4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 11:55

@Joanne1997 Hoe gaat het nu weer terug van vakantie? Ik lees dat je goede dagen hebt gehad, kan je ook weer lekker in je werk komen? En wat betreft die boksschool, als je niet meteen voor een jaar ergens aan vast zet kan je je voor €25 per maand ook niet echt een miskoop doen toch? In het ergste geval ga je 1 of 2 keer en kost het je €25 dan.

@Lis_Ol Oh, nachtdiensten lijken me echt zwaar. Al moet ik zeggen dat ik 9 uur 's ochtends vergaderingen ook heel moeilijk vind. Geef mij maar een 12 tot 20 werkdag, dan functioneer ik het beste.

@m9ara Als je vriend per se braadworst wil eten, dan kan ie het toch voor zichzelf maken? Ik zou echt weigeren om het te koken. Tenzij hij degene is die dan ook kookt, dan heb ik niks gezegd. Dan kan je er zelf voor kiezen om iets anders te maken...

Ik heb eergister en gister een beetje andere dagen gehad dan normaal. Dinsdag had ik geen brood in huis en was ik al een beetje laat voor werk dus dan maar met lunchtijd een broodje halen. Toen vanuit werk door naar de stad voor nog een laatste keer met vrienden samen komen nu het nog mocht en in onzze vaste kroeg de persconferentie kijken. Patatje gehaald bij de febo maar door drukte eigenlijk gewoon veel te weinig gegeten die dag. En dan het een goed plan vinden om met de vrienden samen een paar shotjes te doen. Wel allemaal netjes binnen de RIVM richtlijnen en afstand tot elkaar houden en toen de kroeg om 22 uur dicht ging netjes naar huis, maar gisterochtend met een mega kater opgestaan. Had ook geen behoefte aan eten 's ochtends, wel aan suiker en vocht in het algemeen dus een fruitsnack, een kwarktoetje, een halve liter karnemelk en een kleine smoothie gepakt. Tussendoor een croissantje. Met lunchtijd wel honger maar geen zin in een pistoletje, dus bij de AH2Go een wrap en een broodje ei/bacon gekocht met het idee dat als ik de wrap niet lekker zou vinden ik nog het broodje achter de hand had. De wrap was wel lekker maar had veel minder vulling dan ik had verwacht en was dus ook met 3 happen weer op dus ook maar de broodjes meteen gegeten. En toen 's avonds gewoon een standaard avondmaaltijd. Een beetje rare dagen dus. Wel beide dagen netjes de 10.000 stappen gehaald en dinsdag in totaal een uur gefietst (overal naartoe zegmaar) en gister de 15 minuten naar kantoor en 15 minuten weer terug naar huis.

Vandaag gelukkig weer terug naar een normaler ritme

Tot nu toe:
O - volkorenbrood met pindakaas
T - Energy sugarfree

Verwacht voor de rest van de dag:
L - volkorenbrood met pindakaas
A - Zigeunerschnitzel, doperwtjes en zoete aardappel met war frietsaus

Taifoen

Berichten: 1031
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 20:22

Ben ik weer! Ik heb wel alles meegelezen, maar even een bijleespost.

@Joanne, ik heb zeker een leuk weekend gehad! Ik had zaterdag alleen iets teveel gelopen. Zondag in de middag naar de dierentuin geweest en toen maar weer even in de rolstoel gezeten. Ik ga de rolstoel volgende week terug brengen, dus dat gaat de goede kant op!
Fijn dat je genoten hebt van je vakantie, maar een ritme is ook altijd lekker inderdaad!
Ik zou het ook inderdaad even voor een maand proberen. Lijkt me ideaal voor de winter als het weer te slecht wordt om te fietsen.

@Kimmie, gaat het weer wat beter met je (en je zelfbeeld)? :(:)

@Lis_Ol, succes met je nachtdiensten!

@Imay, ik vind het wel fijn om mijn dagen te plannen als dat gaat. Daar kan ik me makkelijker aanhouden en dan kijk ik meestal of wat lekkers in mijn dag past. Maar dan heb ik gewoon handvatten waar ik me aan kan houden.
Heb jij genoeg aan zo’n lijstje als vandaag?

@Mara, wat fijn dat het sporten zo goed gaat! Altijd lekker als je echt dat ritme te pakken hebt. Spannend je weegmoment morgen! *\o/*

------------------------
Ik heb deze week herfstvakantie en ik ben echt helemaal gesloopt. Ik slaap 10 uur per nacht maar voel me alsnog heel moe. Dus ik doe ook vrij weinig haha. Vanochtend had ik wat energie, dus toen ben ik naar de sportschool geweest. Maar de rest van de dag op de bank gehangen.
Heb de laatste week ook geen lijstjes bijgehouden, had ik niet echt zin in. Ook niet bepaald heel gezond gegeten haha. Maar ik ben nu (stabiel) -2 kg sinds het begin, dus dat is prima.

Vandaag wel een (netjes) lijstje:
O: magere yoghurt met cruesli, banaan, cappuccino
L: 2 bruine boterhamen met appel (tosti)
T: warme chocomelk (chocolade eiwitpoeder en halfvolle melk)
T: pakje LU mini crackers met kaas
A: poke bowl (rijst, tonijn, avocado, mango, sojabonen, paprika, komkommer, wortel en sojasaus)
T: 2 bolletjes ijs van de ijssalon
Totaal: 1670 kcal
B: 70 min sportschool, 20 min fietsen, 7000 stappen

Komende 3 dagen eet ik: kipcorn met zoete aardappelfriet uit de airfryer, kaasfondue en pizza. Maar ik ga er lekker van genieten :Y)

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 21:39

@Taifoen Ja, daar heb ik over het algemeen wel genoeg aan als ik niet meer dan mijn dagelijkse 10k stappen en 2 keer 15 minuten fietsen als beweging heb. Misschien pak ik nog een koekje tussendoor maar soms ook niet.

Vanavons ben ik nog een klein uurtje naar de sportschool geweest dus nu had ik nog wel zin in iets en heb ik nog een proteïne reep toegevoegd, ik had er laatst een paar bij de Albert Heyn meegenomen om uit te proberen.

Dat maakt het voor vandaag
O - Brood met pindakaas
L - Brood met pindakaas
A - Schnitzel, zoete aardappel, doperwtjes en fritessaus
T - Proteine reep
En dan suikervrije energy drink en een kop chocomel tijdens werk en natuurlijk water.

Totaal: 1800 kcal

Beweging: 11.000 stappen buiten de sportschool, een uurtje in de sportschool en 2 keer 15 minuten van en naar werk fietsen

Lis_Ol

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 02:18

Mara; die bolus is gevuld met room! Had het ook nog nooit op, maar was erg lekker.
Ben ook benieuwd naar je resultaat morgen! En wat mij betreft reageer je nog gezellig mee, ik heb zelf ook geen doel meer om af te vallen maar wil ook op dit gewicht blijven :)

Joanne; ja dat was ook die bloemkoolbodem die Mara laatst had! Heb die al vaker gegeten, erg lekker.
Lekker lijstje en fijn dat je de ruimte had iets lekkers te nemen bij je oma en in de avond :)

En Mara/Joanne; haha ja momenteel heb ik die zelfbeheersing dus wel; helaas is dat niet altijd het geval. Vanavond at mijn vriend een zak chips naast me leeg en heb er ook niks van genomen (trots hihi)

Imay; ik functioneer beter in de avond of nacht dan tijdens een dagdienst dat ik om 7.00 uur moet beginnen. Net wat je gewend bent meestal.
Even over de reactie op Mara; is toch geven en nemen als je samen bent? Ik kook ook wel eens iets wat ik minder graag eet maar mijn vriend wel graag lust. Ik kook nou eenmaal thuis, kan hem dan toch niks ontzeggen?
Goed dat je je weer herpakt heb na die gekke dagen! Heb jij alleen tussendoor geen trek, omdat je eigenlijk geen tussendoortjes heb.

Taifoen; welkom terug en dankje! Nu bezig met de laatste van de 4 :)
Lekker lijstje vandaag en lekker vooruitzicht voor de komende dagen haha. Geniet ervan en lekker bijkomen, die lijstjes komen wel weer als je weer aan de slag moet toch.

Gister goed aan mijn lijstje gehouden, dus tevreden.
Lijstje voor vandaag;
2.00 ( zit er nu aan haha) 250 gr room yoghurt stracciatella
4.30; 55 gr couscous, 80 gr mozarella light, 50 gr komkommer en 15 gr rozijnen.
8.30: Melkunie yoghurt 200 ml aardbei, 2 volkoren crackers met smeerkaas
14.30 (ongeveer) 150 gr Griekse yoghurt met 40 gr blauwe bessen, 15 gr ongezouten noten.
A; 200 gr zoete aardappelen uit de airfry, hamburger broodje met een javaanse schijf, plakje cheddar cheese, ui en salade

m9ara

Berichten: 936
Geregistreerd: 19-08-10

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 09:12

@Joanne, Het snoepen wat je noemt valt super te overzien, hartstikke netjes juist :D Leuk dat je overweegt om buiten je comfort zone te stappen en gewoon te gaan :D Hou ons op de hoogte hoe het is!

@IMAY, Nou zo'n ramp is een keer iets eten wat je partner lekker vind maar jij niet ook weer niet toch? :') Ik sta erin zoals Lis_Ol, het is geven en nemen in een relatie. Koken is echt mijn hobby en daarom ben ik ook altijd degene die kookt, maar dat wil niet zeggen dat hij nooit meer mag eten wat hij lekker vind :D Onder een beetje gemopper eet ik het met liefde af en toe haha. De rest van de tijd kies ik toch al zelf.
Inderdaad gekke dagen, maar alsnog netjes opgelost denk ik met voldoende beweging! Gisteren zo te zien weer helemaal back on track :) Alleen maar goed om na het sporten nog wat extra's te nemen!

@Taifoen, Je weekendje klinkt super leuk, en een mooie mijlpaal dat de rolstoel zo verleden tijd is :D Wel echt even bijtanken dus deze vakantie! Het harde studeren heeft er toch wel flink ingehakt dus? Ik krijg honger van je planning voor de komende dagen :9 Geniet er van!

@Lis_Ol, Klinkt goed inderdaad! En netjes hoor van die chips! Ik kan me vaak heel goed inhouden, tot ik er 'eentje neem voor de smaak'. Beter om er gewoon helemaal vanaf te blijven haha. Lekker lijstje weer, jullie steken me aan met de zoete aardappel. Die gaat op mijn boodschappenlijstje :D

Nou mijn weegmoment is achter de rug. -0,6 ten opzichte van vorige week, oepsie :oo gemiddeld 2100 kcal per dag lijkt dus toch nog wat onder onderhoud te zijn. Omdat ik rustig meer in de richting van een 'bulk' wil gaan, maar wel kleine stapjes wil maken ga ik deze week op 2200 kcal gemiddeld per dag zitten en dan het resultaat weer bekijken. Ik ga ook een omtrekmeter met zelfspannen aanschaffen, zodat ik wat accurater voortgang kan gaan meten :) Als ik meer ga eten zal de weegschaal geen goede leidraad meer zijn, maar is het belangrijk om mijn lichaam zelf goed te meten!

Mijn planning voor vandaag, ik wil er eigenlijk nog wat bij omdat ik een zware krachttraining hebt gepland, maar dat vul ik in de loop van de dag wel in :)
O: 45gr havermout met 5gr whey, 50gr kersen, 50gr magere kwark, cacao
T: Smart bar crunchy, appel
L: Kampioentje met gebakken ei, 2 volkoren crackers met lightlife kaas
T: 200gr magere kwark met 50gr zomerfruit en 10gr ongezouten noten
D: Prei-feta stoof met o.a. boerenkool, spinazie en gehakt
T: Smart protein chips
Totaal 1869 kcal

Joanne1997

Berichten: 444
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 10:49

Imay: Heb eigenlijk helemaal geen opstartproblemen gehad en vind het fijn weer in mijn ritme te zijn dus gaat top!
Lastig voor je die onregelmatige dagen. Je hebt wel goed bewogen, goed dat je je daar weer beter toe kunt zetten.
Komt brood met pindakaas ondertussen niet je neus uit? :+ ofja, brood met pindakaas is heerlijk maar ik zou het niet twee maaltijden per dag willen eten haha.
Lekker, sportschool! Welke repen heb je gekocht bij de AH om uit te proberen en hoe bevallen deze?

Tanja: Welkom terug! :D Fijn dat je genoten hebt van het weekend weg en nu nog steeds een fijne vakantie hebt! Goed dat je gekozen hebt voor de rolstoel in de dierentuin maar heel goed om te lezen dat je de goede kant op blijft gaan!
Goed dat je je rust neemt in de vakantie want blijkbaar heb je het nodig. Zowel je tentamens als het revalideren zullen wel veel energie gekost hebben. En netjes zeg -2 kg!
Mooi lijstje! Je houdt een goed ritme ondanks dat je veel thuis zit.
Eetsmakelijk komende drie dagen :9 en geniet nog van je laatste vakantiedagen.

Lis_Ol: knap van die chips! Helemaal niets nemen is dan vaak beter dan beginnen met ééntje want dan blijf je aan het eten.
Wederom een heel mooi lijstje! En een soort broodje hamburger met een Javaanse schijf klinkt als een super goed idee!

Mara: Wow, je moet dus blijkbaar flink blijven eten om op gewicht te blijven. Hopelijk geeft dit ‘bewijs’ je wat meer moed om dat ook aan te durven. Ook goed dat je het zo serieus neemt en wil gaan meten met een omtrekmeter.
Super lekker lijstje heb je weer en succes met je krachttraining.


Kunnen we nu allemaal ophouden met zoete aardappelen eten :+ :+ Nee zonder flauwekul, jullie brengen me op het idee om zondag ook maar weer eens iets met zoete aardappel te gaan maken.

__

Gisteren was ik alleen even thuis voor het eten tussen werk en les met paard door. Een vriend van mijn vader bleef mee eten en ze hadden samen bedacht om chinees te gaan halen (onder het mom van ‘steun de lokale ondernemer’ :') ). Daar had ik van te voren niet op gerekend en zo snel ook geen tijd om iets anders te maken dus maar gezellig wat mee gegeten. Van alles een beetje opgeschept. Het vlees zit vaak in zo’n dikke laag saus dat ik het niet lekker vindt dus uiteindelijk viel het qua calorieën best mee denk ik. Erg lastig in te schatten hoeveel het daadwerkelijk geweest is. ’s Avonds zat ik er nog steeds vol van dus heb na de les alleen nog wat yoghurt gegeten.

Lijstje van gisteren:

O: 200 gram magere kwark, 20 gram havermout, 10 gram proteïnepoeder (ik val wel in de herhaling zo maar dit ontbijt is iedere dag weer genieten :+)
T: evergreen krenten
L: 2 volkorenboterhammen, één met kipfilet, één met kaas
T: 150 gram wortel
A: bord Chinese rijsttafel met een stuk kroepoek
T: 200 ml magere yoghurt
B: uur privé les met paard

Vanmorgen op de weegschaal gestaan en dat doe ik voorlopig maar even niet meer :( Sinds drie weken geleden ben ik een kilo aangekomen terwijl ik voor mijn gevoel nergens flink buiten de lijntjes ben gegaan. Mijn lijf voelt wel beter dus daar probeer ik maar op te focussen..

Joanne1997

Berichten: 444
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: Brabant

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 08:16

Weinig bij te lezen voor mij dus ga ik maar meteen door met mijn lijstje van gisteren.
Toevoeging aan gister is wel dat ik vandaag ongesteld ben geworden wat hopelijk de kilo extra heeft veroorzaakt :+

O: 200 gr magere kwark, 20 gram havermout, 10 gram proteïnepoeder
T: paprika, lu mini crackers
L: 2 vkb kipfilet
T: barebells reep
A: zuurkoolstamp, klein stukje rookworst
T: 200 ml magere yoghurt
T2: 2 beschuitjes met cottage cheese

B: 1 paard rijden, 60 minuten racefiets

Voor nu een druk weekend voor de boeg met wat lekker eten op de planning maar ook weer een hoop beweging!

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 19:16

Ik doelde met die opmerking over zelf koken niet op het iemand iets ontzeggen. Als je iets echt vies vind dan zou ik echter wel zeggen dat als mijn partner het toch koste wat kost wilt eten, deze het zelf mag klaar maken. Nu hou ik absoluut niet van koken en sta ik niet langer in de keuken dan strict noodzakelijk is dus misschien speelt dat nog wel een rol daar in.

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 20:22

Omdat ik mijn vorige post niet meer kan wijzigen maar een nieuwe erbij maken...

@Joanne Meestal haal ik vleeswaren bij de slager op de markt op woensdag en eet ik of ontbijt en lunch vleeswaren of 1 keer vleeswaren en 1 keer pindakaas of chocopasta. Nu was het naar de markt gaan er woensdag bij ingeschoten en ik had niks anders meer in huis dan pindakaas. Gister heb ik nog eens ontbijt en lunch pindakaas gehad :+
Ik heb een paar verschillende smaken gehaald van de Barebells repen. Ik had donderdag de cookies&cream variant, die smaakte wel. Ik vind se eigenlijk wel heel duur en zal ze als ik ze al vaker in huis zou halen ook niet standaard in mijn dagelijkse/wekelijkse planning opnemen maar ze meer in de la houden voor als ik nog veel calorieën tekort kom op mijn dag of een grotere extra inspanning heb gedaan zoals de sportschool.

@m9ara Klinkt verstandig, zo'n meetding. Je hebt helemaal gelijk dat de weegschaal geen betrouwbare meter is als je doel niet afvallen of aankomen is.

Lis_Ol

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 09:40

Mara; best bizar dat je moet blijven ophogen qua calorieën, wanneer had je je voor het laatst gewogen?
Jouw avond eten klinkt erg lekker van vrijdagavond!

Joanne; wordt het nog zoete aardappel vanavond :D
Jammer dat de weegschaal niet mee werkt, maar zolang je merkt dat je lichaam veranderd zoals jij fijn vind is het ook prima toch.

Ik had gister echt zo’n dag dat er van alles lekkers werd toegestopt, daardoor een beetje teveel gesnoept, maar had de rest van de week niet veel op. Dus compensatie noemen we het maar haha

Mijn lijstje van gister;
O: 150 gr Griekse yoghurt, 40 gr blauwe bessen, 15 gr ongezouten noten, 200 ml optimel
T; mini appelflap (kregen we van de buren)
L; 2 witte bolletjes met 5 runder knakworstjes
T; puddingbroodje (van mijn ouders gekregen haha)
A; gekookte aardappels, bloemkool, gehaktbal en wat jus.
T; caramel chocolade donut (die had ik dan wel zelf gekocht)

Geplande lijstje voor vandaag;
O: 150 gr Griekse yoghurt, 40 gr blauwe bessen, 15 gr ongezouten noten, 200 ml optimel
L; opbak stokbroodje met kiprolade en een plakje oude kaas
T; zakje snack a Jacks paprika.
A; 300 gr Surinaamse bami en 2 kipstokjes (van t kippie :9 )
T; 1/3 bak b&j halve baked <3

m9ara

Berichten: 936
Geregistreerd: 19-08-10

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 10:38

@Joanne, Vervelend van de weegschaal, maar ik zou je er echt niet te druk om maken. Met jouw eetpatroon en beweging is het onmogelijk (tenzij een medisch probleem natuurlijk) om echt in vet aan te komen. Waarschijnlijk inderdaad een combi van Chinees eten de avond ervoor en ongesteld worden! :D

@IMAY, Nee iets wat ik echt smerig zou vinden zou mijn vriend me op zijn beurt ook niet dwingen te eten gelukkig :P
Ik herken het restjes eten wel zo de laatste dagen voor de boodschappen :') Ook al plan ik altijd goed vooruit, soms is er toch iets te snel op en moet je even creatief zijn haha.

@Lis-Ol, Ja ik heb nu wat rekentools gebruikt en die geven allemaal aan dat mijn onderhoud rond 2400 zou liggen. Heel hoog voor mijn gevoel, dus ik ben benieuwd hoe mijn lichaam de komende periode reageert en of het inderdaad klopt!
Oh vooral die donut <3 <3 Eens per week zo’n gekke dag moet zeker weten kunnen! Juist van genieten :D

Ik heb gisteren voor mijn doen een hele nette weekenddag gehad, wat fijn is omdat ik een rustdag had qua sporten en mijn kcal nu wat stabieler over de week kan verdelen :D
O: 300gr magere kwark met 125gr bramen en 20gr whey crispy
T: Beschuit met 1/2 plak lightlife kaas
L: Stuk turks brood met sla, tomaat en kipfilet
T: Melkunie protein pudding
D: Erwtensoep
T: 3 kleine glaasjes wijn (300ml) en smart protein chips
Totaal 2050 kcal

Joanne1997

Berichten: 444
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 16:46

Imay: aah dan is het me duidelijk haha.
Barebells is inderdaad wel redelijk duur. Ik gebruik ze ook als extraatje op dagen dat ik veel kcal verbruik.

Lis_Ol: heb net boodschappen gedaan en vanavond staan er inderdaad nog steeds zoete aardappelen op het menu :9
Oeh lekker zeg al die dingetjes! Je had deze week inderdaad verder erg nette lijstjes dus een dag als deze moet zeker kunnen!

Mara: mooie lijst!!
Hoe smaakt die smart protein chips? Ik twijfel telkens om deze te bestellen :+

____

Gister een rommelige dag gehad en getwijfeld of ik mijn lijstje wel wilde delen. Toch maar besloten om te doen, het is in ieder geval een keer een goed gevuld lijstje haha.
De lunch kwam zo omdat mijn vriendin zelf sushi had gemaakt, wat voor mij had bewaard en ik het natuurlijk moest proeven haha. Was echt heel lekker!
In de avond even het gezond eten losgelaten.
Gister veel bewogen dus kon me er niet al te druk om maken.

O: boterham met kaas, beschuitje met cottage cheese
T: 200 ml halfvolle chocolademelk, digestive biscuit (bij oma)
L: 10 á 15 stukjes sushi
T: chai latte, plakje ontbijtkoek
A: aardappelgratin, roerbakgroente, pepersteak
T: biertje, bakje paprika chips

B: 90 minuten racefiets, 30 minuten gewone fiets, uurtje op buitenrit

Lis_Ol

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 10:13

Mara: kan me best voorstellen dat dat heel hoog klinkt! Zou dat ook niet redden als ik niet zou gaan snoepen _O-
Heel lekker en net lijstje heb je gehad!

Joanne; haha zoals je tegen mij ook zei; zo’n dag moet best is kunnen! Hopen dat het allemaal gesmaakt heeft.

Nou ik heb me gister echt een beetje laten gaan... ‘s middags lekker op de bank filmpje gekeken met een reep chocolade met m’n vriend, in de avond ging de hele bak b&j ineens op -O- een voordeel heeft het, minder verleiding in huis voor de komende week.

Vandaag weer ff herpakken en ook even wat onder mijn doel zitten om een beetje te compenseren.
O; 150 gr Griekse yoghurt 0.1% vet, 1/2 banaan (60gr) en 15 gr 100% pindakaas met grote stukjes. 200 ml optimel.
T: andere helft van de banaan :Y)
L: 2 witte bolletjes, 1 met kiprolade en komkommer, ander met grilworst.
T; b’tween reep hazelnoot, redbull sugarfree.
A; 90 gr (ongekookt afgewogen) tagliatelle, 20 gr groene pesto, 60 gr gerookte kip reepjes, champignons.
T; eierkoek, 150 gr stracciatella kwark.
Misschien als ik thuis kom na werk nog een zakje snack a Jacks, heb ze ingevoerd in mfp, maar ligt eraan of ik dan nog trek heb :)

m9ara

Berichten: 936
Geregistreerd: 19-08-10

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 14:39

@Joanne, Ik vind de smart protein chips wel lekker! Niet perse mega gezond heb ik het idee, maar wel beter dan normale chips. Voor mij werken de kleine portie zakjes ook wel fijn, zodat je niet gelijk een hele zak chips open hoeft te trekken.
Prima lijstje zo voor het weekend toch! Genieten moet ook kunnen hoor :D En tegen zelfgemaakte sushi kan je geen nee zeggen <3

@Lis_Ol, Ik merk vandaag ook al wel dat het echt een uitdaging is :') Ik zit nu echt super vol van mijn enorme lunch haha! Ik ga proberen ook nog steeds eens per week op een rustdag een dagje wat lager in kcal in te plannen, zodat mijn lichaam niet te erg gaat wennen aan die grote hoeveelheden :+
Oh een filmpje met een reep chocolade is wel echt genieten met dit herfstige weer <3 Net wat je zegt, of je je wat mindere keuzes nu in 1x opeet of over de hele week verdeeld maakt onder de eindstreep natuurlijk niet uit :)

Nou ik moet dus echt flink wennen aan de hoeveelheden eten die bij mijn nieuwe doel passen :') Maar goed, ik mag niet klagen, beter dan heel de dag honger hebben :D Vanochtend heb ik getraind, dus 'moet' vandaag ook echt wat hoger zitten.
O: 50gr havermout met 75gr kersen, 75gr magere kwark, cacao
T: Smart bar crunchy, 100gr ananas, 1 vijg
L: 2 bruine boterhammen met zuivelspread light, kipfilet en komkommer, 2 volkoren crackers met lightlife kaas, handje ongezouten noten
T: 225gr optimel yoghurt griekse stijl kers
D: Zoete aardappel en kikkererwten uit de oven met runderchipolata en kwark-chilisausje
T: Stukje gezonde wortelcake
Totaal 2225 kcal

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 15:16

Mara, dat recept klinkt heerlijk! Ik zou het heel leuk vinden als je hier gewoon mee blijft praten! Wat fijn dat het sporten zo goed gaat! Wow, je moet dus blijkbaar flink eten om op gewicht te blijven. Wanneer heb je je voor het laatst gewogen? Klinkt verstandig, zo'n meetding. Mooi lijstje!

Joanne, zou je een airfry aanraden? Wij doen nu heel veel in de oven, maar zou het dan alsnog een aanvulling zijn? Ik zou het boksen gewoon een maand proberen! Als het niks is, ben je er zo weer weg. Fijn dat je lekker in het ritme zit meteen al na je vakantie! Het snoepen wat je noemt valt harstikke mee, netjes juist! :D Haha grappig dat je voor zoete aardappel had gekozen gister! Vervelend van de weegschaal, maar ik zou je er idd niet te druk om maken. Zo'n dag moet best eens kunnen!

Imay, normaal gezien (hahaha) weet ik globaal van tevoren wat ik ga eten. Globaal, want als ik zin heb in iets anders, neem ik liever dat dan wat ik gepland had. Misschien is het voor jou fijner om meer structuur te krijgen? Ik merk namelijk al dat je soms vergeet om brood te kopen; dat helpt natuurlijk al niet fijn mee. Misschien zou je 's avonds klaar kunnen zetten wat je allemaal mee wil nemen. Dat doe ik zelf ook, daardoor vergeet ik veel minder. Je zou eventueel nog wat extra fruit ed toe kunnen voegen? Als ik echt te laag kom, vul ik dat vaak aan met wat lekkers.

Ik merk nu ook dat ik dit echt nodig heb. Ik heb een tijd niet kunnen plannen van tevoren, omdat het gewoonweg niet in mijn hoofd paste. Ik heb echt slecht gegeten de afgelopen tijd. Mij helpt het dus echt enorm om van tevoren te plannen.

Goed om te weten dat de shake van Melkunie zo vies was! Niet dat ik van plan was om die te gaan nemen, maar goed om te weten als ik dat toch eens wil doen.

Lis_Ol, mooi lijstje! Die bolus klinkt heerlijk! Nachtdiensten lijken mij heel zwaar! Knap van die chips!

Tanja, ietsje gelukkig. Het heeft even geduurd, maar na een goed gesprek met een jongen waarmee ik een tijdje contact mee heb gehad (maar nu besloten heb dat het hem niet gaat worden) voelt de lucht al een stuk meer opgeklaard voor me. Dus dat is wel heel fijn ergens. Ik ben er nog niet, maar ik voel me langzaam al een stukje beter. Welkom terug! Je weekend klinkt enorm leuk en fijn dat de rolstoel verleden tijd is!

Het ging even niet zo goed met me. Daarom ben ik hier best een aantal dagen niet geweest. Mijn hoofd zat zo vol dat Bokt en gezond eten er niet bij konden. Ik zag gisteren een foto die van me was gemaakt en ik ben echt wel flink aangekomen denk ik deze weken. Wel weer een goede realisatie en zeker nu ik me weer wat beter voel, een goede motivatie om weer aan de slag te gaan. Morgen moet ik mezelf verplicht wegen, zodat ik weet wat mijn startgewicht nu gaat zijn. Ik ben wel een beetje bang :') Het is zuur dat het zo goed ging en ik het nu verpest heb, maar het is niet anders. Ik ga er nu gewoon weer met goede moed tegenaan.

Joanne1997

Berichten: 444
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 16:05

Lis_Ol: klinkt als een heerlijke middag! En goed dat je toch nog een voordeel ziet bij deze situatie. Ben en Jerry’s is ook enorm verleidelijk!
Knap dat je er nu weer tegenaan gaat, mooie planning voor vandaag heb je gemaakt!

Mara: Goede planning heb je gemaakt voor vandaag! Ook slim dat je een soort rustdag inlast, ik denk dat ik heeel snel goed zou kunnen wennen aan deze hoeveelheid eten :9 :')
Ik hoop voor je dat dit je goed gaat bevallen.

Kimmie: mijn oma heeft een airfryer en heb daar wel eens frietjes en een kroket uit op.
Friet uit de oven vind ik ook lekker maar uit de airfryer vind ik het toch een stuk lekkerder.
Wat ontzettend vervelend voor je. Goed om te horen dat je je inmiddels wat beter voelt. Maar denk goed om jezelf en neem op tijd rust!
Foto’s kunnen ooit zo ontzettend confronterend zijn! Maar ze kunnen het beeld ook ooit erg vertekenen dus ik ben benieuwd wat de weegschaal er morgenochtend van gaat zeggen.
Vervelend dat het voelt alsof je het verpest hebt, maar probeer het zo niet te zien. Je gaat er nu in ieder geval weer met goede moed tegenaan en dat vind ik super knap!

__
Gister pas later ontbeten (en ook meteen een flink ontbijt :+ ) en daardoor een echt zondags lijstje haha. Mezelf in de avond getrakteerd op een witte boterham met pindakaas :9 zeer tevreden!

O: kampioentje met gebakken ei, italiaanse bol half met kaas, andere helft met hagelslag, cappuccino
L: smart proteïn pancake (1 ei, 15 gram meel, 50 ml melk, water)
T: klein stukje taaitaai
A: 200 gram zoete aardappel met 150 gram kipfilet, champignon, ui, paprika, mais en beetje kaas uit de oven :9
T: 200 ml magere yoghurt
T: witte boterham met pindakaas

B: 90 minuten racefiets

m9ara

Berichten: 936
Geregistreerd: 19-08-10

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 08:11

@Kimmie, Ik weeg me ongeveer eens per week. De laatste keer was vrijdag, toen woog ik 62,4 (bij 1.77), ik wil in ieder geval rond de 63 blijven (en nu ik richting bulk wil gaan, moet ik dus ook niet meer bang zijn voor wat meer).
Vervelend dat je een tijdje niet zo lekker in je vel hebt gezeten. Wel fijn dat je e.e.a. uit hebt gepraat en de stijgende lijn weer te pakken hebt :D Jezelf goed voelen is zoveel meer waard dan bokt onderhouden of 100% gezond eten! Goed dat je nu de draad weer op wil gaan pakken :) Succes, je hebt al veel kennis opgedaan dus je bent vast zo weer op het punt waar je geëindigd was! :j

@Joanne, Ik ben ook bang dat ik er te snel aan ga wennen :') Daarom vind ik het ook belangrijk om niet teveel ongezonde keuzes in mijn eetlijstjes te stoppen, omdat ik weet dat ik van meer suiker ook meer cravings krijg.
Heerlijk dat zondagse ontbijtje! Dat vind ik echt het ultieme weekendgevoel :D Hoe vind je de smart protein pancakes? Ik heb ze jaren geleden eens gehad en vond het toen mwa, maar wellicht is het ondertussen wat verbeterd en de moeite om weer eens te proberen!

Ik moet zo boodschappen doen en ben nog zoekende naar enigszins gezonde, maar lekkere dingen om te kopen om mijn lijstjes aan te vullen. Mochten jullie nog suggesties hebben hoor ik het graag :D

Voorlopige planning voor vandaag, er moet dus nog wat bij om richting de 2200 kcal te gaan
O: 225gr optimel kers met 75gr magere kwark, 75gr kersen, 10gr whey crispy
T: Liga crunchy muesli chocolade, 150gr ananas
L: Kampioentje met ham, kaas en tomaat uit de oven, 3 volkoren crackers met zuivelspread light, kipfilet en komkommer
T: Smart bar crunchy
D: Tomatenrisotto met chorizo
T: 2 stukjes gezonde bananen-chocoladecake (die ik vanavond ga bakken)
Totaal 2030 kcal

Joanne1997

Berichten: 444
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 09:11

Mara: De smart protein pancakes vind ik wel lekker! Als je op de site de recensies leest zijn deze best slecht :+ je moet ook niet verwachten dat het net zo lekker smaakt als een pannenkoek maar ik vind het voor af en toe lekker! Het is wel een dingetje om ze mooi te bakken maar heb er inmiddels wel handigheid in gekregen.
Ik lust het zelf dan niet maar je kunt er ook nog wat fruit en dergelijke bij eten.
Ben een beeetje inspiratieloos maar misschien zou je iets van zoutjes of noten kunnen halen. Walnoten, hazelnoten of japanse mix. Ongezouten pinda's of cashewnoten kan natuurlijk ook :D
Of een van de 100 verschillende soorten crackertjes die ze verkopen in de supermarkt.
Wat ik altijd erg lekker vind zijn beschuitjes met bijvoorbeeld een gekookt ei.
Je zou ook nog een shake kunnen maken van melk met whey.

Mooie planning voor vandaag! Succes met bakken vanavond en met het verder aanvullen van je lijstje :)

___

Mijn lijstje van gisteren:

O: 200 gram magere kwark, 20 gram havermout, 10 gram proteïnepoeder
T: 150 gram wortel, paprika
L: 2 volkorenboterhammen kipfilet
T: liga milkbreak
A: witlof uit de oven met ham en kaas, in een sausje met verschillende groentes (wortel, paprika, taugé champignon) en een klein beetje mie
T: 200 ml magere yoghurt
T: beschuitje met cottage cheese

B: 1 paard rijden, uurtje wandelen

Taifoen

Berichten: 1031
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 11:37

@Mara, ik weet niet zo goed waarom ik zo moe ben. Ik probeer wel goed mijn rust te pakken. Ben benieuwd hoe je lichaam reageert op de 2200 kcal per dag! Ik kom ook niet echt verder dan noten haha. Ik vind zelf ongezouten cashewnoten altijd erg lekker. Snackgroente is ook altijd lekker, maar dat is niet zo hoog qua kcal. Of inderdaad een gekookt eitje tussendoor :9

@Joanne, balen dat de weegschaal niet laat zien wat je hoopt. Maar focus inderdaad op het feit dat je lichaam beter voelt! Je gewicht kan erg schommelen rondom je menstruatie. Ik ga mee in wat Mara zegt, met je eetpatroon en beweging zou ik me hier niet druk over maken. Verder mooie lijstjes! Ik vind je rommelige lijstje van een paar dagen terug erg meevallen! :j

@Lis_Ol, oeps haha. Inderdaad wel een voordeel voor de verleiding dat de hele bak nu op is! Lekker lijstje vandaag, dat avondeten klinkt goed.

@Kimmie, wat fijn dat je een goed gesprek heb gehad met die jongen en dat het oplucht. Ik hoop dat je je snel een beetje beter voelt! :(:)

Ik ben sinds eergisteren een beetje aan het snotteren, dus ik ben gister middag getest. Aangezien ik nu dus thuis zit, ook niet zoveel beweging gehad gisteren. Verder moet ik veel aan school, volgende week weer een tentamen. Het houdt niet op… -O- Hopen dat de test negatief is en ik morgen weer naar de sportschool kan! Als het goed is hoor ik vandaag de uitslag. Als die negatief is ga ik vanaf taart eten bij mijn beste vriendin, want die is jarig vandaag :)
Verder moet ik een uitgebreid lab laten prikken om te kijken of er een oorzaak voor de vermoeidheid gevonden kan worden. Het houdt me allemaal lekker bezig dus :P

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 14:46

@Lis_Ol Nu ik jouw lijstje zie van gister heb ik zin in witte bolletjes. Maakt me niet eens echt iets uit wat ik er op zou doen :')

@m9ara Zou het een optie zijn om in plaats van de magere/light producten voor de "gewone" versie te gaan kiezen? Dat lijkt me niet meteen super ongezond, en als je zou merken dat je dat te veel callorieën binnen gaat krijgen dan lijkt het me een niet al te moeilijke switch terug...

@Joanne Ik zie een Italiaanse bol op je lijstje staan, die zijn zoooooo lekker <3 En wat is een kampioentje?

@Kimmie25501 Goed om te horen dat je je weer wat beter voelt. Wat betreft een airfryer, dat kan zeker een waardevolle toevoeging zijn. Er bestaan volgens mij zelfs heel veel leuke recepten speciaal voor met de airfryer.

@Taifoen Ik hoop dat je test negatief is. En succes met je tentamen volgende week.

Ik heb bij de sportschool een trainingsschema op laten stellen en toen naar het main goal gevraagd werdt heb ik gewichtsverlies aangegeven. Nu heb ik gisteravond dat schema gekregen en voor het eerst gedaan en ik twijfel of het mijn doel wel weerspiegelt zegmaar. Ik heb spierpijn, dus het doet zeker iets, maar ik heb niet het gevoel gehad echt veel callorieën verbrand te hebben. Het schema is als volgt:

10 minuten roeien om op te warmen

4 sets van 8-12 herhalingen:
- Horizontal leg press
- Horizontal rowing machine
- Chest press machine
- Lateral pull down
- Lunges

4 keer planken zolang als ik vol hou.

Taifoen

Berichten: 1031
Geregistreerd: 03-08-12

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 18:17

@Imay, hoevaak ben je van plan dit schema te gaan doen? En hoelang ben je met het schema bezig? Misschien kan je nog wat cardio of andere oefeningen toevoegen.

Mijn test was gelukkig negatief! Kon gelijk bloed laten prikken vanmiddag. Ben benieuwd of er nog wat uitkomt.

Mijn lijstje voor vandaag:
O: pistolet met kaas, 2 gekookte eieren, mandarijn, cappuccino, glas roosvicee ferro
L: salade (spinazie, tonijn, tomaat, paprika, komkommer, witte kaas, geroosterde pitta stukjes, hummusdressing)
T: stukje gevulde speculaas
A: sushi
T: taart
B: 10000 stappen, 20 min fietsen

Morgen weer naar de sportschool! :)

m9ara

Berichten: 936
Geregistreerd: 19-08-10

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 08:15

@Joanne, Wel het overwegen waard dus! Net lijstje had je weer :)

@Taifoen, Gelukkig was de test negatief en kon je ook gelijk terecht voor je vermoeidheid! Vervelend is dat zeg, helemaal als je er de vinger niet op kan leggen. Weet je al wanneer je de uitslag kan verwachten?
Hoe was de verjaardag van je vriendin? Genoten van de taart? :D

@IMAY, Ik hink een beetje op 2 gedachten bij het schema wat je hebt gekregen. Enerzijds is krachttraining super belangrijk voor gewichtsverlies, omdat een gespierder lichaam meer kcal verbruikt. Je hebt er dus langer profijt van, dan alleen tijdens het sporten zelf. Ik denk dus dat dit schema er zeker aan bij kan dragen, mits je jezelf op korte termijn ook weer meer gaat uitdagen door bijv. extra gewicht o.i.d. Echter zou ik persoonlijk ook wat cardio toevoegen om tijdens je workouts op zichzelf nóg wat extra te verbranden.

Thanks voor al jullie tips! Ik ben inderdaad thuisgekomen met noten, daarnaast ook nog ontbijtkoek zero meegenomen. Dat is niet perse super gezond of hoog in kcal, maar ik had het al lang niet op en opeens heel veel zin in :') En lekker cheaterig toch ook een reep pure chocolade.
Jouw tip vind ik een hele goede IMAY. Ik hou van veel eten :+ , dus in de eerste instantie vond ik het alleen maar fijn om meer te eten en hield ik liever magere producten aan. Nu merk ik echter dat het wel heel veel wordt en ben ik bang dat ik er teveel aan ga wennen en weer minderen straks moeilijk wordt. Goed idee dus om met vollere producten aan mijn kcal te komen, maar toch niet al teveel te eten.

Vandaag heb ik een dag ietsje lager in kcal gepland, omdat ik gisteren een rustdag had en pas vanavond weer ga sporten. Zo blijf ik toch ook gewend aan dit soort dagen:
O: 450gr optimel yoghurt griekse stijl met 15gr whey crispy
T: Stukje gezonde bananen-chocoladecake en een appel
L: 2 bruine boterhammen en 1 volkoren cracker met kipfilet, komkommer en oude kaas
T: Stukje gezonde bananen-chocoladecake, volkoren cracker met 1/2 plak lightlife kaas
D: Mujadarra (rijst, linzen, gekaramelliseerde ui)
T: Body & fit pro bar
Totaal 1755 kcal

Lis_Ol

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 09:38

Kimmie; fijn dat je lucht wat voor je geklaard is en je je weer wat beter voelt! Rustig aan jezelf weer oppakken en gezonder eten, komt vast goed als jij lekkerder in je vel zit!

Joanne; haha die witte boterham met pindakaas blijft hier als quilty Pleasure terug komen he :))
Oeh, jouw avond eten met de witlof <3

Taifoen: hoe voel je je nu? Fijn dat je test iig negatief was, één zorg minder! Succes met je tentamen volgende week.
Lekker lijstje had je gister :)

Mara; ik wou ook reageren met noten en vollere producten ipv ligt haha. Maar zie dat je al boodschappen heb gedaan!
Bananen-chocolade cake, klinkt heerlijk <3

Hier gaat het wel weer goed, heb mezelf aardig bij elkaar geraapt.
Gisterochtend super druk geweest waardoor ik pas om 12.45 voor het eerst iets kon eten :')
Mijn lijstje van gister;

O: 200 ml optimel, ham kaas broodje (12.45)
L: 2 witte bolletjes, 1 met boterhammenworst en 1 met grilworst (14.30)
T; banaan
A; 75 (ongekookt afgewogen) volkoren macaroni, groente, kruiden, en gehakt.
T: plak ontbijtkoek, eierkoek.
Bij thuiskomst een pakje toastjes met oude kaas salade :)

Planning voor vandaag;
O; 150 gr Griekse yoghurt 0.1% vet, 40 gr blauwe bessen, 15 gr ongezouten noten. 200 ml optimel.
T; 2 rijstwafels bbq.
L; 2 gebakken eieren met spinazie, ui en champignons met 2 volkoren crackers.
T; banaan.
A; een vriendin komt kaasfonduen. Heb er wat donker bruin breekbrood voor gehaald, paprika, komkommer en champignons :)

Castilja

Berichten: 2503
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 09:57

Hey ladies, ben er weer. Gaat goed, gewoon even vergeten dat Bokt nog bestond :') Het is teveel om compleet terug te lezen maar ben even langs deze pagina gescrolld.

Kimmie, fijn dat je je motivatie terug hebt. Het is jammer dat het moet komen door het zien van een foto waardoor je je niet zo happy voelt ;( Maar weet je zeker dat je zo enorm aangekomen bent dan? Als het binnen een paar weken echt flink zichtbaar is heb je echt enorm boven je behoefte gegeten. Kan me wel herinneren dat je relatief ongezond at maar het is in mijn herinnering nou ook weer niet zo bijster ongezond dat je flink uitgedijd zou moeten zijn :+ Nou goed maakt verder ook niet uit, je hebt je motivatie terug en begint weer :) :)

Taifoen; ik heb hetzelfde qua vermoeidheid! Komt bij mij echt door de druilerigheid van de herfst; fysiek is er niets aan de hand maar ik reageer heel erg op het weer. Misschien is vitamine D bijslikken een goede om eens te proberen? Wil niet zeggen dat we last hebben van hetzelfde maar who knows.

Imay; als je af wil vallen is cardio echt belangrijk om bij je training te voegen, dus ik snap heel goed wat je zegt over dat je niet voldaan bent. Je zal met dat schema wat 'tonen' omdat je er spieren mee kweekt, maar het verlaagt je vetpercentage niet. Of heel traag. Als je per training twintig minuten cardio toevoegt (crosstrainer of loopband) ga je meer je doel achterna.

Mara voor je gezonde boodschappen; zoete puntpaprika, proteïne kikkererwten/tomaten spread (ekoplaza), rijstwafels, GG Bran crackers.. Ik neem zelf als tussendoortje vaak gegrilde kipfilet, maar da's wel duur. Ik haal ze altijd als ze een kortingssticker hebben.

Nou ik heb twee rustdagen van de gym, mijn lijf is echt moe en heb pijntjes dus even gas terug. Het gaat wel erg goed. Doe toch weer cardio in de ochtend, kan het echt niet laten haha maar de hongerkicks zijn inmiddels een beetje achterwege gelukkig. Er komt een drukke periode aan en ik heb het vermoeden dat ik dan niet meer 6 dagen per week kan trainen dus ben even aan het puzzelen over een oplossing maar komt vast goed.
Geschat lijstje vandaag:
O: Havermout, amandelmelk, lactosevrije kwark, proteïne poeder en pindakaas
L: Broodpudding (3 sneetjes van sportbonkje, amandelmelk, twee eieren en wat geraspte kaas)
T: 125 Gram kipfilet
A: 3 Zoete puntpaprika's uit de oven met vegetarisch gehakt, rijst en geraspte kaas
T: Ja zal wel weer wat gescnack worden maar weet nog niet wat.

Wordt echt een binnen zit dag vandaag, moet nog wat voor school afronden en het regent pijpenstelen. Wilde eigenlijk een flinke wandeling maken maar ga mezelf niet zeiknat laten regenen, de groeten. :')

Joanne1997

Berichten: 444
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 10:35

Tanja: Fijn dat de uitslag van je test negatief is! Kon je daardoor nog op tijd naar de verjaardag? :D
Ook goed dat je bloed hebt laten prikken om de reden van je vermoeidheid te achterhalen.

Imay: Italiaanse bol is inderdaad echt heerlijk! Al heb ik er liever hartig beleg op dan zoet haha dus met hagelslag was geen heel groot succes, kaas beviel beter :+ een kampioentje is een klein broodje aan de bovenkant bedekt met allerlei zaadjes, erg lekker!
Ik heb niet zo veel verstand van sportschool schema’s maar ik ga met Mara mee dat een gespierd lijf meer kcal verbrandt, maar ik zou (als je dit aan kan) ook nog wat extra cardio toevoegen :j
Wellicht heb ik er overheen gelezen, maar hoe vaak in de week ga je naar de sportschool en trainen met dit schema? Leuk dat je zo fanatiek bezig bent.

Mara: oeh heerlijk ontbijtkoek! Daarnaast inderdaad een goed idee om voor vollere producten te gaan!
Lekker lijstje en je avondeten klinkt heerlijk.

Lis_Ol: jaaa zo erg die boterham met pindakaas!! Gister vond ik in de kast een aangebroken potje pindakaas met stukjes noot en daar kon ik echt niet vanaf blijven dus maar een boterham mee gesmeerd _O-
Dan zul je wel honger hebben gehad als je zo laat pas kon ontbijten! Zo te zien heb je je weer helemaal herpakt, super nette lijstjes!!
En veel plezier met kaasfonduen vanavond :9

Castilja: Welkom terug weer! Goed dat je je lijf even wat rust gunt.
Je lijstje ziet er erg lekker uit allemaal!


_____
Mijn lijstje van gisteren:

O: 200 gram magere kwark, 20 gram havermout, 10 gram proteïnepoeder
T: 100 gram wortel, clif bar
L: 2 volkorenboterhammen kipfilet
A: maaltijdsalade kip ketjap
T: volkorenboterham met pindakaas, digestive biscuit

B: uur wandelen, 1 paard rijden

Hier ook veel last van de regen.. wilde eigenlijk zowel gisteravond als vanmorgen gaan fietsen maar ben in beide gevallen maar gaan wandelen met een paraplu en dat was ook wel lekker.
Nu wel de blaren op m’n voeten staan door al dat wandelen wat ik niet gewend ben en heb ook niet echt fijne wandelschoenen.

Heeft iemand hier ervaring met de website ‘TheLeann’ ? Ze hebben echt een uitgebreid assortiment aan van alles wat me zo leuk lijkt eens te proberen. Maar ben ook weer bang dat het tegen gaat vallen.

Gister trouwens op aanraden van Linoleum, voor het eerst een clifbar gegeten en deze was echt enorm lekker! Misschien wel mijn lievelingsreep tot nu toe, vult ook erg goed.