 's avonds sport).

Stephanie_M
Berichten: 1388
Geregistreerd: 19-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 09:46

Maanlicht schreef:
Castilja schreef:
Ik vind het altijd zo zonde als ik op de snaaitour ga na een goede sportsessie, juist alsof het allemaal voor niets is geweest. Totale hersenkronkel en niet waar maar als ik heb gesport hou ik mijn dag juist zo netjes mogelijk om het snelste effect te zien :D

Weer vroeg (nouja, vroeg...) voor een sportsessie zo. Heb circuittraining van iemand die de circuits nooit zo leuk maakt vind ik :') Normaal is het 1,40 kracht, dan 1,40 cardio, maar bij haar heb je 14 keer achter elkaar 1,40 kracht. Niet te doen. Minuut pauze. Dan nog twee rondes. :+ Moet alleen wel gaan vandaag omdat ik morgen en overmorgen geen tijd heb om te sporten.

En welkom Noox! Tips zijn al gegeven. Ik zou alleen niet per se de honger enorm gaan onderdrukken (je bent 19, your body needs it) maar gewoon zorgen dat je gezonde dingen bij je hebt.


Is goed voor je }>

Lekker veel kracht is altijd fijn.

Welkom Noox!

@sanneloveyou: Qua inschatten van gebruik, vind ik een lastige. Een Fitbit is wel iets accurater dan een losse app, maar alsnog vertrouw ik er nooit 100% op. Je kunt het als leidraad nemen. Het is logisch dat als je sport je iets extra eet, maar je hebt niet zoveel extra's nodig. Ik denk dat mensen daar ook vaak de fout in maken. Dat ze denken dat ze ineens veel meer moeten eten omdat ze gesport hebben. Op mijn trainingsdagen eet ik eigenlijk niet veel meer dan normaal, alleen een eiwitshake met magere kwark en banaan extra voor de eiwitten en wat koolhydraten. Daar heb ik na een zware (crossfit) training genoeg aan (als ik 's avonds sport).


Precies dat laatste, je lichaam heeft niet veel meer nodig maar op 1500 kcal bedenken dat je ook nog een zware crossfitt training kan gaan doen is niet heel verstandig. Als je te weinig eiwitten en proteïne eet gaat het ten koste van je spieren. Bakje kwark, shake, nootjes, 2 gekookte eitjes zijn perfect na het sporten.

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 10:23

Eiwitten en proteïne is hetzelfde. Ik vind het zelf wel prettig om iets van koolhydraten na het sporten te nemen zoals een banaan, anders word ik 's nachts wakker met honger, haha.

Castilja

Berichten: 2504
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 12:17

Maanlicht schreef:
Castilja schreef:
Ik vind het altijd zo zonde als ik op de snaaitour ga na een goede sportsessie, juist alsof het allemaal voor niets is geweest. Totale hersenkronkel en niet waar maar als ik heb gesport hou ik mijn dag juist zo netjes mogelijk om het snelste effect te zien :D

Weer vroeg (nouja, vroeg...) voor een sportsessie zo. Heb circuittraining van iemand die de circuits nooit zo leuk maakt vind ik :') Normaal is het 1,40 kracht, dan 1,40 cardio, maar bij haar heb je 14 keer achter elkaar 1,40 kracht. Niet te doen. Minuut pauze. Dan nog twee rondes. :+ Moet alleen wel gaan vandaag omdat ik morgen en overmorgen geen tijd heb om te sporten.

En welkom Noox! Tips zijn al gegeven. Ik zou alleen niet per se de honger enorm gaan onderdrukken (je bent 19, your body needs it) maar gewoon zorgen dat je gezonde dingen bij je hebt.


Is goed voor je }>


I know :') Maar ben nog niet dusdanig sterk dat alle oefeningen me easy peasy lemon squeezy af gaan, dus dan zijn drie rondes kracht achter elkaar echt niet heel relaxt *D Maar ben terug, was een normale training! Heb niet het idee keihard gebeukt te hebben en heb ook 'maar' 400 kcal verbrand volgens mijn Garmin, maar ach. Alle beetjes helpen.

Geschat lijstje voor vandaag:
Ontbijt: Tosti van koolhydraat verlaagd brood met 2 plakken 30+ kaas
-Uur circuit training-
Lunch: Zoete aardappel uit de oven, kipfilet, andijvie en cashewnoten (again. Andijvie en zoete aardappel zijn nu op dus kan weer wat anders eten haha)
Tussendoor: Tomatensap, koffie, smoothie van banaan, kwark, eiwitpoeder en zomervruchten, rijstwafels
Avondeten: WOK! Imandra heeft me geïnspireerd. Zin in.
Na het eten: Ligt er echt aan hoeveel trek ik nog heb :') Waarschijnlijk komkommer, kwark of rijstwafels.

Carr_friesje

Berichten: 2935
Geregistreerd: 23-05-09

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 12:54

Mag ik hier ook meekletsen?
Probeer ook al een hele tijd af te vallen maar het gaat echt met ups en downs. Ene keer super gemotiveerd maar de andere keer ook weer totaal niet.
Sinds m'n bevalling is het vreten er een beetje ingeschoten. (gebroken nachten, druk met de kleine, dan maar ff een snelle hap, je kent het wel :+ ) Zoontje is nu 15 maanden.
M'n doel is om 10kg af te vallen om er in de zomer weer een beetje fatsoenlijk bij te lopen.

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 13:00

@Castilja: Alleen maar goed toch om kracht op te bouwen? Ik heb zelf liever een te zware training dan een training waarvan ik net niet het gevoel heb dat ik genoeg heb gedaan.

Welkom Carr_friesje! Heel herkenbaar de ups en downs. Dit topic geeft veel houvast!

Mijn lijstje voor vandaag:
L: High protein havermout: 40 gram havermout vlokken, 200 ml halfvolle melk, 30 gram proteine poeder, 1 appel, 15 gram chiazaad en 5 gram honing
T: blueberry muffin
A: 150 gram kipdijfilet kebab, 200 gram roerbakgroente (cavolo nero, broccoli, bosui en champignons), klein beetje knoflooksaus
T: grapefruit, probar cookie dough

Nyaleti

Berichten: 6153
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 14:13

Ik heb geen tijd om alles bij te lezen sorry. Vraag me wel af wat goed helpt om honger te onderdrukken s'avonds (dan heb ik dus gewoon netjes m'n maaltijden op en m'n kcal bereikt)? Kopje thee werkt bij mij wel, een banaan.. nog iets?

Edit; en heeft iemand ervaring met myprotein.nl ? Lees gemixte reviews maar ze hebben wel veel goedkope leggings.

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 14:41

casperzazoe schreef:
Ik heb geen tijd om alles bij te lezen sorry. Vraag me wel af wat goed helpt om honger te onderdrukken s'avonds (dan heb ik dus gewoon netjes m'n maaltijden op en m'n kcal bereikt)? Kopje thee werkt bij mij wel, een banaan.. nog iets?

Edit; en heeft iemand ervaring met myprotein.nl ? Lees gemixte reviews maar ze hebben wel veel goedkope leggings.


Appel, nootjes, klein stukje kaas, veel water ?

bonnie1998
Berichten: 552
Geregistreerd: 08-01-12

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 15:04

Ik lees ook graag mee. Ben ook een emotie eter. En twee dochters dus ook de zwangerschaps kilo's zijn er nog steeds. Ik heb wel ongeveer een doel wil het liefst 20 kilo afvallen. Maar ga het een beetje verdelen 20 klinkt niet echt haalbaar namelijk. Als ik nou tegen mezelf zeg eerst 5 klinkt het wat makkelijker.
Ik eet savonds als ik nog trek heb komkommer (met een beetje aromat). Gevolg van het vele vocht is wel dat ik snachts moet plassen dus als er alternatieven zijn hoor ik die ook graag.

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 15:10

casperzazoe schreef:
Ik heb geen tijd om alles bij te lezen sorry. Vraag me wel af wat goed helpt om honger te onderdrukken s'avonds (dan heb ik dus gewoon netjes m'n maaltijden op en m'n kcal bereikt)? Kopje thee werkt bij mij wel, een banaan.. nog iets?

Edit; en heeft iemand ervaring met myprotein.nl ? Lees gemixte reviews maar ze hebben wel veel goedkope leggings.


Glas water drinken en daarna onderdrukken, als jij verder goed eet, moet je er gewoon even doorheen, klinkt makkelijk en dat is het zeker niet, maar bij afvallen hoort af en toe gewoon een hongergevoel (wel genoeg eten dus!) en soms heb je behoefte aan suikers, ook niet raar als je ineens minder suikers eet :) je moet wilskracht zien als een spier, soms moet je m inspannen, maar hij moet ook kunnen ontspannen, dus ontzeg jezelf niet alles als je wel eens trek hebt :D

Airborn

Berichten: 2814
Geregistreerd: 04-11-06

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 15:48

Iemand tips tegen vermoeidheids snaaien?
( geloof dat over mn voorstel post heen is gelezen)

Castilja

Berichten: 2504
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 15:49

Gewoon niet doen. Er is geen toverformule dat het ineens een makkie is geen zin in snaaien te hebben :P Gewoon gezonde dingen in huis halen (ik eet zelf veel komkommer met tzatziki die qua voedingswaarde prima is) en neem dat als ik zin heb om te eten.

@Casperzazoe: Ik heb een fijne legging daarvan! Zaten gaatjes in de stof rondom mijn knieën, gewoon in het model, maar ik ben ergens achter blijven haken en toen is dat helemaal open gescheurd :') Verder hele fijne legging maar zou er een nemen zonder gaatjes als je net zo motorisch onhandig bent als ik lol.

Airborn

Berichten: 2814
Geregistreerd: 04-11-06

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 15:51

Makkie verwacht ik ook niet. Maar slaapgebrek en puber peuter ondermijnen mn zelf discipline nogal

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 15:54

Airborn schreef:
Iemand tips tegen vermoeidheids snaaien?
( geloof dat over mn voorstel post heen is gelezen)


Zie even de post boven je, hier antwoord ik daar ook op.
(Geloof dat er over m’n post heen is gelezen)

Vandaag weer eenzelfde soort dag als alle anderen, had m’n laatste tentamen vanmorgen en normaal had ik mezelf echt getrakteerd op wat lekkers, dat bewaar ik nu voor zaterdag :) daarna paard gereden, getoiletteerd en m’n auto gewassen, nu lekker op de bank en vanavond nog even een blokje om.

Lijstje:
O: yoghurt met een halve appel, kaneel en lijnzaad
T: snackkomkommers omwikkeld met kipfilet
L: 2 boterhammen met kipfilet, gekookte eieren en paprika
T: 2 wasa vezelrijk crackers met pindakaas
A: zoete aardappel, broccoli en zalm of cordon bleu
T: schaaltje yoghurt

Ik draag trouwens ook een fitbit, alleen ik weet niet hoe serieus ik die calorieën moet nemen :=

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 16:04

Enige wat bij mij helpt tegen snaaien is het een tijd consequent niet doen. Het is vaak gewoon gewenning, en de enige manier om dat te doorbreken, is om dat letterlijk te doorbreken. Of je nou snaait vanwege vermoeidheid, emoties of wat dan ook, maakt eigenlijk niet zo veel uit.
Zoek afleiding, doe iets met je handen (want dan kunnen ze geen snaaiwerk vasthouden), en echt: het went.

Nou zeg ik dat lekker makkelijk, maar als het mij altijd zou lukken was ik niet zo dik... naar goed, er is gewoon geen magische truc helaas.