4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-20 16:10

Airborn schreef:
Iemand tips tegen vermoeidheids snaaien?
( geloof dat over mn voorstel post heen is gelezen)


Je zou kunnen zorgen dat je gewoon lekker vol zit? Dus iets wat hoog in eiwitten of in (gezonde) vetten zit, die producten vullen over het algemeen wel goed :j.
Dus het laatste wat je eet bijv. lekker eiwitrijk laten zijn (zoals een bak kvarg of skyr)

Nyaleti

Berichten: 6206
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 16:13

_sharonnn schreef:
casperzazoe schreef:
Ik heb geen tijd om alles bij te lezen sorry. Vraag me wel af wat goed helpt om honger te onderdrukken s'avonds (dan heb ik dus gewoon netjes m'n maaltijden op en m'n kcal bereikt)? Kopje thee werkt bij mij wel, een banaan.. nog iets?

Edit; en heeft iemand ervaring met myprotein.nl ? Lees gemixte reviews maar ze hebben wel veel goedkope leggings.


Glas water drinken en daarna onderdrukken, als jij verder goed eet, moet je er gewoon even doorheen, klinkt makkelijk en dat is het zeker niet, maar bij afvallen hoort af en toe gewoon een hongergevoel (wel genoeg eten dus!) en soms heb je behoefte aan suikers, ook niet raar als je ineens minder suikers eet :) je moet wilskracht zien als een spier, soms moet je m inspannen, maar hij moet ook kunnen ontspannen, dus ontzeg jezelf niet alles als je wel eens trek hebt :D


Gelijk heb je hoor :j maar we etenvaak vroeg en heb dan s'avonds weer zo'n irritant hongergevoel. Vind dat heel vervelend om mee te slapen dus wil dan toch iets hebben. Is vaak ook zo weer weg maar pak nogal makkelijk een bak chips ipv een handje :+

Stephanie_M
Berichten: 1388
Geregistreerd: 19-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 17:44

casperzazoe schreef:
_sharonnn schreef:

Ik heb geen tijd om alles bij te lezen sorry. Vraag me wel af wat goed helpt om honger te onderdrukken s'avonds (dan heb ik dus gewoon netjes m'n maaltijden op en m'n kcal bereikt)? Kopje thee werkt bij mij wel, een banaan.. nog iets?

Edit; en heeft iemand ervaring met myprotein.nl ? Lees gemixte reviews maar ze hebben wel veel goedkope leggings.


Glas water drinken en daarna onderdrukken, als jij verder goed eet, moet je er gewoon even doorheen, klinkt makkelijk en dat is het zeker niet, maar bij afvallen hoort af en toe gewoon een hongergevoel (wel genoeg eten dus!) en soms heb je behoefte aan suikers, ook niet raar als je ineens minder suikers eet :) je moet wilskracht zien als een spier, soms moet je m inspannen, maar hij moet ook kunnen ontspannen, dus ontzeg jezelf niet alles als je wel eens trek hebt :D


Gelijk heb je hoor :j maar we etenvaak vroeg en heb dan s'avonds weer zo'n irritant hongergevoel. Vind dat heel vervelend om mee te slapen dus wil dan toch iets hebben. Is vaak ook zo weer weg maar pak nogal makkelijk een bak chips ipv een handje :+[/quote]

Bouillonblokje doormidden breken, 250 ml water en kopje bouillon nemen!

sanneloveyou
Berichten: 947
Geregistreerd: 26-03-11

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 18:06

Ik draag dus ook een fitbit, maar neem de calorieën niet mega serieus. Vind het als ik een actieve dag en gehad snel erg hoog.

Wat bij mij het beste helpt tegen de avond trek is overdag voldoende eten en savonds sporten. Ik eer na het sporten meestal Kwark met Chiazaad en eventueel wat fruit, maar dat is echt als herstel maaltijd. Meestal heb ik geen trek meer na het sporten, zelf als ik dat voor het sporten wel had.

Castilja

Berichten: 2504
Geregistreerd: 21-08-18

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 18:21

Ja ik heb dat ook inderdaad! Hongergevoel komt vaak 2 uur na het sporten pas weer opzetten, iemand enig idee hoe dat kan? Vraag me dat iedere keer weer af maar vergeet de vraag telkens te stellen :')

secricible

Berichten: 25697
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 19:08

Airborn schreef:
Makkie verwacht ik ook niet. Maar slaapgebrek en puber peuter ondermijnen mn zelf discipline nogal


Herkenbaar wel :') ik zorg dat ik zakken met wortelen in de kast heb liggen. Dan maar rauwkost snaaien, daar eet je vaak ook een stuk minder van.
En je realiseren dat het heel logisch is van je lijf. Het heeft tekort aan energie dus het vraagt om energie, het maakt geen onderscheid tussen slapen en eten in die energie. Dat moet jij zelf doen.

Airborn

Berichten: 2814
Geregistreerd: 04-11-06

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 20:57

Ja i know maar dat meer slapen lukt maar niet helaas... Maar heel trots op mezelf!!! Want vandaag heel goed gegeten. Misschien wat te weinig calorieen, moet alles nog ff invoeren. Maar amper gesnaait (stukje pure chocolade en nu klein stukje witte). Veel groente en veel eiwitten.

linoleum

Berichten: 6476
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 21:54

Zooo heb weer lekker gesport! Vorige week ging echt ruk. Vandaag nieuwe pr neergezet op squat en hipthrust *\o/*
Als ik lekker ga met sporten is het eten ook makkelijker. Zonder goed eten geen progress met sporten.

L: kvarg met cruesli en whey crispy
T: 3 rijstwafels met chocola en 2 appels
A: kaasschnitzel, broccoli met beetje geraspte kaas en 2 gebakken eieren
T: eiwitmilkshake van whey, halfvolle melk en diepvries frambozen, plakje oude kaas
Totaal 1.578 kcal, 113 gram eiwit
B: 12.000 stappen en 1.15u krachttraining (benen en billen)

Castilja

Berichten: 2504
Geregistreerd: 21-08-18

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 22:00

Lekker Lino, goed bezig! *\o/*

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 22:18

Na het sporten heb ik ook nooit honger inderdaad

Mijn fitbit zit heel hoog in kcal, zeker als ik heb gesport. Als t zou kloppen, zou ik veel makkelijker moeten afvallen, dus ik ga er maar vanuit dat ie (flink) overschat.

Vandaag liep de dag heel anders dan gepland haha. Nou ja, morgen weer een dag, gelukkig zijn mn kinderen niet iedere dag jarig :')

O: roerei van 2 eieren met tomaat
L: kaiserbroodje met sambasalade
T: paar borrelhapjes bij de bowling
A: ayce sushi en 2 glazen wijn

Lekker veel gezonde boodschappen gedaan en geen gekke dingen morgen, dus geen excuus voor weer een slechte dag *\o/*

Castilja

Berichten: 2504
Geregistreerd: 21-08-18

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 22:21

Die trackers registreren altijd enorm veel 'verloren kcal' na het sporten. Als ik de hartslagmeter op mijn sportschool moet geloven verbrand ik soms over de 600 kcal in een uur. Werk me helemaal de pleuris maar 600 kcal lijkt me nogal veel :') Hou er ook nooit rekening mee met eten.

Ik heb wat omgegooid in mijn macro's (meer koolhydraten, minder vet) en merk direct weer dat ik de hele dag honger heb. Als ik hoger zit in vetten en rond de 120 gram koolhydraten eet gaat het echt tien keer beter, denk toch dat ik weer terug ga naar mijn oude patroon. :+

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 09:54

Lekker en net lijstje Lino!
Nog gefeliciteerd Laura! Dat soort dagen zijn ook heel erg lastig, genieten is ook belangrijk :)
@Castilja: Hoeveel eiwitten krijg je per dag binnen?
Het is grappig dat het zo wisselt wat voor iedereen werkt. Hoog in vetten werkt voor mij weer niet, heb een tijd keto gegeten en werd daar alleen maar heel breed van. Dus ik houd ongeveer 40-50% koolhydraten, 40-30% eiwitten en 20% vet aan als richtlijn. Dat werkt voor mij het fijnste.

Castilja

Berichten: 2504
Geregistreerd: 21-08-18

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 10:03

Oh echt genoeg eiwit, minimaal 120 gram maar liever wat meer! Keto heb ik ook geprobeerd maar vond dat ook geen feest. Yugh, teveel vet :')

linoleum

Berichten: 6476
Geregistreerd: 01-03-12

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 10:13

Wat zijn jullie favoriete proteïne bronnen, naast eiwitshakes en repen?

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 10:25

Ik ben gek op vis en schaaldieren. Dat is mijn favoriete eiwitbron. Verder kip, runder rookvlees, kwark, tofu, bonen en peulvruchten en noten.

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 10:28

Dat keto lijkt mij inderdaad ook niks nee :n

Lijstje
O: groene smoothie (spinazie, sinaasappel, banaan en soja yoghurt)
T: soja yoghurt met een appel
L: banaan pannenkoekjes (haha jaja ze staan gewoon in m’n voedingsschema)
T: 2 rijstwafels met pindakaas
A: pasta salade met kip en pesto

Straks eerst weer een rondje sturen met het paard :D

Fijne dag allemaal!

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 10:35

L: twee ham kaas tosti's met curry
T: appel, kvarg vanille, halve blueberry muffin, twee eieren
A: kipdijfilet kebab met cavolo nero, bosui, broccoli en champignons
T: grapefruit, paaseitje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 20:19

Castilja schreef:
Je kunt misschien niet sporten maar wel je voeding in de gaten houden Fading! Welkom trouwens :D Zou alleen niet over een maand pas beginnen, want als je dan pas begint ben je eerst bezig om terug te komen op het gewicht waar je nu op zit. Beetje zonde lijkt mij (: Als je verstandskiezen getrokken worden zou ik lekker groene sapjes maken en drinken!



Ja da's opzich ook weer zo. Gaat nu nog niet zo goed, haha :P
Misschien handig om te zeggen maar ik werk als banketbakker in een bakkerij, dus moet redelijk vaak dingen proeven en alles. Ben fysiek dus wel altijd druk bezig. Minimaal 10.000 stappen per dag op het werk.


Iedereen is hier goed bezig zie ik, qua ontbijt vind ik het altijd lastig omdat ik als ik opsta gewoon geen eetlust heb. Voorheen at ik kwark maar dat krijg ik gewoon niet meer weg.. Dus ergens rond 9:00/10:00 pak ik meestal een worstenbroodje/eierkoek.
Lunch meestal een tosti kaas.
En avondeten is altijd wel veel maar meestal wel gezond.

Denk alles bij elkaar dat ik elke dag nog wel onder mijn Kcal zit..? Maar toch maar weer bij gaan houden misschien, de vorige keer raakte ik alleen een beetje verslaafd aan MFP :P

linoleum

Berichten: 6476
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 20:38

Mijn lijstje van vandaag
L: kvarg met cruesli en whey crispy
T: 3 rijstwafels met chocola, 2 gekookte eieren
A: rundertartaar met sperziebonen en gebakken aardappeltjes
T: 3 crackers met huttenkase
Totaal 1.537 kcal en 111 gram eiwit
10k stappen

Fading, klinkt alsof je meestal eten pakt/maakt op je werk? Kan je niet beter van huis meenemen of dingen op werk in de koelkast zetten. Je kwark kan je ook prima om 10/11u eten, tussen de middag een goed gevulde salade.
En hoe bedoel je verslaafd aan MFP?

Maanlicht, je eten klinkt heerlijk. Bosbes muffin <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 20:40

linoleum schreef:
Mijn lijstje van vandaag
L: kvarg met cruesli en whey crispy
T: 3 rijstwafels met chocola, 2 gekookte eieren
A: rundertartaar met sperziebonen en gebakken aardappeltjes
T: 3 crackers met huttenkase
Totaal 1.537 kcal en 111 gram eiwit
10k stappen

Fading, klinkt alsof je meestal eten pakt/maakt op je werk? Kan je niet beter van huis meenemen of dingen op werk in de koelkast zetten. Je kwark kan je ook prima om 10/11u eten, tussen de middag een goed gevulde salade.
En hoe bedoel je verslaafd aan MFP?

Maanlicht, je eten klinkt heerlijk. Bosbes muffin <3



Als in geobserdeerd, elk grammetje elk hapje erin zetten. En dus daardoor ook veel te weinig Kcal eten omdat ik zo min mogelijk wilde eten. Totaal niet goed dat weet ik maar denk dus dat dat voor mij niet perse werkt..

Ik heb op mijn werk geen pauze dus ik eet tussendoor, dan heb ik geen tijd om echt gezond te eten.. Dat maakt het lastig.

linoleum

Berichten: 6476
Geregistreerd: 01-03-12

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 20:53

Ja elke gram, lik, slok zet ik ook in MFP, weeg alles (zover als mogelijk) af en track dus heel precies. Maar zeker niet zo min mogelijk, als je dat wel hebt, is het of niets voor jou, of moet je daar in veranderen.

Ik heb morgen een training extern, dus krijg daar lunch. En daarna nog uit eten met collega’s omdat we ‘s avonds pubquiz hebben van de pv. Nog geen idee waar we uit eten gaan. Dus kan m’n dag niet plannen zoals ik gewend ben, irritant :') kan zelfs niet al aan de hand van menukaart wat plannen. Maar verder klaag ik niet *D

Anoniem

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 20:57

Misschien nog maar eens proberen, Nieuwe start... Omdat wij geen standaard recepten hebben en ik dus geen standaard streepjescode producten eet kan ik sowieso niet alles precies invoeren. Een eierkoek bij ons is een hele andere samenstelling dan die bijvoorbeeld uit de supermarkt. Dat is ook gewoon lastig haha. Maar komt misschien wel goed..

Oeps, niet kunnen plannen.. Komt vast goed haha! Een dagje maakt niet uit toch?

linoleum

Berichten: 6476
Geregistreerd: 01-03-12

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 21:30

Een dagje niet nee. Heb alleen iets te vaak van zulke dagen :') te florerend sociaal leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 21:34

linoleum schreef:
Een dagje niet nee. Heb alleen iets te vaak van zulke dagen :') te florerend sociaal leven.



haha, alleen maar goed toch :D

Nou, ik heb het er opgezet. Misschien vanaf morgen gewoon ff bijhouden. Wel fijn dat hij gewoon synct met mijn fitbit :D

Maar zijn 12k stappen echt maar 200 kcal :P

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-20 21:50

Fading schreef:
Misschien nog maar eens proberen, Nieuwe start... Omdat wij geen standaard recepten hebben en ik dus geen standaard streepjescode producten eet kan ik sowieso niet alles precies invoeren. Een eierkoek bij ons is een hele andere samenstelling dan die bijvoorbeeld uit de supermarkt. Dat is ook gewoon lastig haha. Maar komt misschien wel goed..

Oeps, niet kunnen plannen.. Komt vast goed haha! Een dagje maakt niet uit toch?


Kan je ze niet als recept erin zetten? Als je de verhoudingen weet en je weet hoeveel eierkoeken er uit komen, kan je het eventueel berekenen?

Mijn lijstje vandaag:

O: /
M: kaiserbroodje met oude kaas + half kaiserbroodje met ei en Mayo en gebakken uitjes + half kaiserbroodje met zalm en Philadelphia
T: klein stukje Citroën merengue taart
A: verse friet uit de airfryer, 1,5 pitabroodje, Vega-shoarma, ijsbergsla, ananas, fritessaus, knoflooksaus :9