Afvallen 2020

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DideH
Berichten: 7005
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 20:19

Change03 schreef:
Vandaag een intake gehad op de sportschool. Ik ben goed op weg maar doe gewoon heel veel dingen met goede bedoelingen niet goed. Ik drink nog steeds te weinig, kom niet aan mn minimale hoeveelheid kcal en krijg ook niet voldoende eiwitten binnen.

Weet een van jullie een echt lekkere eiwitshake?


Ik vind die van body & fit met vanille en dat soort samen i.c.m. melk prima te doen!

Ooooh bluhh balen San! Zat je er ver naast? Kun je hem binnenkort nog herkansen?

Kreeg ook een tentamenuitslag terug van post master die ik nog naast mijn werk doe toenstraks. Gelukkig wel gehaald, anders hele kerstvakantie voor niets naar de knoppe geholpen. Maar dat gedoe met een kerel drukt nu wel een hele harde negatieve stempel op deze dag. Blergh.

san4nie
Berichten: 3570
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 20:46

Moest 24 goed hebben en ik had er 20. Waren 2 deeltentamens. Dacht dat deze tweede best goed ging. Maar echt niet dus, maar 9 goed. De herkansing is 6 april. Ik haat statistiek :\

Wel fijn van jouw tentamen! Maar die kerel, dat is nog dezelfde als laatst? Irritant zeg.

DideH
Berichten: 7005
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 20:51

san4nie schreef:
Moest 24 goed hebben en ik had er 20. Waren 2 deeltentamens. Dacht dat deze tweede best goed ging. Maar echt niet dus, maar 9 goed. De herkansing is 6 april. Ik haat statistiek :

Wel fijn van jouw tentamen! Maar die kerel, dat is nog dezelfde als laatst? Irritant zeg.


Oww.. gevalletje so close and yet so far dus.. :(
Statistiek is pieeep! Dat heb ik gelukkig al even achter de rug. Heb gezworen na mn masterscriptie spss nooit meer te openen :')

Ik ben gezwicht voor de B&J. Heb wel verstandig 3 bolletjes in een bakje geschept en de rest terug in de vriezer gezet :+

Is inderdaad diezelfde kerel :x
Maar nu is het klaar, tijd om eigen weg in te slaan!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-20 20:53

Ik heb deze;
Afbeelding
Afbeelding

san4nie
Berichten: 3570
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 21:09

DideH schreef:
san4nie schreef:
Moest 24 goed hebben en ik had er 20. Waren 2 deeltentamens. Dacht dat deze tweede best goed ging. Maar echt niet dus, maar 9 goed. De herkansing is 6 april. Ik haat statistiek :

Wel fijn van jouw tentamen! Maar die kerel, dat is nog dezelfde als laatst? Irritant zeg.


Oww.. gevalletje so close and yet so far dus.. :(
Statistiek is pieeep! Dat heb ik gelukkig al even achter de rug. Heb gezworen na mn masterscriptie spss nooit meer te openen :')

Ik ben gezwicht voor de B&J. Heb wel verstandig 3 bolletjes in een bakje geschept en de rest terug in de vriezer gezet :+

Is inderdaad diezelfde kerel :x
Maar nu is het klaar, tijd om eigen weg in te slaan!


Nooit verwacht dat ik dit zou zeggen. Maar, was het maar spss. Moeten nu gewoon alles handmatig berekenen..

Heel goed, niet je leven laten bepalen door hem. Een beetje troost mag dan. Alleen niet straks weer naar de vriezer lopen voor de volgende 3 bolletjes dan. :+

DideH
Berichten: 7005
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 21:30

san4nie schreef:
DideH schreef:

Oww.. gevalletje so close and yet so far dus.. :(
Statistiek is pieeep! Dat heb ik gelukkig al even achter de rug. Heb gezworen na mn masterscriptie spss nooit meer te openen :')

Ik ben gezwicht voor de B&J. Heb wel verstandig 3 bolletjes in een bakje geschept en de rest terug in de vriezer gezet :+

Is inderdaad diezelfde kerel :x
Maar nu is het klaar, tijd om eigen weg in te slaan!


Nooit verwacht dat ik dit zou zeggen. Maar, was het maar spss. Moeten nu gewoon alles handmatig berekenen..

Heel goed, niet je leven laten bepalen door hem. Een beetje troost mag dan. Alleen niet straks weer naar de vriezer lopen voor de volgende 3 bolletjes dan. :+


Ja dat handmatige grapje heb ik ook gehad tijdens de bachelor, vreselijk!

Nee ik gedraag me nog haha, had gelukkig ook nog ruimte t.o.v. mn doel zie ik nu net :D

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 23:02

Oh brrr SPSS... Bij m'n tentamen heb ik afgekeken bij m'n klasgenoot :n Ik was daar echt niet voor gemaakt.

san4nie
Berichten: 3570
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 23:24

Helaas zat ik tussen de muur en een lege rij in..

Domi_94

Berichten: 2052
Geregistreerd: 11-01-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 00:24

Renee1991 schreef:
Oh brrr SPSS... Bij m'n tentamen heb ik afgekeken bij m'n klasgenoot :n Ik was daar echt niet voor gemaakt.


Hier een STATA-toets, dat programma is al net zo vreselijk als SPSS. Mijn tentamens zijn voorbij, nu kan ik me weer beter focussen op het vasthouden van een gezonder leefritme.

Castilja

Berichten: 2505
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 00:25

Change03; ik heb eiwitpoeder van de holland&barret (of hoe schrijf je dat) en dat gaat in combi met spinazie en wat diepvriesfruit hartstikke goed! Een shake met alleen amandelmelk vind ik echt niet te nassen, maar maak er gewoon een smoothie van met goede voedingswaarden <<)

_Cindy

Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-06-05
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 09:21

Stata is een beetje mijn hobby :o
Nemen jullie eiwitshakes vanwege krachttraining?

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 09:35

Dat vroeg ik mij ook af! Eiwitshakes pak je toch om spieren te kweken zeg maar? Anders zijn het echt dikmakers volgens mij.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 10:24

Ik heb me gewogen vandaag en... 65,4! Ik hoop dat ik over twee weken onder de 65 zit. *\o/* Nog 7 kilo te gaan!

DideH
Berichten: 7005
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 10:40

Neverland schreef:
Ik heb me gewogen vandaag en... 65,4! Ik hoop dat ik over twee weken onder de 65 zit. *\o/* Nog 7 kilo te gaan!


Lekker bezigg!!! **\O/**

Denk dat ik me morgenochtend ga wegen, i.v.m. mn comfortfooduitstorting van gisteravond :')

Over die eiwitshakes: https://www.gezondheidsnet.nl/overgewic ... et-sporten

Ik pak ze zelf voor herstel van spieren na zware trainingen. Vooral op de maandagavond kan het ook een stukje gemak zijn daar ik dan om kwart voor 12-12u s avonds dan thuis ben. Dan ga ik geen cracker met iets of gekookt eitje meer eten. Daarnaast is mijn lichaam ook nog eens niet zo fan van lactose, dus een bak kwark ofzo pak ik dan niet, want dan heb ik daarna last van mijn darmen en dat is niet chill zo net voor slapengaan. Op whey poeder i.c.m. amandelmelk oid krijg ik geen reactie.

san4nie
Berichten: 3570
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 10:45

Neverland schreef:
Ik heb me gewogen vandaag en... 65,4! Ik hoop dat ik over twee weken onder de 65 zit. *\o/* Nog 7 kilo te gaan!

Lekker bezig! Mag ik vragen hoe lang jij bent?

Ga je linkje met uitleg ook even lezen dide, was ook wel nieuwsgierig.

Change03

Berichten: 273
Geregistreerd: 09-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 10:45

Neverland schreef:
Dat vroeg ik mij ook af! Eiwitshakes pak je toch om spieren te kweken zeg maar? Anders zijn het echt dikmakers volgens mij.


Eiwitten kunnen juist enorm helpen bij het afvallen :j ook pas gisteren geleerd.. Nu hoef ik niet drastisch 25 van die shakes naar binnen te gooien maar als je 100 gram eiwitten per dag binnen krijgt heb je langer een verzadigd gevoel. Je verliest er meer vet door en minder spieren. Het is dus gelukkig niet alleen voor de bodybuilders onder ons :)

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 10:58

san4nie schreef:
Neverland schreef:
Ik heb me gewogen vandaag en... 65,4! Ik hoop dat ik over twee weken onder de 65 zit. *\o/* Nog 7 kilo te gaan!

Lekker bezig! Mag ik vragen hoe lang jij bent?

Ga je linkje met uitleg ook even lezen dide, was ook wel nieuwsgierig.


Natuurlijk! Ik ben 1,68.

Ik ga het linkje ook eens bekijken! Ik ga niet aan de shakes maar ben wel nieuwsgierig. :j

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-20 11:00

Ik eet (drink :') ) bij lange na niet elke dag een Shake.
Eens in de zoveel tijd ter afwisseling van ontbijt, of als ik érg (te) diep gegaan ben met spinnen bijv

Dieuwke_
Berichten: 4549
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 11:25

Ik nam ze voorheen als ontbijt, daar kon ik altijd heel lang op door. Nu Kvarg <3

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33818
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 11:41

Neverland schreef:
Dat vroeg ik mij ook af! Eiwitshakes pak je toch om spieren te kweken zeg maar? Anders zijn het echt dikmakers volgens mij.

Nee hoor. Valt best mee hoeveel kcal er in zit. Ik gebruik ze als ontbijt en om te zorgen dat ik per dag meer eiwtten binnen krijg.

Castilja

Berichten: 2505
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 11:43

Ik neem eiwitpoeder omdat ik mijn vetpercentage omlaag probeer te krijgen via macro's, Ik heb een x aantal vetten, koolhydraten en eiwitten die ik per dag 'mag' eten. Omdat ik best veel sport heb ik een hoog aantal gram eiwit maar da's best lastig uit reguliere voeding te halen. Ja ik kan prima 3 kipfilets naar binnen werken op een dag, maar dat probeer ik te voorkomen. :') Dus dan is een eiwitshake (wel in combi met groente anders vind ik het echt tergend vies) een goede oplossing.

_Cindy

Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-06-05
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 11:51

Dankje Dide, goede uitleg. Vooral dus als het je niet lukt om genoeg eiwitten uit voeding te halen. Ik doe vooral cardio en eet graag kwark/skyr etc, vaak peulvruchten/ei en denk dat dat voldoende is voor mij maar was nieuwsgierig.

Castilja

Berichten: 2505
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 11:53

Je kunt ergens opzoeken wat voor jouw lijf het juiste aantal gram is, gebaseerd op je lengte, gewicht en activiteit gedurende de week (: Mocht je dat interessant vinden kun je even googelen, maar als je kwark en ei en de hele rambam lekker vindt en regelmatig eet zit je sowieso goed.

san4nie
Berichten: 3570
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 11:54

Neverland schreef:
Natuurlijk! Ik ben 1,68.

Ik ga het linkje ook eens bekijken! Ik ga niet aan de shakes maar ben wel nieuwsgierig. :j


Dat scheelt wel, ik zou heeeel blij zijn met jouw gewicht, maar ben ook wat langer.

Interessant om te lezen over die eiwitshakes. Hoewel het me niet echt trekt, is informatie nooit weg. Ik eet ‘s ochtends altijd wat yoghurt en qua vlees best vaak kip. Maar houd echt niet van gekookte eieren. Dus geen idee of ik wel genoeg eiwitten eet. Vermoed van niet. Maar sport ook niet echt veel.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 11:56

MarlindeRooz schreef:
Neverland schreef:
Dat vroeg ik mij ook af! Eiwitshakes pak je toch om spieren te kweken zeg maar? Anders zijn het echt dikmakers volgens mij.

Nee hoor. Valt best mee hoeveel kcal er in zit. Ik gebruik ze als ontbijt en om te zorgen dat ik per dag meer eiwtten binnen krijg.


Oke dan zit voedingscentrum er dus compleet naast. :')

Afbeelding