Afvallen 2020

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 18:50

San4nie: qua calorieën is het wel veel en van eiwitten en vetten zitten veel mensen veel langer vol.

Heerlijke foto Renske!

Ik weet niet of ik me hier ooit al echt gemeld heb overigens :) lees wel altijd dit soort topics mee, vind het belangrijk om fit en slank te blijven. Er hoeft bij mij niet veel af, 3 kilo momenteel. Meer mag altijd maar hoeft niet. Mijn valkuilen zijn wijn en champagne en lekker uit eten en borrelen. Ik probeer veel te sporten en te bewegen, veel op de fiets of te voet en qua sport momenteel zwemmen en lopen.

Oja ik eet grotendeels vegan thuis en vega buiten de deur en het is echt dikke onzin dat je daarvan afvalt _O-

Dieuwke_
Berichten: 4549
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 18:52

Wij gaan morgen naar de Vrienden van Amstel. Aan de ene kant wil ik me heel graag inhouden, maar aan de andere kant wil ik ook wel even lekker meedoen met bierdrinken. Dilemma's :=

Vandaag wel m'n nieuwe fiets opgehaald en alles vandaag per fiets gedaan :))

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 18:55

Dieuwke_ schreef:
Wij gaan morgen naar de Vrienden van Amstel. Aan de ene kant wil ik me heel graag inhouden, maar aan de andere kant wil ik ook wel even lekker meedoen met bierdrinken. Dilemma's :=

Vandaag wel m'n nieuwe fiets opgehaald en alles vandaag per fiets gedaan :))

Ik ben van het ach, een keer moet mogen, zolang het niet dagelijks of wekelijks is.

Ik wil heel graag afvallen en er moet ook zat vanaf.
Maar ik ga mij geen dingen ontzeggen.
Dus ik pak gewoon een koekje bij de koffie/thee en als een collega jarig is en trakteert sla ik niet over.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 18:57

Ik check gewoon hoeveel ik dan op weekbasis uitkom qua gegeten versus verbruikt en of dat daarin een beetje past. Idealiter.

En soms trek ik mij het gewoon niet aan haha. Of ga ik extra rondje rennen.

Sannens
Berichten: 1414
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 18:59

Renske_W schreef:
Dieuwke_ schreef:
Wij gaan morgen naar de Vrienden van Amstel. Aan de ene kant wil ik me heel graag inhouden, maar aan de andere kant wil ik ook wel even lekker meedoen met bierdrinken. Dilemma's :=

Vandaag wel m'n nieuwe fiets opgehaald en alles vandaag per fiets gedaan :))

Ik ben van het ach, een keer moet mogen, zolang het niet dagelijks of wekelijks is.

Ik wil heel graag afvallen en er moet ook zat vanaf.
Maar ik ga mij geen dingen ontzeggen.
Dus ik pak gewoon een koekje bij de koffie/thee en als een collega jarig is en trakteert sla ik niet over.


Het wordt natuurlijk anders als dat koekje bij de koffie 5x per dag is en twee keer per week een collega jarig is. Alles gaat om balans!

Dieuwke_
Berichten: 4549
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 19:00

Ja nou ik weet van mezelf dat ik dan de volgende ochtend baal. En ik kan me ook heel goed vermaken zonder alcohol, maar toch vind ik het wel lekker en gezellig tijdens zo'n uitstapje. En dan gaat er vaak ook wel iets lekker te snaaien mee, chips en koekjes e.d. Misschien twee biertjes en geen chips. Ik slaap er nog even een nachtje over :')

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 19:01

Dieuwke_ schreef:
Wij gaan morgen naar de Vrienden van Amstel. Aan de ene kant wil ik me heel graag inhouden, maar aan de andere kant wil ik ook wel even lekker meedoen met bierdrinken. Dilemma's :=

Vandaag wel m'n nieuwe fiets opgehaald en alles vandaag per fiets gedaan :))


Het moet wel leuk blijven! Gewoon gezellig bier drinken als je daar zin in hebt! :D

Volgende maand is hier vastelaovend, dan is het 5 dagen alleen maar bier en vette happen eten. :') Vorig jaar was ik daar niet van aangekomen dus ik ga weer gezellig mee doen. _O-

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 19:17

Sannens schreef:
Renske_W schreef:

Ik ben van het ach, een keer moet mogen, zolang het niet dagelijks of wekelijks is.

Ik wil heel graag afvallen en er moet ook zat vanaf.
Maar ik ga mij geen dingen ontzeggen.
Dus ik pak gewoon een koekje bij de koffie/thee en als een collega jarig is en trakteert sla ik niet over.


Het wordt natuurlijk anders als dat koekje bij de koffie 5x per dag is en twee keer per week een collega jarig is. Alles gaat om balans!


Dat zeker! Nou heb ik rond de 2500 collega's maar trakteren gebeurd alleen binnen ons team gelukkig. :))
Dus dat is niet zo vaak.
En koekjes idd max 2. 'S middags bij de koffie 1 en 's avonds bij de koffie 1.
Voorheen was het wel bijna bij elk kopje.
Ik haal nu ook lang zoveel niet meer in huis. :)

Sall

Berichten: 6736
Geregistreerd: 20-05-03

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 19:29

Hey mensen ik heb bij/meegelezen maar heb een enorme off day
Werd vannacht wakker van een onwijs pijnlijke maag en later was mijn hele buikwand super pijnlijk. Ik kreeg de neiging om de pijn weg te puffen zoals ooit bij mijn bevallingen 8)7
Ik heb veel geslapen vandaag en eigenlijk amper kunnen eten, maar verder dus niks kunnen doen (werk/sport/überhaupt bewegen )

Ik baal daar onwijs van, maar besef ook dat dat het leven is.
Hopelijk morgen minder pijn en voel ik mij wat beter

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 19:48

Beterschap sall!

Wauw leuke foto van die twee hondjes!

Wat een herkenbare verhalen weer, iedereen valt af en komt bij dus. Met andere woorden, als het ons overkomt moeten we niet meteen gedemotiveerd raken. Nu nog aan houden natuurlijk :Y)

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 20:05

Heftig Sall! Veel beterschap! :(:)

DideH
Berichten: 7008
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 20:09

Beterschap Sall!

san4nie
Berichten: 3570
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 20:17

poes schreef:
San4nie: qua calorieën is het wel veel en van eiwitten en vetten zitten veel mensen veel langer vol.


Ja oké dat is waar. Maar ik kan me er niks bij voorstellen. En daarbij vind ik het ook niet lekker.

Beterschap Sall! De griep gaat wel rond, misschien heb je daar wel last van?

Lastig, dat geschommel op de weegschaal. Ik heb me voorgenomen Pm af en toe naast het ween af en toe kleren te passen die eerst te strak zaten. Vanmiddag had ik een jurkje gepast die ik deze zomer niet de hele dag aan kon houden, omdat die gewoon veel te strak zat. Nu zat ie al beter! *\o/*

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 21:58

Oh wat zuur Sall, beterschap!

Dieuwke, als ik in jouw schoenen stond dan zou ik lekker biertjes hebben gedronken. Voor mij geldt dat ik het mezelf niet té moeilijk moet maken, dan houd ik het niet vol. Meestal als ik mezelf zoiets toezeg (wij gaan bijv. a.s. zondag met m'n broer uit eten), dan zorg ik dat ik het compenseer met een keer extra sporten bijvoorbeeld.
Dat werkt voor mij. Hoeft voor jou natuurlijk niet te werken, maar ik zou me in ieder geval die biertjes niet ontzeggen.

DideH
Berichten: 7008
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 23:20

Precies, als je jezelf vanalles gaat ontzeggen, dan houd je dat niet vol :)
Af en toe lol trappen moet kunnen!

Hier net weer getraind. Heerlijk ijsbeentje in mn bovenbeen, auwie #)

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 23:37

Hier is de buikgriep zo goed als verdwenen :). Nog even weer aansterken en dan doe ik weer mee met het gezonde eten :)

Sall

Berichten: 6736
Geregistreerd: 20-05-03

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 23:52

Dank voor de beterschapswensen!

@DideH wat is een ijsbeentje? :o

Fijn dat je je beter voelt Itsme2!

Zo probeer ik het ook te doen Renee1991 maar soms is het voor mij moeilijk de balans te bewaren (‘alles of niets’ is een valkuil voor mij)

DideH
Berichten: 7008
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 23:56

Sall schreef:
Dank voor de beterschapswensen!

@DideH wat is een ijsbeentje? :o

Fijn dat je je beter voelt Itsme2!

Zo probeer ik het ook te doen Renee1991 maar soms is het voor mij moeilijk de balans te bewaren (‘alles of niets’ is een valkuil voor mij)


Hier is de wondere wereld van het ijsbeentje: https://www.centrumevers.nl/pijn-in-bov ... jsbeentje/

Fenomeen onder contactsporten :=

Fijn Itsme! :)

Veraaaaah

Berichten: 2334
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 00:00

Hier ook een alles of niets iemand. Vandaag dus ‘door de mand gevallen’ en dan meteen zoiets van agh dit kan dan ook nog wel. Zeker omdat ik aan was gekomen 8)7

Opzich valt het mee, zo’n koetjesreep extra, 2 banenspelt pannenkoekjes en kaas over de pasta := .
Verder wel gewoon gewerkt en een uur paardgereden. Morgen beginnen we weer vol goede moed!!

*ook stress omdat we een huis hebben gekocht en dit weekend volledig gaan verhuizen. Voor het eerst samenwonen, die spanning werkt ook niet mee*

Change03

Berichten: 273
Geregistreerd: 09-12-19

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 00:18

Zijn er hier mensen die betaalbare merken kennen voor sportkledij?

Ik wil graag een fijne highwaist legging, liefst ook squat proof. Veel mensen adviseren met gymshark maar ik vind 50 euro voor een legging gewoon best veel geld. Zijn er andere vergelijkbare merken die ook gewoon echt goed en fijn zijn?

Sall

Berichten: 6736
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 00:19

@DideH
Oke.. echt nog nooit van gehoord
Sterkte! Lijkt mij erg pijnlijk :(:)

Herkenbaar Veraaaah verhuizen /samen wonen etc is niet niks. Maar wel erg leuk! Gefeliciteerd

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 00:30

Ik koop sportgerief vaak bij decathlon of met korting bij Veepee of zalando lounge.

Dieuwke_
Berichten: 4549
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 00:44

Change03 schreef:
Zijn er hier mensen die betaalbare merken kennen voor sportkledij?

Ik wil graag een fijne highwaist legging, liefst ook squat proof. Veel mensen adviseren met gymshark maar ik vind 50 euro voor een legging gewoon best veel geld. Zijn er andere vergelijkbare merken die ook gewoon echt goed en fijn zijn?


Ik ben gek op gymchamp maar dat zit in dezelfde prijscategorie. Heb je United Wardrobe bekeken? Daar worden vaak duurdere merken voor een prikje aangeboden.

Change03

Berichten: 273
Geregistreerd: 09-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 00:45

Dieuwke_ schreef:
Change03 schreef:
Zijn er hier mensen die betaalbare merken kennen voor sportkledij?

Ik wil graag een fijne highwaist legging, liefst ook squat proof. Veel mensen adviseren met gymshark maar ik vind 50 euro voor een legging gewoon best veel geld. Zijn er andere vergelijkbare merken die ook gewoon echt goed en fijn zijn?


Ik ben gek op gymchamp maar dat zit in dezelfde prijscategorie. Heb je United Wardrobe bekeken? Daar worden vaak duurdere merken voor een prikje aangeboden.


Heb ik inderdaad al een kijkje genomen! En vaak ook nog gloednieuw.... Misschien maar gewoon een bestellen, jezelf verwennen mag wel eens toch Net zoals dat stuk taart wat ik net gegeten heb :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 06:30

Renee1991 schreef:
Kun je ook 'te hard' afvallen? Vragen vriendlief en ik ons nu ineens af :7
Ik ben op 1 januari begonnen en nu (22 januari) 5 kilo kwijt. Super blij natuurlijk, maar zou het gezond zijn? Ik ga er wel vanuit dat er een moment gaat komen dat het afvallen iets minder hard gaat, en ik eet genoeg op een dag.

De eerste periode gaat het vaak erg snel omdat je veel vocht verliest. Dat is niet echt iets om je zorgen over te maken. Als je tientallen kilo's kwijt moet en het blijft zo snel gaan zou je op een gegeven moment iets meer kunnen gaan eten, maar zo lang je een gezonde hoeveelheid voeding binnenkrijgt is dat imo niet echt van wereldbelang.

Renske_W schreef:
Ik heb een best goed dagje vandaag.
Mij best goed in kunnen houden met snacken en snaaien. :D
Vanmiddag ook lekker met de honden erop uit geweest.

[ [url=m/JiIipm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een heerlijke foto <3 <3 Ik mis soms wel een hondje, dat zou me in ieder geval dwingen om de deur uit te gaan.


Sall schreef:
Hey mensen ik heb bij/meegelezen maar heb een enorme off day
Werd vannacht wakker van een onwijs pijnlijke maag en later was mijn hele buikwand super pijnlijk. Ik kreeg de neiging om de pijn weg te puffen zoals ooit bij mijn bevallingen 8)7
Ik heb veel geslapen vandaag en eigenlijk amper kunnen eten, maar verder dus niks kunnen doen (werk/sport/überhaupt bewegen )

Ik baal daar onwijs van, maar besef ook dat dat het leven is.
Hopelijk morgen minder pijn en voel ik mij wat beter

He bah wat naar :(:) Hopen dat het snel over is en anders naar de dokter ermee!

Hier gaat het even wat minder. Ik val gewoon niet af op een of andere manier terwijl ik wel in een flink tekort eet. Ik weeg en meet alles af dus er is ook niet heel veel speelruimte om nog 500 kcal extra te eten zonder dat ik het door heb ofzo. Ga maar even een afspraak maken bij de huisarts want dit lijkt me niet de bedoeling -O-