Carpaal tunnel syndroom operatie ervaringen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 21:58

Mijn man is dit jaar aan beide handen geopereerd (ene hand in het voorjaar, de andere in het najaar). De prikken vielen hem tegen, maar de ingreep zelf was zo gedaan. En hij kon met twee weken alweer aan het werk. Het schijnt nogal achterhaald te zijn om lange tijd niets te doen, maar dat je juist moet doen wat op dat moment lukt. Als het maar niet teveel en te zwaar is, maar beweging en gewoon weer werken is geen enkel probleem. Het kan alleen een paar weken duren (tot zelfs een half jaar) dat je een raar gevoel houdt. Inmiddels is de laatste hand afgelopen september gedaan en hij heeft van beide handen geen last (meer). Ook met de tweede hand was hij alweer snel aan het werk, maar hield er wel rekening mee dat hij het niet zou overbelasten. Voor de injecties zou hij het niet meer willen, maar voor de rest viel het hem alles mee.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 22:05

35 jaar geleden geopereerd na jarenlang last. Vooral ‘s nachts jaren met een brache geslapen.
Ik ben eerst aan mijn rechter pols geopereerd, braaf thuis gebleven tot de hechtingen eruit gingen.
Een half jaar later links laten doen, toen zat ik na 2 dagen alweer op een paard in het bos (zonder zadel, want aansingelen lukte niet).

Ik heb nu, na 35 jaar, rechts weer wat last, maar niet genoeg om naar een dokter te gaan.

Muronia

Berichten: 19556
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-20 23:40

Nou, de eerste hebben we gehad. Volgens de arts was het echt hard nodig. Ik moet nog ontdekken of ik er blij van ga worden, de arts is ervan overtuigd. Ik vond de verdoving flink gemeen. De ingreep zelf duurde niet lang, al moest er nog wel extra verdoofd worden omdat ik stroomschokken voelde toen ze bezig waren. Nu maar braaf afwachten, inmiddels is de verdoving uitgewerkt en voelt het bont en blauw.
Afbeelding

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Carpaal tunnel syndroom operatie ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 23:44

Wauw dat is snel gegaan ! :+
Weet dat ik dit nog open deed om te vergelijken als dit overeen kwam. Met wat ik aan de hand/ pols heb.
Ik moet nog wachten tot 24 februari voor een scan. En dan 27 feb een consultatie om er achter te komen wat het is.


In ieder geval veel beterschap !

Yavanna

Berichten: 2638
Geregistreerd: 11-12-03

Re: Carpaal tunnel syndroom operatie ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 23:53

Heerlijk lijkt t me als je er aan geholpen kan worden, beterschap Muronia.
Ik vraag me af of er nog meer lotgenoten zijn die CT in hun nek hebben. Dat is wat ik dus heb. Neuroloog gaf aan dat ik op 2 plekken rechts in mijn nek CT heb en dat opereren helaas niet aan te raden is...
Ik heb een continue uitstralende pijn van nek naar handen en kwam na MRI dit eruit...

pipo

Berichten: 8225
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Carpaal tunnel syndroom operatie ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 06:45

Succes met herstel. En neem je rust. Anders loop je straks achter met herstel.

corinec
Berichten: 1098
Geregistreerd: 15-01-03

Re: Carpaal tunnel syndroom operatie ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 10:45

Mij heeft het heel erg geholpen. Links helemaal geen last meer en rechts een beetje maar dat is blijvende schade. Pijn is heel snel minder als je maar goed je hand de eerste 2 dagen in de mitella draagt.

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 10:53

Jaren geleden aan linkerpols geopereerd, vond het herstel wat lang duren maar misschien had ik het al te lang ontzien.
Daarna gelukkig nooit meer teruggekomen.
Bij mij helpt het als ik mijn inspanningen doseer, dus goed voelen hoe de balans van spanning en ontspanning is. En ook hoeveel krachtinspanning bevorderlijk is en zorgt dat ik sterke handen heb en wanneer ik er over heen ga.
Te weinig spierkracht is niet goed, teveel ook niet.

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 10:58

Mijn vader is eraan geopereerd paar jaar geleden, helaas nog steeds veel last, bewegingen niet kunnen maken, dingen laten vallen enz. Beide polsen helaas, want aan beide heeft hij nog veel last, fietsen gaat niet meer, schrijven moeizaam en onleesbaar, zelfs tanden poetsen is een opgave, hij verveelt zich enorm en is helaas inmiddels ook depressief.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 11:20

Ben benieuwd naar jouw herstel ts, beterschap!

Ik heb al 2x spuiten gehad in beide polsen. Maar die zijn zo gemeen dat ik een week niks vast kan houden. Kan niet eens mijn eigen broek omhoog hijsen/dichtdoen. Ik zie enorm op tegen een operatie aangezien ik fulltime werk en een hele verzameling beesten thuis heb waarvoor ik de verantwoordelijkheid draag.

mystery1980, jeetje wat erg! Hier ben ik ook zo bang voor. Nu laat ik veel dingen vallen en slaap ik 's nachts amper van de pijn maar 'functioneer' ik nog prima.

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Re: Carpaal tunnel syndroom operatie ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 11:30

@selka, ik kamp zelf ook al ruim 20 jaar met deze klachten, mede dank zij de ervaring van mijn vader nog niet geopereerd en ik functioneer ook nog steeds. Inmiddels wel cystes ontwikkeld, door de wrijving en dergelijke, maar nog steeds mobieler dan mijn vader. Kijk wel naar alternatieven, triggerpoint en fysio therapie heb ik ook regelmatig gehad. Nu even baat bij CBD zalf.

sanowa

Berichten: 899
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Wilp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 12:18

Succes met het herstel!

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Carpaal tunnel syndroom operatie ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 12:45

mystery1980, fysio na 7 sessies mee gestopt omdat er 0 verbetering was helaas. CBD zalf zal ik eens naar kijken. Bedankt voor de tip!

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 15:44

Selka schreef:
mystery1980, fysio na 7 sessies mee gestopt omdat er 0 verbetering was helaas. CBD zalf zal ik eens naar kijken. Bedankt voor de tip!


De ene fysio is de andere niet, bij een goede fysio vind ik wel wat verlichting, tijdelijk, maar nog nooit 1 tegengekomen die me er echt vanaf kon helpen.

Muronia

Berichten: 19556
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Carpaal tunnel syndroom operatie ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-20 19:55

Yavanna dit is voor mij het topje van de ijsberg helaas. Ik heb nog fibromyalgie, artrose in veel gewrichten, een oude, half verholpen hernia met restklachten en neurologische klachten in mn voeten dus pijn hou ik zeer zeker. Maar alles wat van het lijstje af kan...graag!!

Voor wie het interessant vindt.. na 48 uur mocht het verband eraf. Zo ziet het er nu daaronder uit:
Afbeelding

En nu dus met pleister in plaats van verband
Afbeelding

Valt mij mee, het ziet er netjes uit. Mn vingers zijn wel opgezet en voelen erg stijf aan. Iets vasthouden, hoe licht ook, zit er echt niet in. Dat brandt ontzettend dus dat laten we eerst maar even.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Carpaal tunnel syndroom operatie ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 20:01

Dat ziet er netjes uit. Rustig aan dus maar!

corinec
Berichten: 1098
Geregistreerd: 15-01-03

Re: Carpaal tunnel syndroom operatie ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 20:05

Je moet ook zeker een paar dagen nog niets met die hand doen.

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 20:05

Geef het de tijd, je hebt toch een bijrijder of zit ik daar nu mis. Die zou tegen vergoeding de stallen eventueel kunnen doen en je dochter zal ongetwijfeld ook meehelpen.

Muronia

Berichten: 19556
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Carpaal tunnel syndroom operatie ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-20 20:53

Ohh de paardjes worden verzorgd rn gereden, daar maak ik mr niet druk om. Ik help op mijn manier een beetje mee (met 1 hand kun je ook opstrooien of vegen) anders voelt het ook zo lui.

Ik ben gewoon heel slecht in niks doen, maar ik laat die hand echt wel even met rust nog, wil niet straks nog meer gedoe hebben door mijn ongeduld hoor :)

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Carpaal tunnel syndroom operatie ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 21:18

Goed zo!!

Yavanna

Berichten: 2638
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 09:52

Muronia schreef:
Yavanna dit is voor mij het topje van de ijsberg helaas. Ik heb nog fibromyalgie, artrose in veel gewrichten, een oude, half verholpen hernia met restklachten en neurologische klachten in mn voeten dus pijn hou ik zeer zeker. Maar alles wat van het lijstje af kan...graag!!

Voor wie het interessant vindt.. na 48 uur mocht het verband eraf. Zo ziet het er nu daaronder uit:
[ [url=m/F4eVe4.jpg]Afbeelding[/url] ]

En nu dus met pleister in plaats van verband
[ [url=m/5TgPmz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Valt mij mee, het ziet er netjes uit. Mn vingers zijn wel opgezet en voelen erg stijf aan. Iets vasthouden, hoe licht ook, zit er echt niet in. Dat brandt ontzettend dus dat laten we eerst maar even.


Dan kunnen we elkaar een heandje geven :(:) hier ook fibro, artrose in nek, handen, polsen en knieen en nog een lijst met andere vervelende dingen..
Opereren kunnen ze me niet, helaas.
Maar het ziet er netjes uit zeg..

wenneke20
Berichten: 155
Geregistreerd: 15-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 10:01

Ook hier is de operatie mislukt geen kracht meer en kan er eigenlijk niet veel meer mee en zenuwpijn

Muronia

Berichten: 19556
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-20 21:19

Kan iemand me vertellen of het na deze operatie normaal is dat je, wanneer je waarschijnlijk toch net iets te veel je spieren aanspant, het voelt alsof je schrikdraad aanraakt? Ik krijg regelmatig een stroomschok door mijn hand op dit moment. Ik weet alleen niet of dat erbij hoort of niet?

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Carpaal tunnel syndroom operatie ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 22:25

Ja hoor, heb ik ook heel erg gehad. En als mijn handen erg koud zijn nog steeds.

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Re: Carpaal tunnel syndroom operatie ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 22:36

Ja je moet vooral geen bewegingen maken die zeer doen. Ik ben vorig jaar September geopereerd. Het is mij alles meevallen. Ik heb vrij fysiek werk en heb 2 weken niet gewerkt en de 3de week halve dagen. Toen kon ik zo goed als alles weer doen. Duurt echt nog lang voor je alle kracht weer terug hebt.
Autorijden ging bij mij pas weer goed na 1,5 week.