4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Castilja

Berichten: 2504
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 11:17

Haha Imay wat een leuk artikel, dankjewel!
Aight, het beste antwoord dat ik kan geven is simpelweg gáán. Ook met tegenzin; gewoon gaan lopen. Als je eenmaal bezig bent wordt het vanzelf leuk. Als je eerst intern zin moet maken lukt het toch niet :)

Super lijstje Joanne.. Ik heb die proteïne pudding ook! Nu in de aanbieding bij de AH even ingeslagen. En lekker is dat he, om 10:00 al weer thuis komen na een productieve ochtend :D

@Lis_Ol ook goede lijst! Linzensoep zelf gemaakt?

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 11:21

@joanne wow red velvet pepernoten heb ik nog nooit van gehoord, smaken die ook anders?
@lis_ol haha ah af en toe genieten mag toch? Als het overall maar goed gaat! Lekker linzensoep!
@castilja haha klopt helemaal! Heb jij een start-to-run schema of iets voor het opbouwen? Of loop je op gevoel?

Mijn pizza bestaat overigens uit: pizza met tomatenpuree, geraspte kaas en blauwe kaas (en kruiden <3 ). Maar daarnaast heb rooster ik nog 250 gram wortels en 150 gram paprika in de oven :) Ik vind die bodem te klein om lekker groenten op te beleggen.
Plus mijn lunch bestaat uit 300 gram courgette + 150 gram snoeptomaatjes. Dus aan groente vitamientjes geen gebrek vandaag :D

Castilja

Berichten: 2504
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 11:24

Ik heb het vroeger een keer geprobeerd met een schema, maar ik doe het 't beste op mijn eigen grenzen verleggen. Ik begon de eerste keer gewoon te rennen, na 8 minuten moest ik weer wandelen maar wilde het daarna zo snel mogelijk weer oppakken. De tweede keer kon ik een kwartier rennen. Bij een bepaalde run merkte ik dat mijn lijf erg goed voelde dus toen besloot ik te proberen of ik kon blijven rennen tot ik weer thuis was; 30 minuten onafgebroken en dat lukte. Ik verleg gewoon telkens mijn eigen grenzen. :) Ik kan gevoelsmatig nu 40 minuten zonder pauze rennen, als mijn lijf goed voelt trek ik het gewoon een stuk door. Vanavond weer eens even kijken hoe de boel ervoor staat {:}

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 11:28

Bij mij gaat opzich het eten wel goed want werk nu amper, op me werk eet ik altijd meer dan thuis maar het sporten doe ik nu momenteel niet meer sinds de sportscholen dicht zijn. Motivatie voor thuis sporten heb ik echt niet, terwijl het zo lekker ging in de sportschool.

Wilde ook steeds geen wandelen maar het was afgelopen tijd zo slecht weer en nu is het weer goed weer en heb ik een gigantische open blaar op me hiel dus kan en wil zo weinig mogelijk schoenen aan..

Castilja

Berichten: 2504
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 19:16

Lijstje van vandaag; niet de beste keuzes gemaakt. Hele dag beetje hongerig gevoeld dus bleef snaaien.
O: Melkunie proteine kwark met Atkins low carb muesli
T: Koffie en tomatensap
L: 3 Pappadums, de overgebleven rijst van gisteren met gember en rode ui
Tussendoor: 50 Gram Atkins lowcarb crackers met salsa en geraspte kaas, Pringles en chio Party mix. Niet een enorme hoeveelheid gelukkig.
A; Kom zelfgemaakte misosoep, pak kipfilet tuinkruiden

Wilde eigenlijk gevulde puntpaprika's maken maar op de een of andere manier zit ik helemaal vol van de misosoup en de kipfilet die ik er vlak voor had gegeten. Kom daardoor alsnog op 1300 kcal uit. Ik ga zo een stuk hardlopen en hou ruimte over voor vanavond qua voedsel. :)

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 19:40

Castilja schreef:
Ik heb het vroeger een keer geprobeerd met een schema, maar ik doe het 't beste op mijn eigen grenzen verleggen. Ik begon de eerste keer gewoon te rennen, na 8 minuten moest ik weer wandelen maar wilde het daarna zo snel mogelijk weer oppakken. De tweede keer kon ik een kwartier rennen. Bij een bepaalde run merkte ik dat mijn lijf erg goed voelde dus toen besloot ik te proberen of ik kon blijven rennen tot ik weer thuis was; 30 minuten onafgebroken en dat lukte. Ik verleg gewoon telkens mijn eigen grenzen. :) Ik kan gevoelsmatig nu 40 minuten zonder pauze rennen, als mijn lijf goed voelt trek ik het gewoon een stuk door. Vanavond weer eens even kijken hoe de boel ervoor staat {:}

Wat grappig, die verschillen van persoon tot persoon. Ik werk juist veel beter op een vooraf opgezet schema. Ik heb voor mezelf 3 dagen in de week waarop ik ga hardlopen: dinsdag, donderdag en zaterdag. 3 dagen omdat ik een opbouwschema gevonden had dat uit ging van 3 keer per week. En ik heb dat schema gevolgd, ook al dacht ik soms aan het begin van de run niet dat ik het zou kunnen. Omdat het schema het zei en het een beproefd schema was (ongeveer 500.000 downloads van de app) ben ik het gaan doen en kon ik het, soms tot mijn eigen verbazing dus, aan. Nu het schema is afgelopen heb ik een nieuw doel en omdat ik die 3 dagen al in mijn ritme heb zitten en weet dat mijn verder opbouw (3 min extra per week tot ik mijn volgende doel haal) goed te doen zou moeten zijn volgens het 10% principe is het vol houden goed te doen. Hoe dat gaat als ik na deze week of volgende week dat gestelde doel ook gehaald heb weet ik nog niet. Ik zal een volgend doel moeten gaan stellen maar ik weet nog niet wat voor doel dat gaat worden.

Castilja

Berichten: 2504
Geregistreerd: 21-08-18

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 19:46

Wat goed Imay! Inderdaad heel grappig om te lezen dat het bij jou juist het tegenovergestelde is :D Is echt een kwestie van uitproberen. Bestaat er geen vervolgschema ofzo, of wordt er nu van je verwacht dat je dat zelf op zet?

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 19:59

Castilja schreef:
Wat goed Imay! Inderdaad heel grappig om te lezen dat het bij jou juist het tegenovergestelde is :D Is echt een kwestie van uitproberen. Bestaat er geen vervolgschema ofzo, of wordt er nu van je verwacht dat je dat zelf op zet?


Er bestaat ook een 5k to 10k plan, maar dat vond ik niet heel interressant omdat ik niet per se 10k wil kunnen lopen, daar ligt mijn interesse niet. Eventueel een snellere 5k of een lagere gemiddelde hartslag ofzo maar daar moet ik nog even over nadenken

Castilja

Berichten: 2504
Geregistreerd: 21-08-18

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 21:55

Ah juist ja. Maar voor een snelle 5K zullen toch ook echt wel trainingsschema's te vinden zijn? Een vriendin van mij vertelde dat ze ooit 18 km kon rennen, toen sloeg ik wel steil achterover. Man man man :')

Ben net terug van een rondje, heerlijk! Heenweg ging iets moeizaam, voelde dat mijn lijf niet helemaal lekker was dus dan heb je gewoon een rottige start. Tweede deel ging een stuk beter. Prima rondje van 35 minuten. Toch weer 400 kcal verbrand *\o/*

m9ara

Berichten: 936
Geregistreerd: 19-08-10

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 08:04

@Castilja, De kipnuggets waren goed te doen! Volgens mij is de vegetarische variant ook lekker, maar het blijft inderdaad prijzig. Super grappig om te lezen dat je zo bent omgedraaid wat betreft hardlopen. Je gaat ook snel vooruit zeg! Ik heb ook zo'n hekel aan hardlopen dat ik me niet kan voorstellen het ooit leuk te gaan vinden haha :+

@L_iek, Gefeliciteerd met de eerste resultaten :)

@Aight, Zo te zien ging je zeker niet over je doel heel met de pizza. Magioni is wel enorm lekker vind ik!

@Joanne, Helaas nog niet gereden, door de enorme hoeveelheid regen en het nieuwe zand zijn we nog voorzichtig. Maar al wel een keer of 2 kunnen longeren om de ergste fitheid eruit te krijgen en er straks weer op te kunnen :D Wat slim om die muffins per stuk te maken! Nooit aan gedacht. Wel balen dat ze wat kleiner en niet zo vullend waren. Ik vond de brownies echt wel flink en zat daarna ook goed vol. De overnight oats laat ik dan ook even voor wat het is :') Nog wat gedaan gisteravond of een avondje rust gepakt?

@Lisanne, Ik merk echt al wel verschil ja! Af en toe nog een lichte reactie, maar lang niet meer zo extreem dus dat gaat de goede kant op. Ik vind het wel spannend, bang dat het toeval is en het dadelijk toch weer mis gaat. Haha die chips is ook zo verradelijk.. Je hebt wel een enorm lekker lijstje zeg! Hoeveel kcal hebben de muffins die jij bakt?

@IMAY, Wow ongelofelijk hoe snel je vooruit gaat qua hardlopen! Ik ben benieuwd hoe ver je uiteindelijk komt en wat je volgende doelen gaan zijn.

Ik heb me gisteren goed aan mijn planning kunnen houden, dus dat is fijn! Ik ben stiekem wel benieuwd wat zo'n rustweek en wat lager in kcal met mijn gewicht gaat doen :) Ik heb overigens sowieso het idee dat ik even opnieuw kritisch naar mijn onderhoudsniveau moet gaan kijken als ik volgende week weer ga sporten. Vorige week +1kg, terwijl ik minder kcal had gegeten dan voorheen. De supplementen die ik slik in combinatie met het dieet moeten ervoor gaan zorgen dat mijn darmwand gerepareerd wordt en weer beter voedingsstoffen gaat opnemen. Grote kans dus dat ik voorheen niet alles goed opnam en als dat beter wordt, ik ook minder kcal nodig heb. Ik ben benieuwd :D

Lijstje van gisteren:
O: 40gr Teff ontbijt met 1 banaan, 23gr vegan perfection, cacao
T: Stukje banaan-chocoladecake, mandarijn
L: rijstsalade met boerenkool, komkommer, rookvlees, geitenkaas, linzen, zelfgebakken crackers
T: Stukje banaan-chocoladecake, maiswafel
D: Viskoekjes in tomatensaus met paprika, glutenvrije couscous
T: Stukje pompoencake
Totaal 1799 kcal
Ik vind mijn eetplanning deze week qua tussendoortjes te weinig gevarieerd, maar doordat ik wat lager in kcal zit kom ik anders slecht aan mijn macro's, dus dat neem ik maar even voor lief :j

Joanne1997

Berichten: 444
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 09:51

Lisanne: ik vind het nu nog knap aangezien je er zo relaxed onder bent dat je ongeplande chips gegeten hebt haha. Ik kan echt vaak een voorbeeld aan je nemen :D Inderdaad precies zoals je zegt, een kleine uitschieter moet kunnen !
Verder een super lekker lijstje weer hoor!

Castilja: inderdaad erg lekker die proteïne pudding! Heb tot nu toe alleen de salted caramel gehad maar die beviel goed :9
Ja heerlijk om vroeg in de ochtend bezig te zijn! Al is het bij mij vaak ook noodzaak omdat werk, paarden en daarnaast nog sporten anders niet te combineren is :+
Dat hongergevoel wat niet weg gaat is zo naar! Ik heb standaard een komkommer in huis als ik behoefte heb om iets te eten := vaak helpt het wel en trekt het eet-gevoel weg. Verder wel een hele nette lijst! Hoe is het hardlopen gegaan? :D

Aight: Ja waren erg lekker en smaakt ook echt naar red velvet.
Klinkt heerlijk die pizza!

Mara: ingewikkelde puzzel om je onderhoudsniveau opnieuw te moeten bekijken. Voor nu ziet je lijst er in ieder geval heel mooi uit en lijkt dit aantal calorieën me prima voor een weekje rust! Ik zou ook echt niet weten hoeveel kcal het zou kunnen verschillen als je darmwand weer hersteld is maar daar kom je waarschijnlijk snel achter, ik ben in ieder geval erg benieuwd!
Variëren lijkt me voor jou nu extra lastig omdat je niet alles zomaar kan eten en ook nog eens rekening houdt met je macro’s dus ik zou me er niet al te druk om maken, het ziet er super uit!

__

Het is me gisteren gelukt om een avondje volledig niets te doen haha. Was pas rond half 7 thuis van werk en was zó moe dat ik na het eten in bad en daarna naar bed ben gegaan :+
Vanavond heb ik op de planning om te gaan hardlopen en heb daar nu wel zin in! *\o/*

Lijstje van gisteren:

O: 200 gram magere kwark, 30 gram havermout, kaneel
T: paprika, smart bar
L: 2 volkorenboterhammen kipfilet
T: liga milkbreak, klein chocoladekoekje
A: wortelstamp, jus, kipschnitzel
T: 150 ml magere yoghurt, 50 ml vanille vla

B: 2 paarden rijden

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 11:18

@castilja oeh pappadums zijn zo lekker!

@IMAY welke app is dat? Die lijkt mij ook wel interessant. Ik vrees dat als ik zelf ga testen hoe ver ik kan rennen ik de motivatie snel verlies. Een stemmetje die dan zegt: ''nog 2 minuten langer'' biedt mij denk ik meer uitdaging om het vol te houden.

@m9ara jaaa die courgettebodem vind ik nog net iets lekkerder dan die van bloemkool. (p.s. ze zijn deze week in de aanbieding bij de Appie) :) En fijn dat je medicatie krijgt, ben benieuwd wat je daarvan gaat merken ja. Je viskoekjes klinken superlekker btw, heb je daar een receptje van?

@joanne ah heerlijk wel zo'n avondje vroeg naar bed!

--------------------------

Lijstje van vandaag:
O: yoghurt met muesli (190)
L: gevulde courgette (340)
A: dumplings met pho (onbekend, schatting 885)
T: speciaalbiertje (237)
B: half uur wandelen + half uur fietsen
Totaal: 1652

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 11:25

Aight schreef:
@castilja oeh pappadums zijn zo lekker!

@IMAY welke app is dat? Die lijkt mij ook wel interessant. Ik vrees dat als ik zelf ga testen hoe ver ik kan rennen ik de motivatie snel verlies. Een stemmetje die dan zegt: ''nog 2 minuten langer'' biedt mij denk ik meer uitdaging om het vol te houden.

@m9ara jaaa die courgettebodem vind ik nog net iets lekkerder dan die van bloemkool. (p.s. ze zijn deze week in de aanbieding bij de Appie) :) En fijn dat je medicatie krijgt, ben benieuwd wat je daarvan gaat merken ja. Je viskoekjes klinken superlekker btw, heb je daar een receptje van?

@joanne ah heerlijk wel zo'n avondje vroeg naar bed!

--------------------------

Lijstje van vandaag:
O: yoghurt met muesli (190)
L: gevulde courgette (340)
A: dumplings met pho (onbekend, schatting 885)
T: speciaalbiertje (237)
B: half uur wandelen + half uur fietsen
Totaal: 1652


C25K, ik heb het schema een tijdje terug hier al eens uitgeschreven maar de app werkte voor mij heel fijn omdat ie als een soort google maps over je eigen podcast of muziek heen zegt wanneer je moet gaan rennen of wandelen, hoe lang het gaat zijn voor het volgende stukje wandelen etc. "Start running for 60 seconds. You're on run 3 of 8" en "Start walking now" en "You are halfway" en "One minute left"

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 11:28

@Castilja: goef dat je vitaminen slikt, dat zal wel op hetzelfde neerkomen. Ik vind fruit echt heerlijk, een ananas in de zomer hmmm! Maar ieder zijn ding, mij maak je bv alles behalve blij met sushi in tegenstelling tot veel mensen. Ik hoop dat dat ‘verslaafd’ geraken aan hardlopen ook komt bij mij. Momenteel zie ik het nog somber in. Vandaag een tweede poging gedaan. Ik had op zich verder gekund, maar ik ga het rustig opbouwen.
@Aight: ik raad de workouts echt aan. Ik vind ze heel doeltreffend, ben helemaal dood na een workout van 10-15min. Ik probeer er 5-6 keer per week eentje doen en telkens een andere. Soms ook een HIT cardio workout. Op zich geen verkeerd lijstje, ook mooi kwa kcal. Heb je geen honger tussendoor? Noten,fruit,... zijn goede tussendoortjes. Ik heb ook al een paar keer de courgettebodem van de Albert Heijn gekocht. Een aanrader met gewokte groentjes en geitenkaas!
@Mara: fijn dat je je aan je planning hebt kunnen houden! Kwa tussendoortjes vind ik je lijstje van gisteren wel mooi! Ik merk dat ik ook wel heel vaak dezelfde dingen eet, en niet vaak/genoeg experimenteer met andere dingen.
@Joanne: Mooi lijstje gisteren, hoeveel stappen had je? Ik zet er meestal wel redelijk veel op stal.

Vandaag vrees ik dat er kwa beweging echt amper iets gaat inzitten. Hoogstens een korte 10min booty workout of zo. Het regent al de hele tijd nonstop, ben aan het leren en heb de avondshift. Morgen een rondje extra wandelen of nog een keertje gaan joggen:D Lijstje van gisteren:
O: skyr light (75kcal)
T: 1 latte met een blokje witte chocolademelk
L: kleine portie pasta (rest gisteren)
T: 1/2 banaan, proteinebar Liga (145kcal)
A: 2 VK boterham met nutella, 1 banaan, chiazaad (niet ideaal maar ik had welgeteld 20min om me op te frissen en te eten voor mijn avondshift)
T: paar happen kabeljouw, tomaat, rijst. 1 rijstwafel zwarte chocolade, 2 pralines (hongertje na het werk, gelukkig niet doorgeslagen naar een vreetbui. Al had ik de pralines ook wel achterwege kunnen laten)

B: 35 min paardrijden, 9000 stappen, 20 min joggen (3,5km)

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 12:11

Dit was de tweede poging tot joggen
We hebben een 2-tal minuten gewandeld dus ik vermoed dat we 3.5km effectief gelopen hebben.
Afbeelding

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 14:08

Castilja schreef:
Ik heb het vroeger een keer geprobeerd met een schema, maar ik doe het 't beste op mijn eigen grenzen verleggen. Ik begon de eerste keer gewoon te rennen, na 8 minuten moest ik weer wandelen maar wilde het daarna zo snel mogelijk weer oppakken. De tweede keer kon ik een kwartier rennen. Bij een bepaalde run merkte ik dat mijn lijf erg goed voelde dus toen besloot ik te proberen of ik kon blijven rennen tot ik weer thuis was; 30 minuten onafgebroken en dat lukte. Ik verleg gewoon telkens mijn eigen grenzen. :) Ik kan gevoelsmatig nu 40 minuten zonder pauze rennen, als mijn lijf goed voelt trek ik het gewoon een stuk door. Vanavond weer eens even kijken hoe de boel ervoor staat {:}


Ik las laatst een interessant stukje over hardlopen en naar je lijf luisteren. Ik kan het zo snel niet terug vinden maar de hele korte conclusie was "Je hartslag en ademritme zijn de eerste die zich aanpassen op de training die je doet. Geef ook je gewrichten, spieren, pezen, banden etc. de tijd om er aan te wennen". Met andere woorden: Geef jezelf op een gegeven moment ma een opbouwperiode ook een plateau waarbij je niet steeds maar meer en meer en meer wilt doen. Een andere goede vuistregel is de 10%-regel. Per week 10% erbij is een opbouw die voor de meeste lichamen goed te doen is.

Lis_Ol

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 01:56

Mara: oh wel fijn dat je verschil merkt! Snap dat je er nog niet helemaal rust van heb; want zolang ben je er ook nog niet mee bezig.
De muffins die ik maak zijn 192 kcal per stuk! Gebruik dit recept ervoor: https://www.lowcarbchef.nl/recept/vanil ... en-muffins

Joanne; wat goed een avondje rust! Zo zie je maar dat je er ook echt behoefte aan had :j
Hoe ging het hardlopen vanavond?

Verder petje af voor de hardlopers hier in het topic! Ik doe het jullie niet na. Op een of andere manier krijg ik altijd last van mijn knieën. Als het minder nat/glad is ga ik het skaten wel weer oppakken :)

Op de vraag over mijn linzensoep van maandagavond, ja die was zelfgemaakt. Wel door mijn moeder :Y)

Van vandaag best tevreden! Had vanmorgen weinig tijd om te eten dus kreeg rond 14.00 even een gevoel van vreetaanval. Maar me gelukkig in kunnen houden.
O; 150 gr Griekse yoghurt, 30 gr crusli en 200 ml optimel
L: 2 bruine boterhammen, 1 met boterhammenworst, ander met oude kaas salade van johma.
T: stuk speculaasbrok, 25 gr cranberry notenmix
A: Pokebowl <3 (besteld op werk) met rijst en sla, kip, advocado, wortels, komkommer, edamame bonen, sojasaus, sesamzaadjes en bosuitjes.
T: leev oerkoek en een muffin.
Ik weet niet precies hoeveel de Pokebowl was, maar heb een gemiddelde getrokken van wat ik op internet zag, daarmee kom ik op een totaal van 2027 uit.
Qua beweging 40 minuten mn paard gereden en 13.000 stappen

m9ara

Berichten: 936
Geregistreerd: 19-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 10:15

@Joanne, Zo te horen had je een avond niets ook echt nodig! Goed dat je lekker hebt bijgeslapen. Hoe ging het hardlopen gisteren?

@Aight, Het waren viskoekjes van Ottolenghi, maar ik had ze uit mijn Delicious dus heb helaas geen linkje oid. Misschien dat ze wel ergens op internet te vinden zijn!

@Nanouk, Op dat soort dagen is het inderdaad logisch dat je niet aan extra beweging toekomt, al zie ik dat je alsnog hebt hardgelopen! Netjes dat je jezelf ondanks de honger niet teveel hebt laten gaan na het werk. Als je eenmaal in zo'n hongermodus bent beland is dat altijd lastig af te houden :)

@Lisanne, Thanks voor het recept, altijd leuk om weer wat nieuwe inspiratie te hebben! Goed dat jij ook een vreetkick hebt kunnen voorkomen! Lekker lijstje wel zeg, ik denk dat ik binnenkort ook weer eens een pokebowl ga maken :9

Ik heb gisteren een dagje op kantoor gewerkt, wat betekent dat het makkelijk was om me aan mijn eetplanning te houden, maar dat ik niet kon gaan wandelen. Op zich niet zo erg voor een dagje.
Ik had trouwens verwacht over het algemeen meer honger te hebben omdat ik deze week van gemiddeld 2550 kcal naar 2000 kcal per dag ben gegaan i.v.m. rust qua sporten, en ook wat minder makkelijk terug kan vallen op de dingen die ik normaal gebruik als vullend maar laag in kcal zoals kwark, maar dat valt me echt 100% mee. Ik denk dat een hongergevoel dus ook echt wel door beweging komt!

Lijstje van gisteren:
O: Bananenpannenkoek van 1 banaan, 1 ei, 20gr vegan perfection met 125ml mango-kokoskwark en 10gr glutenvrije muesli
T: Stukje pompoencake, kiwi
L: Rijstsalade met boerenkool, pinda, komkommer, 2 glutenvrije boterhammen met geitenkaas
T: Stukje pompoencake, 50gr runderrookvlees
D: Risotto met oesterzwam, broccoli en geitenkaas
T: Stukje banaan-chocoladecake
Totaal 1933 kcal

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 10:18

@Lis: Mooi lijstje, en ook veel stappen heb je gezet! :)
@Mara: Heel mooi lijstje, wat is pompoencake? Soortgelijk aan wortelcake? Alvast lekker!

Gisteren een typisch dagje 'ik kan echt geen genoeg krijgen' van eten. Ik bleef 'honger' hebben door verveling denk ik. Verder ook helemaal niet veel/genoeg bewogen. Dus tevreden ben ik niet, maar ik neem mezelf ook niks kwalijk':

O: yoghurt natuur, handje rode vruchten, handje granola, honing
T: rijstwafel chocolade (75kcal)
L: wrap, groenten, geitenkaas, 2 blokjes zwarte chocolade
T: 2 delichoc koekjes,1 mandarijn
T: handje noten- en rozijnenmix, 1 appel, 1 blokje chocolade
A: salade met mango, gebakken kip en gekookte aardappel
T: yoghurt natuur, granola, honing, 2 blokjes chocolade caramel

B: 7000 stappen, 10min leg workout (Pamela), 20 min buikspiertrainer (https://www.bol.com/nl/p/ems-buikspiert ... feEALw_wcB) Denk overigens niet dat dat laatste effectief helpt, maar ik was bij een vriendin die het had liggen.

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 10:28

Sorry voor mijn afwezigheid, ben nogal druk geweest met vanalles. Er gebeurt nogal veel hier op het moment dus weinig tijd/energie voor Bokt.

@m9ara: Interessant wat je zegt over het voorheen niet goed opnemen en daardoor wellicht nu minder calorieën nodig hebben. Ik weet eigenlijk niet of dat zo werkt. Leuk dat je veel over je dieet wil delen, kan ik veel van leren :). Lekkere lijstjes! Ik vind het voldoende gevarieerd wat je eet. Ik ben nog niet toegekomen aan je privéberichtje, ik zal je zo antwoorden. Banaan pannenkoek wil ik ook graag weer eens eten, goed idee!

@Joanne: Heerlijk zo'n avondje volledig niks doen. Is heel belangrijk af en toe. Hoe is het hardlopen gegaan?

@Aight: Ohh dumplings en pho, zo lekker!

@Nanoukkie: Een dagje weinig bewegen is geen ramp, zo lang het maar geen gewoonte wordt. Zo'n buikspiertrainer doet helaas erg weinig :+

@IMAY, @Castilja: Wat IMAY zegt over je lichaam laten wennen aan het hardlopen en de tijd te geven te herstellen klopt helemaal. Naar je gevoel luisteren klinkt als iets heel natuurlijks, maar dat is het niet altijd. Ik spreek uit ervaring haha. Ik heb zelf ook een tijd lang gelopen op "gevoel" maar toch uiteindelijk mijn lichaam daarmee stuk gemaakt waardoor ik jarenlang niet heb kunnen hardlopen. Dus het is beter om wat dat betreft inderdaad objectief te kijken naar een percentage in opbouw (zoals die 10%) waarbij je misschien nog wat over hebt aan het einde van je rondje, maar waarbij je wel je gewrichten spaart en een goede fundatie bouwt.

@Lis_Ol: Goed dat je jezelf hebt kunnen weerhouden van de vreetaanval. Altijd lastig inschatten hoeveel calorieën gerechten bevatten die je niet zelf maakt. Wel super lekker zo'n poké bowl.

Hier gaat het best prima. Ik ben sinds 4 januari 1,5 kilo afgevallen. Heb vorige week erg slecht geslapen en was vrijdag om 4 uur 's ochtends al wakker. Was zo gesloopt dat ik geen zin meer had om te koken en samen met Jim cheeseburgers met bacon heb besteld. Was super lekker, maar niet helemaal de bedoeling natuurlijk :+. Een slaaptekort heeft bij mij zoveel impact, goed slapen is echt de basis van alles. Verder afgelopen dagen wat rommelig gegeten, paar keer wat laten mislukken in de keuken :') doordat ik met andere dingen bezig was. Ook weinig getraind, nu twee dagen overgeslagen omdat ik niet thuis was en wat te veel stress. Dit zorgde er wel voor dat ik al drie dagen intermittent fasting kan doen, dit doe ik alleen minimaal 36 uur na mijn training. Na mijn training wil ik gedurende 36 uur mjin lichaam zo goed mogelijk voeden, dan zit ik in mijn anabolic window (periode waarin je spieren herstellen en spiergroei gerealiseerd wordt). Als ik weinig train, kan ik dus meer vasten. Vanmiddag ga ik voor een lower body workout.

Lijstje voor vandaag:
L: 2 stevige speltcrackers, 1 met met 2 gebakken eieren en 40 gram ham, 1 met 20 gram pindakaas
T: 20 gram ongebrande amandelen, twee mandarijnen, cappuccino
A: zigeuner schnitzel, 400 gram bloemkool, 150 gram aardappelpuree
T: 200 gram magere kwark, 150 gram volle kwark, 1 appel
B: 1,25 uur krachttraining
Kcal: 1750 | eiwit: 112 gram | vet: 68 | khd: 160

Taifoen

Berichten: 1031
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 11:24

@Nanouk, als ik de hele dag op de bank zou liggen en dus ook niet wandel oid, kom ik uit op ongeveer rond de 1600 kcal. Haha dankje, ik kan heel slecht stilzitten en ben dol op bewegen! Is een voordeel, maar tegelijkertijd ook mijn grootste valkuil. Ik wil ongeveer nog 3 kilo afvallen.
Mooi dat je nog even hebt kunnen hardlopen! Goed bezig :D

@Castilja, dankje voor de tip. Ik vaar ook niet blind op mijn fitbit, maar ik houd er zeker wel rekening mee. Ik wil op een gezonde manier afvallen en niet standaard 1600 kcal per dag eten. Als ik dan veel bewogen heb, dan moet ik natuurlijk ook gewoon wat meer eten. Echter gaat het zo goed, aangezien ik dit jaar nu -1,7 kilo ben.
Leuk dat het hardlopen beter gaat nu je een betere conditie hebt!

@Mizora, het is een beetje onduidelijk wat de oorzaak is geweest. Ik heb ook reuma en ben hypermobiel, dus het gewricht is niet van top kwaliteit. Daarnaast heb ik een lichte vorm van heupdysplasie wat er aan bij gedragen kan hebben. Mooi lijstje en goed dat je wat extra’s eet bij veel bewegen :9

@Mara, neem je een rustweek qua sporten om blessures te voorkomen? Mooie lijstjes hoor! Ik vind het er goed uitzien ondanks je dieet. Zou zeker goed kunnen dat je darmen niet alles opnamen, ook qua vitaminen etc. Dat had je ook geprikt toch?
Fijn dat je weer eens een dagje op kantoor kon werken!

@Joanne, ja het was alweer de 2e aflevering WIDM! Wat voor overnight oats had je gemaakt? Ik had van de week wat yoghurt, melk, kwark, banaan en diepvries fruit in de blender gegooid en daarna 30 gram havermout toegevoegd. Dat de volgende ochtend gegeten, vond ik erg lekker!
Goed dat je eens een avond helemaal niks hebt gedaan! :o

@Lisanne, mooie lijstjes en lekker een pokebowl! Echt een van mijn lievelingsdingen :j Fijn dat je je hebt kunnen inhouden :D

@Maanlicht, ik merk inderdaad ook dat ik ongezonder ga eten als ik slecht heb geslapen of als ik moe ben. Wat goed dat je al 1,5 kilo bent afgevallen! Veel plezier met je workout vanmiddag!

---------------------------------
Van het weekend niet fantastisch gegeten, maar prima uitgekomen. Ongeveer even veel als dat ik had verbrand. Maandag was een goede dag en gisteren ook.
Net gewogen en -1,7 kg sinds het begin van dit jaar, dus ik ben tevreden :)

Mijn lijstje van gisteren:
O: cruesli met 150 gram magere yoghurt, cappuccino
L: tosti van 2 bruine boterhammen met oude kaas en chilisaus, 200 gram magere kwark met ananas, glas versgeperste sinaasappelsap
T: cappuccino
A: ovenschotel met zoete aardappel, vega gehakt, bonen, avocado en ricotta met salade (recept uit de allerhande, maar vond het niet echt een aanrader :+)
Totaal: 1800 kcal
B: 75 min trainen met de fysio, 12.500 stappen
Tevreden! En nu een hoop spierpijn :=

Joanne1997

Berichten: 444
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 11:51

Aight: Lekker lijstje weer hoor! Fijn dat je het aantal kcal er bij vermeldt, anders zou ik denken dat het erg weinig was :)

Nanouk: ik heb eigenlijk nooit een stappenteller aan staan maar ik denk ook dat ik op stal best wat stappen zet. Zeker met uitmesten enzo haha.
Begrijpelijk dat je niet zo veel kunt bewegen als je aan het leren bent maar zo te zien hoef je je niet zo druk te maken en ben je toch nog actief genoeg!
Je lijstje ziet er erg fijn uit! Logisch dat je na het werken honger had omdat je avondeten niet heel vullend was. Super leuk dat je weer bent gaan hardlopen! En verstandig om het rustig op te bouwen.
Heel herkenbaar dat honger blijven houden. Zeker als ik thuis ben heb ik daar echt last van. Zo te zien heb je toch nog een nette lijst hoor! En af en toe wat lekkers tussendoor moet kunnen.

Lisanne: begrijpelijk dat je rond n uur of 2 honger kreeg! Dan is het ook niet zo erg om wat extra’s te eten. Pokebowl is zo lekker! <3 maar inderdaad wel lastig om de calorieën in te schatten.

Mara: Fijn dat je een dagje op kantoor kon werken! Hoe ziet jouw balans er uit tussen kantoor en thuiswerken?
Ik denk ook dat het niet sporten/trainen wel echt minder honger geeft! Je hoort van topsporters ook vaak dat ze last hebben van een constant honger gevoel omdat hun lijf constant aan staat. Durf alleen niet te zeggen of je dat direct merkt als je een paar dagen niet traint.
Weer een heel mooi lijstje! Ben je zelf al wat meer tevreden over het variëren? Ik vind het namelijk heel gevarieerd ogen.

Jip: Hoop voor je dat je je snel weer wat beter in je energie gaat voelen! Goede nachtrust is inderdaad erg belangrijk, rust lekker uit dus! :)
Oeh lekker cheeseburgers! Moet kunnen af en toe natuurlijk al lijkt het me lastig combineren nu je aan het cutten bent. Fijn dat je al wat bent afgevallen in ieder geval!
Interessant om te lezen hoe bewust je bezig bent met voeding en trainen, dat geeft vast goede resultaten.

Tanja: ik had carrot cake overnight oats, met amandelmelk honing wortel en havermout.
Die van jou klinkt een stuk beter! :) misschien dat romiger met kwark/yoghurt een beter idee is.
Wauw je gaat nog steeds echt super lekker met gewichtsverlies! En ook nog eens op een verantwoorde manier want je lijstjes blijven heel netjes. Sterkte met je spierpijn :+

__

Bedankt allemaal voor de interesse in hoe het hardlopen gegaan is! Het ging wel weer goed. Op het begin moet ik altijd even inkomen en eigenlijk loop ik op het einde van mijn training, na een halfuurtje het lekkerst. Al wil ik wel op tijd stoppen zodat ik mijn lijf en vooral knieën en dergelijke niet ineens overvraag. Dus dat is op het begin van de training nog een beetje doorbijten haha.
Verder wel weer tevreden met mijn lijstje!

Ooh en heel offtopic maar ik wil het graag met jullie delen :D ik heb vanmorgen voorlopig koopcontract getekend en krijg als het goed is over twee weken de sleutel van mijn eigen huis/appartement <3 ik moet het nog even laten bezinken omdat het allemaal heel snel gegaan is maar ik ben enorm enthousiast!

Lijstje van gisteren:

O: 200 gram magere kwark, 30 gram havermout, koekkruiden
T: leev oerkoek
L: 2 volkorenboterhammen, 1 met kaas, 1 met kipfilet
T: smart bar crunchy
A: chili con carne :9
T: 200 ml magere yoghurt
T: 20 gram ongezouten cashewnoten, klein stukje speculaas

B: 2 paarden rijden, 40 minuten hardlopen

Taifoen

Berichten: 1031
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 17:31

@Joanne, wat leuk, gefeliciteerd! Ga je in je eentje daar wonen? Mooi lijstje en je bent goed bezig met het hardlopen :D

Mijn lijstje voor vandaag:
O: 250 gram magere kwark met een banaan en honing, cappuccino
L: omelet van 2 eieren, paprika, tomaat en spek, 25 gram ongezouten cashewnoten
T: cappuccino, 100 gram magere yoghurt met 100 gram magere kwark en een handje m&m's
A: rijst met pastasaus, mager rundergehakt en groente
T: magere yoghurt met cruesli
Totaal: 1800 kcal
B: 15.000 stappen

Ik heb vanmiddag 8 km met een vriendin gewandeld, dus de rest van de dag rustig aan en nog even aan school :) Maar ik ben tevreden over vandaag!

Lis_Ol

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 18:02

Mara: graag gedaan! Ik vind ze erg lekker!
Fijn dat je geen last heb van een hongergevoel nu je wat minder calorieën eet! Net lijstje hoor, jouw avondeten klinkt echt heerlijk!

Nanouk; jammer van je honger gevoel gister. Maar vind het goed om te lezen dat je jezelf niks kwalijk neemt, dat is wel eens anders!

Jip; hopen dat je snel weer je rust terug kan vinden en weer beter kan slapen! Merk dat dat vaak ook invloed heeft op mijn eetgedrag. Wel netjes je gewichtsverlies!

Tanja; jammer dat je avond eten niet aan te raden is, klinkt qua ingrediënten wel lekker haha.
Jij bent ook echt goed bezig met je gewichtsverlies!

Joanne; wauw! Gefeliciteerd met je huisje! Super spannend nu je het voorlopig koopcontract heb getekend. Wanneer zou je dan de sleutel krijgen?
Snap dat je tevreden bent met je lijstje, zit er lekker uit :j

Hier ook weer blij met mn dag, ben eindelijk even een paar dagen vrij en daar was ik ook echt even aan toe.
Dus vandaag lekker beetje gerelaxed en ga vanavond kaasfonduen met mijn moeder :)
O: 150 gr Griekse yoghurt met 30 gr cruslie en 150 ml optimel
T: 2 rijstwafels bbq
L: 1/2 meergranen desem stokbroodje uit de oven met 1.5 gebakken ei (3 eieren gebakken en gedeeld met mijn moeder :)) ) met wat ui en champignons.
T: fruit cocktailtje met 1/2 appel, 1/2 manderijn en 1/4 banaan
A: kaasfondue met komkommer, courgette, paprika, kipfilet, champignons en desem stokbrood wit.
T: 25 gr pistachenoten.

Totaal kom ik uit op 1892, ik heb ruim in gevoerd qua avond eten in mfp, dus geen idee of ik dat allemaal op eet :')
Heb vanmiddag mn paard vrij fanatiek gereden en zit nu op de 10.000 stappen :)

Castilja

Berichten: 2504
Geregistreerd: 21-08-18

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 21:07

Jongens ik zit even door het topic te scrollen en het valt me echt op dat er zulke goede lijstjes voorbij komen ;o Ik heb ook wel eens op een ander forum in een afvaltopic gezeten en wat daar af en toe langs kwam... Man man man.
@Imay en Maanlicht; thx voor de tips! Klinkt heel logisch. Ik ga het plateau en de 10% zeker onthouden (: Ging net weer een ronde en heb hem iets opgerekt, maar bleef binnen de 10%. Dan voel je dat je net ietsje meer hebt gegeven maar kom je niet helemaal afgepeigerd thuis, lijkt me het gezondst. En Maanlicht, ook leuk om al die feitjes te lezen van jou! Wist helemaal niet dat anabolic window een ding was.

Lijstje is wel oke.
O: 3 Rijstwafels met Grana Padano
T: Koffie, 3 Atkins crispbread met kalkoenfilet en guacamole
L: Mijn zelfgemaakte kokoskoekjes die mislukt waren maar toch op moesten ;(
T: 20 Gram Lindt chocolade chili, 13 pringle chipjes en 20 gram Chio partymix (in huis gehaald toen een vriendin kwam eten maar hadden we toen niet aangeraakt. Niet meer in huis halen. :evaw: )
A: Kipstoof met zwarte bonen, zoete puntpaprika, pompoen en tomaat
T: Proteine yoghurtje van de Action
B: 11.000 stappen, 40 minuten hardgelopen van vanmiddag halfuurtje gewandeld.