Crossfit

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Josien_

Berichten: 9029
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 22:40

Maanlicht schreef:
Josien_ schreef:
Ik had een nieuw topic gemaakt omdat ik deze op een of andere manier niet kon vinden.
Tijd om er nieuw leven in te blazen :D ?!


[ [url=m/iM3Sxn.jpg]Afbeelding[/url] ]
Heel herkenbaar deze!
Welke handschoentjes/grips/tape gebruiken jullie voor je handen?


Goed idee! Ik gebruik geen handschoenen, grips of tape. Vind dat een beetje onzin :+


Ben er ook nooit zo van geweest, maar ik heb continue blaren en trek ze bij alle sportsessies weer open |(

Goh 1 RMs, moet ik eens op gaan schrijven want ik vergeet het steeds.
Deadlift was 100kg, clean&jerk 35/40kg bij 3 herhalingen geloof ik.

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-20 06:51

Josien_ schreef:
Maanlicht schreef:
Goed idee! Ik gebruik geen handschoenen, grips of tape. Vind dat een beetje onzin :+


Ben er ook nooit zo van geweest, maar ik heb continue blaren en trek ze bij alle sportsessies weer open |(

Goh 1 RMs, moet ik eens op gaan schrijven want ik vergeet het steeds.
Deadlift was 100kg, clean&jerk 35/40kg bij 3 herhalingen geloof ik.


Dan snap ik het wel ergens inderdaad. Ik vind het meer onzin als men preventief al helemaal ingepakt staat, inclusief knee wraps, polsbanden en handschoenen. Je moet natuurlijk ook een beetje eelt kweken en veel attributen zorgen ervoor dat je op de lange termijn minder sterk wordt omdat ze een deel van de stabiliteit op zich nemen.

Wat een leuk programma Romeo! Dus als je je doelen behaald, hoef je er niets voor te betalen? Dat is een mooie motivatie haha.

Wij hebben vrij veel verschillende groepen: CrossFit, fundamentals, strength, powerlifting/weightlifting, gymnastics, powervrouwen, 10-weeks en nog een voeding & fit programma.

Qua RM’s, die meten we niet zo vaak helaas. Mijn laatste meting was ik niet helemaal fit, had 1x60kg back squat, 3x45 bench press. En ruim een half jaar daarvoor een keer deadlift getest, dat was een 5x70. Ik denk dat ik nu weer alles zou verbeteren.

suusje26

Berichten: 2428
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 07:43

Leuk dat er weer leven in het topic komt. Mag ik me dan ook melden?

Ik had al veel gelezen en nu ook begonnen. Ik ga 2 X per week.

Blauwe plekken zijn herkenbaar, maar wordt door betere techniek bij mij veel minder nu. De blaren daarentegen niet...

Wij doen ook niet zo vaak 1 herhaling.

Gisteren hadden we bijvoorbeeld na de opwarming en rek en strek oefeningen: 3x 5(l en r) de turkish get up. Vervolgens 4 rondes voor tijd. 75 plate jump, 10 plate op/af, 12 reverse lunges en 10 sit ups. En dan nog afgesloten met een tabata. Vind die combinatie leuk, af en toe kijken en meten is wel weer leuk voor de voortgang, maar doen wij weinig.

Josien_

Berichten: 9029
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 08:42

@Maanlicht ja daar heb je gelijk in hoor. Je kunt best wat opvangen met die dingen waardoor je net iets sterker lijkt.
Bij mij belemmeren mijn kapotte handen gewoon het doen van de oefening.

Wat hebben jullie veel verschillende lessen! Wij hebben fundanentals, WOD, weightlifting en gymnastics.
Bij de weightlifting lessen komt het wel regelmatig voor dat we de grens op moeten gaan zoeken qua gewicht.

Welcome Suus

Loei

Berichten: 1308
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 10:05

Gister ook weer een wodje meegepakt. Jeutje dat was mooi kapot gaan.

Begonnen met de warming up - 6 min
5x squat
10 burpees
5x good mornings
5x back squat 25 kg

daarna 7 rondes van 2 min, 3x back squats, dit keer met 60kg op de nek. Was voor mij een hele overwinning, want die spieren zijn mega slap bij mij, dus ik ben blij dat ik dit heb gehaald.

Daarna de WOD in 18 min.

1x 800m run (Bij ons is dit een rondje rond het industrieterrein)
50 burpees
50 squats
50 sit ups
50 push ups (Hier haalde ik er 30, toen was mijn tijd om)

Ik ben heeeelemaal gaar.

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 11:01

Oei ik ben blij dat wij niet zulke wod's hebben. Vindt die aantallen zo saai achter elkaar. Wij hebben dan vaak meerdere oefeningen maar niet zulke grote aantallen (oké gister deels, maar normaal niet).

Wod van gister:
10 x deadlift
20 x push up (of pull ups, maar die heb ik nog niet)
30 x box jump
40 cal row
100 touwtje springen (50 dubbels, maar dat kan ik niet veel achter elkaar, dus dan 100 singles)
40 cal row
30 x box jump
20 x pushups
10x deadlift.

Verder deden we handstanden oefenen als warming up en back squat als strenght.

En die van vanavond:
Every 3 minutes for 15 minutes

200m run
10 pull ups (kan ik niet dus 20 ring rows)
200 m run.

Als Skill doen we snatch en snatch press. Vooral op techniek. En warming up is: roeien, overhead squats en bent over rows.

Deze week begint bij ons de nieuwe cyclus en vorige week hadden we condition week. Ging echt helemaal kapot bij die hitte. Maarrrr maakt je wel sterker.

Loei

Berichten: 1308
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Nijverdal

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 11:05

Wij hebben elke dag een andere wod. Dus ook elke dag andere oefeningen. Dus deze wod was misschien wat veel van hetzelfde, maar we hebben enorm vaak veel verschillende dingen die we doen :)

De WOD die hierboven genoemd wordt hebben wij ook regelmatig staan.

Skessa_
Berichten: 10655
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 11:10

Ik ben gisteren geweest. Begonnen met backsquat en nu flinke spierpijn :=

Ben nog steeds niet helemaal op mijn oude niveau qua gewichten merk ik wel door de corona stop. Maar het gaat steeds weer wat beter.

De wod was aardig pittig

5 min emom 10 box jumps

2 min rust

5 min roeien, 45 sec werken, 15 sec rust

2 min rust

5 min emon 15 wall balls

suusje26

Berichten: 2428
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 11:37

Leuk om die verschillen in trainingen te zien.

Vorige week met de hitte hadden we verplichte rust momentjes, toen moesten we met een frisbee de paal proberen te raken.

Ik kan ook geen pull ups, maar gebruiken dan gewoon elastiek, merk dat ik die als skill doe het veel beter gaat. Maar als het op tijd gaat word ik slordig en gaat het minder.

Josien_

Berichten: 9029
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 13:48

Zijn bij jullie de WOD's altijd al vooraf bekend?
Bij ons niet, elke keer weer een verrassing wat we gaan doen. Wel veel afwisseling qua oefeningen en programma.
Toevallig afgelopen week 3x gesport en 3x een variant op Cleans gehad haha. Niet alleen maar natuurlijk.

Skessa_
Berichten: 10655
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 14:29

Josien_ schreef:
Zijn bij jullie de WOD's altijd al vooraf bekend?
Bij ons niet, elke keer weer een verrassing wat we gaan doen. Wel veel afwisseling qua oefeningen en programma.
Toevallig afgelopen week 3x gesport en 3x een variant op Cleans gehad haha. Niet alleen maar natuurlijk.



Gelukkig niet, dan zou ik veelste makkelijk afhaken :')

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 14:48

Bij ons wel tegenwoordig. Vanaf 6 uur iedere ochtend. Ik vind het erg fijn, want zo kan ik van te voren onbekende oefeningen opzoeken en bijvoorbeeld vandaag neem ik mijn hardloopschoenen mee in m'n tas. Anders sleep je die iedere keer mee, terwijl het niet nodig is.

Ik heb eigenlijk nog geen 1 keer gehad dat ik geen zin had. Wel dat ik dacht: oehhh deze gaat heavy worden, maar daar wordt je beter van.. Dus ja dan ga ik gewoon :)

*edit: wij volgen het programma van Invictus. Dus je zou het nog eerder kunnen weten. Meestal loopt onze coach 1 week voor (hij doet alle trainingen zelf namelijk eerst en dan week later zijn wij aan de beurt)

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-20 15:37

Zeker leuk om die verschillende trainingen te zien! Onze workout staat vanaf 00:00 ‘s nachts online, onze coach programmeert alles zelf

Ik heb vanavond deze:
Afbeelding

The_Cat

Berichten: 7290
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 15:45

Maanlicht schreef:
Dan snap ik het wel ergens inderdaad. Ik vind het meer onzin als men preventief al helemaal ingepakt staat, inclusief knee wraps, polsbanden en handschoenen. Je moet natuurlijk ook een beetje eelt kweken en veel attributen zorgen ervoor dat je op de lange termijn minder sterk wordt omdat ze een deel van de stabiliteit op zich nemen.


Ha ik snap wat je bedoelt. Je ziet vaak mensen komen die al op voorhand alles gekocht hebben zonder dat ze nog maar 2 lessen gedaan hebben. Vind ik ook zo dom. Ondertussen ben ik 4j bezig, en ik heb nu wel knee sleeves gekocht. Men knie is niet wat het moet zijn, samen met de coach werk ik aan stability, maar als ik boven de 85% ga voor squat werk dan doe ik ze nu wel aan. Dat geeft ze toch iets meer rust. Maar mijn handen, ik weet ondertussen nog steeds niet wat ik daar mee moet doen. Met bescherming of zonder bescherming, telkens als ik T2B doe, dan liggen men handpalmen open.. Iemand tips daarvoor?

Skessa_
Berichten: 10655
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 16:11

Voor pull ups zie ik mensen vaak hier mee lopen

Afbeelding


Ik gebruik ze niet niet.


Alleen polsbandjes, ik heb hele zwakke polsen en zonder is niet te doen voor mij.

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 20:49

Onze WOD was echt heerlijk vandaag.

Every 3 minutes for 15 minutes.
200 m run
10 ring rows (of pull ups)
200 m run..

Liep telkens met de snelle jongens mee op en laatste stuk had ik er nog 1 voor mij, dus die nog in kunnen halen en als eerste gefinisht.
Ook echt mega snel hersteld daarna dus was heel blij.

Qua skill deden we snatch en die blijf ik moeilijk vinden. Ook deden we overhead squat bij de warming up en ik weet niet hoe, maar opeens kwam ik bijna tot de grond (normaal net onder 90 graden)... Trainer zei ook: Hoe dan...... Gister wou t nog niet en vandaag.. Je zou bijna denken dat je al je banden hebt afgescheurd XD XD Had het licht gezien ofzo

Qua warming up was wel redelijk lastig, want we moesten proberen alleen door de neus adem te halen. Nu krijg ik snel paniek qua ademhaling, dus was er een beetje bang voor. Ging gelukkig best goed

RoosvanBlue

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 08:12

Ja squat snatches en overhead squats zijn zó lastig. Zal met mijn schouder nog wel maanden duren voor ik dat weer kan -O-

Vorige week 6 dagen getraind dus ik doe nu wat rustiger aan. Zal nog steeds wel bijna elke dag gaan maar vooral om mijn oefeningen te doen +:)+ Heb een stijve kont van al het squatten de laatste tijd.

Loei

Berichten: 1308
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Nijverdal

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 08:52

Die snatches zijn inderdaad lastig! Die hadden wij 2 weken geleden als skill. We hebben aankomende 4 weken de Pull Up als skill. Wel fijn want ik kan die dus echt niet, net als menig sporter bij ons.

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-20 10:40

Loei schreef:
Die snatches zijn inderdaad lastig! Die hadden wij 2 weken geleden als skill. We hebben aankomende 4 weken de Pull Up als skill. Wel fijn want ik kan die dus echt niet, net als menig sporter bij ons.


Wat fijn dat je oefeningen zo lang als skill hebt, bij ons wisselt het elke dag. Dus kan het zo voorkomen dat je maanden geen pull-up of snatch doet. Baal ik soms wel van.

Na mijn pull workout van gister voel ik al wat stijfheid en spierpijn opkomen. Vanavond ga ik weer en hebben we wederom een lekkere wod:

Afbeelding

RoosvanBlue

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 13:22

Mijn oefeningen werden een 40 min. WOD :') Het zag er zo leuk uit dus ik dacht yolo, ik doe wel mee. Was een buddy WOD AMRAP 40 met steeds 66 reps van deadlifts tot pull ups tot wall balls. Super leuk ook al kon ik het meeste niet. Heb veel met 1 arm gedaan. Voor het eerst ook burpees (to plank) met 1 arm. Voelde me vet stoer :)

Ziet er leuk uit Maanlicht. Wat is het idee van dat PowerVrouwen? Hebben jullie een box met alleen vrouwen? :D Die laterale box jump is echt leuk, vooral als box over is dat fijner dan een gewone box jump vind ik.

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-20 14:22

RoosvanBlue schreef:
Mijn oefeningen werden een 40 min. WOD :') Het zag er zo leuk uit dus ik dacht yolo, ik doe wel mee. Was een buddy WOD AMRAP 40 met steeds 66 reps van deadlifts tot pull ups tot wall balls. Super leuk ook al kon ik het meeste niet. Heb veel met 1 arm gedaan. Voor het eerst ook burpees (to plank) met 1 arm. Voelde me vet stoer :)

Ziet er leuk uit Maanlicht. Wat is het idee van dat PowerVrouwen? Hebben jullie een box met alleen vrouwen? :D Die laterale box jump is echt leuk, vooral als box over is dat fijner dan een gewone box jump vind ik.


Haha, herkenbaar. Als de WOD leuk genoeg is terwijl ik in de buurt ben, doe ik altijd mee :+

Powervrouwen is een soort CrossFit, alleen voor vrouwen door vrouwelijke trainers.
Dus bovenstaande workout is zowel voor de Performance groep (gewone CrossFit, die ik doe), als voor de Powervrouwen groep hetzelfde vandaag. Vaak wordt er voor de Powervrouwen wat gescaled of veranderd.

haasje20
Berichten: 500
Geregistreerd: 29-05-08

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 15:01

Wat leuk dat dit topic weer gebruikt wordt! Ik zat zelf bij een CrossFit box in Amsterdam. Nu zijn we verhuisd en sta ik al een aantal maanden op de wachtlijst voor de box vlakbij huis. Ik dacht vroeg te zijn door me 4 maanden voor de verhuizing aan te melden maar helaas. Hopelijk kan ik snel weer aan de gang, als ik jullie verhalen lees heb ik er weer heel veel zin in.

Josien_

Berichten: 9029
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 16:23

Snatches zijn inderdaad best wel lastig! Wel fijn dat je die inderdaad een paar keer kunt oefenen.
4 weken klinkt wel lang, maar kan ook wel fijn zijn. Ik moet soms echt weer denken hoe een oefening ook alweer gaat als we hem even niet gehad hebben.
Sowieso moet ik altijd weer even nadenken over alle termen haha. Zit er nog niet helemaal standaard in.

@Haasje: Wow dat is wel een lange wachttijd zeg!

Onze box is nog vrij klein. Heeft zo zijn voor en nadelen. Geen vrije trainingsuren ofzo en 's ochtends en 's avonds 3 lessen waaraan je kunt meedoen. Niet altijd de tijden wanneer ik het meest tijd hebt, maar ach het is wel super leuk :D .
Morgenavond ga ik voor een gymnastics class!

RoosvanBlue

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 09:05

Maanlicht schreef:
RoosvanBlue schreef:
Mijn oefeningen werden een 40 min. WOD :') Het zag er zo leuk uit dus ik dacht yolo, ik doe wel mee. Was een buddy WOD AMRAP 40 met steeds 66 reps van deadlifts tot pull ups tot wall balls. Super leuk ook al kon ik het meeste niet. Heb veel met 1 arm gedaan. Voor het eerst ook burpees (to plank) met 1 arm. Voelde me vet stoer :)

Ziet er leuk uit Maanlicht. Wat is het idee van dat PowerVrouwen? Hebben jullie een box met alleen vrouwen? :D Die laterale box jump is echt leuk, vooral als box over is dat fijner dan een gewone box jump vind ik.


Haha, herkenbaar. Als de WOD leuk genoeg is terwijl ik in de buurt ben, doe ik altijd mee :+

Powervrouwen is een soort CrossFit, alleen voor vrouwen door vrouwelijke trainers.
Dus bovenstaande workout is zowel voor de Performance groep (gewone CrossFit, die ik doe), als voor de Powervrouwen groep hetzelfde vandaag. Vaak wordt er voor de Powervrouwen wat gescaled of veranderd.


Wel grappig maar ik heb dan ook weer meteen zoiets van; waarom moet het dan powervrouwen heten :o Maar ik snap het wel hoor. Er zijn nou eenmaal verschillen om rekening mee te houden en het is fijn als daar een gepaste focus op is.

Ik train bij 2 boxen met veel lessen en open gym mogelijkheden dus heb zowel in de buurt van huis als werk elk moment van de dag wel de mogelijkheid om te trainen. Is voor mij ook het enige dat werkt want mijn werk is druk en onregelmatig dus zodra ik een gaatje heb moet ik kunnen gaan! En het zijn ook nog eens echt goede boxen met veel kennis van techniek, voeding etc. Echt fijn!

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Crossfit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-20 09:42

Ja, ik vind het een beetje getut eigenlijk. Maar goed, sommige vrouwen vinden het blijkbaar intimiderend om te gaan sporten en al helemaal als er mannen in de buurt zijn.

Wat bedoel je met verschillen om rekening mee te houden?

Fijn dat je bij twee boxen kunt trainen en lekker op elk moment van de dag kunt gaan. Ik heb nog geen open gym geprobeerd, ben een beetje bang dat ik dan niet zo goed weet wat ik moet doen of dat mijn techniek dan niet goed is. Er zijn ook geen spiegels of iets. Zou het op zich wel willen gaan doen, mis toch wat krachttraining in CrossFit.

Ik heb woensdag mijn onderrug geblesseerd met seated good mornings (wat een rotoefening sowieso). Ik was niet goed aan het bracen en voelde bij het naar voren leunen ineens een krak in mijn onderrug. Dan zit je daar met je barbell in je nek, en moet je dus nog terug om uit je positie te komen. Dat was echt niet te doen, ik verging van de pijn. Was echt bang dat ik er minstens een week uit zou zijn, maar het voelt na veel pijnstillers en veelvuldig gebruik van mijn massage gun wel weer wat beter. Dus ik ga zo voorzichtig gymnastics proberen.