4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 22:33

Morgen bijlezen en apart reageren, maar alvast even mijn lijstje plaatsen anders vergeet ik het. Vandaag niet zo veel gegeten vanmiddag en namiddag, ik had geen eten gezien en zat in de bibliotheek. Mijn stappen niet geteld, maar buiten op stal niet veel rondgelopen dus schat zo een 5000-tal stappen. Voor de rest een uurtje buiten gaan stappen (te paard welverstaan, al denk ik niet dat je stappend veel verbruikt), 20min joggen zonder wandelen voor de eerste keer (3km).

O: yoghurt natuur, granola, honing
T: 1 appel
L: 4 snack a jack rijstwafels met paprikakruiden (140 kcal totaal)
A: volkoren pasta, homemade pest, aubergine, courgette en parmezaanse kaas
T: 4 blokjes zwarte chocolade zeezout

m9ara

Berichten: 936
Geregistreerd: 19-08-10

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 08:24

@Nanouk, Ik heb inderdaad het idee van wortelcake aangehouden, maar dan wel een beetje gepuzzeld omdat ik nu natuurlijk veel niet mag. Uiteindelijk gemaakt van o.a. boekweitmeel, teffmeel en vegan eiwitpoeder. Hij smaakt best :D Ik vind je lijstje van gisteren eerlijk gezegd wel ongezond weinig, tenzij je avondeten een reuzenportie was, mijn advies zou zijn om ervoor te waken dat dat niet te vaak voorkomt.

@Maanlicht, Ik heb ook geen idee of het zo werkt, maar ik ben benieuwd! Ik zat op 2550 kcal gemiddeld en wil vanaf vrijdag eerst weer een week op 2450 gaan zitten om te zien wat dat doet. Wat ga je lekker qua afvallen zeg! Merk je nu al iets van verschil in de spiegel of nog helemaal niet? Ik kan me die cheeseburger met bacon helemaal voorstellen (yum <3 ), vermoeidheid doet zoveel met je/je hongergevoel. Ik heb het idee dat het opeens minderen in kcal je verder goed afgaat, netjes hoor!

@Tanja, Onder anderen, maar vooral omdat er geadviseerd is bij de start van het dieet wat rust te pakken zodat mijn darmen alle kans/energie krijgen om te herstellen. Omdat ik normaal 5x per week krachttraining doe, leek het me het beste om dan maar een volledige deload week te doen nu. Klopt qua vitamine etc! Dat wordt waarschijnlijk ook vanzelf beter. Wat een nette gewichtsafname sinds het begin van het jaar! Goede start :D Ik wilde juist zeggen dat je avondeten wel goed klonk, maar niet dus haha!

@Joanne, Wat een leuk nieuws!! Gefeliciteerd!! Ga je er alleen wonen of ga je samenwonen? Twee weken is al heel snel, geniet ervan :D
Ik moet zoveel als mogelijk thuiswerken, maar mijn functie vereist het wel om af en toe face to face gesprekken te voeren. In de praktijk ben ik denk ik ongeveer 2 dagdelen per week op 1 van de locaties en de rest thuis. Qua variëren ben ik over mijn hoofdmaaltijden wel tevreden, qua tussendoortjes loop ik nog wat vast..

@Lisanne, Fijn dat je weer even bij hebt kunnen tanken! Ik kan me voorstellen dat die vele én onregelmatige diensten achter elkaar wel eens opbreken.. Je komt super uit ondanks de kaasfondue. Hopelijk was het heel gezellig! :D

@Castilja, Helemaal mee eens, iedereen is echt super bezig en maakt echt bewuste keuzes :D Wat balen van je koekjes haha..

Ik heb eigenlijk weinig bijzonders te melden. Dagen zijn allemaal een beetje hetzelfde nu met die strenge lockdown :7 Ik ben in ieder geval blij als ik weer 'mag' sporten, vrijdag alweer! *\o/* Hopelijk vandaag in ieder geval weer het eerste rondje op mijn paard :D

Lijstje van gisteren:
O: 40gr Zonnatura teff meergranenontbijt met 22gr vegan perfection en 60gr blauwe bes/framboos
T: myprotein pea-nut square, stukje pompoencake, 75gr verse ananas
L: 2 glutenvrije boterhammen met rookvlees/geitenkaas en rookvlees/tomaat/ei
T: Stukje pompoencake, 1 rijstwafel met pindakaas, 1 rijstwafel met jam
D: Andijviestamppot met pittig gehakt
T: Zelfgebakken 'kwark'bolletje
Totaal 1861 kcal

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 10:18

@Mara: je hebt gelijk, het was zeker niet genoeg. S'avonds was geen huge portie maar wel heeeel kcal rijk. De pasta was 400kcal voor 100 gram, en ik heb er minstens 150-200 op. En heel veel olijflolie door de pesto heen, dus denk dat mijn avondeten inclusief al die parmezaanse kaas minstens goed was voor 1000 kcal :o
Jouw lijstje ziet er goed uit, en die pompoencake klinkt lekker. Ik vind wortelcake in ieder geval echt heerlijk. Veel plezier met je ritje te paard. Bij ons op stal is de bak te nat om leuk te kunnen rijden, helaas

Joanne1997

Berichten: 444
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 10:44

Tanja: Bedankt :D Heerlijk lijstje heb je weer! Het was ook lekker weer om te wandelen ondanks de kou. Zeker terecht dat je tevreden bent over je lijstje.

Lisanne: De 27ste dus over twee weken al! :D
Heerlijk voor je een paar dagen vrij! En ook super gezellig die quality time samen met je moeder <3
Wat voor soort kaas heb je gebruikt voor het kaas fonduen? Het klinkt in ieder geval erg lekker dus hoop dat je er van genoten hebt.

Castilja: haha wat leuk om te horen! In welke zin bedoel je slecht? Mensen die erg weinig aten of juist dingen waarvan ze dachten dat het gezond was?
Balen dat je kokoskoekjes mislukt waren. Verder weer een super lijstje hoor!

Nanouk: ik ga met Mara mee dat je lijstje wel erg weinig is maar gelukkig zie je dat zelf ook in! Leuk dat je een buitenritje gemaakt hebt en weer bent wezen hardlopen!

Mara: dat is nog best veel wat je thuis werkt! Heb je trouwens nog nagedacht over een opleiding tot diëtiste :D?
Weer een lekker lijstje en hopelijk kun je vandaag eindelijk weer gaan paardrijden!
__

Bedankt allemaal! Ik ga er inderdaad in m’n eentje wonen :)
Gisteren is uiteindelijk ook een beetje in een feest-lijstje geëindigd :+ voor de speciale gelegenheid had mijn vader frietjes uit de oven gemaakt :D en ’s avonds heb ik eindelijk de witte chocoladeletter open durven maken := vanaf nu moet ik hem denk ik achter slot en grendel gaan bewaren maar mijn doel is om iedere keer een klein stukje te eten op een gepland moment en daar dan ook echt van te genieten.
Lijstje van gisteren:

O: 200 gram magere kwark, 20 gram havermout, 10 gram proteïnepoeder
T: paprika, lu volkorencrackertjes
L: 2 volkorenboterhammen cottage cheese, shake (100 ml amandelmelk, 10 gram whey)
T: krentenbol met een beetje boter
A: ovenfrietjes, spruitjes, wiener schnitzel
T: 200 ml magere yoghurt
T: stukje witte chocoladeletter

B: 1 paard rijden

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 12:47

@Joanne: wel een lekker feestlijstje, maar dit vind ik echt geen feestlijstje haha. Ovenfrieten zijn toch geen frieten, maar gewoon aardappel :o Blokje witte chocolade per dag moet ook kunnen toch!

Heeft iemand de snack a jack caramel geprobeerd? Gisteren voor de eerste keer de snack a jack paprika geproeft en let me tell you, I like iiiit :D

Joanne1997

Berichten: 444
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 13:19

nanoukkie schreef:
@Joanne: wel een lekker feestlijstje, maar dit vind ik echt geen feestlijstje haha. Ovenfrieten zijn toch geen frieten, maar gewoon aardappel :o Blokje witte chocolade per dag moet ook kunnen toch!

Heeft iemand de snack a jack caramel geprobeerd? Gisteren voor de eerste keer de snack a jack paprika geproeft en let me tell you, I like iiiit :D



Dat zie je denk ik toch verkeerd, oven friet is natuurlijk minder slecht dan friet maar zeker niet gelijk aan aardappelen.

https://www.optimavita.nl/voeding/friet ... el%20water.

Met feestlijstje bedoelde ik ook meer dat het een bijzondere gelegenheid was waarbij we wat te vieren hadden. Daarnaast eten wij eigenlijk nooit doordeweeks friet oid haha

En een stukje chocolade moet zeker kunnen, dat bedoelde ik er ook niet mee. Vind het prima om dat te eten maar niet de hele letter in één keer. En laat dit nu net iets zijn waar ik niet van af kan blijven als het eenmaal open is :+ dus een mooie uitdaging.

Lis_Ol

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 14:18

Castilja; leuk dat je dat zegt over de lijstjes hier! In welk opzicht is het hier dan anders dan in andere topics?

Nanouk; ik ga mee met Mara en Joanne dat het wat weinig is; volgens mij is dit ook niet de eerste keer dat ik dat tegen je zeg :)) maar gelukkig ben je het zelf ook bewust nu.

Mara: ja de laatste weken was heftig qua omschakelen van ritme en steeds maar 1 dag vrij tussendoor. Nu hoef ik zaterdag pas te werken dus alles lekker op t gemakje!
Veel plezier met je paard rijden vandaag! En mooi lijstje weer van gister.

Joanne; wauw das echt al super snel! Waar ga je wonen (als je t liever niet zegt ook goed hoor) wel super spannend allemaal!
Ik had zo’n pak van Emmi kaasfondue gekocht, kant en klaar :)) maar was zeker lekker en gezellig. Mn moeder had het ook nog nooit gedaan.
Lekker lijstje hoor! En logisch wat feestelijks na zulk leuk nieuws!

Ik zat gister helemaal blij aan mn moeder te vertellen dat ik nu al een tijd op t zelfde gewicht was. Ging ik vanmorgen wegen, -0.5 :') En dat na mijn uitschieters van t weekend en de kaasfondue gister.
Maar goed, vind mezelf nu gewoon goed en echt niet te dun. Maar betekend dus wel dat ik me echt niet schuldig hoef te voelen als ik af en toe een halve zak chips naar binnen prop _O-

Mijn planning voor vandaag;
O: 150 gr Griekse yoghurt met 1/2 appel, 15 gr müsli en kaneel. Grote kop thee
T: reep ontbijtkoek
T: snicker crispy
L: wit pistoletje met 1/2 deel filet americain en 1/2 deel met oude kaas salade van johma
T: 2 rijstwafels bbq
A: 2 kleine tortilla’s met een kipschnitzel, sla, komkommer en tzaziki. Daarnaast nog een salade met feta, komkommer, paprika, rode ui en dressing van basilicum azijn en olijfolie.
T: 250 gr stracciatella kwark en 40 gr rijstzoutjes en pinda’s.
Totaal: 2028 :)
Ik ga vanmiddag nog lessen met mn paard dus dan verbrand ik extra. Daarom ook iets hoger vandaag.

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 22:09

@Lis: mooi lijstje! Wat is een snicker crispy? :+

Vandaag prima lijstje, daarnet lekker gesnoept. Nu tandpijn van al de suiker haha! Vandaag weer een keerte gelopen, dit was de vierde keer en ik merk al vooruitgang. We hebben 3,65 km gelopen op 25 minuten. Ik heb niet gewandeld tussendoor dus ben echt tevreden over deze vooruitgang. Voor de rest enkel wat gewandeled, totaal 9500 stappen.

O: yoghurt natuur, druiven, honing, koffie melk honing
T: Liga proteïnereep (140 kcal)
L: volkoren spirelli, pestio, groenten, parmezaanse kaas
T: druiven, liga proteïnereep, koffie melk honing
A: basmati rijst, goulash
T: 5 guimauves maria beeldjes, 1 cornetto (180 kcal)

m9ara

Berichten: 936
Geregistreerd: 19-08-10

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 09:58

@Nanouk, Goed om te horen dat je het zelf ook een karig lijstje vond! Balen dat bij jou de bak ook zo slecht is.. Echt een nadeel van alleen een buitenbak. Snack a jack caramel heb ik denk ik 10 jaar geleden voor het laatst op haha, ik heb dus geen idee wat ik er nu van zou vinden.

@Joanne, Klopt, ons bedrijf is er vrij streng in omdat we ook best erg onder een vergrootglas liggen (voedingsmiddelenindustrie). Leuk dat je vraagt naar de opleiding! Ik blijf in twijfel, maar nog steeds neigen naar doen. De stap daadwerkelijk zetten heb ik alleen nog niet gedurfd. Nu ik zelf zo streng met eten bezig ben, begint het wel weer extra te kriebelen! Heeel begrijpelijk dat het een feestelijk dagje is geworden :D En ik snap je uitdaging met de chocoladeletter haha! Laatst verloor ik het gevecht, maar was ik toch zo enorm misselijk daarna. Misschien helpt dat je :')

@Lisanne, Pff 1 dag is eigenlijk echt te weinig om even bij te komen. Lekker van genieten tot zaterdag! :D Hele goede manier om met het gewicht op de weegschaal om te gaan! Een beetje schommelen is normaal en het is alleen maar fijn dat je af en toe ook eens lekker kan cheaten :D

Mijn rustweek is voorbij. Uiteindelijk gemiddeld 2100 kcal per dag gegeten en -0.9kg op de weegschaal ten opzichte van vorige week. Was niet perse nodig want ik gokte op onderhoud, maar verder ook geen probleem. Straks weer lekker sporten! *\o/*

Lijstje van gisteren:
O: 40gr Zonnatura teff meergranenontbijt met 60 gram framboos/blauwe bes, chiazaad en 10gr whey
T: 'kwark'bol, 75 gr ananas
L: 2 glutenvrije boterhammen en 1 rijstwafel met homemade kip/kerrie/ananassalade en komkommer
T: 'kwark'bol, stukje pompoencake
D: Glutenvrije pasta met gestoofde karbonade in rode wijn/tomatensaus met paddenstoel en wortel
T: Rijstwafel
Totaal 1978 kcal

Joanne1997

Berichten: 444
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:40

Lisanne: ik blijf in hetzelfde dorpje wonen als waar ik nu woon, maar dan wat meer in het ‘centrum’ (voor zover die er is :') ) boven een winkel.
Super knap dat je nu al langere tijd stabiel bent gebleven in gewicht. Stabiel op gewicht blijven schijnt moeilijker te zijn dan gewicht verliezen als je veel bent afgevallen :D dus petje af.
Wat schommelingen lijken me normaal en inderdaad geen schuldgevoel nodig als je een keer lekker gaat snacken haha want zo te zien kun je het best hebben af en toe!
Heerlijk lijstje :9 hoe was de les gegaan?

Nanouk: Fijn dat je nu al vooruitgang merkt in het hardlopen, nette afstand!
En een lekker lijstje zeg!

Mara: Wat een net resultaat na je weekje rust! Veel plezier met sporten straks :D dat is zo fijn na een rustperiode!
Je lijst ziet er ook weer top uit.

__

Brr, wat is het koud! Gisteravond een ronde gefietst op de racefiets maar ik moest flink doortrappen om mijn hartslag hoog te houden en warm te blijven dus uiteindelijk een kort rondje gereden maar wel met flinke snelheid :D
In de avond nog wel wat meer gegeten dan ik gepland had maar qua calorieën zat ik goed tussen de 1700 en de 1800!
Vanmorgen heb ik al paard gereden en vanavond wil ik weer even gaan fietsen.

Lijstje van gisteren:
O: 200 gram magere kwark, 30 gram havermout, kaneel
T: smart bar
L: 2 volkorenboterhammen cottage cheese, cappuccino
T: perfection bar
T: volkoren boterham met pindakaas
A: 400 gram roerbakgroente, 2 veggie bakes
T: 200 ml magere yoghurt
T: brosse eierkoek, zakje protein pop crisps

B: 60 minuten racefiets

Lijstje voor vandaag heb ik ook al een heel eind rond:

O: 200 gram magere kwark, 20 gram havermout, 10 gram whey
T: paprika, sultana crunchers tomaat kaas
L: 2 spelt crackers met kalkoenfilet
T: power bar
A: kipfilet, broccoli, beetje rijst. Salade met paprika en mais
T: 200 gram vanille kwark van my protein
T: ? Geen idee nog, wss iets lekkers :9

B: 2 paarden rijden, ronde op de racefiets

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 16:53

@Mara: Dan zal ik de snack a jack carmel zelf eens moeten proeven. Dat ik een keertje eens een minder uitegebreid lijstje heb zal geen ramp zijn. Ik ben helemaal niet zuinig met olijflolie, bakboter... Eten moet wel lekker blijven, en hoeft niet droog te worden. Wat goed dat je ondanks je rustweek (mijn standaard week :o ) toch afgevallen bent. Mooi lijstje hoor!
@Joanne: Dank je wel, ik had mijn limiet nog niet bereikt maar het meisje waar ik mee loop kon niet verder. Ik heb de laatste 200m gesprint. Mooi clean lijstje. Met die beweging kan je inderdaad wel wat lekkers (minder gezond) nemen zonder aan te komen!

Ik plaats alvast mijn lijstje voor vandaag. Ben de laatste dag op 'kot' en had geen zin om nog speciaal te gaan winkelen voor tussendoortjes of ontbijt. Vanavond gaan we thuis afhaal eten, dus kwa kcal zal die ene maaltijd aal ruim boven de 1000 kcal zitten, denk ik *D De smoothie ben ik gaan uithalen (zoooo duur altijd die dingen), en het rook er zo overheerlijk naar speculoosmuffins. Had verteld tegen de verkoopster dat ik op 'dieet' was, en ik er anders graag een had gekocht. Ze reageerde dat ze het echt niet nodig vond dat ik zou dieëten haha. Verder heb ik vandaag geen beweging ingepland. Ik ga proberen sowieso 7500 stappen te zetten.

T: 2 koffie, melk, wat siroop
L: 3 kleine gehaktballen in luikse saus, 2 aardappelen in partjes geschreven en in de oven gebakken met olijfolie, klein beetje mayo en ketchup
T: smoothie framboos en appelsap
A: trio van pasta (afhaal) met veeeel kaas en saus :o :D
T: hoop dat ik mezelf kan bedwingen en een tussen doortje afsla, zo niet een handje noten, klein koekje...

Lis_Ol

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 19:02

Nanouk: gewoon een snicker met crispy nootjes :)) was voor mij ook de eerste keer.
Fijn dat je verbetering merkt met het hardlopen!

Mara: wauw dat is nog best veel wat je bent afgevallen! Top dat het voor jou geen probleem is. Hoe ging het sporten? Had je gister nog kunnen rijden?
Net lijstje weer!

Joanne; oh heerlijk! In je vertrouwde dorp! Leuk hoor, nu in een rap tempo spullen uitzoeken zeker :))
Les ging echt heerlijk gister! Zo leuk om te merken dat hij met de keer beter en sterker wordt <3 lief dat je het vraagt :)
Nette lijstjes hoor! En zo te zien kan je je nog inhouden met je geopende chocolade! Topper!

Hier een soort cheat day vandaag. Was niet echt de planning maar kreeg vanmiddag zo’n trek na alle beweging buiten in de kou, dat ik en maar aan toe heb gegeven..
Ik kom dus (te) hoog uit, maar heb de afgelopen dagen laag gezeten (gister uiteindelijk ook omdat ik me met invoeren in mfp van te voren had verkeken op de hoeveelheid _O- )
O: 150 gr Griekse yoghurt, 1/2 appel, 15 gr müsli, kaneel en 200 ml optimel
L: 2 volkoren crackers, 1 met oude kaas salade, 1 met filet americain, eierkoek met chocoladepasta, een banaan
T: 2 chocoladekoekjes
T: 2 stroopwafels :))
A: verse friet met een broodje hamburger met salade
T: als ik trek heb ‘mag’ ik van mezelf m’n stracciatella kwark opmaken. Zo niet ook goed, zo wel ga ik ervan genieten _O-
En dan morgen weer back to normal.

Heb 12.000 stappen gemaakt vandaag en 2 paarden gereden. Beetje huishouden gedaan. Vnv nog extra stappen met afvoeren en de hond uitlaten :)

Castilja

Berichten: 2504
Geregistreerd: 21-08-18

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 12:43

Oh Nanou wat leuk om zo'n compliment te krijgen. Hoe bruut het ook klinkt (positief bedoeld): toch niets van aan trekken als je nog wil diëten om beter in je lijf te zitten :))
@Lis_Ol; ja in andere topics vaak echt ongezond weinig wat lijstjes betreft, mensen die lunchen met een appel en daar dan trots over zijn weet je wel. Of juist de andere kant op; mensen die totaal nog geen weet hebben van gezonde(re) keuzes en voedingswaarden, hele ciabatta's naar binnen proppen en dan verbaasd zijn dat ze niet af vallen. Iedereen begint uiteraard ergens met informatie op doen dus het lag er niet zo zeer aan dat ze (te) weinig kennis hadden, maar dan ook geen tips aan willen nemen.. Tsja. Vind dat hier echt opvallend gemoedelijk gaan. :) Heerlijk lijstje trouwens, gotta love de cheat days! Je verbrandt ook echt extra in die kou dus ik sta er niet van te kijken dat je daar trek van krijgt :D

Mara ik heb in een ver verleden ook kwarkbollen gemaakt; zijn het bij jou ook bollen die je in de oven moet doen en dan een soort gezonde oliebol krijgt? Als je een recept hebt liggen.. <<)

Hier gaat het belabberd :') :') Ik heb donderdagavond met vrienden een leuke avond gehad, wijn gedronken maar dat is he-le-maal verkeerd gevallen. Gisteren de hele dag ellendig in bed gelegen, als ik omhoog kwam voelde ik een misselijkheidsgolf van heb ik jou daar en heb niets binnen gehouden. Groot voordeel is wel dat de kcal die ik over mijn doel heen zat op donderdag ook per direct recht zijn getrokken dus voor m'n figuur was het een TOP dag, verder hoop ik dit niet vaker mee te maken :evaw:
Vanmorgen een bak soep gehad, een groot glas suikervrije limo en wat koffie, maar eetlust is nog niet terug. Wilde vanavond hardlopen maar na twee dagen amper eten moet ik nog maar even zien of dat een goed idee is. Misschien een klein rondje. Alcohol en ouder worden, tsjongejongejonge. :+

Lis_Ol

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 14:43

Castilja: oh ja op die manier! Je heb wel gelijk hoor. Mn vriend maakte net ook nog een opmerking over de tv; dan doen ze zo gezond met hun smoothie, maar ze zijn nog steeds erg zwaar. Ik zei ook; ja dan zullen de keuzes naast de smoothie niet zo verantwoord zijn :Y)
Maar ik ben het met je eens dat het hier gemoedelijk gaat en iedereen alles tegen elkaar kan zeggen!
Balen dat je je zo beroerd voelt van de wijn.. doe maar rustig aan, hoop dat je je snel weer beter voelt!

Ik had gister 2 koolhydraat arme kwarkbollen van de buurvrouw gehad, ik zat na eentje vanmorgen echt al zo vol :)) maar wel echt super lekker, had dat nog nooit op!
Moet zo weer werken, werk niet met mijn ‘snaai’ collega’s (jammer maar wel beter voor mijn calorieën _O- ) dus verwacht me wel aan mijn lijstje te houden.

O: kwarkbol met wat jam, 200 ml optimel drink.
L: 2 donker bruine boterhammen, 1 met filet americain, 1 met oude kaas. En op beide wat plakjes komkommer en arromat.
T: 2 chocolade koekjes
T: banaan
A: 75 gr kaas tortellini met spruiten, champignons, paprika, ui, kipfilet en een eetlepel roomkaas
T: 3 maïswafels paprika
T: eierkoek met chocopasta, als ik nog trek heb evt 25 gr rijstzoutjes
Totaal; 1919 (compensatie met gister :)) )

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 11:37

@Lis: Mooi lijstje gisteren, super lief dat je buurvrouw je wat lekkers had gegeven. Wish I had these kind of neighbours :+
@Castilja: Ik veronderstel dat je ondertussen wel herkomen bent van je kater, we have all been there. Leuk is het niet haha :) Ik gisteren:

Ik ben tevreden over gisteren. Zit ook wel goed in mijn vel. Heb alleen veel stress door de blok (en nog tig van deadlines), en baal ontzettend omdat ik mijn eerste autootje ging kopen en de verkoop niet door gegaan is. Door al dat nagedenk kan ik mij natuurlijk ook niet meer fatsoenlijk concentreren op de leerstof.
O: 1 yoghurt vruchten, 1 koffie melk honing
T: 1 koffie melk honing, 1/2 chocoladewafel, 1/2 banaan
L: 1 vk broodje, geitenkaas en honing
A: zalm, basmatirijst, groenten kokscurry
T: trosje druiven, chocolademelk, 4 maria'tjes, hand pindanoten

B: 10.500 stappen, 30 min paardrijden, 10min full body workout

xLoki

Berichten: 3490
Geregistreerd: 16-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 11:49

Hoi allen, mag ik mij hier ook melden?
Ik wist al wel dat ik wat was aangekomen het laatste jaar, maar ging gisteren op de weegschaal staan (doe ik normaal nooit) en zag dat ik 5kg ben aangekomen ;( in iets minder dan een jaar.
Ik heb nu een BMI van 23.6, wat nog steeds niet te zwaar is, maar ik ben er gewoon echt niet tevreden mee. Ben altijd slank geweest en merk dat ik nu op bepaalde plekken chunky word.

Nu wil ik beginnen met mijn eetpatroon aanpassen. Met mijn beweging zit het denk ik wel goed (heb/rijd 2 paarden en werk als verpleegkundige), maar ik kan echt eten als een bouwvakker. Daar zit ook mijn grootste angst: honger hebben! Heb de My Fitness Pal app gedownload, en zit al braaf te berekenen wat ik vandaag mag eten, en ik zie het nu al niet meer zitten :') Mijn ‘doel’ in de app is 1780 kcal (berekend door de app), maar ik denk dat ik daar normaal gesproken heel ruim overheen zit. Vandaag ga ik niet sporten, want moet straks werken tm vanavond laat. Dus heeft iemand tips om te beginnen? Wil straks naar de supermarkt gaat om gezonde snacks te halen (of ingrediënten om het zelf te bakken), want avondsnacks en lunch zijn denk ik mijn grootste boosdoeners. Lunch heb ik bijna nooit tijd voor, dus dat is vaak iets wat ik snel bij de supermarkt heb gehaald (croissantje ham/kaas, frikadelbroodje, pistoletje met ossenworst, etc).

Dit zou mijn lijstje zijn voor een gemiddelde dag:
O: 2 volkoren boterhammen met pindakaas en pure hagelslag en 1 glas melk
T: meestal niets, of 1 stuk fruit
L: 2 afbak pistoletjes (volkoren) met ossenworst of filet american met een gekookt ei. Soms is lunch het restje warme maaltijd van de avond ervoor (pasta/rijst/couscous)
T: 2 stuks fruit of 1 stuk fruit en een pakje sultana
A: grote (!) portie warm eten. Ik kook met veel groenten. Meestal met rijst, pasta, couscous of zoete aardappel friet (zelf gemaakt uit de oven) en een stukje vlees, vis of vleesvervanger. Ik gebruik weinig saus en pakjes, maak meestal zelf saus van yoghurt.
T: hier gaat het meestal fout := grote bak chips, koekjes, fruit, nootjes, eigenlijk alles wat ik in huis heb gaat erin. Ben echt onverzadigbaar ‘s avonds!

Op werk en thuis drink ik veel thee. Ik drink ook een paar glazen melk per dag en 1 glas (coolbest) sap.
Dus... iemand tips?

Lis_Ol

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 14:15

Nanouk; haha ik heb echt onwijs lieve buren ja!
Wat jammer van je auto, waarom ging dat niet door?

Welkom loki!
Is het niet een idee dan al eerder je lunch klaar te maken? Of alvast boterhammen te smeren in de ochtend zodat je een meer verantwoordelijke lunch heb dan de broodjes uit de supermarkt?
Daarnaast voor de avond, een bak kwark met evt fruit? Wat crackers met licht beleg ipv de chips en koekjes?
Naar mijn mening vult kwark altijd goed; als je er iets extra’s bij doet nog meer en is betere keuze voor de lijn als de andere lekkernijen.

Hier ging gister goed, tot ik thuis kwam om 24.00 uur en mn vriend nog wakker was. Die had ook een zwak moment dus hebben we een paar snacks in de airfry gegooid :))
Vandaag (weer) een nieuwe poging
O; 150 gr Griekse yoghurt, 1/2 appel, müsli, kaneel en 200 ml optimel.
T: kleine banaan
L: stokbroodje uit de oven, 1/2 met filet americain, 1/2 deel met peper cervelaat
T: leev oerkoek
T: 25 gr rijstzoutjes
A: maaltijdsalade kip kerrie
T: plak bananenbrood, 3 sultana’s
Mocht ik onderweg naar huis nog trek krijgen heb ik nog een plak ontbijtkoek ingevuld op mfp, daarmee kom ik in totaal uit op 1986.
Qua beweging zit ik nu al op ruim 8.500 stappen en moet nog werken tot vanavond laat :)

Taifoen

Berichten: 1031
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 18:32

@Nanouk, ik denk dat er bij jou wel wat winst te behalen is in het overdag eten. Je zegt wel dat je ’s avonds veel eet, maar je lijstje overdag vind ik (ongezond) mager. Snack a jack caramel lijkt mij totaal niet lekker, de paprika vond ik wel lekker.

@Mara, ja het avondeten was niet echt vies, maar vond het zeker niet zo lekker dat ik dacht van dit eet ik nog eens een keer. Hoe was het sporten weer na een week? Je bent best veel afgevallen deze week :j

@Joanne, echt heel leuk van je huis! Goed dat je aan de witte chocolade letter begonnen bent! Heb je al veel spullen? :)

@Lisanne, wel fijn dat je je dan inderdaad niet schuldig hoeft te voelen als je eens wat meer eet. Lekker kaasfondue, ga ik vanavond ook doen. Mooi lijstje! :D

@Castilja, wat vervelend dat de wijn zo verkeerd is gevallen. Voel je je inmiddels weer wat beter?

@Loki, welkom! Ik zou inderdaad ook even goed naar je lunch kijken. Een croissantje / frinkandelbroodje vullen niet goed, maar is wel kcal rijk. Dus niet handig als je wil afvallen. Misschien een gezondere lunch kopen of van te voren wat klaar maken. Verder ga ik mee met Lisanne en misschien ’s avonds na het eten een bakje kwark met wat fruit en muesli oid eten? Ik vind kwark altijd goed vullen en misschien heb je dan minder zin in chips oid :)

-------------------------
Hier was het de aflopen dagen chaos. We hebben 4 dagen hard gewerkt, maar alles staat in mijn nieuwe huis! Vloer gelegd, geverfd, meubels verhuisd, ingericht etc. Wat een klus :+ Ik ben helemaal kapot. De afgelopen dagen heb ik slecht gegeten, overdag veel te weinig en 's avonds ongezond (en makkelijk). Daardoor ben ik qua kcal denk ik wel netjes uitgekomen. Genoeg bewogen, elke dag +10.000 stappen. Van de week maar weer eens op de weegschaal :j
Vanavond ga ik kaasfondue eten aangezien mijn schoonouders morgen met een dieet beginnen en ze wilde graag nog even kaasfondue eten :9 Morgen weer een nieuwe dag, dan moet er maar weer eens een hoop groente en fruit in :')
Heb ook geen lijstjes bijgehouden want daar heeft toch niemand wat aan, haha.
Nu lichamelijk uitrusten, heb helaas ook last van mijn heup. Dus hopelijk trekt dat snel weg. Nu hard leren, want komende week 2 tentamens :')
Morgen hopelijk weer een netjes lijstje *\o/* Ik ga me deze week focussen op genoeg tussendoortjes, genoeg groente en fruit en genoeg uitrusten. Dan komt het wel weer goed _/-\o_

Nyaleti

Berichten: 6144
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 21:54

Ik kom me hier opnieuw melden :) jullie gaan echt te snel voor me om overal op te reageren maar misschien motiveert het me wel als ik weer mee ga lezen en af en toe mee praat.
In het voorjaar ben ik fanatiek geweest met sporten en gezond eten, ik had toen bijna 'mijn perfecte lijf'. Laten vallen toen ik ging daten, want veel uit eten en drukdruk. Kilo's kwamen er weer aan, prima voelde me er nog goed bij.
Inmiddels van baan gewisseld. Voor het eerst heb ik werk wat fysiek gewoon niet zoveel voorstelt (Hiervoor op een paardenstal en in de logistiek; veel KM en sjouwen op een dag dus). De kilo's vliegen er nu aan en ik voel me er echt niet meer chill bij en ik sta verafschuwend voor de spiegel. Altijd een losse trui aan als ik de deur uit ga om de zwembandjes te verstoppen.
Echter wil de knop niet om. :n ik blijf zo makkelijk rotzooi naar binnen gooien. Calorieën zitten bij mij voornamelijk in het drinken (cola, redbull). Thuis altijd aan de zooi, s'avonds nu wel thee. Het stomme is, op het werk dénk ik er niet eens aan dat ik wat anders dan water wil drinken.
Ik eet voornamelijk veel brood en door lichamelijke / mentale issues durf ik m'n eetpatroon niet om te gooien. (+ ik heb gewoon heel honger := ) wel probeer ik op sommige dagen nu met kwark te lunchen ipv brood. Een traject is nu bijna afgesloten, daarna zou ik toch eens naar een diëtiste willen maar dan wil ik wel eerst van m'n slechte drinkgewoontes af. Ik woon met mijn ouders dus radicaal "al het lekkere de deur uit" gaat m niet worden.

Ik hoop, door hier mee te lezen, toch de motivatie weer te vinden. Ik ben me er zó van bewust maar het lukt niet en dat is mentaal ook heel frustrerend (en echt m'n eigen schuld).

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 09:29

Nyaleti schreef:
Ik kom me hier opnieuw melden :) jullie gaan echt te snel voor me om overal op te reageren maar misschien motiveert het me wel als ik weer mee ga lezen en af en toe mee praat.
In het voorjaar ben ik fanatiek geweest met sporten en gezond eten, ik had toen bijna 'mijn perfecte lijf'. Laten vallen toen ik ging daten, want veel uit eten en drukdruk. Kilo's kwamen er weer aan, prima voelde me er nog goed bij.
Inmiddels van baan gewisseld. Voor het eerst heb ik werk wat fysiek gewoon niet zoveel voorstelt (Hiervoor op een paardenstal en in de logistiek; veel KM en sjouwen op een dag dus). De kilo's vliegen er nu aan en ik voel me er echt niet meer chill bij en ik sta verafschuwend voor de spiegel. Altijd een losse trui aan als ik de deur uit ga om de zwembandjes te verstoppen.
Echter wil de knop niet om. :n ik blijf zo makkelijk rotzooi naar binnen gooien. Calorieën zitten bij mij voornamelijk in het drinken (cola, redbull). Thuis altijd aan de zooi, s'avonds nu wel thee. Het stomme is, op het werk dénk ik er niet eens aan dat ik wat anders dan water wil drinken.
Ik eet voornamelijk veel brood en door lichamelijke / mentale issues durf ik m'n eetpatroon niet om te gooien. (+ ik heb gewoon heel honger := ) wel probeer ik op sommige dagen nu met kwark te lunchen ipv brood. Een traject is nu bijna afgesloten, daarna zou ik toch eens naar een diëtiste willen maar dan wil ik wel eerst van m'n slechte drinkgewoontes af. Ik woon met mijn ouders dus radicaal "al het lekkere de deur uit" gaat m niet worden.

Ik hoop, door hier mee te lezen, toch de motivatie weer te vinden. Ik ben me er zó van bewust maar het lukt niet en dat is mentaal ook heel frustrerend (en echt m'n eigen schuld).


Heb je al eens een "makkelijkere" wissel overwogen dan frisdrank naar water? Van regular naar light heeft zo goed als hetzelfde callorie effect.

m9ara

Berichten: 936
Geregistreerd: 19-08-10

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 09:55

@Joanne, Ik kan me voorstellen dat het doorbijten is in deze kou op de racefiets. Echt respect dat je steeds gaat!

@Nanouk, Oeh zo verleidelijk die geur! Je afhaalmaaltijd klinkt echt goddelijk haha! Super om te horen dat je goed in je vel zit, dat is uiteindelijk het doel natuurlijk :) Wel enorm balen van je auto zeg, hopelijk vind je snel iets nieuws :)

@Lisanne, Inderdaad meer afgevallen dan ik had verwacht, maar nu weer verder met bulken dus het komt er vast ook weer bij :) Sporten was heerlijk en ondertussen ook kunnen paardrijden, was ook echt weer genieten zo na een maand. Ik kan me voorstellen dat je trek had als je lang in de kou bezig bent geweest ja! Kost je lichaam toch ook meer energie.

@Castilja, Ja zoiets wel ja! Al heb ik wel een heleboel aanpassingen moeten doen om het voor mij dieet-proof te maken nu. Ik zou je mijn recept dus niet perse aanraden haha. Wat vervelend dat de wijn zo verkeerd is gevallen.. Hopelijk voel je jezelf ondertussen weer wat beter!

@Loki, Welkom! Ik kan me je gevoel goed voorstellen en goed dat je er iets aan wil gaan doen! Ik vind de tips die zijn gegeven heel goed. Ik zou echt zorgen voor een gezonde, maar wel goed vullende snack in de avond. Ik denk bijv. dat groente je snaaidrang niet gaat minderen 's avonds, maar een goede bak kwark met wat lekkere toppings wel :) Wat betreft lunch is voorbereiding een uitkomst denk ik, en ook hier geldt dat ik zou kiezen voor iets wat echt goed vult als basis, om snaaidrang later te voorkomen. Ik zou ook iedereen aanraden in ieder geval eentijdje kcal te gaan tellen, om wat meer inzicht te krijgen. Succes!

@Tanja, Het sporten was heerlijk! Inderdaad meer afgevallen dan verwacht, maar dat ga ik nu wel weer goedmaken :) Wat super dat alles al staat in je nieuwe huis! Ben je er ook al ingetrokken? Ik kan me wel voorstellen dat het verhuizen een aanslag was op je heup en dat het gezonde eten erbij inschoot.

@Nyaleti, Welkom (terug), enig idee waarom het niet lukt om van de frisdrank af te blijven, ondanks dat je zegt dat je jezelf er zo bewust van bent? Ik zou inderdaad ook gaan voor wat IMAY oppert. Light/zero smaakt vrijwel hetzelfde, maar bevat zo goed als geen kcal, waardoor de eerste stap naar afvallen al is gezet.

Mijn weekend ging qua eten helemaal zoals gepland! Een stuk makkelijker om geen uitschieters te krijgen als je geen lekkere kaasjes etc. mag eten :+ Helaas sinds vrijdag wel weer meer last van mijn buik, terwijl ik hier geen reden voor kan aanwijzen.. Hopelijk trekt het snel weer weg want ik baal er echt enorm van. Ik merk wel dat ik mentaal wat gestresst ben en heel de tijd symptomen aan het checken ben. Werkt het dieet wel/werkt het niet. Misschien dat dat juist ook weer negatieve invloed heeft. Ik moet even in de relaxed-modus dus.

Lijstje van gisteren:
O: 50gr zonnatura teff meergranenontbijt met 75gr ananas, 30gr vegan perfection, kurkuma en kaneel
T: Stukje banaan-chocoladecake
L: Tomaten-auberginesoep, glutenvrije meerzadenbol met rookvlees
T: Stukje banaan-chocoladecake, eat naturalreep, wasa glutenvrije cracker met geitenkaas
D: Aardappel, filetlapje, oesterzwammen
T: 3 kleine glazen wijn, 20gr naturelchips
Totaal 2110 kcal

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 10:16

@Mara: Tomaten-auberginesoep klinkt als muziek in de oren, haha. Lekker lijstje! Ik lees de laatste tijd vaker over maag-en darmproblemen die benoemd worden onder het prikkelbare darm syndroom. Wellicht dat je daar iets mee kan?

Gisteren wat teveel gesoept, aangezien ik wist dat ik s'avonds eigenlijk al friet ging eten en verder geen sport gepland had. Het was wel een lekkere avondmaaltijd na 2,5 maand geen friet te hebben gegeten. Om in het algemeen te antwoorden: auto ging niet door omdat de vriendin waarvan ik de auto zou kopen hem duurder aan de garage verkocht heeft. Dik balen natuurlijk, want ik heb echt dringend nood aan een eigen auto. Delen met mijn zus gaat echt niet omdat ze voltijds werkt dus ik ofwel héél vroeg naar stal moet of héél laat (geen belichting).

O:griekseyoghurt, druiven, honing, koffie melk
T: plakje cake, koffie
L: basmati rijst, kokoscurry groenten
T: koffie, reepje melkchocolade
A: chateaubriand, champignonroomsaus, verse friet (niet gek veel), beetje appelmoes
T: 5 zure snoepjes, hand pindanoten

B: 6500 stappen, 10min booty workout

Joanne1997

Berichten: 444
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 10:36

Nanouk: Wat lief bedoeld van die verkoopster! Al vind ik dat soort opmerkingen altijd een beetje vervelend. Net of je niet op je eten ‘mag’ letten als je al een goed gewicht hebt. :o
Je lijstje ziet er wel weer goed uit! Nog veel succes met de blok!
Balen dat het kopen van de auto niet door ging, hoop dat je snel een andere auto kunt vinden!
Fijn dat je genoten hebt van de frietjes! :D

Lisanne: super om te horen! Zo fijn als je vooruitgang merkt in je trainingen! Jaa gaat goed met de chocoladeletter haha. Vrijdag- en zondagavond een stukje van gegeten :D
Het was van t weekend ook echt koud dus logisch dat je lijf dan behoefte had aan wat extra te eten.
Ik wist niet dat je twee rijpaarden hebt, super leuk!
Ahh jouw buren zijn echt heel lief volgens mij haha! Zie regelmatig lekkers voorbij komen.
En balen van de eet-collega _O- Verder weer een super lijst hoor!
Zo te lezen is je vriend dus ook nog steeds goed bezig :D ondanks jullie gezellige airfryer moment haha maar dat moet ook zeker eens kunnen :+

Castilja: wat balen dat je zo ziek bent geworden. Verstandig inderdaad om dan even wat rustiger aan te doen of ben je uiteindelijk alsnog gaan hardlopen?

Loki: Welkom wat leuk dat je mee komt praten.
Wat balen dat de weegschaal zo tegen viel. Je planning vind ik opzich al erg mooi! Als ik jou was zou ik met kleine dingetjes aanpassen beginnen zodat je het ook echt vol gaat houden en je niet te veel dingen op hoeft te geven. Een gezonde lunch zou je van te voren klaar kunnen maken. Ook is er in je broodbeleg nog wel wat te winnen door pindakaas en hagelslag af en toe te vervangen door bijvoorbeeld kipfilet.
Je calorieëndoel lijkt me in ieder geval een mooi doel! Veel succes, ik ben erg benieuwd naar je aankomende lijstjes :D

Tanja: Ik heb nog helemaal geen spullen :’) en aangezien alle winkels nu dicht zijn en ik het niet echt op wil gaan zoeken, zal het nog wel even duren haha. Maar gelukkig heb ik geen haast :D
Wauw wat hebben jullie hard gewerkt afgelopen dagen! Veel geluk samen in jullie nieuwe huis <3
Logisch dat je afgelopen dagen niet op je eten hebt kunnen letten! Succes met je tentamens en probeer verder wat uit te rusten, vooral omdat je heup toch weer aangeeft dat nodig te hebben.

Nyaleti: Welkom terug! Wat een vervelende situatie. Naar een diëtiste gaan lijkt me een goede optie voor je! En daarnaast hoop ik dat je hier uit het topic goede tips kunt halen en we elkaar kunnen motiveren :D

Mara: top dat je weekend ging zoals gepland! Alleen enorm balen dat je weer last hebt van je buik.. er zijn ook zó veel dingen die het zouden kunnen zijn dat ik me voor kan stellen dat je af en toe door de bomen het bos niet meer ziet.
Heerlijk voor je dat je in ieder geval weer hebt kunnen sporten en paardrijden! :D


__

Ik was eigenlijk heel erg tevreden met mijn gevoel van dit weekend. Vrijdag nog heerlijk kunnen fietsen, zaterdag 5,5 km hardgelopen in 35 minuten tijd waar ik echt heel blij mee was.
Zaterdag- op zondagnacht alleen wakker geworden van enorme kramp in mijn kuit := dus gisteren op een halfuurtje wandelen na, niets aan extra beweging gedaan.
Aankomende week wordt het echt super slecht weer :( hoop dat ik nog een aantal keren naar buiten kan maar in de regen vind ik er echt niets aan :o
Vanmorgen ben ik voor het eerst in drie weken maar weer eens op de weegschaal gaan staan en dat was echt een domper. Waar ik eerst alleen maar op hetzelfde gewicht bleef hangen, ben ik nu een halve kilo aangekomen. Wat waarschijnlijk een schommeling is, maar ik baal er gewoon weer even enorm van. Voor mijn gevoel zit ik op de goede weg en werk ik er echt hard aan. Je zou denken dat er nu toch echt eens wat gewicht van af zou moeten gaan :+
Maar goed, ik probeer voor nu gemotiveerd te blijven en naast het getalletje op de weegschaal me ook te focussen op hoe ik me voel, en dat is verder wel echt goed!

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 10:44

@Joanne: Ja inderdaad, ik vond het wel 'leuk' langs de ene kant, maar een beetje beschamend langs de andere kant. Net alsof ik een of andere eetstooris heb. Dankjewel en dankjewel haha! Ik heb mij georiënteerd naar Peugot 107'tjes. Wel liefst 5-deurs, maar ik vind ze nog wel schattig en praktisch als eerste auto (makkelijk parkeren, klein en fijn). Ze zijn ook onder de 3000 euro te vinden met minder dan 100.000km, dus dat is een meevaller! Al ken ik zelf niet erg veel over auto's. Goed dat je het begin van het weekend goed hebt kunnen inzetten, wanneer het regent ga ik ook echt niet speciaal naar buiten om te wandelen. En aangezien ik niet naar de sportschool ga, of geen loopband hebt, blijft het bij weinig beweging op zulke dagen. Stom dat je weegmoment is tegengevallen, daarom probeer ik mij zelden te wegen. Het getal op de weegschaal maakt mij niet uit, zolang ik mij maar goed voel in mijn vel ben ik tevreden. Spieren wegen ook meer dan vet, dus wellicht dat je schommeling daaraan te wijten is? Goed dat je gemotiveerd blijft!

xLoki

Berichten: 3490
Geregistreerd: 16-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 12:01

Bedankt voor jullie hulp so far!!
Van tevoren klaarmaken is inderdaad een hele goede, denk dat daar veel te winnen valt.
En niet met trek boodschappen doen, dan kan ik mezelf ook echt verliezen namelijk :=

Mijn lijstje van gisteren:
O: 2 volkoren boterhammen met pindakaas en hagelslag (had nog even geen alternatief)
T: niks
L: salade van zalm, avocado, komkommer, huttenkase, zeewier en dressing van olijfolie/citroensap
T: zelfgebakken havermout-spelt koekje
T: mandarijn
A: maaltijd op werk (ziekenhuisvoer :+), rösti rondjes met sperziebonen en kipschnitzel
D: bakje hazelnootvla van werk
T: appel
T: wortels en komkommer met hummus

Totaal kcal: 1958, dus over mijn doel heen helaas. Had ook heel weinig bewogen, rustige dienst op werk dus stappenteller kwam niet verder dan 4000 stappen. Als ik naar het lijstje kijk zie ik zelf veel tussendoortjes. Ben echt gewend om veel te knabbelen/snacken te hebben. En mijn ontbijt moet natuurlijk echt beter, maar ik ben zo’n moeilijke ontbijter! Yoghurt of kwark krijg ik niet weg, en boterhammen eigenlijk alleen met zoet beleg. Havermout vind ik niet zo lekker, zo glibberig... iemand nog tips?