Afkicken van Cola!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 11:31

Ik ben er een aantal jaren geleden mee gestopt.
Ik drink nu af en toe een glaasje, gewoon omdat het lekker is. Daar krijg ik geen last van. Maar als ik een avond op een feestje 3 glazen drink dan heb ik de dag erna vaak weer hoofdpijn. Bij mij is het echt de cafeïne waar ik zo gevoelig voor ben.
Ik had verder echt geen moeite met afkicken, ik ben gewoon iets anders gaan drinken, alleen die hoofdpijn daar heb ik dagen last van gehad.

maj0

Berichten: 6590
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Afkicken van Cola!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 12:16

Ik dronk best wel wat cola omdat het mij hielp om mijn hoofdpijn iets minder te krijgen. Maar daar ben ik mee gestopt. Gaat me verder heel goed af. Alleen gisteren weer zoveel hoofdpijn dat ik een klein flesje heb laten halen. Maar we gaan nu gewoon weer zonder verder. Heb niet zoveel moeite om het te laten staan.

MoSt81
Berichten: 1469
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 13:47

Dat zou ik ook eens moeten doen. Stoppen of in ieder geval minderen met cola light. Probleem is alleen dat ik iets anders moet vinden om te drinken.
Lust geen koffie, thee of ranja. En wil het natuurlijk niet gaan vervangen met een suiker drankje. Water drink ik ook veel maar alleen water is ook zo saai.

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Afkicken van Cola!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 13:57

Er is niets mis met saai *\o/*

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Afkicken van Cola!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 13:58

Idd niets mis met saai!
Ik zou willen dat ik frisdrank kon drinken maar ik krijg na 1 slok al de hik :=

MoSt81
Berichten: 1469
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 14:01

:D maar ik ben ook al zo'n saaie muts die geen alcohol drinkt. _O-

ikkeniet

Berichten: 1260
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Re: Afkicken van Cola!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 21:14

Ik ga meedoen.
Want het wordt echt tijd om weer te stoppen.
Ben 2 jaar geleden ook gestopd, en had toen ook de eerste week vreselijk veel last van hoofdpijn.
Vorig jaar weer begonnen met af en toe een glaasje, en dat is nu weer opgelopen naar iedere dag een halve liter.
Zero en light vind ik helemaal niet te zuipen, en daarbij krijg ik er vaak migraine van.
Dus vanaf morgen stop ik radicaal!

DeEenhoorn
Berichten: 2936
Geregistreerd: 23-05-13

Re: Afkicken van Cola!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 21:41

Hier ook een actief cola-drinker!
Als kind mocht ik altijd maar 1 glas per dag, prima, werkte een mooie tijd goed. Na een tijdje dronk ik wel eens een 2e glas en zo is het steeds meer geworden. Ondertussen heb ik al jarenlang gehad dat ik de meeste dagen zo'n klein flesje leegdronk per dag, en soms 2 van die flesjes. Als je je bedenkt dat daar 54 gram suiker per 500 ml en een stoot cafeïne in zit waar je niet per se gelukkig van word, wil je wel stoppen, zoals ik nu.
Nou ben ik al redelijk overgestapt op sourcy vitamin water waarin alsnog 23,5 gram suiker per flesje zit, maar dat is al een vooruitgang. Mijn doel is om uit eindelijk over te stappen op 90% tot 100% water in plaats van zoete limonades. Nb dat Spa touch of, en Spa rood ook mag, want dat is slechts water met bubbeltjes en een smaakje :+